بازدید 3512

محاکمه پسران زورگیر به اتهام قتل مالباخته

کد خبر: ۴۳۵۰۵۰
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۳ 17 September 2014
دو پسر جوان که با جعل عنوان مامور پلیس دست به زورگیری می‌زدند در اجرای آخرین نقشه شوم‌شان یک مالباخته را کشتند.

به گزارش فرهیختگان، متهمان دیروز در دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه ایستادند و به مجازات سنگین محکوم شدند.

ظهر بیست و هشتم آبان 92 به کلانتری 167 دولت‌آباد خبر رسید که مرد 43 ساله‌ای به نام «عدنان» در جدال خونین با دو پسر موتور سوار کشته شده است.

 پلیس وقتی به بلوار قدس رفت با پیکر خونین عدنان روبه‌رو و جنازه با هماهنگی قضایی به پزشکی قانونی فرستاده شد.

در آن بین یکی از دوستان قربانی که شاهد جنایت بود به پلیس گفت: «چند ساعت پیش دو پسر زورگیر سوار بر موتور آپاچی در بلوار قدس دولت‌آباد به عدنان حمله کردند و با تهدید چاقو، گوشی او را دزدیدند. همان موقع دوستم با من تماس گرفت و با هم برای شکایت به کلانتری رفتیم.

ساعتی بعد من و عدنان از کلانتری خارج شدیم. می‌خواستم دوستم را به خانه‌اش برسانم که در حوالی میدان قدس عدنان گفت دو پسر زورگیر را دیده است. او بلافاصله از ماشین پیاده شد و به سمت آنان حمله کرد. وقتی درگیری بالا گرفت عدنان با مشت به صورت یکی از آنها زد و او هم چاقو کشید و مقابل چشمانم عدنان را کشت.»

 این مرد ادامه داد: «پسران جوان به سرعت گریختند و تلاش من برای زنده ماندن دوستم بی‌نتیجه ماند. او قبل از رسیدن آمبولانس اورژانس جان سپرد.»

با اطلاعاتی که این مرد از دو پسر زورگیر داد طرح مهار در دستور کار پلیس قرار گرفت و میثم 22 و امیر 20 ساله که در حال پرسه زدن در همان حوالی بودند خیلی زود بازداشت شدند.

آثار خون روی لباس‌های یکی از آنها راز جنایت را برملا کرد. پلیس در بازرسی بدنی از آنها چند گوشی موبایل سرقتی کشف و ضبط کرد.

میثم گفت: «امیر که مامور اخراجی کلانتری بود خودش را مامور معرفی می‌کرد و با هم در این محل زورگیری می‌کردیم. چند ساعت قبل از کشته شدن عدنان چند گوشی موبایل از عابران دزدیدیم. آخرین نفر عدنان بود که در تله ما افتاد و با تهدید چاقو گوشی موبایلش را به ما داد. یک ساعت بعد اما وقتی در بلوار قدس گشت می‌زدیم عدنان ما را دید و با پراید به موتور ما کوبید که روی زمین افتادیم. سعی کردم از دست او فرار کنم اما او سد راهم شد و من از ترس دو ضربه چاقو به گردنش زدم.»

امیر نیز جعل عنوان پلیس و شرکت در زورگیری را گردن گرفت و گفت: «وقتی میثم با عدنان درگیر شد به سرعت فرار کردم. اما قبول دارم در زورگیری شرکت داشتم.»
 
به دنبال بازسازی صحنه جرم کیفرخواست صادر و به شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.

 در نشست رسیدگی به این پرونده که دیروز به ریاست قاضی «عزیزمحمدی» و با حضور چهار مستشار تشکیل شد ابتدا همسر قربانی که قیم سه فرزند صغیر اوست برای میثم حکم قصاص خواست.  سپس میثم در حالی که به‌شدت اشک می‌ریخت پشت تریبون دفاع ایستاد و به کشتن عدنان اعتراف کرد. این پسر که آثار خودزنی روی صورتش نمایان بود به هیات قضایی گفت: «من مشکلات خانوادگی زیادی داشتم. برادرم به زندان افتاده بود و پدرم نمی‌توانست مخارج زندگی‌مان را تامین کند. به همین خاطر قرص می‌خوردم و حال و روز خوبی نداشتم. باور کنید چیز زیادی از ماجرا به خاطر ندارم. فقط می‌دانم وقتی با عدنان درگیر شدم دو ضربه چاقو به او زدم و چند دقیقه بعد دستگیر شدم.»

 این پسر ادامه داد: «باور کنید قصد کشتن عدنان را نداشتم و حالا خیلی پشیمانم.»
 
سپس امیر که با قرار وثیقه آزاد است روبه‌روی پنج قاضی ایستاد و سناریوی تازه‌ای را مطرح کرد و منکر جعل عنوان و سرقت گوشی موبایل قربانی شد. این پسر گفت: «من برای شوخی گوشی موبایل چند نفر از دوستانم را از آنها زورگیری کرده بودم اما گوشی عدنان را ندزدیدم. او سوار پراید برای یک دختر مزاحمت ایجاد کرده بود که به او اعتراض کردم. چند دقیقه بعد عدنان با پراید به موتورم کوبید که روی زمین افتادم. همان لحظه میثم را دیدم که با او درگیر شد و ضربه‌ای به گردنش زد.»

در پایان این جلسه هیات قضایی وارد شور شد و میثم را به قصاص، سه سال زندان و 74ضربه شلاق محکوم کرد. امیر نیز به سه سال زندان، دو سال تبعید و 74 ضربه شلاق محکوم شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست