بازدید 7195

پاياني بر آوارگي ستايش در پارك

کد خبر: ۴۳۱۲۷۷
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۰ 02 September 2014
ستايش دختر هشت ساله‌يي كه بارها از سوي والدينش مورد آزار و اذيت قرار گرفته و در خيابان‌ها سرگردان شده بود، سرانجام با حكم دادستاني شوشتر، تحويل سازمان بهزيستي شد.

به گزارش اعتماد، ديدن دختري با چهره‌يي زرد و زار كه صبح تا شب در پارك بي‌هدف پرسه مي‌زند، نخستين چيزي نبود كه توجه شهروندان شوشتري كه به پارك شهيد مطهري مي‌آمدند را به خود جلب كرد. آنها از مدت‌ها پيش اين دختر را مي‌ديدند كه تك و تنها روز را به شب مي‌رساند. طي مدتي كه دخترك در پارك بود، كسي را نديده بودند كه از او مراقبت كند، نه پدري بالاي سرش بود و نه مادري. براي آنها جاي سوال بود كه اين دختر تك و تنها در پارك چه مي‌كند؟

پدر و مادرم من را از خانه بيرون مي‌كنند

سرانجام يكي از شهروندان جلو رفت و از دخترك پرسيد در پارك چه مي‌كند و پدر و مادرش كجا هستند؟ ترس و دلهره در چشمان دختر كوچك كه نامش ستايش بود، مشخص بود: «پدر و مادرم از من مي‌خواهند هر روز صبح از خانه بيرون بروم و آخر شب به خانه برگردم. آنها نمي‌گذارند در خانه بمانم، معتاد هستند و مواد مصرف مي‌كنند، من نمي‌دانم در خانه چه مي‌گذرد.»

اين تنها جمله‌يي نبود كه ستايش بر زبان راند. روي دست‌هاي دخترك، پر از جراحت بود. به گفته ستايش، پدرش با او و خواهر كوچك‌ترش بدرفتاري مي‌كرد و با شيلنگ كتك‌شان مي‌زد. با چاي داغ بدنش را مي‌سوزاند. جاي سوختگي‌ها روي پوست ستايش گواه زنده حرف‌هايش بود. پدرش به او مي‌گفت كه صبح كه شد بايد از خانه بيرون برود. دخترك هم براي اينكه از پدرش كتك نخورد، به پارك مي‌رفت و صبح را در پارك به شب مي‌رساند و همه جا كه تاريك مي‌شد دوباره به خانه برمي‌گشت. ستايش نه راه پس داشت و نه راه پيش. پارك شده خانه‌اش و مجبور بود همانجا سر كند. اما كساني كه به پارك مي‌آمدند و از شرايط زندگي دخترك باخبر شده بودند، نمي‌توانستند بي‌تفاوت از كنار او بگذرند و به همين خاطر براي او غذا مي‌آوردند تا از گرسنگي تلف نشود. دخترك صبح كه از خانه خارج مي‌شد، به پارك مي‌آمد و تا هر زماني كه در پارك بود، يكي از شهروندان كنار او مي‌نشست تا خطري تهديدش نكند. اما اين وضعيت قرار بود تا كي ادامه پيدا كند؟ يكي از افرادي كه در جريان زندگي ستايش قرار گرفته بود، موضوع دخترك را به دادگستري و بهزيستي شوشتر اطلاع داد.

پدر و مادر كودك‌آزار

وقتي ماموران اورژانس اجتماعي متوجه شدند چه اتفاقي براي ستايش افتاده است، به در خانه او مراجعه كردند. اما پدر و مادرش در را به روي آنها باز نكردند و چون حكم ورود به خانه را هم نداشتند، از همسايه‌ها در مورد وضعيت پدر ومادر ستايش سوال كردند و آنها هم گفتند كه والدين او معتاد هستند و دخترك در شرايط بدي با آنها زندگي مي‌كند.

دادستان شوشتر كه گزارش ماموران اورژانس اجتماعي را روي سايت‌هاي خبري خوانده بود، دستور داد تا تحقيقات گسترده‌يي در اين زمينه آغاز شود. گزارش بهزيستي به دادستاني ارسال شد و با ادله ومدارك موجود، وقتي براي دادستاني محرز شد كه جرم كودك آزاري اتفاق افتاده است، به عنوان مدعي‌العموم وارد عمل شد.

پاياني بر آوارگي ستايش در پارك

بهزيستي حامي ستايش

بهزيستي شوشتر نيز وارد عمل شد و پس از كش و قوس‌هاي فراوان بالاخره بچه‌ها را از پدر و مادرشان گرفت و به بهزيستي منتقل كرد. رييس بهزيستي شوشتر، گفته بود؛ ما به زودي ستايش و هر كودكي كه در آن خانه باشد را به بهزيستي منتقل خواهيم كرد و تا زماني كه اطمينان حاصل نكنيم آنها در امنيت هستند بچه‌ها در بهزيستي خواهند ماند.

ستايش به بهزيستي سپرده شد

حيدر نجفي، فرماندار شوشتر نيز در خصوص اين پرونده گفت: والدين اين دختربچه از سوي مقامات قضايي مورد بازجويي قرار گرفتند و در نهايت عدم صلاحيت اين افراد براي نگهداري از ستايش ثابت شد. نجفي اظهارداشت: دادستاني شوشتر نيز حكم عدم صلاحيت پدر و مادر و واگذاري سرپرستي ستايش به بهزيستي را صادر كرد.

فرماندار شوشتر ادامه داد: در حال حاضر ستايش در يكي از مراكز نگهداري كودكان در بهزيستي شوشتر نگهداري مي‌شود و وضعيت عمومي وي خوب گزارش شده است.

نجفي درباره شرايط نگهداري «ستاره»، خواهر كوچك‌تر ستايش نيز گفت: خواهر شيرخواره ستايش اكنون نزد مادر است اما به دليل سابقه‌يي كه والدين آن در خصوص ستايش داشته‌اند، به‌شدت از سوي كارشناسان بهزيستي مورد ارزيابي و رصد قرار مي‌گيرند تا خواهر ستايش نيز به ماجراي مشابه دچار نشود و امنيت ستاره تامين شود.

پدر كودك‌آزار به دليل اعتياد به موادمخدر در بازداشت است و از مادر ستايش براي نگهداري ستاره تعهد گرفته شد تا دختر كوچك‌تر بدون مشكلاتي كه خواهرش تجربه كرده است، نزد او زندگي كند. ستايش نيز به يك مركز نگهداري كودكان در بهزيستي شوشتر سپرده شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱۰
ey khoda
خدا کند دیگر روی بد زندگی را نبیند طفل معصوم...
باید مادر را هم تا زمانی که بهبود یابد ، حداقل به خاطر بچه کوچکش هم که شده ، تحت نظارت بهزیستی نگهداری کنند .
خداروشکر
ای داد.........
ای خدااااااااااااااااااا
بیچاره کودکان که قربانی جهل و فساد والدین شان قرار می گیرند .
dast masoelin daerd nkond afarin merhaba
چطور ميشه سرپرسي اين دختر رو قبول كرد؟
baraye bachedar shodan bayad avval mojavvez gereft
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار