بازدید 5970

چند علت مهم برای ریزش مو

کد خبر: ۴۳۱۰۵۱
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۸ 01 September 2014
یک متخصص پوست و مو ضمن تشریح علل ریزش مو گفت: ریزش مو حتی می‌تواند یکی از اولین علامت‌های بیماری تیروئید (کم کار و پر کار) باشد؛ چراکه 50 درصد از بیماری‌های تیروئید با ریزش مو ظاهر می‌شوند.

به گزارش ایسنا، دکتر سیدحسن اعتمادزاده با بیان اینکه برخی از زنان و مردان دچار کم مویی هستند، گفت: این افراد ممکن است از همان بدو تولد کم مو باشند که البته این مقوله بسیار نادر است و زمینه ارثی دارد.

این متخصص پوست و مو چند عامل را علت ریزش مو در زنان دانست و گفت: یکی از علت‌های ریزش مو در زنان مشکلات تغذیه‌ای و سوء تغذیه به معنای عدم مصرف مواد مورد نیاز بدن و مصرف مواد فاقد ارزش غذایی است. در زنان مبتلا به فقر آهن، ریزش مو مشاهده می‌شود؛ چراکه بدخوری در این افراد فقرآهن و به دنبال آن ریزش مو را سبب شده است.

ریزش مو پس از زایمان

اعتماد زاده با تاکید بر اینکه ریزش مو در زنان باردار به دنبال زایمان و یک تا دو ماه پس از آن به دلیل تاثیرات هورمونی به شدت افزایش می‌یابد، گفت: در صورتی که این افراد تغذیه خوب و مناسب داشته باشند و بویژه از شیر و لبنیات استفاده کنند، مجددا موهای ریخته شده آنها رشد می‌کند، اما در صورتی که مادر شیرده تغذیه مناسب نداشته باشد، توان جسمی وی کاهش یافته و منجر به ریزش مو نیز می‌شود.

این متخصص پوست و مو همچنین کاهش وزن سریع را از علل ریزش مو دانست و ادامه داد: اگر میزان کاهش وزن فرد در ماه بیشتر از یک شصتم وزن بدن باشد، ریزش مو بروز می‌کند. بنابراین افرادی که در کوتاه مدت وزن زیادی را از دست می‌دهند با ریزش مو افزایش خواهد یافت که البته ممکن است برگشت ناپذیر باشد.

وی یادآور شد: استرس، مسائل روحی، جسمی، جراحی‌های سنگین و بیماری‌های سخت که منجر به ضعف جسمی فرد می‌شوند نیز می‌تواند باعث ریزش مو شود. سشوار کشیدن و شستن بیش از حد مو، مصرف زیاد نرم کننده و مصرف رنگ موهای نامناسب به ویژه دکلره منجر به کاهش و ریزش مو می‌شود.

این متخصص پوست و مو اظهار کرد: همچنین بیماری‌هایی که حالت سیستمیک دارند و کل بدن را درگیر و ضعیف می‌کنند مانند دیابت، لوپوس، حصبه و عفونت‌های مزمن و دنباله دار که شاخص‌ترین آنها عفونت‌های ادراری در زنان است با ریزش مو ظاهر می‌شوند.

اعتماد زاده افزود: خارش سر یکی از علائم بیماری "سبوره" است و پوست سر چرب، شوره و همراه با خارش نیز می‌تواند با ریزش مو همراه باشد. همچنین افراد مبتلا به عفونت‌های انگلی هم به دلیل ضعف بدن با ریزش مو مواجه می‌شوند.

این متخصص پوست و مو در پایان خاطرنشان کرد: در صورت دانستن علت ریزش مو علاوه بر درمان علت ریزش، با توجه به وضعیت بیمار، داروهای مغذی برای وی تجویز می‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار