بازدید 49327

جزئیاتی جدید از قتل عام ۶۷۰ زندانی شیعه عراقی توسط تکفیری‌ها

موضوع جنایات تروریست‌های تکفیری در عراق و سوریه و راه‌های مقابله با تهدید فزاینده این گروه، این روز‌ها به مهم‌ترین محور بحث در محافل رسانه‌ای و تحلیلی جهان تبدیل شده است. در این میان، گزارش‌های جدید منتشره از سوی سازمان ملل، نشانگر آن است که ابعاد قتل‌عام‌های صورت گرفته از سوی تکفیری‌ها، حتی بیش از آن چیزی است که تاکنون گمان می‌رفت.
کد خبر: ۴۲۹۳۴۶
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۶ 26 August 2014
جزئیاتی جدید از قتل عام 670 زندانی شیعه عراقی توسط تکفیری‌هاموضوع جنایات تروریست‌های تکفیری در عراق و سوریه و راه‌های مقابله با تهدید فزاینده این گروه، این روز‌ها به مهم‌ترین محور بحث در محافل رسانه‌ای و تحلیلی جهان تبدیل شده است. در این میان، گزارش‌های جدید منتشره از سوی سازمان ملل، نشانگر آن است که ابعاد قتل‌عام‌های صورت گرفته از سوی تکفیری‌ها، حتی بیش از آن چیزی است که تاکنون گمان می‌رفت.

به گزارش «تابناک»، سازمان ملل اعلام کرده، شواهدی وجود دارد که تروریست‌های عضو گروه داعش، در جریان حمله خود به موصل ۶۷۰ زندانی را تنها به دلیل شیعه بودن به قتل رسانده‌اند و افزون بر این، اقداماتی را در عراق مرتکب شده‌اند که مصداق «جنایت علیه بشریت» است.

به نوشته «گاردین»، ناوی پیلای، کمیسر ارشد حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرده، داعش و دیگر متحدان تکفیری این گروه، ‌روزانه مرتکب جنایاتی بزرگ و هولناک می‌شوند. این جنایات شامل کشتار هدفدار، تغییر دین اجباری، آدم‌ربایی، قاچاق، به بردگی گرفتن و تجاوز می‌شود.

پیلای اشاره کرده که تروریست‌های داعش، همچنین نسبت به تخریب بناهای مذهبی و تحت محاصره قرار دادن مردم مناطقی از عراق اقدام کرده‌اند. وی گفته: «آن‌ها‌ سیستماتیک مردان، زنان و کودکان را بر پایه تعلقات قومی، مذهبی و یا فرقه‌ای هدف قرار داده و در مناطق تحت کنترل خود، در راستای پاکسازی قومی و مذهبی تلاش می‌کنند».

کمیسر ارشد سازمان ملل در ادامه، جزئیات جدیدی از قتل عام صورت گرفته به دست داعش در موصل در دهم ژوئن را نیز بیان کرده است. در آن تاریخ، تروریست‌ها به تازگی بر شهر موصل مسلط شده بودند و زندان موصل را هدف حمله خود قرار دادند. حدود سه هزار زندانی در زندان بادوش در این شهر نگهداری می‌شدند که در پی درگیری‌های رخ داده و فرار شماری از آن‌ها، تعداد زندانیان به ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ تن رسید.

پیلای با استناد به گفته‌های شاهدان عینی می‌گوید، تروریست‌های داعش، با کامیون‌های نفربر و همچنین خودروهای مجهز به مسلسل به مقابل زندان آمدند و سپس، زندانیان را بر اساس مذهبشان تفکیک کرده و ۶۷۰ زندانی شیعه را از بقیه جدا کردند. در این میان، از زندانیان سنی نیز بازجویی شد و برخی شیعیان که تلاش داشتند برای فرار از مهلکه خود را سنی معرفی کنند، شناسایی شده و به میان دیگر شیعیان برده شدند.

تروریست‌ها به زندانیان شیعه گفتند، ‌پس از تعیین هویت، آن‌ها را آزاد خواهند کرد. به این افراد گفته شد که به ترتیب، اقدام به شمارش خود کنند و از یک تا ۶۷۹، همه این کار را انجام دادند. تروریست‌ها سپس آن‌ها را سوار کامیون کرده و به منطقه‌ای صحرایی در سه یا چهار کیلومتری زندان بردند.

در این منطقه، زندانیان به چهار صف تقسیم شده و به آن‌ها گفته شد که زانو بزنند و سپس تروریست‌ها به سمت آن‌ها شلیک کردند. پیلای می‌گوید این اطلاعات را بر اساس گفته‌های ۲۰ تن که موفق به فرار شده بوند و همچنین ۱۶ شاهد دیگر به دست آورده است. وی این کار داعش را مصداق جنایت علیه بشریت دانسته است.

گفتنی است، دیگر گزارش‌های رسیده از عراق که مورد اشاره گاردین قرار گرفته نیز این اطلاعات را تأیید می‌کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱۴
انتشار یافته: ۵۰
واقعا دنیا کی به اتمام میرسه؟
پاسخ ها
مورچه
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
قرار نیست حالا حالاها به اتمام برسه. مردم باید به فکر ترتیب امور خود باشند تا این بلاها سرشون نیاد
خدا لعنتشان کند.......
خون این بی گناهان به گردن امریکا است که به عراق حمله کرد وعراق را دچار هرج مرج وبعد از انجا فرار کرد
پاسخ ها
نجابت
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
مرگ بر آمریکا و صد البته انگلیس
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
بله خونشون به گردن امریکاست ولی نه به خاطر حمله به عراق به خاطر این که داعش و النصره و القاعده و هزارتا کوفت و زهرمار دیگه همگی ساخته ی امریکا به سفارش اسرائیل هستند
خاک بر سر سازمان ملل
پاسخ ها
طارق
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
تابناک جان شما که دستت میرسه؛پیشنهاد بده ایران به همراه تمامی کشورهای جنبش عدم تعهد با عکس هایی از کودکان و زنان غزه و سوریه و عراق در جلسه ی سالیانه سازمان ملل شرکت کنند.تا دنیا ببینه امریکا و اسراییل چه بلایی سر مردم خاورمیانه میارن.خدا ریشه امریکا رو از خاورمیانه قطع کنه.
خدانکنه یه نفر به یه دلیل جانبی مثلا وقتی زندانیه تو ایران بمیره، انجمن های حقوق بشری اروپا تا یک ماه بیانیه میدن و محکوم می کنن دولت ایران رو، حالا 700 شیعه زندانی و بعد اعدام شدن، جنایت علیه بشریت، چند تا اعلامیه دادن؟ فقط میگن باید مواظب باشیم داعش وارد محدوده اروپا نشه و اروپایی ها به داعش نپیوندند، اوج نگرانیشون همینه.
پاسخ ها
مریم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
آقای محمد جعفر, این موضوع کلاً ایراد داره.چه تو ایران اتفاق بیفته چه جای دیگه...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
بنظرم هر چه زودتر به این امریکایی ها حالی کنیم دنبال بمب اتم نیستیم اونوقت تا ابد محل داگ هم بهشون نزاریم.این بیشرفا فقط حقوق بشر رو تو ایران میبینن.سوریه و غزه و عراق افغانستان و پاکستان آدم میکشن انگار نه انگار.یه خبرنگار مشکوک به جاسوسی رو سر بریدن ،رفتن آمار تارهای صوتی بابا ننه ی طرف رو هم درآوردن.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
اینقدر راحت شیعه میکشن .سالهاست روزی نیست که لااقل چند شیعه رو به بهانه های واهی نکشن و امروز در اوج خودش . همین چند روز پیش یک عملیات انتحاری در مسجد سنیان اتفاق افتاد (که اونهم محکومه) که هنوز مسببانش نامشخص هستن. ولی گروههای سیاسی مخالف آرامش عراق (شاید در خیال خود به دنبال بلند پروازی های گذشته) ادا و اصول در میارن . اینها مسئول هرج و مرج 2-3 سال اخیر در عراق و همدستی اخیر در مورد موصول هستند .
ناشناس
| Germany |
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
با توجه رشد فزاینده اسلام در اروپا و سایر کشورهای جهان گروهی از پزوهشگران و کارشناسان جهان ضد اسلام به این نتیجه رسیدند که به هر نحوی چهره اسلام را خدشه دار و به نحوی چهره مستبدانه و ظالمانه امریکا و و سایر کشورهای همسان را در چشم جهانیان تصحیح نمایند ( از ظالم به حافظ انسانیت و ...). بدین باب با گسترش فرقه گرایی ،تفرقه افکنی بین مذاهب ، انجام عملیات های تروریستی در اماکن ها ی همه فرقه ها ومداهب و ایجاد تنش و حتی حس انتقام، ایجاد گروهای تروریستی متوحش ،شبکه های صدا وسیمای تفرقه افکنی و... چهره اسلام ناب را از جهان زدودند و چهره های ترسناک از اسلام ومسلمین نشان دادند
ولی
عدو سبب خیر شود اگر خدا خواهد
وعده الهی تحقق خواهد یافت
صلح و دوستی بر جهان تسلط خواهد یافت و مستضعفان صالح حاکمان آینده خواهند بود ان شاءالله ..البته با همت ما و شما .. در یک کلام ازادگان جهان
زنده باد ایران و ایرانی
شیطان کم اورده رفته استعفا داده.از این به بعد باید بگوییم لعنت خدا بر داعش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
وای دستم اشتباهی به منفی خورد میلیاردها لعنت خدا به داعش
"ناشناس" به نظرتون میشه به آمریکا چیزی رو هم حالی کرد؟؟؟
اصلا کی هست که بخوایم بهش حالی کنیم؟
پاسخ ها
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
امریکا یعنی اسراییل معلومه که چیزی حالیش نمیشه...
ا
امریکا برای تامین منافع باید سلاح بفروشه همین باید جنگ ایجاد کنه تا از فروش تسلیحات درامد داشته باشه مابقی خیمه شب بازیه
چرا عاقلان وخیر اندیشان بشریت درسرتاسر دنیا به دور از تعصب های بی جا به پا نمی خیزند و بر علیه جنایتکارانی که به ناحق بر اریکه های قدرت تکیه زده اند متحد نمی شوند.
اللهم عجل لولیک الفرج
الا طلیعه ی کوثر سفر بس است بیا
غروب غربت مادر سفر بس است بیا
بیا که چشم به راهت نشسته خاک بقیع
به جان فاطمه دیگر سفر بس است بیا
باید قوی شد تا جرات نکنند به شیعیان چپ نگاه کنند شیعه واقعی نباید تنبل باشد
هی دنیا خیلی بی رحم شدی بی رحم
خدایاتاکی جحت خودرادرغیبت نگه میداری؟به یقین امام زمان (ع)خیلی غمناک است
نمی دانم چراما بی تفاوت نسبت به این جنایات علیه شیعه نشسته ایم چرا کاری نمی کنیم اعلام کنند من خودم داوطلبانه می رم به جنگ چه رسد به میلیونها جوان بسیجی با غیرت ایرانی
پاسخ ها
احمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
بله در ایران همه رفتن کمپین سطح آب یخ !!!
ما انسان ها نمی توانیم عدالت را در سطح فراگیر اجرایی کنیم ...
اینجاست که جز مهدی (عج) کسی فریادرس ما نیست ... تیغ برنده اش داعشی و طالبان و اوباما را گردن خواهد زد
سردمداران کثیف امریکائی و سران لجن مال شده غربی کجایند که دم از حقوق بشر بزنند ؟ البته از شیاطین انتظار دفاع از انسانیت را نداریم . لااقل در موضوع حقوق بشر خفه خون بگیرند و دم نزنند . هر کجا انسانهای پاک کشته شوند لال مونی میگیرند و هر کجا افراد نجسی مثل اسرائیلی ها و جاسوس ها کشته میشوند واویلا سر میدهند که حقوق بشر کجاست . همه سران غربی ملحد و نجس العین هستند .
جز اینکه مظلومیت و حقانیت شیعه رو نشون میده چیز دیگه ای نیست
اونها کاملاً می دونند ما بمب اتم نداریم ولی مجبورند بوق و کرنا کنند و دنیا را از ایران بترسانند تا به اهداف خود خصوصاً فروش سلاح های قدیمی که در انبارها مانده را به کشورهای عربی بفروشند .
پاسخ ها
علیرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
کاملادرسته ودرضمن همین داعش چاهای نفتی که درسوریه وعراق گرفته ازشون نفت میفروشه اونهم ازطریق ترکیه واردن وعربستان وخریدارنفت هم اروپاییهاوآمریکاییهاهستند.خدالعنت کنه سران عربی راکه خودشون توی فسادغرق هستنداونوقت یک مشت وحشی ناپاک رابجون مردم مظلوم انداختندالبته ترکیه هم کاملامثل عربستان عمل میکنه
متاسفانه در دنیا هیچ سازمانی ضعیف تر از
سازمان ملل نیست
سازمانی که قرار است نظم وامنیت در جهان بر قرار نماید و دموکرلسی حقیقی را حاکم نماید
از پس یک گروه تروریستی برنمی اید
چه رسد به غول های گوناگون موجود در جهان با نام ها وشکل وشمایل های مختلف وغلط انداز ...........................
من اگه دستم به ابوبکر البغدادی میرسید خرخرشو میجوییدم تا کسی نتونه منبعد چپ نگاه شیعه کنه.
فقط به ريشه آنها بايد لعنت بفرستيم مانند ( اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد وال محمد و آخر طابع له علي ذالك)
به نظرم خدا برای اینکه یه قوم یا اقوامی را نابود کنه باید دلیل و حجتی داشته باشد.
خدا در قران میفرماید ما یک نعمتی را به قومی میدهیم اگر آن قوم ناسپاسی کرد و فساد ورزید آن نعمت را از آن قوم گرفته و به قوم دیگری میدهیم.
وضعیت جهان کنونی نیز همینگونه است همین اقوامی وکشورهائی که الان در عراق و سوریه و فلسطین و .... فساد میکنند یا از فسادی که اتفاق میافتد حمایت میکنند یا حتی در این موارد بیطرفند به یقین مورد غضب و خشم خداوند قرار خواهند گرفت و تاوان خواهند داد این یک وعده الهی است .
دنیا بی رحم نشده 0 ادما بی رحم و از شیطان بدتر شدن خدا لعنت کند ادم کشها را
آقا بيا.............
خدایا ظهور آقا امام زمان را تعجیل فرما.
خاک بر سر حقوق بشر غربی کنند که برای کشته شدن یک خبرنگار امریکایی این همه سروصدا و هیاهو و بیانیه محکومیت علیه جنایت های داعش راه انداختند اما قبل از آن تاریخ، برای قتل عام این همه آدم بی گناه هیچ اقدامی و حتی محکومیتی انجام ندادند مرده شور دموکراسی و حقوق بشر غربی را ببرند که جز بوی کثافت و نجاست، چیزی از آن بیرون نمی آید.
اللهم عجل لوليك الفرج خدايامنجي عالم بشريت را براي نجات مظلومان ازچنگال ظالمين بفرست. آمين يا رب العالمين
خدایا ظهورآقامون برسون ماکه کاری نمیتونیم برای این براردران مسلمان که روزانه به دست دشمنان اسلام که تنها هدفشون لکه دارکردن رابطه بین مسلمانان است انجام بدیم تکفیری وداعش محصول کجاست ؟سازمان حقوق بشرکجایی؟عربستان انگلیس امریکا ودیگرکشورهایی که باپول خود درصدد ازبین بردن ریشه اسلام دردنیا هستیدباید به شما گفت که اشتباه میکنید خدایا بصیرتی به مردممان بده تاچهره واقعی غربی هاراو بهترببینند بخصوص افرادی که میگویندچرا دست دوستی به امریکا نمیدیم
گرچه دولت ترکیه اعلام کرده است که اعضای گروه «دولت اسلامی» دیگر جایی در این کشور نخواهند داشت، اما در عمل ارتش ترکیه برای مقابله با آنان و بستن راه تردد آن‌ها اقدام موثری انجام نداده است.
ای کاش این بلا ها سر خانواده های مزدوران رژیم بیاد......
همه اينها بازي كثيف آمريكا و اسرائيل براي برگشتن به عراق...و اينكه اين منطقه هميشه تو جنگ باشه و ايران دائم تحت فشار قرار بگيره...
تا علم وآگاهی کل به سطح خوب وعالی نرسد انسان وحشی ترین جاندار روری زمین است (دیگر وحشیان با هم نوع خود چنین رفتاری ندارند )
للهم عجل لوليك الفرج خدايامنجي عالم بشريت را براي نجات مظلومان ازچنگال ظالمين بفرست. آمين يا رب العالمين السلام علیک یااباصالح المهدی(عج) ادرکنی
واقعا دیگر جنایتی نیست که این کافران انجام بدهند.خدا جزای اینها رابدهد
نباید در برابر این وحشی ها کسی تسلیم شود چون حداقل شانس زندگی را نیز از دست خواهد داد. باید با دست خالی هم شده بجنگد و ضربه ای به آنها بزند شاید عده ای از آنها موفق شوند . در هر صورت بهتر از مرگ به حالت تسلیم در برابر این حیوانات است.
چشم در مقابل چشم گوش در مقابل گوش بايد فرمان جهاد صادر شود
خدایا پس کی منجی عالم ظهور میکنه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها