بازدید 12077
۵

سیگارهای قاچاق حاوی مدفوع انسان است

انجمن دولتهای محلی انگلیس (ال جی ای) روزشنبه با بیان اینکه قاچاق سیگار سالانه حدود 3 میلیارد پوند به این کشور اروپایی خسارت وارد می سازد، نسبت به ترکیبات خطرناک این گونه سیگارها از جمله احتمال استفاده از مدفوع انسان در آن هشدار داد.
کد خبر: ۴۲۸۵۲۸
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۶:۲۵ 24 August 2014
انجمن دولتهای محلی انگلیس (ال جی ای) روزشنبه با بیان اینکه قاچاق سیگار سالانه حدود 3 میلیارد پوند به این کشور اروپایی خسارت وارد می سازد، نسبت به ترکیبات خطرناک این گونه سیگارها از جمله احتمال استفاده از مدفوع انسان در آن هشدار داد.

به گزارش ایرنا، این انجمن در اطلاعیه ای گفت که شمار زیادی از سیگارهای قاچاق کشف شده در بازار سیاه توسط انجمن دولتهای محلی انگلیس، حاوی میزان غیرعادی از مواد سمی و سرطان زا، پنبه نسوز ( آزبست) و حتی مدفوع انسانی و مگس مرده بوده است.

به گفته انجمن مذکور، داشتن درصد بالا و غیراستاندارد مواد سمی و سرطان زا چون قطران، نیکوتین، مونواکسید کربن، سرب، کادمیوم و آرسنیک و استفاده از پنبه نسوز یا آزبست ( به عنوان فیلتر) از جمله ویژگی های سیگارهای قاچاق است که بدون نظارت دستگاه های ذیربط در انگلیس به فروش می رسد.

این انجمن افزود: قاچاق سیگار علاوه بر خسارت 3 میلیارد پوندی، به تلاش های صورت گرفته برای کاهش مصرف سیگار و ارتقای سطح بهداشت در بریتانیا آسیب زده است.

انجمن دولتهای محلی انگلیس خاطرنشان کرد: مردم تصور می کنند با خرید سیگارهای قاچاق معامله خوبی را انجام داده اند اما بدلیل ترکیبات این گونه سیگارها، با سلامتی خودشان بازی کرده اند .

این انجمن تخمین زد در برخی مناطق انگلیس از جمله جنوب لندن سالانه بیش از 114 میلیون نخ سیگار معادل 22 میلیون پوند به فروش می رسد.

واردات غیر قانونی سیگار به انگلیس که گفته می شود منشاء بخش عمده ای از آن، کشورهای اروپای شرقی است، علاوه بر کاهش شدید درآمدهای مالیاتی دولت ، موجب زیان شدید شرکتهای دخانیات این کشور شده است.

کارشناسان بر این باورند که قاچاق سیگار به عنوان یکی از اشکال جرائم سازمان یافته در سطح کشورهای اروپایی از جمله انگلیس، یکی از تجارت های غیرقانونی پر درآمد برای گروههای مافیایی به شمار می رود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۹
انتشار یافته: ۵
سیگاری که قاچاق نمیشود مدفوع چه موجودی را دارد؟-
دوستان من سیگار چیز خوبی نیست نکشید مریض میشوید ای عزیزان من
دود سیگار تو آزده کند سینه ما .... رحمی بکن ای دوست بر این سینه بی کینه ما .... نکشن آقا ، نکشن !!!!
خوب اینکه نگرانی نداره یه نوع بازیافت و استفاده بهینه از ضایعاته که تو دنیا خیلی مرسومه
این فرمول عجیب غریبی که برای سیگار به اصطلاح قاچاق اعلام کردن بنظر بقدری خطرناکه که فکر کنم فرد سیگاری با زدن اولین پوک به دیار باقی بشتابه!!!!!!!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان