بازدید 35553

واکنش متفاوت روحانی به رأی عدم اعتماد مجلس به فرجی‌دانا

نکته مهم در مورد روحانی اینکه وی نخستین رئیس‌جمهور ایران است که پیش از این به عنوان نماینده مجلس، شاهد استیضاح وزیر و رأی عدم اعتماد مجلس به آن‌ها بوده است. در جریان بیست سال نمایندگی مردم سمنان و تهران در مجلس، روحانی شاهد استیضاح نه وزیر و برکناری فاضل وزیر بهداشت دولت هاشمی رفسنجانی و عبدالله نوری وزیر کشور دولت خاتمی بوده است.
کد خبر: ۴۲۷۸۷۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۶ 21 August 2014
واکنش متفاوت روحانی به رأی عدم اعتماد مجلس به فرجی‌دانایک روز پس از استیضاح وزیر علوم و برکناری وی در تهران، رئیس جمهور در جریان دومین روز از سفر استانی خود به اردبیل، واکنشی نرم و قانونی به تصمیم مجلس داشت.

به گزارش «تابناک»، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در دیدار ایثارگران استان اردبیل تأکید کرده، کسی نباید از استیضاح عصبانی شود. وی با تأکید بر اینکه همه باید در چهارچوب قانون قواعد بازی را بپذیریم افزوده: ما به رأی نمایندگان مجلس احترام می‌گذاریم و از استیضاح ناراحت نیستیم و نباید کسی در این زمینه عصبانی باشد، زیرا ما همه در کنار هم هستیم؛ هر چند دوست داشتیم وزیر علوم رأی اعتماد بگیرد، به تصمیم مجلس احترام می‌گذاریم.

روحانی تصریح کرد: نباید کسی از این حرکت مجلس ناراحت باشد، زیرا ما در چهارچوب قانون به رأی اکثریت مجلس بها می‌دهیم و در بسط اجرای قانون پیرو نظر نمایندگان مجلس و شورای نگهبان هستیم. ما در چهارچوب قانون بدون لجبازی و یا مقاومت، تابع محض قانون هستیم و حرکت‌های غیرمنطقی را در این زمینه نمی‌پذیریم، چرا که مجلس و دولت و قوه قضاییه در کنار هم هستند و با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری، کار‌ها را به پیش می‌بریم تا به مقصد واقعی برسیم.

نکته مهم در مورد روحانی این است که وی نخستین رئیس‌جمهور ایران است که پیش از این به عنوان نماینده مجلس شاهد استیضاح وزیر و رأی عدم اعتماد مجلس به آن‌ها بوده است. در جریان بیست سال نمایندگی مردم سمنان و تهران در مجلس، روحانی شاهد استیضاح نه وزیر و برکناری فاضل وزیر بهداشت دولت هاشمی رفسنجانی و عبدالله نوری وزیر کشور دولت خاتمی بوده است.

رئیس دولت یازدهم در یک سالی که از ریاست جمهوری وی گذشته، اصرار داشته روابط نزدیکتری با مجلس داشته باشد. وی آخرین بار در دیدار با نمایندگان مجلس در تیرماه گذشته تأکید کرد: «من همواره خود را فرزند مجلس دانسته‌ام و با بسیاری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی سابقه رفاقت و همکاری دیرین دارم و خوشبختانه‌ امروز شخصیت‌های بزرگ و فرهیخته‌ای در مجلس برای خدمت به مردم حضور دارند».

سخنان رئیس جمهور و مواضع وی پس از استیضاح وزیر علوم با استقبال و تمجید رئیس مجلس نیز همراه شد. علی لاریجانی پیگیری رئیس جمهور درباره استیضاح وزیر علوم را منطقی و عقلانی و اظهارات سنجیده رئیس جمهور در این زمینه را پایه و مبنایی برای آینده دانسته دانسته است.

لاریجانی ادامه داد: «به نظرم رویکرد رئیس جمهور رویکرد پسندیده‌ای بود و امیدواریم به آینده روابط دولت و مجلس کمک کند».
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل