بازدید 236321

درآمد میلیاردی مرد روستایی از هتل بی‌ستاره

درآمد معادل فروش نفت از اجاره سیاه چادر به توریست‌ها؛ تمام سیاه چادر‌های عباس برزگر تا‌ سال ٩٥ رزرو است
کد خبر: ۴۲۶۹۳۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۳ 19 August 2014
کارآفرین‌میلیارد دلاری ایران کارش را از دستفروشی و درآمد روزانه ٣‌هزار تومان شروع کرده است. او تنها ٣٨‌سال دارد و درآمدزایی چشمگیرش با یک اتفاق معجزه‌آسا استارت خورده است. «عباس برزگر»، زاده و ساکن یک روستای بسیار کوچک به نام «بزم» شهرستان بوانات در استان فارس است. روستایی که نه‌چندان حاصلخیز است و نه جاذبه خاصی دارد اما با موقعیت‌شناسی درست این جوان روستایی توانسته  در کتاب راهنمای گردشگری یونسکو، عنوان شگفت‌انگیزترین تجربه گردشگری ایران را از آن خود کند.

به گزارش شهروند، برزگر در یک شب بارانی ٢ گردشگر آلمانی را به خانه فقیرانه خود میهمان و از آنها با دمپختک و ترشی لیته پذیرایی می‌کند. میهمانان خارجی برزگر با پذیرایی صمیمانه و بی‌ریای او ٢ روز تمام به سبک روستاییان ایرانی زندگی می‌کنند و گویا این تجربه منحصربه‌فرد آن‌قدر برایشان جذاب بوده است که به سرعت موضوع را رسانه‌ای می‌کنند و برزگر را با انبوهی میهمان ناخوانده از آن سوی مرزها مواجه می‌کنند.

هوشمندی او برای بهره‌برداری از این اتفاق، به سرعت برزگر را شهره عام و خاص می‌کند و شبکه‌های تلویزیونی از سراسر جهان کارآفرین روستایی ایران را روی آنتن خود می‌برند. برزگر حالا علاوه بر دهکده توریستی‌اش در تدارک یک تور عشایری با ١٥‌هزار سیاه چادر است. تور عشایری او تا‌ سال ٩٥ رزرو شده است و کارشناسان می‌گویند این تور می‌تواند درآمدزایی برزگر را به اندازه تمام صادرات نفت کشور برساند.  

تا ٥‌سال آینده به اندازه چاه‌های نفت کشور درآمد خواهد داشت


عباس برزگر درحال حاضر مشغول آماده سازی ١٥‌هزار سیاه چادر عشایری است. او با بزرگان طایفه‌های قشقایی و بختیاری به توافق رسیده است تا میهمانان خارجی را در سیاه چادرهایشان بپذیرند و هر خانواده عشایری در ازای پذیرایی از میهمانان‌درصدی از هزینه اقامت مسافران را دریافت کند. حالا شهرت عباس برزگر به اندازه‌ای رسیده است که تمام ظرفیت هتل منحصر به فردش در ٣٦٥ روز ‌سال اشغال می‌شود. می‌گویند درآمدش تا ٥‌سال آینده به اندازه تمام صادرات نفت ایران خواهد رسید. یونسکو در کتاب راهنمای گردشگری خود، تور عشایری او را به‌عنوان شگفت‌انگیزترین تجربه گردشگری در ایران معرفی کرده است و مسافران خارجی تا آخر ‌سال ٩٥ تمام سیاه چادرهایش را رزرو کرده‌اند.

درحال حاضر هزینه هر شب اقامت در دهکده گردشگری او چیزی حدود ٣‌میلیون تومان است. کارشناسان صنعت گردشگری می‌گویند اگر او بتواند استانداردهای هتل خاص و منحصر به فردش را ارتقا دهد به راحتی می‌تواند درآمدش را به‌عنوان یکی از گرانقیمت‌ترین هتل‌های خاورمیانه و جهان افزایش دهد.

درحال حاضر هتل برج‌العرب دوبی گرانقیمت‌ترین هتل خاورمیانه به شمار می‌آید، هزینه اقامت در این هتل شبی ١٩‌هزار دلار است و تنها برای ورود به آن حدود ٢٠ دلار دریافت می‌شود. گران‌ترین هتل جهان هتل رویال ژنو است که برای هر شب اقامت ٥٣‌هزار دلار دریافت می‌کند. در توکیو نیز هتلی با عنوان سوئیت ریاست‌جمهوری که یک هتل خاص محسوب می‌شود شبی ٢٥‌هزار دلار قیمت دارد. زهرا استادی، کارشناس گردشگری می‌گوید اگر هزینه اقامت در دهکده عباس برزگر نصف قیمت گرانترین هتل خاورمیانه و حتی کمتر باشد می‌تواند معادل کل صادرات نفت کشور درآمد داشته‌باشد. با این حساب اگر برزگر به ازای هر شب اقامت در ١٥‌هزار سیاه چادر حدود ١٠‌هزار دلار دریافت کند تنها در یک روز‌ سال حدود ١٥٠‌میلیون دلار درآمد خواهد داشت. این درآمد در یک‌سال به حدود ٥٤‌میلیارد دلار می‌رسد که معادل درآمد نفتی ایران است. 

گردشگران خارجی زندگی عشایر ایران را تجربه می‌کننداو این روزها مشغول آموزش خانواده‌های عشایری برای پذیرایی از میهمانان خارجی است. می‌گوید ١٠٠ نفر از جوانان خانواده‌های عشایر زبان انگلیسی آموخته‌اند تا بتوانند به راحتی با میهمانان ارتباط برقرار کنند. آنها قرار است میهمانان خود را به تماشا و تجربه تمام روزمر‌گی‌های زندگی ایل قشقایی و بختیاری ببرند.  میهمانان از دامنه‌های کوه بالا می‌روند و همراه با دختران جوان گیاهان دارویی می‌چینند. با چوپانان به صحرا می‌روند و در کنار آنها غذا می‌خورند. به سوگواری‌ها و جشن‌های عشایری دعوت می‌شوند. شبانه و در سکوت کوهستان به پیرمردهای نی انبان و سرنا نواز گوش می‌دهند و کنار دارهای زمینی گلیم و گبه می‌نشینند و بر تارهای آن گره می‌زنند. قصه‌های جن و پری کهنسالان ایل و تجربه‌های شگفت انگیزشان از مواجهه با طبیعت را می‌شنوند و باورهایشان درباره تولد یک نوزاد جدید و رسوماتشان را تماشا می‌کنند. برزگر می‌گوید، تور عشایری در مراحل نهایی راه‌اندازی است و تا آخر‌سال ٩٥ مسافران خارجی تمام سیاه چادرها را رزرو کرده‌اند. بیشتر مسافرانش از اسپانیا، پرتغال و لهستان می‌آیند و او درحال حاضر همان ٧٠٠ یورو برای هر شب اقامت در مجموعه‌اش را دریافت می‌کند. او می‌گوید: تا ٥‌سال آینده کیفیت‌ها را با نظر کارشناسان بین‌المللی بالا خواهم برد و قیمت‌ها افزایشی نخواهد داشت.  

اشتغالزایی برای بیشتر از ٢٥‌هزار نفر


برزگر پیش از این برای ٩‌هزار نفر از ساکنان روستای بزم شهرستان بوانات استان فارس اشتغال ایجاد کرده است و حالا ١٥‌هزار خانواده دیگر در درآمد و کسب و کار او شریک می‌شوند.  عباس به «شهروند» می‌گوید: تمام درآمدها به‌طور عادلانه بین مجموعه‌ام تقسیم می‌شود. از تمام صاحبان مشاغل و کالاها به‌طور مساوی خرید می‌کنم و آنها به این شیوه من احترام می‌گذارند و باکیفیت‌ترین کالاها را برای پذیرایی از میهمانانم آماده می‌کنند. مجموعه بزرگ او قدرشناس حسن نیت عباس برزگر هستند. روستاییان فقیر دهکده نه چندان حاصلخیز بزم حالا با کارآفرینی نمونه عباس و خانواده‌اش چند برابر گذشته درآمد دارند و مجموعه موفقی تشکیل داده‌اند.  

همه‌چیز از یک اتفاق ساده شروع شد


مرد جوان روستایی که با نبوغ و خوش‌شانسی توانسته سرانجام صنعت توریسم ایران را به ایده‌آل‌های ارز‌آوری‌اش نزدیک کند کارش را با دستفروشی آغاز کرده است. عباس برزگر ٣٨ ساله به «شهروند» می‌گوید: دستفروشی برایم تنها روزی ٣‌هزار تومان درآمد داشت که این مبلغ هرگز جوابگوی مخارج زندگی من و خانواده‌ام نبود.  مسیر کسب و کار و زندگی عباس در یک شب بارانی به‌طور معجزه آسایی تغییر کرد. او می‌گوید: با موتورسیکلتم از کوچه پس کوچه‌های روستایمان عبور می‌کردم که ناگهان به دو گردشگر خارجی و مترجمشان رسیدم. باران، تاریکی و گم شدن در راه برگشت حسابی خسته و کلافه‌شان کرده بود. آنها را به خانه خود دعوت کردم تا شب را در آن‌جا بگذرانند. 

میهمانان آلمانی سرزده آمده بودند و در سفره فقیرانه عباس برزگر به جز دمپختک گوجه‌فرنگی، ماست محلی و ترشی لیته چیز دیگری پیدا نمی‌شد. آنها شب را هم درکنار خانواده برزگر و در رختخواب‌ها و ملحفه‌های دست‌دوز همسرش گذراندند. یکی از میهمان‌ها که پسر جوان ٢٠ ساله‌ای بود بی‌نهایت غمگین و پکر به نظر می‌رسید. مترجم در جواب کنجکاوی عباس می‌گوید که فردا روز تولد اوست و او از این‌که نتوانسته است به کشورش برگردد و تولدش را در کنار خانواده، دوستان و در زادگاهش جشن بگیرد ناراحت است. علی و زهرا فرزندان خردسال عباس برزگر موضوع را می‌شنوند. میز کوچک چرخ خیاطی مادر، چند بادکنک و کیک خانگی تنها بضاعت آنها برای خوشحال کردن میهمان آلمانی است. میهمان جوان از دیدن جشن تولد روستایی‌اش هیجان‌زده می‌شود و از صحنه‌ها فیلمبرداری می‌کند. خانواده برزگر بعدتر می‌فهمند که مادر روزنامه‌نگار آن میهمان آلمانی جشن تولد در ایران را رسانه‌ای کرده است. استقبال مخاطبان خانواده برزگر را به سرعت محبوب می‌کند از سازمان میراث فرهنگی به عباس برزگر خبر می‌دهند که میهمانان جدیدش در راهند. این سرآغاز توسعه هتل روستایی عباس برزگر می‌شود. حالا سیاه چادرهای عشایری هم به مجموعه هتل روستایی او اضافه می‌شوند. در همان محل اسکان واقعی عشایر...  

راز موفقیت: میهمانانم را فریب نمی‌دهم


عباس می‌گوید:کار خاصی انجام ندادم تنها گردشگران خارجی را مانند اقوام و فامیل خودم در خانه پذیرایی کرده‌ام، با غذاهای محلی خودمان، چای آتشی، ماست و پنیر گوسفندی. البته میهمانان هم توقع زیادی نداشتند تنها می‌خواستند چند روز زندگی روستایی در ایران را تجربه کنند. عباس برزگر میهمانانش را به تماشای علف‌چینی و میوه‌چینی روستاییان می‌برد، در عروسی‌ها و حنابندان‌های روستایی میهمان می‌کند و به شب‌نشینی‌های هم ولایتی‌هایش کنار آتش دعوت می‌کند. با آنها سیب زمینی کباب شده و چای آتشی می‌خورد. گاهی هم میهمانانش با او شیر می‌دوشند و کشک درست می‌کنند اما این تمام کاری نیست که خانواده برزگر انجام می‌دهند.

عباس به «شهروند» می‌گوید: من با میهمانانم صادق هستم و هیچ‌وقت نخواستم آنها را فریب بدهم یا چند برابر قیمت واقعی چیزی را به آنها بفروشم. صنایع دستی و تمام سوغات روستایی که در فروشگاهم گذاشته‌ام برای مشتریان ایرانی و خارجی یک قیمت دارد. من از ناآگاهی آنها نسبت به بازار ایران و قیمت‌هایش سوءاستفاده نکرده‌ام. او می‌گوید: برای غذای میهمانانش سنگ‌تمام می‌گذارد. تمام غذاها از باکیفیت‌ترین و مرغوب‌ترین مواد اولیه محلی و روستایی تهیه می‌شوند. ١٠ دقیقه پیش از غذا از مزرعه برای میهمانانش سبزیجات تازه می‌چیند و صبح‌ها قبل از طلوع آفتاب عسل تازه از کندو خارج می‌کند و سرمیز صبحانه می‌برد. میهمانانش در دفتر یادگاری هتلش نوشته‌اند «احساس می‌کنند در کنار خانواده خود زندگی می‌کنند.» و این تفاوت اساسی کسب و کار عباس برزگر با دیگرانی است که اعتماد مشتریان خود را خدشه‌دار می‌کنند.  

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۴۶۲
انتشار یافته: ۱۵۰
درسته کارش خیلی بزرگ بوده.
ولی به طور حتم در محاسبه و پیش بینی درآمدی که کسب خواهد کرد، بزرگنمایی و غلو صورت گرفته.
پاسخ ها
سروش
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
به هرحال لازم نیست حتما نق بزنی و قابل توجه کسانی که به خلاقیتشان کمتر به توجه می کنند و می ترسند به استعدادهایشان اعتماد کنند و کسانی که همیشه فکر می کنند مرغ همسایه غاز است. بهت افتخار می کنم عباس.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
نه عزیز جان! شما متوجه سود سرشار صنعت توریسم نیستی، خیلی از کشورها دارن با همین کار خودشونو به نحو احسن میچرخونن
عقیل
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
در مدت پنج سال احتمالا به این درامد نرسند ولی اگه روابط ما با کشورهای دیگر بیشتر شود در بلندمدت این درامد دور از دسترس نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
نقد شما از تفکر گالیوری ما ایرانیها نشاًت میگیره.کشور ما این ظرفیت رو داره و مثل بنز از راه گردشگر فرهنگی میشه پول درآورد.
آفرین
اگه اجازه دهند عالی می شود
شیر مادرت حلال
شانس که در خونه ادم رو بزنه همه چی جور میشه
پاسخ ها
Ramin
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
این شانس نیست عزیز. ابتکار و استفاده از فرصتهاست هیچ چیزی از روی شانس نیست
هیچ چیز تو دنیا تصادفی نیست
ناشيناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
شانس در خونه همه رو ميزنه ولي بايد ديد افراد چه جوري برخورد ميكنن باهاش.
مثلا همين بنده خدا اگه براي مهمونش تولد نميگرفت همه چيز خيلي عادي و با يك تشكر تموم مي شد و هيچوقت كار به اينجاها نميكشيد.
آفرین...
پاسخ ها
آفرین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
چيه شكيب؟ چيكارم داري؟
کاش نهادها از فردا برای این مرد بزرگ سنگ اندازی نکنند . در ایران همیشه به جای راحت تر کردن کار، کار را سخت می کنند با قوانین دست و پا گیر
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
به هر حال باید مراقب بود.
شاید در بین این توریستهای بی حساب و کتاب، کلی جاسوس و خرابکار و تروریست وارد شوند.
باید از کلیه آنها سوابق و انگشتت نگاری تهیه شود و مأمورین حفاظتی در هر چادر مستقر باشند.
اگر واقعیت داشته باشه که خیلی جای تبریک داره.... هرچند انقدر خبرهای بد از گردشگری کشور شنیدیم که با شک و تردید جملات رو میخوندم
واقعا افرین داره باید هم دستش بوسید هم حمایتش کرد
پاسخ ها
فيروز
| Netherlands |
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
حمايت رو ولش كن!
سنگ نندازند!
همه چیز از خوش قلبی و باطن نیک این جوان شروع شده است که میهمانان خارجی را از باران نجات داده و به خانۀ خود دعوت کرده است. حافظ نهاد نیک تو کامت برآورد-- جانها فدای مردم نیکو نهاد باد
قابل توجه کسبه محترم. رمز موفقیت این جوان در صداقت اوست. خدا یاورش باشد.
Vagheaaaan afariiin,
صداقت، پاكدستي، سادگي ايراني رازموفقيت اوست هزار آفرين مرد
بله . همینه . تابحال هیچکس از صداقت و درستی ضرر نکرده هیچکس هم از دروغ و تقلب برای همیشه به جایی نرسیده .
اینو میگن نظر خداوند متعال.
دمت گرم عمو عباس
اون روی سکه .... اگه آن 2 آلمانی گیر آدم ناجوری میافتادند به همین اندازه تبلی؛ منفی و ضرر داشت . چرا وام و زمین ارزان برای ایجاد طرح های گردشگری واقعی نمیدید باور کنید اگر 5 میلیار میدادند وام کم بهره بلند مدت خود من م 3 میلیارد دارم تجمیع میکردم و حتما یک هتل با امکانات مناسب در نزدیکی روستاها احداث میکردم شما چقدر جای بکر در ایران میشناسی که چون امکان اسکان نیست نمیرویم ؟؟ خیلی...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
عزيز دل برادر استقبال اين گردشگرا به خاطر سنتي بودن و بي غل و غش بودنه . اگه ميخواستن هتل برن كه بهترين هتلهاي دنيا تو اروپاست.
بدبختي ما اينكه ميخواييم جوري غير از ايني كه هستيم باشيم. اصل حمام عمومي ماله ايرانه اونوقت تو دنيا به اسم حمام ترك ميشناسن. اصل ورزشهاي هوازي ماله ايرانه اونوقت به اسم ورزشهاي سوئدي ميشناسن. اصل ورزش زوووو مال ايرانه اونوقت تو دنيا به اسم كبدي ميشناسن و قص عليهذا.
امكانات گردشگري در ايران تا دلت بخواد هست ، گردشگرا هم نگران حجاب و نخوردن بعضي چيزا نيستن ، اتفاقا كيف مي كنن وقتي ميان ايران ولي هيچ چيز جاي صداقتو نمي گيره. تو مرز همين تركيه مرزبانان ما چه رفتاری دارن، يك متر اونورتر تركيه اي ها ميزارن رو سرشون حلوا حلوا مي كنن. اين ميشه ارتقاء صنعت گردشگري.
آفرین به عباس برزگر عزیز وهمه ی جوانان سخت کوش این سرزمین .همیشه برای انسان گنجی پنهان است که افراد کمی به جستجویش می پردازند. امید وارم عباس عزیز این گنج بزرگ را قدر بداند ودر کنار کارهای بزرگی که انجام می دهد به جوانان دیگر هم آموزش بدهد . صدا وسیما هم این جوانان بی نظیر را معرفی کندتا روستاییان فکر نکنند که با مها جرت به شهر واکتفا کردن به حقوق اندک همه چیز درست می شود.
تجربه زندگی من می گوید که ای کاش این مطلب را چاپ نمی کردید! یکی اینکه بزودی دست زیاد می شود و همه ما چادر دار می شویم و مهمان پذیر توریست ها!
دوم اینکه ماها همدیگر را بالا نمی بریم بلکه پایین می کشیم و هر چه مهمتر باشیم تلاش بیشتری برای پایین آوردن ما می شود!
سوم اینکه یک هو زیر پایمان را خالی می کنند، یعنی چطور؟ مثلا وقتی همه چیز برای همان مهمانی چند هزار نفری شروع شد یک دفعه کسی می گوید اجتماع فلان و بهمان ممنوع و هر چه آبرو جمع کردیم یک دفعه به باد می رود و ...
آخر این که کشورهای همسایه و خلیج فارس راهکاری می اندیشند که زیراب کار را بزنند.
بعد بگویید که ما نگفتیم!
پاسخ ها
الهام
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
100% موافق نظرت هستم
آفرين آفرين تنها بايد كسب و كارش را از دروغ و كلك و دورويي دور نگه دارد
خدائیش ایول.تو این دنیای پر از دوز و کلک و حقه بازی واقعا این آقا باید آدم با انصافی باشه.خدا روزیش رو چند برابر کنه.
بدنیست مسئولین گردشگری از این مرد روستایی زحمتکش و خوش ذوق یاد بگیرند
آفرین .این آقا گوشه ای از قابلیت های گردشگری کشور مان را نشان داد . باشد تا مدیران پر ادعا که جز حرف زدن کار دیگری بلد نیستند یاد بگیرند .
آفرین ،شرط اساسی موفقییت شماصداقت است
واقعا لذت بردم . موفق باشی
فردا ... مقاله میزنه : " آقای برزگر از عوامل غربیه و داره بین فرهنگ ایرنی و غربی اختلاط ایجاد می کنه." خدا به دادت برسه آقای برزگر و امیدوارم موفق باشی.
كاش به ظرفيتهاي گردشگري در كشور توجه ميشد. ايران مي تواند از اين راه به بالاترين درامدهاي سرانه در جهان برسد.
درود بر این انسان دست و دل پاک
اگر او انسان پاکی نبود مسلما حتی بخشی از این موفقیت نصیبش نمی شد
راهی که اتفاقی جلوی روی عباس باز شده باید سرمشق مسئولین و مردم باشد برای توسعه گردشگری کشور....
امیدوارم روزی شاهد قطع وابستگی به درآمدهای نفتی و افزایش درآمدهای اینچنینی باشیم.
انشاء اله
آفرین به این کار افرین صادق این رو میگن یک ایرانی اصیل نه ا نوع تقلبی اش
آفرین به این درایت و خیرخواهی ...
این جور نوابغ خیلی بهتر ایرانی بودن رو صادر می کنند ...
امیدوارم دلال ها کار ابشان رو ورطه نابودی نکشند ...
شما با انتشار این خبر نون این بنده خدا رو آجر کردین چون الان همه نهادها برای اخذ مجوز سنگ پرانی خود را شروع خواهند کرد
وقتی خداوند ارده کند اینگونه اعجاز الهام می شود.
با ید مراقب بود که به بهانه جهانگردی وتوریست خارجی این منطقه کانون جاسوسان غربی نشود و مشکلی به مشکلات کشور افزوده شود
حالا الان دولت چی کار میکنه؟؟ هیچی اداره مالیات رو میفرسته سراغش. نه حتی کمکی چیزی. ولی واقعا ایده خارق العاده ایه. اگر ارزونتر حساب کنه خود من هم خیلی دوست دارم چنین تجربه ای داشته باشم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
یک کم عینک بدبینی از رو صورتت وردار
خداقوت. کسب و کارت پر رونق باد.
چه عالی. بعد از مدت ها بارقۀ امیدی در دلم جرقه زد. خیلی خوشحالم و برای این مرد شریف و کشور نازنینم آرزوی روزهایی پر برکت می کنم.
تبريك تابناك.
عالی بود - خیلی عالی بود - قابل توجه روستاییان عزیز که به شهرها پناه آورده اند ودر شهر از بی آبی در رودخانه ها - حیله - دروغگویی - بی کاری - بی خانمانی و اجاره نشینی در عذابند .
زنده باد ایران و ایرانی با شور و نشاط و مبتکر.
البته "درامدی به اندازه کل نفت ایران" اغراق است
ايشاالله زنده و پاينده باشي آقاي برزگر، هر چي در مي‌آري نوش جانت باشه.
اعداد و ارقام گزارش به حدی وسوسه کننده است که شیادان و سودجویان را ممکن است به موازی کاری و رقابت بیاورد، و خدای نکرده وجهه و زحمات این جوان را زیر سئوال برده و لطماتی را وارد سازند.
مراقبت مسئولان میراث فرهنگی در این خصوص جدی است.
خیلی جالب بود
آفرین به این ابتکار....
کس که اجازه نداد روزگار بر او تحمیل شود بلکه با فکری باز از آنچه در مسیر راه او قرار گرفت خوب استفاده کرد...و مقاومتی در مسیر سیال زندگی نکرد...
عجیبه که این موضوع برای اولین بار رسانه ایی میشه ، به نظر من عوض اینکه خبر " خودکفایی در تولید بنزین " با اون همه داد و قال رسانه ایی پخش میشد باید اخبار مربوط به این مرد روستایی " ساده و راستگو " پخش میشد .... آفرین به جوانان وطنم
دستش درد نکنه.خدا خیرش بده.یکی میشه این اقا و کارافرینی میکنه و ارز وارد کشور میکنه.یه عده هم زندگی مردم را جهنم میکنند
احسنت به این جوان روستایی کشورمان ومتاسفم از مدیران ومسولین کردشگری کشورمان
خیلی عالی بود. تابناک محترم، لطفا ازاین مطالب درسایتتان بیشتر بگذارید تا برخی از جوانان ما شاید دیگر دنبال کارهای دلالی و... نروند وبیایند واقیتها را لمس کنند ودرسراب زندگی سیر نکنند.متشکرم
واقعا آفرین به جوان، انشالا حمایت بشه نه اینکه سنگ جلوی پاش بندازن. کاش قدر این جوونا رو بدونیم
توریسم همیشه جایگاه خوبی در ایران داشت ولی عده ای عرصه را بر این صنعت تنگ کرده اند.
امیدوارم کسی جلوی پیشرفتشو نگیره
واقعا آدمو به وجد میاره این مطلب
متشکرم تابناک
بسیار زیبا بود :)
خدا قوت آقای عباس برزگر،آفرین،پیروزی یعنی اراده کردن،آقای برزگر من از کورعباسلو 4500ساله باستانی (اردبیل) با قلعه باستانی بوینو یوقون با آب وهوای عالی به شما سالم وتبریک می گویم،امکانات در کورعباسلو زیاد داریم چون نزدیک کوه سبلان وآبگرم سرعین است حاضرهستیم با شم مشارکت داشته باشیم.سایت کورعباسلوwww.kurabaslu.com
قابل توجه شرکتهای داخلی. البته منظورم خودروسازها و شرکتهای لبنی نیست یه وقت بهشون برنخوره...
هرشب اقامت 3میلیون تومان میشه 1000دلار نه 10000دلار
بابا دمش گرم، به این میگن نکته سنجی
ممنون كه هرچند دير به كار بسيار بزرگ عباس توجه كرديد.او در دنيا شناخته تر از داخل ايران است. ايا او را نبايد به عنوان چهره ارزشمند كار افرين در صدا و سيما به مردم شناسوند؟.
در برنامه ماه عسل و برنامه هاي ديگر جاي عباس خاليه.
نكته جالب اينه كه به عباس به علت نداشتن مدرك تحصيلي مجوز گردشگري نمي دادند.ولي با پشتكار ارزنده عباس بعد ها مجبور به دادن مجوز افتخاري شدند.
افرين و تبريك فراوان به اين هموطن عزيز
عباس دمت گرم مرد...هر چی در میاری نوش جونت... امیدوارم درآمدت هزار برابر بشه....
بهترین راه برای شرایط کنونی کشور برای رهایی از رکود اقتصادی در کوتاه مدت تنها جذب توریست و فعال کردن این صنعت با توجه به پنانسیل کشور است . هرچند می بایست ابتدا فرهنگ این صنعت در ایران بومی شود.
بابا اي ول، اين مرد نمونه واقعي يك ايرانيه، همه بايد از اين جوون ياد بگيريم
همیشه گفتن و حالا هم میبینیم که موفقیت فقط در سادگی ، صداقت و بی ریا بودنه و شاید هم کمی بی پروایی.بهش تبریک میگم واسه داشتن تمام این مولفه ها.
از همین امروزه که دلالان دست بکار شوند ، میراث فرهنگی باید خیلی مواظب باشد که این کار اگر به دست دلالان بیافتد همان جا در نطفه خفه می شود وامکان توسعه و رشد این صنعت از بین می رود.
ببینید اینترنت چه کارها که نمیتونه بکنه و خلاقیت نهفته همه ما ادما و حسن نیت جوان روستایی. احسنت
تبريك به اين هموطن عزيز
ببینید اینترنت چه کارها که نمیتونه بکنه و خلاقیت نهفته همه ما ادما و حسن نیت جوان روستایی. احسنت
آفرین..عامل موفقیت این آقا صداقتشه..بزرگترین علت عقب مونده ما ایرانیا کلاهبرداریمونه ..تازه فکر میکنیم خیلی زرنگیم
آفرین بر صداقت ایرانی و اسلامی مردم روستایان از جمله عباس برزگر می توان همه موفقیت او را از صداقت او دانست ای کاش این هتلداران پنج ستاره یک کمی از امثال عباس ها یاد بگیرند
انسان صادق همیشه موفق است
چقدر خوب است ایشان از نبوغ خود در جهت معرفی باورهای اصیل مذهبی مردم هم تبلیغ نماید
یاد بگیرید
آفرین به این خوش فکری و صداقت که با چاشنی خوش شانسی به اینجا رسید.. موفق باشی..
خدا به روزیش از این هم بیشتر رونق دهد .انشااله
این موضوع که هتل داری و صنعت توریسم یکی از پردرآمد ترین صنعت ها در دنیا می باشد شکی نیست. سئول اصلی این است که چطور یک فرد عادی و کاملا معمولی می تواند با کمی تفکر، معادل پول نفت ایران پول در بیاورد ( البته با کمی بزرگ نمایی نویسنده) ولی متولیان این صنعت و یا به عبارتی دولت محترم از این موضوع بی اطلاع و یا بی توجه هستند تا شاید از این راه با امکانات وسیع ملی برای این مردم هم درآمد و هم شغل ایجاد کنند و این طلای سیاه را بگذارند برای نسل های آتی؟؟؟
در حال حاضر همین کشور همسایه ترکیه، معادل پول نفت ایران از صنعت توریسم درآمد دارد. روزی برسد که هموطنان ما هم به جای سواحل ترکیه و دبی به سواحل شمال و خلیج فارس در جنوب ایران بروند.
خدابه کار بدون ریا برکت میده :-)
تا حالا دلال هاخواب بودند واز فردا کار این بنده خدا از رونق می افته مطمئن باشید.
سایت محترم .تا چند پاراگراف فکر کردم داستان تخیلی میخوانم وقتی نام تابناک را دیدم متوجه واقعیت شدم ...براستی صداقت رمز موفقیت (امید آنکه از فردا این آقا صد تا شریک و مدعی پیدا نکند).پاینده باشید.
چه عالی. بعد از مدت ها بارقۀ امیدی در دلم جرقه زد. خیلی خوشحالم و برای این مرد شریف و کشور نازنینم آرزوی روزهایی پر برکت می کنم.
صداقت رمز موفقیت است افرین بر این هموطن پاک سرشت وراست گفتار .
بخدا قسم اگر مدیریت تمام گردشگری صنایع دستی و میراث فرهنگی به مردم فرهنگ دوست و صادق سپرده شود بیشتر از اینها باید درآمد داشته باشیم چون صفا و صمیمیت و ایمان و احترام این مردمان پاک را در هیچ کجای دنیا نمیتوان پیدا کردا به چندتا آدم نگاه نکنید که کاسب مآبانه دنبال منفعت از هر چیزی هستند
خیلی ذوق کردم.
درود بر عباس برزگر
به قول قدیمیا ، نوش جونش، نون دل و قلبشو میخوره.
سلام, چه کار قشنگ و باصفایی, دلم میخواد به اونجا سفر کنم و از نزدیک ببینم.آفرین بر این جوان باهوش.همه اینها لطف خداست و او روزی رسان است.
آفرین! واقعا لذت بردیم عباس آقا.
موقعی که رفتم همه جای ایران رو دیدم از این روستا هم رد شدم . گفتم اینجا که جای زندگی نیست هیچی ندارن بیچاره ها
واقعا باید به پاکی و صداقت برزگر احسنت گفت و به نظر من برزگر نون دلشو و پاکیشو میخوره.خدا یارت باشه برزگر
نوش جانت مرد...
احسن بارک الله
اینطور نوابغ که در عین تنگ دستی اینطوری فکر و ایده هایی بنظرشون میاد واقعا باید حمایت شن و اگر در المان یا اروپا بود با بورس سازمان گردشگری دانشکاه میرفت و به سمتی بالا معاون گردشگری عضو میشد.
با سلام. موفق باشي برادر درستكار و صادق.
بله دیگه، خارجی ها بیان که فرهنگ و حجاب عشایر رو هم خراب کنند. ورود خارجی ها نباید اینقدر بی برنامه باشد. بحث فرهنگ جامعه است که خراب می شود.
عجیبه که دربارش تا الان چیزی نشنیدیم، چرا تو تلویزیون گزارشی تهیه نکردن
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
بد نیست گاهی اوقات ماهواره را خاموش کنی و به تلویزیون ملی هم نگاهی بندازی.
ما که تا به حال نشنیده ایم
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
هنوز هم نشنیدی.
خوندی.
آفرین
اگر اذیتش نکنند ، جلوی کارش را به بهانه های واهی نگیرند ، حسادت نکنند ، در کارش دخالت نکنند ، محدودیت های بیجا اعمال نکنند و بگذارند کارش را بکند معرکه است ، اما مگر می گذارند؟
با درج این گزارش هم اونو بیچاره کردید هم صنعت گردشگری کشور را.
خودتونو قول نزنید یک یک موج برگشت به گذشته است که در کشور های غربی شعله ور شده بعد اندی مدت هم خاموش می شه این جور چیزها گذرا هستند
سلام
اي كاش تابناك در اين مورد مطلب نمي داد چون دستهاي سودجو ها كار و كاسبي اون بنده خدا رو خراب مي كند
انصاف و صداقت و به ظهور رساندن صفات انسانی ایرانی رمز موفقیت این شخص است.درود بر ایشان
ياد حكايت چوب و سبو افتادم. اگر اگر اگر فلان بشه انقدر درآمد. ما اصلا انقدر گردشگر نداريم.
عاليه لطفا به ايشان بگيد من هم بازي بده
اين پاداش ميهماني‌نوازي و غريب‌نوازي و كمك به هم‌نوع در شب باراني است، خداوند جواب كار زيباي اين روستايي را اينگونه داد.
آفرین بر عباس برزگر که با برخورد صمیمانه و بی‌ریا که خصیصه ایرانی هاست توانسته علاوه بر نشان دادن فرهنگ و اقیم ایران هم کارآفرینی کند هم جذب توریست ، کاری که سازمان گردشگری با صرف هزینه زیاد هنوز نتوانسته به این خوبی انجام دهد.
یکجا نوشتید هزینه یک شب اقامت در 15 هزار چاد میشود 10 هزار دلار یعنی هرچادر فقط 6 دلار در جای دیگر گفتید شبی 3 میلیون در جای دیگر گفتید 150 میلیون دلار در یک شب
اگر اینجوریه که داره با نفت برابری می کنه خوب در چاه های نفت رو ببندید
اگر اینجوریه چرا یک دونه از آزانس های داخلی و خارجی از این مکان خبر ندارند
خدا عالمه که پشت این قضیه چیه؟
اگر 15000 سیه چادر باشد و اگر شبی 10000 دلار کرایه بگیرد و اگر گردشگران به جرم بدحجابی تنبیه نشوندو اگر سرو کله باندها برای قیضه کردن این درامد سرشار پیدا نشود ووووو
یاد کوکب خانم می افتم.
بعنوان یک ایرانی به این هموطن افتخار کرده و تبریک میگویم و امیدوارم روزی با ادامه این روش به عنوان یکی از ثروتمندترین افراد جهان شود .
شاید امیدی باشد برای سایر جوانان کشور که بجز وابستگی و با کار و تلاش و ایده های خوب هم میتوان به ثروت و حلال و رفاه رسید . انشااله
درد و بلای عباس بخوره تو سر افراد سودجوی متقلب و دروغگوی گرانفروش
آفرین آفرین آفرین
درود به این هموطن صدیق که باعث اعتلائ نام کشور عزیزمان می شوند خوب بود گزارش را با ازعکس هائی همراه می کردید
چه جالب. كي باورش ميشد يه چادر عشايري تبديل به يك هتل بشه؟
آفرين بر اين مرد واقعاً ايراني و غيرتمند خداوند كمكش كند.
ای کاش همه ما همین رویه و صداقت راداشتیم .یک ایرانی اصل یعنی این.اگه همه ماها این عباس آقا را سرمشق قرار بدیم ودست از خیلی از کارها برداریم به خدا دیگه هیچ جای این خاک مشکلی نخواهد بود.واون وقت ایران میشود ایران واقعی که ما از آن دم میزنیم
حکماً از فردا میان تا ازش مالیات بگیرن!!
آفرین ، مرحبا ، احسنت ! موفق باشید .
ای کاش این موضوع را بر ملا نمی کردید چرا که از امروز عده ای می روند توی این کار و کاسبی عباس آقا رو بهم می زنند این در مورد اکثر شغلها در ایران اتفاق افتاده زیرا متولی و قانون درستی ندارد مثل فتیر پزی ها در اراک
افرین برصداقت وهوشمندی این ایرانی با معرفت
کافی است این را به مدیران دولتی بسپاریم دیگر هیچ توریستی وارد ایران نمیشود
خيلي عالي بود.عباس نان صداقتش را خورد.
خدا برکت به این کسب حلال و کار آفرین بدهد. کاش مسئولات دولتی در کار او ورود نکنند که کلا کار رو هوا می رود.
يك رويا است
کاش خبرش رو منتشر نمی کردین! چون از همین الان دلالها نونش رو آجر میکنن!!!
تبریک میگم دا قوت . فقط لطفا آدرس سایت یکه بشه از طریق اون برای این تور ها ثبت نام کرد بگذارید حتما سایت داره وگرنه جای سئوال هست که چطوری رزرو شده. اجرکم ا...
خوشبحالش چه زندگی قشنگی همراه با درآمد خیلی زیاد
دمش گرم.. ببینید که صنعت توریسم چه درامدی واسه کشور داره..
عربها می گویند مردانی که تحول ایجاد می کنند همیشه از روستا و یا مناطق فقیر می ایند . با حقارت به این استعداد ناب نگاه نشود .کاری که هزار ها دولتی و غیر دولتی ٫ تحصیل کرده خارج و داخل نتوانستند با صرف بوجه های کلان حل کنند او توانست با یک پذیرایی ‌ساده حل کند .
لطفا اگر کسی web site ایشان را میدونه اینجا اعلام کنه
احسنت احسنت احسنت
نوش جونت خالصانه از بنده خدا پزیرایی کردی و خدا خواست که زندگیت متحول بشه
درود بر این جوان خوش فکر و صادق. خداوند پشت و پناهش باشد. انشاءا... مسئولین قدر این ظرفیت های فوق العاده را به خوبی بدانند و موجبات رشد آن را فراهم نمایند.
اگر ده تا یا صد تا برزگر دیگر در ایران داشتیم، چه می‌شد! خدای من!
با سلام و درود به اين ايراني اصيل و با شرف به اين هم وطن پاك و تيزهوش و بادرايت.
فقط اين رو بگم كه اگر ايشون مي خواست از ارگانهاي دولتي و به اصطلاع حمايتي كمك يا وام و ... بگيره الان بجاي رزو هتل روستاييش تا سال 95 قطعا در پيچ و خم اداري و دلالان و غيره گرفتار بود
احسن بر تو اي مرد بزرگ

بايد به شما دكتراي افتخاري كارآفريني بدهند
خدا كسب و كارت را پر رونق گرداند
واقعا جالب بود. پس اینگونه می شود با احترام به همه آداب و رسوم توریست خارجی جذب کرد و درآمد زایی و اشتغال زایی نمود.
از ایشان باید دعوت بشه به عموم نحوه کار و رمز موفقیتش را بگوید تا همه یاد بگیرید
خدا می دانه بعدا چه سنگ اندازی هایی سر راه این بنده خدا انجام می دهند و مالیات و ....
افرين از شنيدن يك خبر خوب در ميان سيل احبار مصيبت بار خوشحال شدم .موفق باشند
به روستای ما هم سر بزنید.
آفرین به این مرد بزرگ،اما باید از این کارش یه نتیجه ی خوب گرفت،اینکه کشور ما با جذب توریست و با این جاهای دیدنی و توریستی زیادی که داره میتونه برای درآمدزایی بیشتر برنامه ریزی کنه تا پای توریستها به کشور باز بشه و سفری امن و لذت بخش داشته باشن و اینقدر اقتصاد ما به به فروش نفت وابسته نباشه
حالا ببينيم كشورمون نون اين بنده خدا رو مي تونن آجر كنن. زيرآب زني حرفه ماست.
درآمد معادل نفت برای ایشان قطعا ویقیننا وهرگزحاصل نخواهد شد.البته می تواند درآمد خوبی داشته باشد همچنانکه دارد وانشاالله توسعه پیدا کند.
هیچ هتلی در دنیا با تمام ظرفیت کار نمی کند و چادرهای سیاه ما (با توجه به شرایط جوی واقلیمی و...)هم از این امر مستثنی نیست.
چار های سیاه با همه زیبایی وصفایی که دارد در تعیین تعرفه وهزینه هرگز نمی تواند با هتل های برج العرب وغیره مقایسه شود وهرگز کشش این هزینه ها رو ندارد لذا خواهشمند است با این عبارات ساده ایجاد انتظار بیجا نفرمایید.
هماهنگی ومدیریت ونقل وانتقال تعداد 30 000الی 45000(میانگین برای هر چادر2الی3نفر) سازماندهی وامکانات بالایی می خواهد (به طور مثال روزانه 60 الی 90پرواز بویینگ 747در فرودگاه شیراز و حدود1500 دستگاه خودروی جمعی)
در مجموع خواستم عرض کنم هرگز با در آمد نفت وامثالهم مقایسه نفرمایید فقط امکان دارد بخشی از درآمد گردشگری کشور را به خود اختصاص دهد نه در آمدی در حد نفت وپتروشیمی وغیره.
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی