بازدید 7253
۳

سدهای پایتخت فقط 30 روز دیگر آب دارد

مدیرعامل آبفای استان تهران با اعلام اینکه سدهای تامین کننده آب تهران به ویژه لار و لتیان فقط تا پایان تابستان آب دارند، گفت: مردم از مصارف غیرضروری آب اجتناب کنند.
کد خبر: ۴۲۶۷۳۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۰ 18 August 2014
مدیرعامل آبفای استان تهران با اعلام اینکه سدهای تامین کننده آب تهران به ویژه لار و لتیان فقط تا پایان تابستان آب دارند، گفت: مردم از مصارف غیرضروری آب اجتناب کنند.

به گزارش مهر محمد پرورش با اعلام کاهش منابع آبی سدهای تامین کننده آب تهران به ویژه لار و لتیان از مشترکان تهرانی خواست حداقل 20 درصد صرفه جوئی در مصرف آب را رعایت کنند.

مدیرعامل آب و فاضلاب تهران افزود: ذخیره سدهای تامین کننده آب تهران فقط تا پایان تابستان آب دارند. پرورش از شهروندان خواست از آب آشامیدنی برای شستشوی غیرضروری مانند شستن حیاط و ماشین استفاده نکنند و صرفه جویی را در دستور کار خود قرار دهند.

پرورش گفت: در صورتی که بارش مناسب در پاییز نداشته باشیم مشکل کم آبی در پاییز بیشتر از تابستان خواهد بود؛ بنابراین مشترکان تلاش کنند منابع آبی را هدر ندهند.

وی افزود: حدود 92 درصد مشترکان تهرانی را مشترکان خانگی تشکیل می دهند و بقیه اداری، تجاری، نظامی و سایر مشترکان هستند.

این مقام مسئول در آبفای استان تهران از وارد مدار شدن تصفیه خانه هفتم تهران در نیمه اول مهر خبر داد و افزود: با بهره برداری از مرحله نخست این تصفیه خانه 2.5 مترمکعب آب بر ثانیه از نیمه دوم مهر تامین خواهد شد.

پرورش گفت: یک خط انتقال آب نیز از غرب به شرق تهران با ظرفیت نیم مترمکعب (500 لیتر بر ثانیه) در حال احداث است که سرجمع 2 مترمکعب بر ثانیه ظرفیت تامین آب آشامیدنی برای شرق تهران ایجاد می شود تا مشترکان با کمبود آب مواجه نشوند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۴
انتشار یافته: ۳
من و خانواده ام همواره در مصرف آب جانب صرفه جویی را نگه داشته ایم، بقیش مسئولیت مسئولین امر است، ما تنها کشوری در جهان نیستیم که مشکل کمبود آب دارد، منتهی مانند سایر مسائل باید همواره عقب بمانیم و در مواقع بحران تذکر بدهیم!
سلام- با رسانه ای کردن مشکل آب کار فرهنگی صورت منی گیرد و تنها اضطراب مردم زیاد می شود مشکل آب تهران و کل کشور در مدیریت قانون و البته افزایش قیمت تا نرخ واقعی است تا الگوی صحیح مصرف ایجاد شود افراد پرمصرف اصلا گوش شنوا ندارند.البته اگر چند سال دیگر هم بارش کم شود یقینا این کار انجام خواهد شد.
طی تبلیغات رسانه ای صورت گرفته در سال های گذشته جهت ایجاد سایبان برای کولرهای آبی مدیریت ساختمان ما چند سال است که پشت بام را سقف ایرانتی زده.با توجه به اینکه قدمت ساختمان 40 سال به بالا می باشد و کولرها جواب گرمای هوا را نمی دهند و این سقف ها تاثیر بسیار بسیار زیادی در بازدهی کولرها گذاشته بود.اما متاسفانه شهرداری محترم در اقدامی اساسی مساله را بصورت مداوم پیگیری کرد تا در نهایت مجبور شدیم سایبانها را جمع کنیم.حداقل این کار ما باعث شده بود تبخیر آب از کولرها خیلی کمتر صورت گیرد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست