بازدید 118880

اقدام مشکوک در آستانه استیضاح وزیر علوم در مجلس+سند

پخش نامه‌ای درباره رئیس‌جمهور در مجلس شورای اسلامی، آن هم در ‌آستانه استیضاح وزیر علوم، شک و شبهه‌های بسیاری در مورد سرآغاز این کار در مجلس شورای اسلامی پدید آورده است؛ هرچند انتشار این نامه به یکی از نمایندگان مجلس نسبت داده شده است‌، تابناک در این زمینه‌ اظهار‌نظری ‌نمی‌کند.
کد خبر: ۴۲۶۴۰۲
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۶ 17 August 2014
جدال بر سر استیضاح فرجی دانا ادامه دارد
پخش نامه‌ای درباره رئیس‌جمهور در مجلس شورای اسلامی، آن هم در ‌آستانه استیضاح وزیر علوم، شک و شبهه‌های بسیاری در مورد سرآغاز این کار در مجلس شورای اسلامی پدید آورده است.

به گزارش «تابناک»، پخش نامه در مورد رؤسای قوا و مشخصاً علیه رئیس‌جمهور، رویداد بی‌سابقه‌ای نیست؛ اما پخش نامه در مجلس درباره مدرک تحصیلی رئیس‌جمهور و شیوه بورسیه وی در اوضاع کنونی مشکوک به نظر می‌رسد، زیرا نمایندگان مجلس در چنین شرایطی می‌دانند که شاید انتشار چنین نامه‌ای‌، تبعاتی برای جلسه استیضاح داشته باشد و ممکن است فضا را ‌علیه آنان بر‌گرداند.

هرچند انتشار این نامه به یکی از نمایندگان مجلس نسبت داده شده، تابناک اظهار‌نظری در این باره نمی‌کند و متن نامه منتشره در مورد رئیس‌جمهور را منعکس می‌کند و قضاوت در این باره را به مخاطبان واگذار می‌کند.



متن این نامه به شرح زیر است؛

 «بسم‌الله ‌الرحم‌الرحیم

حسب مندرجات اسناد مجلس شورای اسلامی، آقای حسن روحانی رئیس‌جمهور از دوره اول مجلس شورای اسلامی با عنوان «دکتر» عهده‌دار سمت نمایندگی بوده‌اند، در حالی که مطابق مندرجات سایت مرکز تحقیقات استراتژیک (تحت مدیریت خود ایشان) ایشان طی سال‌های منتهی به ۷۴ برای تحصیل در دوره‌های کار‌شناسی ارشد و دکترا در یکی از دانشگاه‌های انگلستان ثبت نام نموده‌اند و اکنون نیز حسب اظهارات معاون خود آقای نوبخت استاد تمام دانشگاه بوده و از آن محل حقوق دریافت می‌دارند! در این رابطه سؤالاتی به شرح زیر مطرح است که لازم است مراجع ذیربط برای روشن شدن اذهان و افکار عمومی بدان پاسخ دهند.

۱ ـ در فاصله سال‌های مجلس اول تا سال ۷۴ که ایشان مدرک دکترا گرفته‌اند، از حقوق و امتیازات عنوان «دکتر» استفاده نموده‌اند؟ اگر بلی با چه مجوز قانونی و شرعی؟

۲ ـ چگونه همزمان با تحصیل در انگلستان در پست‌های خطیری مثل نایب رئیس مجلس، دبیر شورای عالی امنیت ملی و... انجام وظیفه شده است.

۳ ـ ایشان در هیأت ممیزه کدام دانشگاه و با کدام سوابق پژوهشی موفق به کسب عنوان «استاد تمام» شده‌اند؟

۴ ـ در دوران تحصیل از بورس استفاده کرده‌اند یا با هزینه شخصی در انگلستان درس خوانده‌اند؟ اگر بورسیه بوده‌اند با شرکت در کدام آزمون و یا با کدام مجوز قانونی از بورسیه استفاده نموده‌اند؟»
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان