بازدید 20491

دولت روحانی ۴ میلیون را مستقیم و ۴ میلیون را غیر‌مستقیم بیکار کرد!

باید هر چه زو‌د‌تر یارانه به بخش تولید اختصاص پیدا کند تا کشور از رکود بیرون شود. تا هنگامی که دولت عزم خود را برای حذف یارانه نقدی قشرهای پر‌درآمد جامعه جزم نکرده است، وضعیت‌ همین گونه خواهد ماند و همه تلاش‌هایی که در این زمینه می‌شود، چیزی جز دور باطل نمی‌تواند باشد.
کد خبر: ۴۲۵۵۲۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۱ 14 August 2014
این ماه نیز یارانه نقدی یارانه تولید را بلعیدیکی از وعده‌های دولت یازدهم برای گشایش در کسب و کار و خروج از تورم، فعال کردن واحد‌های تولیدی‌ تعطیل شده در دوران دولت‌های دهم و نهم بود. مجلس شورای اسلامی نیز برای اینکه بتواند دولت را در این کار ‌همراهی ‌کرده و موانع قانونی کار را را رفع کند، با تصویب قانونی، ۱۰ هزار میلیارد از یارانه نقدی را به این کار اختصاص داد.

به گزارش «تابناک»، هم‌اکنون ‌بیش ‌از ۵۰ درصد‌ کارخانه‌ها و واحد‌های تولیدی به دلیل کمبود اعتبار و برخی موانع پدید آمده در دولت‌های قبلی به حالت تعطیل ‌یا نیمه تعطیل در‌آمده‌اند‌ و چشم انتظار کمک ۱۰ هزار میلیاردی دولت برای راه‌اندازی دوباره هستند؛ اما تا کنون این وعده دولت محقق نشده است.

بنا بر این گزارش، چندی پیش، مقامات تیم اقتصادی دولت اعلام کردند، حدود ۱۰ میلیون تن از قشرهای پردرآمد جامعه شناسایی شده‌اند و به زودی یارانه نقدی این افراد قطع خواهد شد و در‌آمد حاصل از این کار ‌بلاعوض و یا به صورت وام بانکی در اختیار تولید‌کنند‌گان قرار خواهد گرفت.

این مقام با ارایه گزارشی از عملکرد این وزارتخانه برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در خصوص هدفمندی یارانه‌ها گفت: آمار و ارقام حاکی از آن است که شمار چشمگیری از مردم برای دریافت یارانه نقدی ‌نام‌نویسی نکرده‌اند و ۱۰ میلیون ‌از افراد پردرآمد جامعه شناسایی شد‌ه‌اند که به سادگی می‌توان آن‌ها را از دریافت یارانه نقدی حذف کرد.

وی در این نشست، از نحوه اجرا و حتی زمان اجرای این طرح خبری نداد، ولی انتظار بر این بود که در یارانه نقدی این ماه، تعدادی از این افراد لحاظ شوند.

‌همچنین روز گذشته بی‌توجه به مطالب گذشته، از ۱۰ میلیون تن، ‌۲۰۰ هزار تن کاهش یافت و اعلام شد، تا کنون فقط توانسته‌ایم اطلاعات حساب ۲۰۰ هزار تن را این گونه جامع و کامل به دست بیاوریم.

اما با کمال ناباوری در یارانه نقدی که امروز ‌قابل برداشت شده است، حتی این تعداد نیز مشمول دریافت یارانه شده‌اند و مانند سایر افراد نیازمند جامعه، یارانه نقدی دریافت می‌کنند.

سعید زمانیان با اظهار این مطلب که ادامه پرداخت یارانه به قشرهای پر‌درآمد در حالی از سوی دولت ادامه دارد که تنها در بخش عمران چهار میلیون تن به دلیل نداشتن اعتبار کافی از کار بیکار شده‌اند، گفت: امروز دیگر عزم راسخی که در آغاز‌ به کار دولت بود، وجود ندارد.

وی افزود: ‌۱۸ میلیون ‌از افراد جامعه‌ مستقیم و غیر‌مستقیم از قبل کارهای عمرانی نان می‌خوردند و چهار میلیون تن نیز‌مستقیم درگیر این کار بودند. امروز اینها کاملا بیکارند. با اختصاص ۱۵ یا ۱۶ درصد از اعتبار تنها می‌شود از پروژه‌ها نگهداری کرد و هزینه‌ای برای ادامه کار نمی‌ماند، درنتیجه پیمانکاران ناگزیرند که پروژه‌ها را بخوابانند و خوابیدن پروژه، یعنی بیکاری گسترده در جامعه.

این نماینده مجلس تأیید کرد: باید هر چه زو‌د‌تر یارانه به بخش تولید اختصاص پیدا کند تا کشور از رکود بیرون شود. تا هنگامی که دولت عزم خود را برای حذف یارانه نقدی قشرهای پر‌درآمد جامعه جزم نکرده است، وضعیت‌ همین گونه خواهد ماند و همه تلاش‌هایی که در این زمینه می‌شود، چیزی جز دور باطل نمی‌تواند باشد.

هم‌اکنون پرسش این است، با توجه به مواضعی که دولت اعلام می‌کند، آیا پایگاه اطلاعاتی دولت و بخش‌های گوناگون با یکدیگر هماهنگی دارند یا خیر؟

آنچه مسلم است، اینکه ادامه وضعیت موجود، چیزی جز بی‌مهری به افرادی که برای بهبود اوضاع از یارانه خود انصراف داده‌اند‌ و نیز ‌کسانی ‌که در انتظار یارانه تولید هستند تا چرخ صنعت کشور را به گردش در‌آورند، نیست.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار