بازدید 20214
هفته‌نامه آمریکایی نیوزویک:

ایران ابرقدرت خاورمیانه

یک نشریه آمریکایی طی تحلیلی خاطر نشان کرد که جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مقاومت منطقه با راهبرد پیشبرد اسلامی راستین در خاورمیانه در بالاترین سطح آمادگی ارتباطی قرار دارند.
کد خبر: ۴۲۴۷۹۲
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۳:۴۱ 12 August 2014
یک نشریه آمریکایی طی تحلیلی خاطر نشان کرد که جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مقاومت منطقه با راهبرد پیشبرد اسلامی راستین در خاورمیانه در بالاترین سطح آمادگی ارتباطی قرار دارند.

به گزارش  فارس، هفته‌نامه «نیوزویک» طی مطلبی درباره «ارتباط گرم ایران و گروه‌های مقاومت منطقه» نوشت: حماس و گروه‌های مقاومت منطقه در حال تحکیم حلقه اتحاد خود با ایران هستند.

بر اساس گزارش  این هفته‌نامه، هم اکنون روابط ایران و حماس در اوج شکوفایی قرار دارد. تهران از دیرباز تامین‌کننده سلاح به مبارزان حماس بوده و این گروه نیز همانند دولت ایران از گروه‌های اصولگرایی هستند که باور بر گسترش اسلام و شریعت اسلامی در خاورمیانه و فراتر از آن دارند.
 نیوزویک می‌افزاید: آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده کل قوای ایران در ماه جولای گذشته نیز قاطعانه در برابر درخواست «اوباما»، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر خلع سلاح حماس ایستاد. رهبری ایران در سخنان خود همچنین تصریح کرد که ایران کنار حماس خواهد ایستاد.

نیوزویک در ادامه نوشت: حتی ممنوعیت‌های سازمان ملل نیز نتوانسته ایران را از تجهیز متحدانش باز دارد. این در حالی است که عربستان سعودی، رقیب ایران در داخل کشور با شیعیان حامی ایران در نبرد آرامی بسر می‌برد.

نیوزویک نوشت : به قول مقامات اسرائیلی، جنگ اخیر نبرد نیابتی ایران در غزه علیه اسرائیل بود.
«علی آلفونه»، کارشناس اندیشکده «دفاع از دموکراسی» درباره روابط حسنه ایران با گروه‌های مقاومت منطقه  نیز به نیوزویک گفت:«ایران به دنبال فرمولی جادویی برای حفظ حکومت اسد بدون اصطکاک با نیروهای مقاومت سنی فلسطین بود. جنگ غزه باعث شد تا حالا تهران با خیالی راحت‌تر نسبت به بقای حکومت اسد، در پی احیا روابط با حماس باشد.

«جاناتان‌هالوی»، کارشناس ارشد یک اندیشکده کانادایی نیز به این هفته‌نامه گفته است نیروهای مقاومت خاورمیانه ایران را به عنوان ابر قدرت منطقه‌ای می‌پندارند. ایران نیز نیروهایی چون حماس را همانند سدی در برابر منافع آمریکا و اسرائیل در منطقه می‌داند.

 همچنین یک اندیشکده آمریکایی نیز  طی تحلیلی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای بسیج به عنوان نیروهای مستحکم در برابر تهدیدهای بالقوه بیرونی و داخلی با اعتقادات راسخ مذهبی یاد کرد.

اندیشکده آمریکایی «استراتفور»، طی مقاله‌ای درباره «سپاه پاسداران ایران» نوشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران که به دنبال جنگ دهه 80 عراق علیه ایران به وجود آمد و ضامن بقای جمهوری اسلامی شد، تاریخچه‌ای از دفاع از کشور را در برابر تهدیدهای خارجی بر عهده دارد .

بر اساس این گزارش، سپاه پاسداران ایران در حفظ امنیت داخلی و دفاع ملی نیز نقش مهمی را ایفا می‌کند و علاوه بر این در زمینه‌های مهندسی شهری و حوزه انرژی نیز فعالیت‌هایی را انجام می‌دهد.

 این گزارش می‌افزاید : این نیروی نظامی نخبه همچنین در شورای عالی امنیت ملی کشور، به عنوان بالاترین نهاد سیاستگذاری، دارای عضو است و سردار سرلشگر «محمد علی جعفری»، فرمانده این نیرو نقش مهمی را در مباحثات این نهاد بر عهده دارد.

این اندیشکده در ادامه نوشت: سپاه پاسداران ایران علاوه بر این، در حفظ امنیت داخلی ایران و حفاظت اطلاعات جایگاه مهمی دارد. از سوی دیگر بسیج مستضعفین ایران نیز که در حدود یک میلیون نفر مبارز پایبند به اعتقادات راسخ مذهبی دارد همکاری تنگاتنگی را با سپاه پاسداران دارد که نمونه آن را می‌توان در ماجرای سال 2009 (فتنه 88) ملاحظه کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل