بازدید 5058
۲

۲ کشته درآتش‌سوزی بزرگ بازار

کد خبر: ۴۲۴۷۸۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۱ 12 August 2014
آتش بار دیگر به جان بازار تهران افتاد و ضمن وارد کردن خسارات سنگین به یک ساختمان، ۲نفر را نیز قربانی کرد.

به گزارش همشهری، در جريان آتش‌سوزي در بازار تهران 4نفر از افرادي كه در بين دود و آتش گرفتار شده بودند قصد داشتند خودشان را از پنجره ساختمان بيرون بيندازند كه آتش‌نشانان آنها را نجات دادند.

ساعت 10:53 20 مرداد به مركز فرماندهي آتش‌نشاني خبر رسيد ساختماني در بازار تهران طعمه حريق شده است. اين ساختمان 4طبقه در خيابان 15خرداد، جنب پامنار قرار داشت فروشندگان آهن‌آلات در آنجا فعاليت مي‌كردند. زماني كه آتش‌نشانان به محل حادثه رسيدند دقايقي از شعله‌ور شدن ساختمان مي‌گذشت. آنها با استفاده از تجهيزات مخصوص ازجمله 2نردبان هيدروليكي، تشك نجات و خودروي تنفسي عمليات خود را آغاز كردند.

كانون اصلي آتش مغازه‌اي 20متري در طبقه همكف ساختمان بود. از اين محل براي نگهداري ضايعات آهن استفاده مي‌شد اما بنا به دلايل نامعلومي آتش گرفته بود. شعله‌هاي آتش هر لحظه بخش‌هاي بيشتري از اين ساختمان را دربرمي‌گرفت و طي مدت‌كوتاهي چند مغازه مجاور نيز شعله‌ور شد. در اين لحظات دود غليظي محل حادثه را پر كرده و افراد زيادي اطراف آنجا جمع شده بودند. دود و آتش به حدي بود كه 10نفر در طبقات مختلف ساختمان گرفتار شده بودند و راهي براي نجات خود نداشتند. آتش هر لحظه به داخل ساختمان و طبقات بالا نزديك‌ترمي‌شد و ابعاد اين حادثه وسعت مي‌يافت.

در چنين شرايطي آتش‌نشانان چند ايستگاه ديگر نيز خود را به محل حادثه رساندند و عمليات اطفاي حريق آغاز شد. مهم‌ترين نكته نجات جان افراد گرفتار شده در ساختمان بود. 4نفر از آنها كه شعله‌هاي آتش را در نزديكي خود مي‌ديدند قصد داشتند خود را از پنجره‌ها بيرون بيندازند اما آتش‌نشانان با استفاده از نردبان مخصوص آنها را نجات دادند. علاوه بر آن 6نفر ديگري كه آنها نيز در دود و آتش گرفتار شده بودند نيز با كمك آتش‌نشانان از محل حادثه به مكان امن منتقل شدند.

اما اينها همه اتفاقات اين آتش‌سوزي نبود. چرا كه وقتي آتش‌نشانان توانستند آتش‌سوزي را مهار كنند معلوم شد 2مرد مسن در اين حادثه جان خود را از دست داده‌اند. قربانيان كه در معرض دود ناشي از اين حادثه قرار داشتند به‌دليل استنشاق دود خفه شده بودند. از طرفي مرد ديگري به نام جواد تسليمي نيز دچار دودگرفتگي شده بود كه امدادگران اورژانس او را به بيمارستان سينا منتقل كردند. اين حادثه در نهايت ساعتي بعد با خاموش كردن كامل حريق و انتقال قربانيان به پايان رسيد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ایران در آتش دیروز پارک گلستان امروز بازار تهران فردا...
خدا رحمتشان کند و خسته نباشید به ماموران جان برکف آتش نشانی
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی