بازدید 42995

بارزانی یک روز با داعش، یک روز علیه داعش!

حمله تروریست‌ها به مواضع کردستان عراق و شمال عراق توسط داعش در چند روز اخیر، حضور بعثی‌ها در اربیل و...، پرسشی را پدید آورد که چرا کردهای عراق به رهبری بارزانی در آغاز کنار داعش و در برابر مالکی قرار گرفته‌اند، ولی امروز خود دچار پدیده تروریست‌های داعش شدند؟
کد خبر: ۴۲۴۰۶۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۱ 09 August 2014
بارزانی یک روز با داعش، یک روز علیه داعش!چند ساعت پس از آنکه رئیس‌جمهوری‌ آمریکا دستور داد تا مواضع شبه‌نظامیان داعش بمباران شود، جنگنده‌های آمریکایی دو حمله هوایی را در نزدیکی شهر اربیل واقع در شمال عراق ترتیب دادند. ‌ارتش آمریکا در اقدامی دیرهنگام، اقدامات خود را علیه داعش گسترش داده و از جنگنده‌ها و پهپاد‌ها برای انجام دو حمله هوایی دیگر در نزدیکی اربیل‌ (مرکز منطقه خودمختار کردستان عراق) استفاده کرده است.

به گزارش «تابناک»، حمله تروریست‌ها به مواضع کردستان عراق و شمال عراق توسط داعش در چند روز اخیر، حضور بعثی‌ها در اربیل و...، پرسشی را پدید آورد که چرا کردهای عراق به رهبری بارزانی در آغاز کنار داعش و در برابر مالکی قرار گرفته‌اند، ولی امروز خود دچار پدیده تروریست‌های داعش شدند؟

پس از بیماری جلال طالبانی رئیس جمهور کرد عراق، بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق، خود را در عرصه کردستان ‌بی‌رقیب می‌دید. اوجالان هم که در زندان بود. در ماجرای سوریه همگام ترکیه و سیاست ترک‌ها بود و درصدد این بود که خود را رهبر مادام‌العمر کردهای عراق بنامد.

در همین راستا، پس از برگزاری انتخابات و پیروزی حزب قانون به رهبری نوری مالکی، بارزانی شروع به انتقادات علنی از دولت و شخص نوری مالکی کرد. این اقدامات حتی پس از یورش تروریست‌ها و تکفیری‌ها به عراق نیز ادامه یافت و نه تنها از دولت و مردم عراق حمایت نکرد بلکه بارزانی پس از ورود داعش به عراق به صراحت گفت که «با جنگ مذهبی تحت نام مبارزه با تروریسم، مخالف است و در جنگ مذهبی که با نام مبارزه با تروریسم صورت گیرد، شرکت نخواهد کرد». همچنین بارزانی، اعلام کرده بود که از «حمله داعش به موصل آگاه بوده است».

هم‌اکنون پس از اینکه نیروهای داعش به سمت منطقه کردستان حرکت کردند و بارزانی خطر را جدی حس کرد، از دولت مرکزی ‌کمک خواست. ‌امروز دیگر نمی‌بینیم، سخن از جنگ مذهبی و انتقاد از مالکی‌ باشد؛ بنابراین، سیاست ‌بی فایده بارزانی در همراهی داعش‌ ـ که صرفا ضعف مالکی و فروپاشی دولت او بود ـ دامن خود او را هم ‌گرفت.

به هر حال داعش، در همین روز‌ها تحت کنترل درخواهد آمد، ولی سیاست‌های نادرست می‌تواند آینده کردستان عراق را از میان ببرد، زیرا منافع کردهای عراق در همکاری و همراهی با حکومت مرکزی خواهد بود که بتوانند شریک سیاسی قابل ‌اعتمادی باشند و برای حفظ یکپارچگی آب و خاک تلاش کنند.

در همین حال در جدی‌ترین تحولات میدانی، روزنامه آمریکایی «یو اس‌ای تودی» از حضور هشت کشتی و بیش از صد فروند هواپیمای آمریکایی در خلیج فارس برای مقابله هوایی علیه گروه تروریستی داعش در عراق خبر داد.

این روزنامه به نقل از یکی از مقامات نا‌شناس پنتاگون نوشت، دو جنگنده‌ای که در هر دو عملیات روز گذشته ارتش آمریکا علیه مواضع داعش در عراق به کار گرفته شدند، از روی ناو هواپیمابر «یو اس اس جورج اچ دبلیو بوش» مستقر در خلیج فارس به پرواز در‌آمدند.

همچنین پنتاگون در بیانیه‌ای که بعدازظهر دیروز جمعه منتشر شد، آورده است: دور دوم حملات هوایی جنگنده‌های آمریکایی، موفقیت‌آمیز برای از میان برداشتن تروریست‌های داعش صورت گرفت و یک کاروان از هفت خودرو متعلق به داعش نابود شد و مواضع این تروریست‌ها با استفاده از بمباران هوایی از بین رفت.

احمد حمید، پزشک بیمارستان السلام در شرق موصل به خبرگزاری آناتولی گفت: بیمارستان مذکور در ساعات پایانی شب گذشته، جسد هشت کشته و بیست زخمی را که از اعضای داعش بودند، تحویل گرفت.

* در زیر نقشه درگیری‌ها در عراق را می‌بینید.




تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۳
در انتظار بررسی: ۳۹۲
انتشار یافته: ۲۸
تابناک جون اخبارت خوبه ولی بعضی جاها اشتباه داری و یک طرفه قضاوت میکنی اولا همه انسانها ازجمله بارزانی اشتباه میکنه دوما کرکوک در دست حکومت کردستان است نه داعش سوما حمله داعش به کردستان این دروغ و اتهامات وارده به کردها را ثابت کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
آهان چی شد آمریکا حالا شد آدم خوبه ، حالا اون عراقی های نادون باید بدونن که وقتی تو خیابون های بغداد جار میزدن امریکا باید بره آمریکا باید بره ، اینم از آمریکا ، اون رفت و یه اژدها از جنس خود عراقی ها سر از خاک برداشت . حالا بیا و درستش کن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
اگر در کشور اتحاد نباشه نتجه جز این نخواهد داشت
هموطن های عزیز داعش به مرز های ایران اتحاد ما فقط می تونه جلوی این وحشی ها رو بگیره
الان کاش مسولین نظامی واطلاعاتی ماباهرترفندوسیاستی هم که شده آمریکارابه ادامه این نبردباداعش می کشاندندوتشویق می کردندتاهمانطورکه بساط حکومت صدام برچیده شدبساط خلافت این جلادان سیاهپوش متحجرهم برچیده شود...
اقاي بارزاني مردي شريف و خدمت گذار به ملتش ميباشد و به خاطر همراهي نكردن با بدخواهان كردستان متهم گرديده است
اتفاقاً منم لمروز اخبار رو میخوندم همینو فکر میکردم که این کردها با کین بالاخره ؟
اینکه داعش تحت کنترل در بیاد نباید مطرح باشه، بلکه نابودی داعش در عراق بدست کرد و شیعه و سنی و مسیحی باید اولویت قرار بگیره
بارزانی در آوارگی و بدبختی کردستان عراق سهیم است

او موصل را تقدیم داعش کرد و جاه طلبی عامل بود
بابا کل عراق رو گرفته که. چقدر هم به مرزهای ما نزديک شده...!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Belgium |
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
بله نصف عراق را گرفته و 35-40 درصد خاک سوریه را در دست داره ولی هنوز ما دنبال مقصر می گردیم! بابا بذارید داعش بیاد از البغدادی واقعیت را می پرسیم!
برخی از اطلاعات ارائه شده در گزارش، هم چون ادعای اطلاع بارزانی از تهاجم به موصل فاقد سند بوده و صرفاً ادعای برخی از گروه ها در عراق است.
عزیزان کرد باید از این وضعیت درس بگیرند که قدرت های بازیگر قابل اتکا نیستند و راه حل مشکلات خود را در درون کشور و با کمک خود مردم و هموطنان خودشان جستجو کنند. قدرت های خارجی با همه بازی می کنند و بعد از رسیدن به اهداف شومشان همه را اگر بتوانند زیر پا می گذارند. فعلا" چه ابزاری بهتر از داعشی ها که آلت دست دشمنان کشورهای اسلامی و طماعان منابع خاورمیانه شدند و معدودی مسلمان نما هم در لباس مفتی و مرجع با فتاوای کذایی و ضد دینی خوراک انجماد فکری برای عده ای فریب خورده فراهم می کنند و به سادگی آنها در دل می خندند.
بارزانی در محاسبات خود دچار اشتباه شد و فکر نمی کرد تیر پیکان داعش خونخوار به سمتش قبل از سقوط بغداد نشانه رود
حال بهتر است تمام جهان به پشتیبانی از نیروهای شجاع پیشمرگ داعش خونخوار و وحشی را تار و مار کنند
ایران نیز باید به کردها اعتماد کند و جای پایی خود را در معادلات منطقه ای باز کند
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
احساساتی نشو!
بارزانی اشتباه کرد و از ابتدا هم مشخص بود. هر سیاستی که بر اساس هدف وسیله را توجیه میکند بنا شود محکوم به نابودی است.امیدوارم کردها از حالت ایدئولوژیک خارج شوند و دنبال منافعشان بگردند.
اقای بارزانی با اینکه ادم بزرگواری هستند
بزرگترنی اشتباه سیاسی اش را انجام داد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
میشه جنبه بزرگواری ایشان را بارسم شکل و اینها توضیح دهید؟
بعید هم نیست این حملات و برنامه ها برای حضور هر چه بیشتر آمریکا باشد؟؟؟؟؟؟؟؟؟چه خبره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟کی باعث این حضورها ی داعش و آمریکا و بدبختیهااست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آقای شخص مسعود بارزانی نفری مورد محبوبیت کُردهاست آیا ایشان در این جنگ دچار اشتباه شده یا نشده، یا یه تاکتیک می باشد در جنگ طبیعی است امیدواریم که نیروهای شجاع پیشمرگ با همکاری ارتش عراق داعش های کفار را نیست و نابود کنند..
ان شاالله
نقشه اشتباه زیاد داره .
به جاي اين بحث ها بايد برروي افزايش قدرت خودمان تمركز كنيم.
نيروي نظامي ايران در ساليان اخير بر روي جنگ نامتقارن با غرب و اسرائيل تمركز كرده. در حالي كه اكنون ما نياز به تجهيزاتي مانند پهباد تهاجمي و شناسايي ‏، موشك هاي نقطه زن ، هليكوپتر ، نيروهاي واكنش سريع و ويژه جنگ شهري و ... مي باشيم.
وجود داعش یه بهانه است که امریکا دوباره بزن در قلب عراق و مسلط باشه به نظام کلش که هم بتونه مهره های خودش رو روی کار بیاره و هم اینکه به نفتش تسلط پیدا کنه. چهارتا مسیحی رو میکشن و این چیزا اونور میگن این گروه تروریستیه این حرفا اقعا مسخره بازی بیش نیست
بارزانی فقط یک راه پیش رو دارد آن هم اتحاد با دولت مرکزی است تا دشمن مشترک کرد وسنی وشیعه که همان داعش است را ازبین ببرند اگر بخواهد هوس حکمرانی در سر بپروراند این دست و آن دست کند یک روز همان دا عش سرش را از تن جدا خواهد کرد
من نمیدونم فعالیت ایران در عراق در چه سطح و با چه کیفیتیه فقط امیدوارم به عنوان موثرترین عنصر درعراق تا پیش از این به چیزی که باید عمل میکردیم عمل کرده باشیم.چه در قبال دولت عراق و چه در برابر کرد ها
چرا خبر غیر واقعی میزنید؟!!
بارزانی کی و کجا با بعثیها و داعش همکاری کرد؟!!
جماعتی که بدنبال پرچم زدن و بر هم زدن اتحاد یک ملت باشد مطمئنا به بیگانه ای پناه میبرد که بدنبال منافع خاص خودش است لذا این جماعت بدلیل متزلزل بودن شرایط فوق هروز تغییررنگ میدهد.
نمی دونم چرا بارزانی رو می خواهید سیاه کنید. اون هر چی باشه الان رهبر ملت خودشه و درست نیس اینجوری در مورد ایشون حرف بزنید. بارزانی خودش سنی مذهبه و برای همین نمی خواست وارد جنگ مذهبی بشه. اقدامات پیشمرگه هم صرفا دفاعی بود ولی هنگامی که داعش وارد کردستان شد ایشون هم باهاشون مبارزه کردن و چه بسا خون داند و پیشرمگه هم شهید داد. بعدشم ایشون رهبر یک حزب هم هستند!! و متاسفانه سیاست اشتباه ایشان نشات گرفته از مشی حزبیشان می باشد. خواها اینقدر زود در مورد هیچ انسانی قضاوت نکنید. الیس الله باحکم الحاکمین
چرا اینقدر دوست دارین به کردها مارک خیانت بزنین؟
اگه کردها نبودن الان داعش تو بغداد رژه نظامی می داد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی