بازدید 24386

قرائتی: دختران پیش از ورود به دانشگاه ازدواج کنند

رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: به عقیده بنده دختران باید پیش از ورود به دانشگاه ازدواج کنند.
کد خبر: ۴۲۳۲۲۶
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۵ 06 August 2014
رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: به عقیده بنده دختران باید پیش از ورود به دانشگاه ازدواج کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام محسن قرائتی دقایقی پیش در هشتمین همایش دانشجویان و اساتید ایرانی خارج از کشور در محل هتل جم اظهار کرد: نیاز اجتماعی از جمله نیازهای مهم بشریت بوده که جدا از این نیاز هر انسان نیازهای شخصی و عالی هم داشته که دین پاسخگوی نیاز عالی انسان است.

وی افزود: از ویژگی‌های دین این است که با طبیعت و فطرت آدمی سازگار بوده و باید قابل عمل باشد. یعنی همراه با پیشرفت علم، دین شکوفاتر می‌شود.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه دین به منزله روش زندگی است، گفت:‌در انتخاب این روش برخی از تمایلات فردی خود بهره گرفته و برخی با تکیه بر تمایلات دیگران روش زندگی خود را انتخاب کرده که در هر دو صورت پشیمانی به بار می‌آید و در دین و روش زندگی فقط باید به خالق تکیه کرد.

قرائتی علم را به سه دسته تقسیم کرده و خاطرنشان کرد: سه نوع علم مفید، مضر و خنثی داریم و باید همواره توجه به علمی کرد که مفید و ثمربخش باشند و سرمایه‌گذاری بر آن دستاوردها و نتایج مطلوب داشته باشد چرا که امروز هر پژوهشی ارزش ندارد.

وی افزود: علم واقعی علمی است که جذب زرق و برق دنیایی نشده و در حقیقت باید گفت که اهمیت علم بستگی به محتوای آن داشته نه مدرک و باید به این مسئله توجه ضروری شود.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با تاکید بر اینکه باید تمام شرایط دین را حفظ کرد، گفت:‌ حتی اگر باید مجبور شویم رفاه زندگی را رها کرده باید بر حفظ دین خود اصرار بورزیم.

قرائتی گفت: بنده خیلی با ازدواج دانشجویی موافق نبوده و به نظر من دختران باید در دوران دبیرستان و پیش از ورود به دانشگاه ازدواج کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۱۸۱
انتشار یافته: ۵۲
..... وام ازدواج را بدید چشم .....
اگه دانشگاه نرفتند ،تکلیف چیه؟
استاد گرانمایه توجه داشته باشند که هیچ پسر و دختر جوانی از ازدواج و تشکیل خانواده فراری نیست ولی حضرتعالی اول مشخص میکردی با چه پول و سرمایه ایی ازدواج کنیم خرج تحصیل و خانوده را چگونه تامین کنیم؟
ميشه بفرماييد كه دختر 17/18ساله با كى ازدواج كنه؟!!هم سن وسال خودش؟!يا ادمهاى كه مثل من با فوق ليسانس و تازه سربازى تموم شده خودم هم اضافه ام؟!!يا با...
حاج اقاى عزيز مشكل اقتصادى را مسولان محترم برطرف كنند خيلى از مشكلات از اين دست نيز از جامعه رخت خواهد بست.
مشكل كار است و مسكن كه براى ما جوانان به ارزوى محال تبديل شده در حالى كه اينها نه ارزو بلكه حق اوليه شهروندى است
با وجود ممنوعیت ازدواج دختران در مدارس و خودداری از ثبت نام آنها در مدرسه چطور چند درصد دانش آموز دختری که قصد ازدواج دارند می تواند در دوران دانش آموزی ازدواج کند؟!
بلی ازدواج کنن تو بچه گی خودشون رو بیچاره کنن
واقعا که
حالا بااین بیکاری کی هزینه دانشگاه دختر خانومارو بعد ازدواج میده.اول فقر رو ریشه کن کنید بعد
حقیقت تلخ این است که امار دختران در حدود سن سی سال به بالا بسیار بیشتر از پسران و یا مردان در همین سن است در حقیقت تمایل شدید مردان به ازدواج با دختران کم سن و سال به دلیل جوان تر و شاداب تر بودن باعث شده عملا این قشر به عنوان پیر دختر از چرخه ازدواج حذف شوند و حتی به انان پیشنهاد پذیرفتن فرزند نیز داده شود یعنی امیدی به ازدواج نداشته باشند و امروز این معضل اجتماعی حاد بوجود امده و معلوم نیست اینده این دختران نگون بخت چه باشد کشیده شدن به سوی باندهای فحشا، اعتیاد، افسردگی های شدید ، رفتارهای ضد اجتماعی و یا ازدواج با پیرمردان و افراد ناباب و یا متاهلین به عنوان همسر دوم و یا سوم یا همسر غیر رسمی یا صیغه ایی که تبعات خطرناکی در پی خواهد داشت ! جنگ و تصادفات و بالا بودن مرگ و میر در بین مردان باعث شده تعادل بین تعداد دختران و پسران از بین برود و بر روی ازدواج ها تاثیر بگذارد البته این معضل شامل دختران زیر سی سال نمی گردد! و کاهش ازدواج در بین پسران و دختران این قشر سنی بیشتر به عواملی مثل بیکاری و اعتیاد پسران و فساد اخلاق مربوط می شود.
هر دم از این باغ بری می رسد
شرایط فراهم کنند برای ازدواج پسرها ...بعد دخترا هم ازدواج میکنند ...نفستون از جای گرم میاد
اونوقت بعد از دانشگاه هم طلاق بگیرند!
منم اتفاقن با ازدواج دانشجویی موافق نیستم اصلن ازدواج باید از ابتدا که متولد میشن باشه بصورت قبیله ای .
کو شوهر ؟؟؟؟
خب تکلیف بچه چی میشه؟
بعد وقتی رفتن دانشگاه با یک بچه طلاق بگیرند
جناب قرائتى، يك دختر در سنين دانش اموزى فاقد بلوغ اجتماعى و عاطفى مكفى براى ازدواج و تشكيل خانواده است ( با فرض اماده بودن همه عوامل متنوع و متعدد ديگر).
30-40 ساله هاش نمیتونن ازدواج کنن. اونوقت دم از ازدواج دخترای دبیرستانی میزنید؟؟
بگین حداقل قبل از 40 سالگی ازدواج کنند شاید اثربخش تر باشه.
بنده چند جا رفتم خواستگاری. اصلا دختر نمیدن.
تا دختره سنش نره بالای 25 حاضر نیست شوهر کنه.مگر اینکه پدر پسره ثروتمند باشه و خونه و ماشین آقا داماد محیا باشه.
بد زمونه ای شده به خدا ...
با آقای قرائتی موافقم. محیط دانشگاه با این کار سالم سازی می شود. دخترها دیگر تکلیف خودشان را می دانند و خود را معطل پسرهایی نمیکنند که تنها قصدشان سوء استفاده است. البته همه ی ما پسرها هم اینجور نیست که سوءاستفاده گر باشیم.
چه اشکالی دارد که دولت این زمینه را فراهم کند که دخترها و پسر ها پیش پایان تحصیلات دانشگاهی، بدون نگرانی مالی، سر خانه و زندگی خودشان باشند، به نظر من ثوابش از حج و سال ها عبادت هم می تواند بیشتر باشد. جامعه را سالم می کند. هرکس تکلیفش خودش را می داند.
کو؟؟؟؟ با کی!!!!!!!!
بنده ی ناچیز با 33 سال سن و با مدرک کارشناسی ارشد و معدل الف پس از گذشت 4 سال از فارغ التحصیلی هنوز هم که هنوزه از جیب پدر بدبختم خرج می کنم. البته فکر نکنید من بیکاره بیکارم. چون به عنوان مدرس حق التدریس دانشگاه در طول این 8 ترم به طور میانگین 400 هزار در هر ترم دریافتی داشتم. خواهش می کنم یه خورده واقع بین باشید و از مدینه ی فاضله یا بهتره بگم آرمانشهر خیالی کمتر بفرمایید.
حاج ٱقا بنده هم موافقم ولی فکر نمیکنید شرایط مالی و اقتصادی جامعه به گونه ایی است که مردان در سنین بالاتر از این حرف ها کمی استقلال مالی پیدا میکنند و در نتیجه یک مرد سی و چند ساله با یک دختر 16 ساله خیلی تختلاف سنی خواهد داشت؟
این ازدواج خوبه ولی خیلی شرایط می خواد که فعلا نیست اولیش اینه که انسان باید برای ازدواج حداقل از نظر مالی مستقل باشه. نمیگم خونه و ماشین فقط یک کلمه مستقل حالا برید ببینید چه تعداد پسرهای 20 تا 25 سال امکان زندگی مستقل با این شرایط اقتصادی رو دارن.
دوم اینکه امید داشته باشه در آینده حد اقل سه سرپناه داره. یه پسر اگر از 20 سالگی ماهی یه میلیون درآمد داشته باشه ( خودم خندم گرفت) و هچی نخوره حداقل باید 150 ماه معادل 12 سال کار کنه بعلاوه 2 سال سربازی...
با این شرایط استثنایی شد 34 سالش اره الان برای ازدواج خوبه ولی انتظار نداشته باشید بره دختر بچه دبیرستانی بگیره و درست هم نیست.
سلام. اگر می خواهید ازدواج بیشتر شود باید موانع ازدواج را بردارید و اسان نمایید. مثلا چرا یک جوان باید به خاطر مهریه زندانی شود چرا ؟ اینها باعث می شود که جوانان از ازدواج بترسند. قانون باید تغییر کند.
دخترای الان 30 سالشونم بچن!!!!!
خدمت اقای قرائتی سلام و خسته نباشید عرض می کنم
به نظر بنده دیرکرد ازدواج فقط به خاطر تحصیلات دخنران نیست ،‌برخی عواملی هم هستند که دختران حین تحصیل مجبورند برای زندگی شرافتمندانه تن به ازدواج ندهند که در زیر به چندین مورد اشاره می شود:
1. نبود شغل دایمی برای اقایان
2. بدقول بودن اکثر اقایان
3. عدم اعتقاد اقایان به رسم و ایین سنتی ازجمله خواستگاری از سوی خانواده و در نتیجه کسانی می توانند ازدواج کنند که بیشتر دوست پسر دارند........
4. تن دادن به خواستگاری بعد گرفتن طلاق از همسر اول از دختران
5. ترجیح دادن دختران بی حجاب و بد حجاب به دختران چادری
6. ترجیح دادن دختران ارایش کرده به دخترانی که ارایش ندارند
و در نهایت مجرد ماندن افرادی که یک عمر عفت و متانت خرج دادند و از ایات قران بهشت الهی را خواستار شدند تا در این دنیا مورد انتقاد و شاید تمسخر هم قرار بگیرند وبدتر اینکه از چهره های برجسته مثل جناب اقای قرائتی بی فایده خواندن علم دختران بصورت غیر مستقیم را بشنوند
بعد از خواندن این خبر کلی ناراحت شدم تا در نهایت گریه کردم به صبوری و بدبختی خودم.............. ادم دلش می خواد بمیره همین
پاسخ ها
ياسر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
شما به خاطر خدا پاك هستي خواهر من نه به خاطر پيدا كردن شوهر.پس دليلي براي ناراحتي شما نيست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
آقایاسر تا کی؟ درسته به خاطر خدا اما می دونی چقدر همچین آدمهایی سرخورده و افسرده می شن؟
دانشگاه و خدمت سربازی که تمام شد .
به امید زندگی بهتر فوق لینساس هم گرفتم با هزار بدبختی و مصیبت یک کار نیمه وقت پیداکردم با حقوق ماهیانه 450 هزار تومان وبدون بیمه و مزایا
خونه 63 متری آقام زندگی می کنم و عصرها می روم با پراید آقام تو آژانس و . . .
اقای قرائتی نظرتون محترم است.اما واقعا شرایط جامعه اجازه میده.؟فیزیولوژی دختر این توانایی رو داره در 18 و یا 17 سالگی ازدواج کنه و برای پسر هم یک چندسالی بالاتر.موضوع فهم و درک جوان ها است.موضوع شرایط اقتصادی جامعه است.چیزهایی که هر چند گاه شما میگید و تابناک هم منتشر می کنه خیلی شباهت به زمان های قدیم داره.کمی واقع بین باشید.فقط نیاز جنسی نیست.برخورد های اجتماعی و فردی هم مهم هست.دختر از 9 سالگی بلوغ می کنه و پسر هم از 15 سالگی.خب از نظر جنسی اره باید سن ازدواج به این ارقام کاهش پیدا بکنه.ولی ایا این عملیست و البته درست است؟؟؟.والا پسرهای نوجوان اصلا تو حال و هوای مسوولیت نیستند.دخترهای نوجوان هم همین طور.
ممنون ..
همیشه هم که مشکل ما دختراییم .. یکی بیاد این پسرارو جمع کنه...
کو شوهری که بتونه خرج خودشو و منو و هزینه اجاره مسکنو داشته باشه
آخه دختر 17، 18 ساله از ازدواج چی می فهمه؟
مگه تو اون سن دختر به سن بلوغ فکری و عقلی رسیده که این کار رو انجام بده بعدا با داشتن شوهر مثل زلیخاه عاشق یکی دیگه بشن
ای کاش ایشان ذکر ، توصیه یا هر چیز دیگه ای برای
داشتن خواستگار، ماندن خواستگار، عقد، به هم نخوردن عقد، ازدواج و ادامه ی زندگی بیش از پنج سال را حالا چه قبل از ورود به دانشگاه ...چه حین ان ...چه بعد از آن را
هم توصیه می فرمودند ...
خوب من به عنوان یک معلم با نظر آقای قرائتی کاملا مخالفم.
خیلی خوبه ولی وقتی پسرها شرایط و آمادگی ازدواج را ندارند باید چه کارکرد؟ بنابراین خوبه آقای قرائتی به پسرها توصیه ازدواج کنه!
چه لزومی هست این همه آدم برن دانشگاه؟؟؟ آخرش که چی؟
استاد قرائتي گرامي!
پيشنهاد شما در فضاي اجتماعي عصر حاضر قابليت اجرا ندارد، حتي در خاونداه هايي كه مشكل مالي ندارند!
اگه شوهر گیرمون میومد دانشگاه نمی رفتیم.
من موندم یه دختر 18 ساله با کی باید ازدواج کنه؟ یه پسر 20 ساله؟ بعد نمیگید پسرای ما تا 30 سال هم نمی تونن ازدواج کنن؟
پس دختر 18 ساله با پسر 30 ساله یابد ازدواج کنه!!! یعنی 12 سال احتلاف سنی!!!!
اونهایی که 20 ، 30 سال پیش ازدواج کردند توی خرج و مخارج مانده اند و کمرشان شکسته !
طرح خیلی خوبیه ولی اول بایدبگیدچطوری ازدواج کنیم به زورمیشه ؟ 
سلام به عنوان یک پدر موافقم
اگه دختری پیش از ورود به دانشگاه با پسرس ازدواج کنه بعد بیا توشهر بزرگ وپسرا ودانشجوها رو با تیپ ها ومدل های مختلف ببینه اگه به شوهرش خیانت نکنه دست آخر طلاقش می ده
لابد بعد هم بروند بچه داریشان را بکنند.
مسکن شغل اینا رو چکار کنیم ما مردم عادی خیلی وقته رفاه رو رها کردیم من کارمندم با یه بچه مستاجرم ماهی 1200با اضافه کار و حق اولاد حقوق می گیرم 500 کرایه خونه میدم 170 پول آب و برق و گاز و شارژ خونه واسم اومده من میمونم و 530 تومن تا آخر ماه بعداظهر ها با همکارام ناهار نمیخورم اصلا ناهار نمیخورم چون ندارم که بخورم به بهونه کار از جمعشون جدا میشم اصلا تا کی باید از شکم زن و بچم بزنم؟
کو شوهر? میریم دانشگاه تا شاید بامدرک لیسانس شوهر پیدا بشه
یعنی من میمیرم اگر یک روز هیچ خبری در مورد زن ها نخونم !
آخه يك جوان ١٨ ساله با كدوم امكانات و با چه كسي بايد ازدواج كند؟خرج تحصيل و معاششونو ازكجا بايد بيارن؟و با بچه دارشدن چگونه ميتونن ادامه تحصيل بدن؟
با اكثر نظرات موافقم
ولي موقعيت زماني ازدواج بستگي به آدمش داره به نوع تربيت و ...
بوده اند دختراني كه اگر در 15 سالگي ازدواج مي كردند به مشكلات فراوان اجتماعي دچار نمي شدند ...
و همچنين دختراني كه اگه ازدواج هم نكنن ككشون نميگزه ...
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار