بازدید 148759

این تصویر وحشتناک با واقعیت تکفیری‌ها فاصله چندانی ندارد

دقیقا شانزده سال پس از آن روزها، در میان اخبار و شایعات منتشره در‌باره عواقب تسلط گروه‌های تکفیری، تصویری از یک سریال عربی در حکم نماد سرنوشت آینده مردم مناطقی که تکفیری‌ها آنها را مرتد و مشرک می‌دانند، منتشر شده است. شواهد و تجربیات تاریخی اما نشان می‌دهد که فاصله این تصویر تا واقعیت، می‌تواند از فاصله ما تا سالگرد حمله به کنسولگری ایران در مزارشریف و روز خبرنگار کوتاه‌تر باشد.
کد خبر: ۴۲۲۷۶۷
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۵ 05 August 2014
این تصویر وحشتناک با واقعیت تکفیری‌ها فاصله چندانی نداردتنها چند روز با روز خبرنگار و سالگرد شهادت یک خبرنگار و ده دیپلمات ایرانی در جریان حمله به کنسولگری ایران در مزار شریف در هفدهم مرداد باقی مانده، ولی داستان‌های به مراتب وحشتناک‌تر آن روزهای مزار شریف هر روز ممکن است در جایی در عراق یا سوریه تکرار شود.

به گزارش «تابناک»، حوادث منجر به شهادت و به گروگان گرفته شدن اتباع ایرانی در مزار شریف، ایران و طالبان را تا آستانه پاسخ نظامی ایران به اقدامی که متهم اصلی آن سپاه صحابه بود، پیش برد. ده‌ها هزار نظامی ایران در مرز با افغانستان، آماده صدور فرمان تنبیه طالبان بودند، ولی تصمیم نهایی این بود که ایران وارد جنگ نشود.

همزمان با این تحولات، مزار شریف مرکز نیروهایی که در مقابل طالبان مقاومت می‌کردند، روزهای فاجعه‌باری را گذراند که در ایران کمتر به آن پرداخته شده است.

طالبان پیش از آن در مزار شریف تلفات سنگینی داده بودند. عبدالملک پهلوان از فرماندهان ازبک جنگ داخلی در افغانستان به طمع تسلط بر مناطق شمالی افغانستان راه را بر ورود طالبان به مزار شریف باز کرده ‌و اسماعیل خان والی هرات را به طالبان تحویل داده بود. کمی بعد متوجه شد طالبان به وعده‌هایشان وفادار نخواهند بود. راه آن‌ها از هم جدا شد و نیروهای پهلوان چند هزار تن از طالبان را کشتند.

هرچند او یک ازبک بود، پس از تصرف مزارشریف به وسیله طالبان، نه تاجیکان یا ازبک‌ها، بلکه این هزاره‌ها بودند که قربانی شدند. آن‌ها شیعه بودند.

ملا منان نیازی حاکم تعیین شده به وسیله طالبان برای مزارشریف، صریحا در یکی از مساجد مزارشریف رو به سیصد تن از نیروهای طالبان اعلام کرد که «هزاره‌ها مسلمان نیستند، می‌توانید آن‌ها را بکشید، این کار گناه نیست».

چندین تن از آنانی که توانستند از جنایات در مزار شریف جان سالم به در ببرند، سخنان نیازی در رادیو را به یاد می‌آورند که می‌گفت: «هر کجا ‌باشید، شما را گیر خواهیم انداخت، اگر به بالا بروید، پایتان را می‌گیریم و شما را به پایین می‌کشیم. اگر به پایین بروید، مو‌هایتان را می‌گیریم و بالایتان خواهیم کشید». شاهدان به یاد می‌آورند که او خود شخصا افرادی را انتخاب می‌کرده و به کانتینرهایی می‌انداخته که مقصد آن‌ها مرگ بوده است.

ملا موسی، مسئول بهداشت عمومی در بیمارستان‌های مزار شریف به دنبال هزاره‌ها بوده تا آن‌ها هم کشته شوند. مولوی محمود حنیف، از فرماندهان طالبان نیز از سیاست طالبان برای منقرض کردن هزاره‌ها سخن می‌گفت.

طالبان خانه به خانه به دنبال هزاره‌ها رفتند و برآورد‌ها از مرگ هشت هزار تن در روزهای پس از تصرف مزار شریف به وسیله طالبان خبر می‌دهد. شلیک به سر، سینه و اندام‌های تناسلی و یا سر بریدن، روش کشتار هزاره‌های مزار شریف بوده است. علاوه بر گزارش‌های متعدد و ‌‌خدشه‌ناپذیر در‌باره هتک حرمت وسیع زنان هزاره توسط طالبان، هم روایات‌ پرشماری درباره نگاه طالبان به زنان هزاره به عنوان غنیمت جنگی و فروش آن‌ها به عنوان کنیز در پاکستان و امارات وجود دارد و هم مصاحبه با برخی از قربانیان وجود چنین نگاهی را تأیید می‌کند.

دقیقا شانزده سال پس آن روز‌ها، در میان اخبار و شایعات منتشره در‌باره عواقب تسلط گروه‌های تکفیری، تصویری از یک سریال عربی به عنوان نماد سرنوشت آینده مردم مناطقی که تکفیری‌ها آن‌ها را مرتد و مشرک می‌دانند منتشر شده است. شواهد و تجربیات تاریخی اما نشان می‌دهد که فاصله این تصویر تا واقعیت، می‌تواند از فاصله ما تا سالگرد حمله به کنسولگری ایران در مزارشریف و روز خبرنگار کوتاه‌تر باشد.

این تصویر وحشتناک با واقعیت فاصله چندانی ندارد
خبرهای این روزهای عراق و سوریه، بیشتر با درجه‌ای از شک و تردید همراه هستند. یکی از این خبر‌ها این است که جمعیت هلال احمر عراق با انتشار گزارشی اعلام کرده که داعش پس از ربودن زنان و دختران ایزدی و مسیحی، آن‌ها را به مکان نامعلومی برده تا آن‌ها را به عنوان «کنیز» به فروش برساند.

«محمد الخزاعی»، معاون دبیر کل جمعیت هلال احمر در این خصوص گفته: عوامل داعش اعضای بیش از صد خانواده را در فرودگاه تلعفر ربوده و همه مردان این خانواده‌ها را به قتل رسانده است.

تکفیری‌ها در دروازه‌ها و یا حتی در درون شهر‌ها و مناطقی هستند که مردم آن‌ها را در بهترین شرایط مرتد و مشرک می‌دانند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۶۱۴
انتشار یافته: ۴۴
خدا لعنتشان کند
پاسخ ها
سعید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
وایضامنفی دهنده را.
مرتضی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
تا کی باید دست رو دست بزاریم.چرا فریاد رسی نیست.اقایون , خانوم ها ,همه ما مسولیم.تا دیروز تو افغانستان و حال در عراق.اگر ساکت باشیم خدایی نکرده تو ایران هم شاید.بیاییم به مردم کشورهای دیگر کمک کنیم
ebi
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
بهتر است بگوییم خدا لعنتشان کند این زنازاده ها را که وجودشان را با شیاطین شریکند
ناشناس
| Australia |
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
با لعنت و این حرفها کار درست نمی شود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
خدا همه آنها که این گروهها را ایجاد کردند نابود کند. آمریکا، انگلیس و عربستان و ... که موسس اینها هستند را به بدترین شکل ممکن گرفتار کند همانند حاکم لیبی.
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
واقعیت با لعنت فرستادن درست نمیشه،باید فکر کردو تغییر ایجاد...
دیدن چهره های هولناک این تکفیری ها برای سکته کردن کافی است چه برسد که به دستشان گرفتار هم بشوی. خدا به داد این دنیا برسد چون این ویروس همه ی دنیا را الوده خواهد کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
اتفاقا چون خودشون هم اينو ميدوونن ازش استفاده ميكنن.
اگر اين داعشي ها و تكفريري هايي كه سر ميبرن و تجاوز ميككنن بگيرن و تو ديگي پر از روغن يا اب بندازن و زيرشون اتيش روشن كنن كه كم كم بپزن و بعد فيلمشو پخش كنن، اون وقت حساب كار دستشون مياد.
جواب توحش همون توحشتر هست و نه رفعت اسلامي
آخر و عاقبت افراطی گری !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
اینها افراطی گری نیست، با نقشه و هدفمند هستند.
من موندم چرا هیچکس هیچ کاری نمی کنه
بابا خودمون باید نسل این بیمارای روانی رو بر داریم ، اگه دیر بجنبیم کار سخت تر میشه
لعنت دائمی بر صدام اکه باعث رشد این گروهها شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
مرد حسابی صدام کجا بود؟ تاریخ بخون یکم. د
دیدن اینها کفاره داره به خدا.
به امید نابودیشان
تاثیر نپذیرید از ددمنشی این ملاعنه
اینها همین را میخواهند
اینها مزدورانی ترسو هستند که با یک ترقه زهره به باد می دهند
اتفاقا دلیل پخش فیلمهای ناجورشون همین ایجاد رعب
پس لا تخف ای مسلمان
سر چشمه شاید گرفتن به بیل چو پر شد نشاید گذشتن به پیل.

اقدام نظامی فوری و برق آسا برای ریشه کن کردن اینها ضروری است زیرا روز بروز جانی های بیشتری که از کشتن مردم لذت می برند به آنها خواهند پیوست
لعنت خدا بر حامیان این تکفیری های جانی
قربون هرچي ايراني با وفاست برم
امنيت خوبي داريم. ولي همه جا ايرانيها بايد بگوش و آماده باشند.با فرار وگوشه گيري مشكل دوچندان ميشود براي امنيت داخل كشور بايستي داعشيها را درعراق و سوريه
به سزاي عملشان بايد برسانيم. ظهور نزديك است. الله اكبر
لعنت خدا بر داعش باد...به امید نابودی تک تکشان و مخصوصا وهابی های کثیف سعودی
فقط این میتونم بگم .اقا بیا
گل نرگس كجايي؟؟؟؟؟؟؟
همانطور كه دوستمون گفت:افراطي گري مثل ويروس بشر و تمدن را نابود خواهد كرد
ریختن خونشان بی تردید حلال است
اللهم عجل لولیک الفرج
خدایا در فرج مولایمان امام زمان(عج) تعجیل بفرما
خیلی دوست دارم 100تاشونو به خط کنم و ببندمشون به تیر بار.بنگ بنگ
پروردگارا!به حق حضرت زینب فرج امام عصر(عج)را برسان
دولت ما با دولت شیعه عراق رابطه خوبی داره.اینکه چرا زمینه ارسال نیرو به عراق و کم کردن شر داعش در کمتر از یک هفته صورت نمیگیره,قابل درک نیست.ملاحظات سیاسی فقط یک توجیه میتونه باشه ودلیل قابل قبولی نیست.
حضرت علي ع ميفرمايند مردم قدر دو چيز را نميدانند تا مادامي كه آن را از دست بدهند قدر آن را خواهند دانست
1- امنيت 2 سلامتي
این ها فرزندان هند جگر خوار هستند
الهم لعن اول ظالم حق محمد
اینها نواده های ملعون یزد لعنت الله و دیگر ملعونان تاریخ هستند انشاالله به فضل خدا داعش هم عمرش رو به پایان است توسط محبان امیر المومنین ع.
همه مدیون شهدا هستید این امنیت راقدر بدانید
خدايا چه كنم براي ناموس اسلام خدايا به ما رحم كن خدايا جانم فداي ناموس اسلام خدايا نجاتش بده خدايا هزاران بار بميرم اما ناموسم...
خدايا بگو چه كنم
اين حرامزادهها باپخش اين تصاوير وانجام عمليات روانى وگسيل لشگر رعب ووحشت قبل از هر گونه عمليات نظامي روحيه مقابله ومقاومت را در مردم تضعيف ميكنن ولى جوانان سلحشور ومسلمان ايران زمين از ان بيدها نيستند كه با اين بادها بلرزند وسالهااست كه براى مبارزه با قاتلين امام حسين لحظه شمارى كرده تا سرهاى انان راتقديم مرقد خانم زينب (س)نماييم ماوارثان خون حسينيم بالثلات الحسين
لعنت الله علی القوم الظالمین ...
اگه جرات دارن دارن بیان ایران قسم میخورم من یکی تیکه تیکه شون کنم، زنده زنده میسوزونمشون یا توبه کنند و یا سوزاندن حتی اگه 100 هزار نفر و بالاتر باشن، ازشون خواهش میکنم بیان ایران
تکفیری ینی همه رو جز خودشون کافر میدونن.یکی نیس بگه اصلاً همه بد شما خوب، کدوم دین گفته مردمو فقط برا اعتقادش هر جور دوس داری بکش ناموسشم به غنیمت بگیر؟خاور میانه نگین دنیاس که خیلیا بهش چشم طمع دارن و چپاول نمیشه مگر با نا امن کردنش
من به عنوان 1 زن وقتی خودم را جای این زنها میذارم ناخودآگاه گریم میگیره.خیلی سخته...
عجب صبری خدادارد
از اینهائی که منفی میدن باید ترسید
داعش موجودی ترسناک و بی رحم محصول مشترک آمریکا.کشورهای غربی .اسراییل و آل سعود تشکل یافته از خلافکاران.جانیان.کودتاگران.مخالفان دولت عراق و سوریه مخالفان تشیع علی الخصوص وهابیون والبته شستشو شده های مغزی که از همه خطرناک ترند. اهداف:1-وارد کردن خاورمیانه و کشورهای اسلامی به یک جنگ فرسایشی. 2-تغییر مرزها در خاورمیانه 3-تخریب وجهه اسلام با سیاست تفرقه بینداز آینده داعش: بعد از مدتی داعیه قدرت و جدایی طلبی از پدیدآورندگان خود خواهند داشت و سپس توسط صاحبان خود مهره سوخته و نابود میشوند به امید آنروز
چنگیز مغول قبل از لشگر کشی به هر شهری، چند نفر را برای ارعاب مردم عامه و شایعه توان قتل و عام کردن مردم در شهرهای قبلی رامیفرستاد. هنگام ورود نظامیان به شهر به راحتی تسلیم میشدند و شهر فتح میشد.
سیاست تبلیغاتی گروههای تکفیری درس آموخته مستعمرگران قدیمی این دنیاست. هرچیزی را با عقل و منطق باید باور کرد و تصمیم گرفت. خدا همه را به راه راست هدایت کند
سلام علیکم اونی که گفته داعش به ایران هم حمله میکنه اولن حرفت کاملا اشتباه بود دوم شما مگه ابوعزراییل را نمیشناسید برو در مرد این شیر مرد دلاور تحقیق کن بعد بیا مارا از داعش برسان داعش به ایران حمله میکند هههههههههه ترخدا از این حرف ها نزنید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی