بازدید 17600
۲
آخرین تحولات غزه به نقل از منابع صهیونیستی؛

آغاز مرحله جدید اقدامات صهیونیست‌ها، زیر پوشش آتش‌بس ظاهری

در یکی دو روز اخیر، برخی اخبار و گزارش‌ها از سرزمین‌های اشغالی و همچنین نوار غزه، از زمینه‌سازی رژیم اسرائیل برای عقب‌نشینی از غزه و خارج کردن نیروهای نظامی‌اش از این منطقه حکایت داشته است. با این حال، در تازه‌ترین گزارش، یک پایگاه خبری اسرائیلی از آغاز مرحله جدید عملیات نظامی رژیم اسرائیل در غزه، تحت پوشش این عقب‌نشینی ظاهری خبر داده است.
کد خبر: ۴۲۲۴۳۶
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۹ 04 August 2014
آغاز مرحله جدید اقدمات صهیونیست‌ها در غزه، زیر پوشش آتش‌بس ظاهریدر یکی دو روز اخیر، برخی اخبار و گزارش‌ها از سرزمین‌های اشغالی و همچنین نوار غزه، از زمینه‌سازی رژیم اسرائیل برای عقب‌نشینی از غزه و خارج کردن نیروهای نظامی‌اش از این منطقه حکایت داشته است. با این حال، در تازه‌ترین گزارش، یک پایگاه خبری اسرائیلی از آغاز مرحله جدید عملیات نظامی رژیم اسرائیل در غزه، تحت پوشش این عقب‌نشینی ظاهری خبر داده است.

به گزارش «تابناک»، پایگاه اینترنتی «دبکا فایل»، وابسته به محافل امنیتی رژیم اسرائیل، با انتشار گزارشی درباره جدید‌ترین تحولات غزه، اشاره می‌کند که این رژیم پس از خارج کردن بخش اعظمی از نیرو‌هایش از از منطقه نامبرده، از ساعت ۱۰ صبح امروز، آتش بسی را به مدت چند ساعت اعلام کرد که البته شامل منطقه رفح شرقی نمی‌شود.

اما به نوشته این سایت، رژیم اسرائیل در عمل در حال اجرای یک عملیات مهم دیگر در غزه است که شامل ایجاد یک منطقه حائل یا کمربند امنیتی در درون سرزمین غزه است. قرار است این منطقه حائل، ‌۲۴ ساعته از بیرون مرزهای غزه و توسط نیروهای ویژه و واحدهای مسلح کنترل شود. سکوهای پرتاب موشک، سنسور و پهپاد، از جمله تجهیزاتی است که قرار است بدین منظور از آنها استفاده شود.
 
طول کمربند امنیتی مذکور، ۶۵ کیلومتر است که از بیت حنون در شمال تا خان یونس در جنوب ادامه می‌یابد و تقریباً به موازات «بزرگراه ششم»، یکی از چند راه ماشین رو غزه کشیده می‌شود. تمام بخش شرقی این کمربند، به عمق یک کیلومتر در شمال و مرکز غزه و ۲ تا ۳ کیلومتر در مناطقی چون خان یونس، از هرگونه ساختمان و درختی پاکسازی شده است. 

آغاز مرحله جدید اقدمات صهیونیست‌ها در غزه، زیر پوشش آتش‌بس ظاهری

دلیل طرح این کار‌ رژیم اسرائیل، کاهش حجم آتش حماس علیه مناطق جنوبی سرزمین‌های اشغالی و نیز جلوگیری از ساخت تونل‌های جدید توسط حماس است. نیروهای اسرائیلی که از غزه خارج شده‌اند، در ساختاری جدید و با نام «نیروهای پیش قراول» سازماندهی دوباره شده و آماده می‌شوند ‌در صورت لزوم، بار دیگر به غزه بازگردند. قرار است این نیرو‌ها به تجهیزات جدیدی مسلح شوند که بتوانند در صورت لزوم، برای انجام عملیات‌های واکنش سریع با سرعت و عمق بیشتر از قبل به درون غزه نفوذ کنند.

در پیش گرفتن این سیاست جدید، بر مذاکرات صلح غزه ‌ـ که امروز در قاهره وارد دومین روز خود شده ـ تأثیر گذشته است. در همین حال، کار‌شناسان نظامی هشدار می‌دهند، این جبهه‌بندی جدید، می‌تواند سبب بروز برخوردهای مستمر میان نیروهای فلسطینی و اسرائیلی‌ها شود، زیرا حماس و جهاد اسلامی به پرتاب موشک به سوی مواضع رژیم اسرائیل ادامه می‌دهند و تنها روز یکشنبه، ۱۴۰ موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی پرتاب شد.

از سوی دیگر، هرچند در روزهای اخیر اقدامات گسترده‌ای از سوی ارتش رژیم اسرائیل به منظور نابودسازی تونل‌های راهبردی حماس جریان داشته، ‌هیچ تضمینی نیست که همه تونل‌ها تاکنون کشف شده باشد و یا اینکه تونل‌های جدیدی در مناطق مرزی ساخته نشود. به این ترتیب، حماس همچنان توان خود برای انجام حملات غافلگیرانه علیه نیروهای اسرائیلی را نگه داشته است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۲
اسرائیل عادت داره تو 10 سال اخیر هر از گاهی حمله کنه.یه بار به لبنان(جنگ 33 روزه)...چند بار به غزه(یه بار قبل جنگ 33 روزه.یه بار بعدش.یه بارم الان)...2 بار به سودان(1:کاروان ارسالی از ایران به غزه.2:بمباران یک کارخانه سودان).3 بار به سوریه(1 بار محل ادعایی نیروگاه هسته ای.2 بار در حین جنگ داخلی غزه)یه بار به کشتی ترکیه
کلا هر از گاهی میخواد ابراز وجود کنه
انشاالله زنده باشیم و خفت و نابودی این صهیونیست ها و همه ی طرفداراهای نامرد غربی و عربی شون رو ببینیم
بگو آمین
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها