بازدید 7836
۸

ماجراي«گم شدن»4ميليارد تومان از يک بانک!

کد خبر: ۴۱۹۹۹۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۴ 27 July 2014
رييس پليس فضاي توليد و تبادلات اطلاعات تهران بزرگ جزييات برداشت چهار ميليارد تومان از حساب يک بانک خصوصي را شرح داد.

به گزارش ابتکار، سرهنگ محمدمهدي کاکوان در تشريح جزئيات اين خبر گفت: در آخرين روز خرداد ماه امسال نماينده يکي از بانک‌هاي خصوصي پايتخت با مراجعه به پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات پايتخت عنوان کرد که سيستم اين بانک مورد هک و نفوذ قرار گرفته است.

 وي با بيان اينکه براساس اظهارات اين نماينده، 4 ميليارد تومان از حساب اين بانک برداشت شده بود، گفت: با توجه به حساسيت موضوع پرونده‌اي تحت عنوان هک و نفوذ تشکيل شد که ماموران در بررسي‌هاي تکميلي دريافتند که پول بعد از کسر از حساب بانک به 125 حساب ديگر در 13 بانک متفاوت واريز شده است.

رييس پليس فتاي پايتخت با بيان اينکه کارآگاهان پليس فتا براي تکميل اطلاعات خود، تست نفوذ بر روي سرور بانک انجام دادند، گفت: بررسي‌ها نشان داد هکي بر روي سرور بانک انجام نشده است و با رد ادعاي نفوذ، تحقيقات وارد مرحله جديدي شد.

کاکوان با بيان اينکه تحقيقات ادامه داشت و در همين راستا نيز اقدامات قانوني براي شناسايي صاحبان 125 حساب واريزي آغاز شد، گفت: تحقيقات تکميلي نشان داد که خطاي کارمند بانک موجب اين حادثه شده است.

وي با بيان اينکه بررسي‌ها نشان داد که کارمند بانک با تايپ اشتباهي کد ملي و مبلغ حساب موجب رخداد اين خطاي بزرگ شده است، گفت: با اينکه ظرف 4 روز از ورود اين پرونده به سيستم رسيدگي، اين پرونده کشف شد، اما کارمند بانک به دليل تخلف صورت گرفته به مقام قضايي معرفي و تحويل داده شد.

کاکوان در پايان با بيان اينکه کارمندان بانک به دليل حجم بالاي جابه‌جايي پول بايد دقت لازم را لحاظ کنند، گفت: مسوولان فني بانک نيز مي‌توانند با طراحي سيستم‌هاي نرم‌افزاري جديد احتمال خطاي انساني را کاهش دهند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
والله به خدا این خبر اصلا ارزش انتشار ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
جدیدا چرند زیاد می نویسن
اگر این خطا عمدی بوده که باید مجازات شود ولی اگر سهوی بوده به خانواده اش ببخشید
این متن که هیچ اطلاعات جدیدی نداشت
اصلا معلومه داری چی میگی ؟خطا ؟!!!!!
این چه نوع خطائیه که 4 ملیارد رو به 125 حساب میزنه در 13 بانک و عامل خطا متوجه نمیشه نه چناب این سرقته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
ماجرا از این قراره که کارمند بانک برای پرداخت حقوق 125 نفر از پرسنل یک سازمان به جای رقم در قسمت مربوطه به اشتباه کد ملی صاحبان حساب را وارد کرده و پس از فشردن تایید معادل کد ملی آنها به حسابشان واریز شده است
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
نا شناس خدا عمرت بده ننهههه خوب شد شما توضیح دادی این ذلیل مردها که هیچی نمیگن ! الهی خدا صد در دنیا و هزارتا در آخرت بهت بده ، پیر شی ننه ، الهی خیر ازچوونیت ببینی ننه ! فقط یه گله ازت دارم اونم اینه که چرا اسم بانک رو نگفتی ننه زرنگی ننه الهی بگم خدا ..........
امیر
| Korea, Republic of |
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
ناشناس عزیز! همه سازمان ها برای پرداخت حقوق از یک بانک استفاده می کنند و تمام کارمندان آن سازمان باید در همان بانک حساب داشته باشند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها