بازدید 9711
۲

ناکامی ارتش سرخ در غیاب جادوگر

نخستین دیدارهای لیگ برتر فوتبال در سال 88، در حالی با وقفه‏ای طولانی به واسطه بازی‏های ملی برگزار شد که شواهد حکایت از این موضوع داشت تیم‏ها در فرصت به وجود آمده، به خوبی شرایط رقبا را در دیدارهای آتی بررسی کرده‏اند و در چند دیدار سرنوشت‏ساز پیش رو با تحلیلی عمیق‏تر به مصاف هم می‏روند.
کد خبر: ۴۱۹۹۹
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۸۸ - ۲۲:۱۵ 03 April 2009
هفته سی و یکم لیگ برتر باشگاه‏های فوتبال کشور امروز در حالی با برگزاری نه دیدار، آغاز شده و پایان یافت که حرارت بازیها در صدر و قعر جدول رده‏بندی برای رسیدن به جام قهرمانی و گریز از سقوط بالاترین حد خود رسیده و اگرچه در هر دو سو، برخی تیم‏ها ناامید بهنظر می‏رسند اما تلاش‏ها همچنان ادامه دارد و همین میزان انگیزه، نتایج دیدارهای مختلف را غیرقابل پیش‏بینی کرده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی تابناک، نخستین دیدارهای لیگ برتر فوتبال در سال 88، در حالی با وقفه‏ای طولانی به واسطه بازی‏های ملی و به فاصله یک ماه از هفته سی‏ام برگزار شد که شواهد حکایت از این موضوع داشت تیم‏ها در فرصت به وجود آمده، به خوبی شرایط رقبا را در دیدارهای آتی بررسی کرده‏اند و در چند دیدار سرنوشت‏ساز پیش رو با تحلیلی عمیق‏تر به مصاف هم می‏روند.

با این حال انگیزه‏هایی که به آن اشاره شد، می‏تواند تمامی تحلیل‏ها و نگاه‏های کارشناسی را بر هم بزند و همانگونه که صبا توانست با هدایت کریمی برتری را در این هفته از پرسپولیس سلب کند و سرخ‏ها را از کورس قهرمانی خارج سازد، در سایر دیدارها نیز ملموس‏‏تر جلوه کند و استقلالی که رمربی‏اش این روزها شدیداً چشم به نیمکت تیم ملی دارد، با سه گل برتری خود را به رخ حریفان بکشد.

ارتش سرخ بدون جادوگر به زانو در آمد
ديدار تيم هاي صباي قم و پرسپوليس با نتيجه 2 بر صفر به سود صبا به پايان رسيد تا سرخپوشان سال 88 را با شكست آغاز كنند و خاطره شکست پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا تازه شود.

در این ديدار که از ساعت 15:30 در ورزشگاه يادگار امام قم و در حضور 15 هزار تماشاگر آغاز شد، عليرضا حقيقي، رحمان رضايي، عليرضا محمد، سپهر حيدري، پژمان نوري، مجتبي شيري، كريم باقري، حميدرضا علي عسگر( 46- محسن خليلي)، ايوان پتروويچ، هادي نوروزي(46- ابراهيم توره)، عليرضا نيكبخت واحدي برای پرسپولیس و در غیاب کریمی به میدان رفتند و صبای قم نیز با المير توليا، محسن بيات، مرتضي اسدي، شيث رضايي، امير حسين فشنگچي(52- مرتضي كاشي)، محمد نوري، عادل كلاه كج، محمد همرنگ، مهدي خيري، محسن يوسفي(59- غلامرضا رضايي)، محسن بياتي‌نيا(76- فريدون فضلي) به استقبال سرخ‏ها رفت.

در دقايق ابتدايي نيمه اول دو تيم فرصت‏های خوبی بدست آوردند که یک به یک از دست رفت تا سرانجام اين قمی‏ها صبا باشند که از روي يک ضربه پنالتي مشکوک توسط محسن يوسفي در دقيقه 29 به گل اول اين بازي دست يابند. در دقيقه 27 بازي خطاي ايوان پتروويچ روي محسن يوسفي باعث شد داور نقطه پنالتي را نشان دهد که حاصل ان این گل بود.

در ادامه بازي در حالي كه پرسپوليس يك فرصت خوب را از دست داد در دقيقه 39 مهدي خيري گل دوم صبا به استفاده از ناهماهنگی مدافعان سرخ‏پوش به ثمر رساند تا پرسپولیسی که در پس از دریافت گل نخست بی‏محابا حمله می‏کرد، دچار یک شوک شده و قدری محتاط‏تر ادامه دهد.

تيم پرسپوليس با شروع نيمه دوم و انجام دو تعويض همزمان و حضور محسن خليلي و ابراهيم توره به طور همزمان در زمين به جاي حميد علي عسگر و هادي نوروزي نويد، بازي هجومي پرسپولیس را هجومی‏تر کرد اما در نهايت فشار بازيکنان پرسپوليس براي جبران گل هاي خورده نتيجه اي در بر نداشت تا اين ديدار با نتيجه دو بر صفر به سود صبا پايان يابد.

به نظر می‏رسید غیبت علي کريمي بازيکنان سرشناس و جادوگر ارتش سرخ که همواره نقش‏ تعیین‏کننده‏ای در میدان داشته به عنوان یک تمام‏کننده، در شکست خارج از خانه سرخ‏پوشان تاثیر مستقیم داشته است و هیچ‏کدام از بازیکنان این تیم نتوانستند خلاء ستاره غایب تیم ملی را پر کنند.

پرسپوليس با اين باخت 49 امتيازي باقي ماند اما صبا با كسب 3 امتياز بازي و تا قبل از ديدار مس مقابل راه‌آهن با 49 امتياز و به دليل تفاضل گل بهتر در رده سوم قرار گرفت. پرسپوليس همان طور كه در آخرين بازي ليگ در سال 87 با باخت مقابل مقاومت سپاسي سال را به پايان برده بود سال 88 را نيز با شكست آغاز كرد تا هشتمين باخت اين فصل را تجربه كند.

قضاوت اين ديدار بر عهده محسن تركي بود. وي به كريم باقري از پرسپوليس كارت زرد نشان داد.
 
استقلال صدر را حفظ کرد
تيم فوتبال استقلال با نتيجه سه بر صفر ملوان انزلي را شكست داد تا موقعیتش را در صدر جدول حفظ کند و همچنان یک سر بالاتر از مس برای قهرمانی در لیگ برتر بجنگد.

در اين ديدار در ورزشگاه آزادي و در حضور بيش از 25 هزار تماشاگر برگزار شد، استقلال تهران با وحيد طالب لو، بيژن كوشكي، پژمان منتطري، هادي شكوري، خسرو حيدري، هاشم بيك زاده، حسين كاظمي، اميد روانخواه (از دقيقه 73 عليرضا عباسفرد)، فرهاد مجيدي (از دقيقه 85 ميلاد نوري) فابيو جانواريو و آرش برهاني برابر ملوانی به میدان رفت که مسعود غلامعلي زاد، سعيد سالارزاده، هادي تاميني، آلن باسيچ، بابك پور غلامي، عليرضا رمضاني (از دقيقه 75 محسن گياهي)، فيليپ دسوزا، مهران جعفري، امير خدامرادي (از دقيقه 55 محمد نزهتي)، سيد جلال رافخايي و محمد حيدري (از دقيقه 83 محمد علي اميري) را در ترکیب خود داشت. 

در این دیدار دو تيم در دقايق ابتدايي بازی نه چندان جذابی را به نمايش گذاشته و توپ در میانه میدان جریان داشن تا موقعيت خطرناکي بر روي دروازه‏ها ایجاد نشود.
 
پس از آن استقلال توپ و میدان را به سرعت از آن خود کرد و بازی هجومی را در دستور کار قرار داد که حاصل این حملات ناپیوسته، گل آرش برهاني روي پاس ارسالي خسرو حيدري در دقیقه 31 این دیدار بود.

درست 5 دقيقه بعد باز هم اين آرش برهاني بود که توانست اين بار روي پاس فرهاد مجيدي و با يک ضربه سر گل دوم استقلال را به ثمر برساند تا علاوه بر آنکه بیست گله شده و در صدر جدول گلزنان قرار گرفت، با اطمینان دادن به آبی‏ها از پیروزی در این دیدار، خود را آماده رفتن به رختکن کند.
 

در نيمه دوم ملوان برای چند حمله برنامه‏ریزی کرد اما بازی متعادل استقلال، این حملات را در خود فرو برد و اجازه نداد توپ انزلی‏چی‏ها به نزدیکی دروازه میزبان برسد.
 
استقلال تهران که از نتیجه بدست امده راضی بود، بار دیگر توانست در دقيقه 80 توسط جان واريو سومين گل خود را به ثمر برساند تا شانس تيم ملوان براي جبران نتيجه عملا از دست برود و اين بازي با نتيجه سه بر صفر پايان یابد.

سعيد مظفري زاده داور مسابقه به محمد نزهتي از ملوان و اميد روانخواه از استقلال كارت زرد نشان داد.

استقلال با اين برد 61 امتيازي شد و موقعيتش را در صدر جدول استحكام بخشيد و ملوان 36 امتيازي باقي ماند. ذوب آ‌هن با 60 امتياز همچنان در تعقيب استقلال است.
 
توقف سیاه‏جامگان در خانه
تيم فوتبال ابومسلم با نتيجه يك بر يك برابر برق شيراز در مشهد متوقف شد.

در اين ديدار در ورزشگاه ثامن الائمه مشهد و تنها در حضور حدود 200 تماشاگر برگزار شد، ابومسلم که چندین مهره خود را در اختیار نداشت با ترکیبی غیرمنتظره به میدان رفت و عرفان اولروم مهاجم تيم ابومسلم در پست هافبك چپ و سيد عباسي هافبك این تیم به عنوان مدافع آخر برای این تیم بازی کرد.

در این مسابقه مهدي كريميان در دقيقه 40 با شوت از راه دور و اشتباه مهدي ثابتي دروازه‌بان حريف گل اول پيكان را به ثمر رساند.

با آغاز نیمه دوم اولروم در دقيقه 50 يك ضربه پنالتي را براي ابومسلم از دست داد و توپ در دستان محمد صالح خليل آزاد دروازه بان برق قرار گرفت تا جان نگودي در دقيقه 67 گل ابومسلم را به ثمر رساند. فريد عابدي مهاجم برق شيراز نيز در دقيقه 90 يك ضربه پنالتي را از دست داد.

مسعود مرادي داور مسابقه به امجد شكوه مقام و مهدي محمدزاده از ابومسلم كارت زرد نشان داد. با اين تساوي ابومسلم 33 امتيازي شد و برق شيراز با 24 امتياز در مكان آخر جدول قرار دارد.

ذوب‌آهن از سد پيام مشهد گذشت
ديدار تيم هاي فوتبال ذوب آهن و پيام مشهد با نتيجه 2 بر صفر به سود تيم اصفهاني به پايان رسيد.

در این ديدار که از ساعت 17 در ورزشگاه فولادشهر اصفهان آغاز شد، ذوب آهن ابتدا در دقيقه 59 توسط قاسم حدادي فر به گل رسيد و در ادامه مسابقه و در دقيقه 70 توسط محسن مسلمان به گل دوم دست يافت تا 60 امتيازي شود و به رقابت خود با استقلال براي قهرماني ادامه دهد.

تورج حق وردي قضاوت اين مسابقه را بر عهده داشت. وي در اين بازي به محمد مطوري از پيام كارت زرد نشان داد.

در اين مسابقه وحيد امرايي كه با محروميت كميته انضباطي به دليل صغر سن روبرو است از روي سكوها نظاره گر اين بازي بود.

ناکامی نارنجی‏‏ها در اهواز
تيم فوتبال استقلال اهواز با نتيجه 3 بر يك برابر سايپا به پيروزي رسيد.

در اين ديدار از ساعت 17 در ورزشگاه تختي اهواز برگزار شد، هادي خنيفر در دقايق 36 و 77 و امير ثابتي در دقيقه 56 براي استقلال اهواز گل زدند. كيانوش رحمتي در دقيقه 91 از روي نقطه پنالتي تك گل سايپا را به ثمر رساند.

عليرضا فغاني داور مسابقه به هادي خنيفر، هيثم كاظم و محمود آقا محمدي از استقلال اهواز و جواد آشتياني از سايپا كارت زرد نشان داد.

با اين برد استقلال اهواز 31 امتيازي شد و سايپا 40 امتيازي باقي ماند.

مس دوباره روی سکوی سوم
ديدار تيم هاي راه‌آهن و مس كرمان با نتيجه يك بر صفر به سود تيم مس به پايان رسيد.

در این ديدار که از ساعت 17 در ورزشگاه اكباتان تهران آغاز شد، دو تیم در نیمه نخست نتوانستند به گلدست یابند

در نیمه دوم مس موفق شد در دقيقه 60 توسط ادينهو به گل برتري برسد تا با اين پيروزي 52 امتيازي شود و جايگاه سوم را از صبا پس بگيرد.

قضاوت اين مسابقه به عهده محمود رفيعي بود. وي به هيچ بازيكني كارت زرد نشان نداد.

توقف زردها برابر گیلانی‏ها
ديدار تيم هاي داماش و سپاهان با نتيجه يك بر يك به پايان رسيد.

در این ديدار که از ساعت 17 در ورزشگاه سردار جنگل رشت آغاز شد، تيم سپاهان ابتدا در دقيقه يك توسط مهدي جعفرپور به گل رسيد اما در ادامه بازي داماش با گل دقيقه 35 آلوز كار را به تساوي كشاند. اين نتيجه تا پايان بازي پا بر جا ماند.

قضاوت اين ديدار بر عهده يدا... جهانبازي بود. وي در اين بازي از داماش به حسين ابراهيمي و از سپاهان به خطيبي، آرماندو، حاج صفي و جعفرپور كارت زرد نشان داد.

پيروزي فولاد در خانه پيكان
ديدار تيم هاي پيكان و فولاد خوزستان با نتيجه يك بر صفر به سود فولاد به پايان رسيد.

در این ديدار که از ساعت 17 در ورزشگاه شهيد رجايي قزوين آغاز شد، فولاد موفق شد در دقيقه 62 توسط احمد آل نعمه به گل برتري برسد.

قضاوت اين مسابقه بر عهده نويد مظفري بود. وي از پيكان به مهدي تاجيك و ميثم رضاپور و از فولاد به علي بداوي كارت زرد نشان داد.

شكست خانگي مقاومت برابر پاس
تيم فوتبال مقاومت سپاسي شيراز با نتيجه يك بر صفر برابر پاس همدان در ورزشگاه خانگي خود شكست خورد.

در اين ديدار که در ورزشگاه حافظيه شيراز و در حضور حدود فقط 100 تماشاگر برگزار شد، مقداد قباخلو كه در دقيقه 88 براي پاس به ميدان آمده بود در دقيقه 90 گل تيمش را به ثمر رساند. تا پيش از اين گل تماشاگران شاهد يك بازي كسل كننده از سوي دو تيم بودند.

جمشيد دانش مهر داور مسابقه به محمد ايران پوريا از مقاومت سپاسي و اميد خورج و سوشا مكاني از پاس همدان كارت زرد نشان داد.

با اين برد مقاومت 43 امتيازي باقي ماند و پاس 38 امتيازي شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
20
20
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس