بازدید 99170

قانون جدیدی برای مادر شدن دختران مجرد

شرایط واگذاری کودکان به خانواده‌های متقاضی در قانون جدید فرزند خواندگی نسبت به گذشته تسهیل شده است به طوری که با اجرایی شدن این قانون ۵۰ درصد کودکان تحت پوشش سازمان بهزیستی به فرزند خواندگی سپرده می‌شود و همچنین دختران مجرد بالای ۳۰ سال نیز می‌توانند با پذیرفتن یک کودک دختر، طعم مادر شدن را بچشند.
کد خبر: ۴۱۹۷۵۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۷ 26 July 2014
شرایط واگذاری کودکان به خانواده‌های متقاضی در قانون جدید فرزند خواندگی نسبت به گذشته تسهیل شده است به طوری که با اجرایی شدن این قانون ۵۰ درصد کودکان تحت پوشش سازمان بهزیستی به فرزند خواندگی سپرده می‌شود و همچنین دختران مجرد بالای ۳۰ سال نیز می‌توانند با پذیرفتن یک کودک دختر، طعم مادر شدن را بچشند.

به گزارش مهر قانون جدید فرزند خواندگی که پس از چندین سال کار کار‌شناسی و کش و قوسهای فراوان و تغییرات زیاد به تصویب رسید دارای مفاد و بخشهای زیادی است که در بسیاری موارد به نفع فرزندان تحت پوشش سازمان بهزیستی است و باعث می‌شود امکان واگذاری برای تعداد بیشتری از کودکان فراهم شود.

از سال گذشته تا کنون که این قانون به تصویب رسیده کمیته‌های مختلف مشغول تدوین راهکارهای اساسی برای اجرایی شدن آن هستند که یکی از آن‌ها ثبت نام اصلی والدین در‌شناسانه کودک است که باید با همکاری چندیدن سازمان انجام شود که البته به گفته مسئولان سازمان بهزیستی مراحل پایانی را می‌گذراند.

یکی از شرایط داشتن فرزندخوانده این است که از زندگی مشترک زوجهای متقاضی فرزند خواندگی باید حداقل ۵ سال گذشته باشد مشروط به اینکه حداقل یکی از آن‌ها بیش از ۳۰ سال سن داشته باشد باید با یکدیگر تقاضا بدهند، به دلایل پزشکی بچه دار نشوند و سابقه کیفری و سوء پیشینه هم نداشته باشند.

همچنین برخورداری از سلامت جسمی و روانی، وضعیت اجتماعی و اقتصادی خوب و نداشتن اعتیاد از شرایط دیگر فرزند خواندگی است و از سوی دیگر والدین جدید باید یک سوم اموال خود را بسته به شرایط زندگیشان به نام فرزند خوانده کنند.

واگذاری کودک به خانواده‌ها زیر نظر مددکاران

حمید رضا الوند مدیر کل دفتر کودک و نوجوان سازمان بهزیستی در مورد فرزند خواندگی تاکید کرد: از سوی دیگر والدین متقاضی فرزندخواندگی پس از مراجعه به بهزیستی، مورد بررسی‌های مددکاری و روان‌شناسی قرار می‌گیرند و برای اینکه شرایط فرزندپذیری آن‌ها مشخص شود به مشاور ارجاع داده می‌شوند.

ماجرا به همین جا ختم نمی‌شود و پس از بررسی پرونده متقاضی و تکمیل آن و همچنین دارا بودن شرایط لازم از سوی سازمان بهزیستی، پرونده آنان به مقام قضایی ارجاع داده می‌شود تا بر اساس تشخیص پزشکی قانونی مبنی بر ناتوانی در بچه دار شدن، نداشتن سوء سابقه و داشتن صلاحیت‌های دیگر اجتماعی حکم صادر شود.

در ‌‌نهایت پس از اینکه حکم برای والدین متقاضی صادر شد کودک دلخواه در سن و جنسیت خاص آنان ابتدا به مدت ۶ ماه تحویلشان داده می‌شود و در این مدت مددکار سازمان بهزیستی در خانه حضور پیدا کرده و از از نزدیک وضعیت روانی، بهداشتی و جسمی کودک و برخورد والدین جدید با وی را مورد بررسی قرار داده و گزارش می‌دهد. تا این مرحله حکم سرپرستی موقت برای خانواده متقاضی صادر شده و برای صدور حکم دائم گزارش مددکار سازمان به مراجع قضایی اعلام می‌شود و تایید بهزیستی و نظر قاضی حکم سرپرستی از موقت به دائم تغییر پیدا می‌کند.

به گزارش جام جم سرا، الوند این سختگیری‌ها را به نفع کودک دانسته و عنوان کرد که رفتار والدین با فرزند خوانده و وضعیت وی در مکان جدید باید به طور مرتب در ماههای اولیه بررسی شود. البته تمامی این سختگیری‌ها به نفع فرزند است و در این صورت آینده وی تا حدودی تضمین خواهد شد.

از سوی دیگر پس از پایان مراحل، خانواده متقاضی باید برای گذاشتن اسم و دریافت شناسنامه به سازمان ثبت احوال کشور مراجعه کنند و با نامه‌ای که از بهزیستی در دست دارند مراحل بعدی انجام می‌شود.

ثبت نام اصلی والدین در شناسنامه کودک

مدیر کل امور کودک و نوجوان سازمان بهزیستی گفت: در قانون جدید فرزند خواندگی اسم والدین اصلی کودک باید در صفحه‌ای از شناسنامه وی درج شود البته این در حالی است که والدین قبلی مشخص باشند و این مورد در قانون قبلی وجود نداشت چون فقط کودکان بی‌سرپرست به فرزند خواندگی سپرده می‌شدند اما براساس قانون جدید شرایط واگذاری کودکان بد سرپرست نیز فراهم شده است.

وی گفت: یکی از مشکلاتی که در حال حاضر وجود دارد این است که اغلب خانواده‌ها کودکان زیر دو سال و عمدتا دختر را برای فرزند خواندگی انتخاب می‌کنند در صورتیکه تعداد این کودکان به نسبت ما بقی فرزندانی که وجود دارد کم است و هر چه سن کودکان از این زمان بگذرد شرایط فرزند خواندگی برای آنان سخت‌تر می‌شود.

البته یکی از نکات ضروری و مثبت قانون جدید فرزند خواندگی، فراهم شدن امکان واگذاری کودکان بی‌سرپرست و بد سرپرست است و در این صورت امکان واگذاری ۵۰ درصد کودکان سازمان بهزیستی مهیا می‌شود اما این آمار در گذشته فقط ۱۸ درصد بود و این موضوع اتفاق مهمی است که برای کودکان بی‌سرپرست و بد سرپرفت رخ داده است.

در حال حاضر حدود ۲۳ هزار کودک فاقد سرپرست صلاحیت موثر تحت پوشش این سازمان بوده و در خانه‌های کودک و نوجوان زندگی می‌کنند که ۸۷ درصد این کودکان بد سرپرست هستند. سالانه حدود یک هزار تا ۱۲۰۰ نفر از کودکان که فاقد جد پدری هستند و هویت خانوادگیشان مشخص نیست به سرپرستی دائم سپرده می‌شوند.

دختران مجرد مادر می‌شوند

الوند به ماده مهمی از قانون جدید فرزند خواندگی اشاره کرد و گفت: واگذاری فرزند دختر به دختران مجرد بالای ۳۰ سال و زنان بدون شوهر یکی از مواردی است که در قانون جدید گنجانده شده است بطوریکه براساس آن دختران مجرد دارای شرایط و متقاضی فرزند می‌توانند به سازمان بهزیستی مراجعه کنند و پس از طی کردن مراحل مختلف در ‌‌نهایت کودک دختر به آنان به عنوان فرزند خوانده واگذار می‌شود.

مدیر کل دفتر کودک و نوجوان سازمان بهزیستی از تدوین آیین نامه اجرایی واگذری فرزند به دختران مجرد ۳۰ سال به بالا خبر داد و گفت: این آیین نامه با همکاری سازمان ثبت احوال، قوه قضاییه و بهزیستی در دست تدوین است.

برای ثبت اسم کودک در شناسنامه دختران مجرد کمیته‌ای با حضور مسئولان ذیربط تشکیل شده است و بزودی سازو و کار مشخص برای این امر اعلام خواهد شد.

این مسئول در سازمان بهزیستی داشتن هشت شرط را برای متقاضیان فرزند خواندگی واجب و ضروری دانست و اظهار داشت: بر اساس ماده ششم قانون فرزند خواندگی، عدم محکومیت جزائی موثر با رعایت مواد مقرر در قانون مجازات اسلامی، تمکن مالی، ‌ عدم حجر و اعتقاد به یکی از ادیان مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، سلامت جسمی و روانی لازم توانایی عملی برای نگهداری و تربیت کودکان و نوجوانان تحت سرپرستی، نداشتن اعتیاد به مواد مخدر، روان‌گردان‌ها و الکل، صلاحیت اخلاقی و عدم ابتلا به بیماری‌های واگیر و صعب‌العلاج از جمله شروطی است برای فرزند خواندگی مد نظر قرار می‌گیرد.

همچنین در قانون جدید سن فرزند خواندگی نیز سه سال افزایش پیدا کرده است بطوریکه شرط سن کودک برای فرزندخواندگی در قانون قبل که متعلق به ۴۰ سال پیش بود زیر ۱۲ سال عنوان شده بود اما در قانون جدید این سن به ۱۵ سال افزایش پیدا کرده است.

در هرحال یکسال از تصویب قانون فرزند خواندگی می‌گذرد و طی این مدت مسئولان نهادهای ذیربط مشغول تدوین و تهیه راهکارهای اجرایی شدن مفاد آن هستند که امیدواریم هر چه سریع‌تر به اتمام رسیده و زمینه اجرای گسترده آن در سراسر کشور فراهم شود تا تعداد بیشتری از ۲۳ هزار فرزند سازمان بهزیستی همچون سایر کودکان بتوانند از لذت داشتن یک خانواده‌ای گرم و والدین مهربان و مسئول بهره‌مند شوند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۴۰۵
آخه این چه ادبیات نگارشی است؟!!! قانون ماذر شدن دختران مجرد؟؟؟خواننده با خواندن تیتر اولین چیزی که فکر میکنه چیه!!
یکی نیست به این ها بگه یک دختر مجرد بالای 30 سال با چه درامدی یک نفر را به فرزند خواندگی قبول کنه؟تازه خودش تو خونه هزار مشکل داره چطور خانواده اجازه میده یک بچه غریبه را هم بیاره خونه عزیز شما بیا مثل کشورهای اروپایی(کفار)و کشورهای عربی شرایط ازدواج را برای جوانها آسان کن ببینیم دختر مجرد بالای 30 سال پیدا میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
سایت ایران فایل رو دیدی؟
گلشیفته
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
مرسی به این تحلیل زیبا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
کسی اونو مجبور نکرده بچه به سرپرستی قبول کنه که اینقدر تند می ری بعد هم کافیه کمی اطراف رو نگاه کنی و متوجه بشی که دخترای مجرد وضعیت مالی بدی هم ندارند . پژوی206 البالویی و ......
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
من دختر مجرد بالای سی سالم و کار و درآمد مناسبی هم دارم. در مورد ازدواج با شما موافقم اما این ربطی به عدم توانایی در نگهداری بچه نداره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
خيلي از دخترا هستن كه كار ميكنن و وضع مالي خوبي هم دارن
تو همكاراي من كه زياد هست
اما بنا به دلايلي ازدواج نكردن
و خيلي هم دوست دارن بچه داشته باشن
اين طرح به نظر من خيلي خوبه
كسي كه شرايطشو نداره كه نميره سراغش
اما براي افرادي كه شرايط دارن و تا حالا قانون بهشون اجازه نميداده خيلي راه خوبيه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
کشته مرده این کلمه کفار هستم که برای ملت متمدن اروپایی به کار میبرند
unknown
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
ای ول داش زینال
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
بندری جان این برای دخترایی هست که ازدواج نکردن و دلیل عدم ازدواج هم معمولا شاغل بودنه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
امکانات فراهم کنند 3 ساله خیر سرم نامزدم ..ازدواج کنم
دختر مجرد بالای 40 سال
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
دختر مجرد بالای 30 سال با فرض داشتن تمکن مالی اگر شاغل باشه، چطور می خواد به تنهایی یه بچه رو بزرگ کنه؟ آقا یه چیز بگم ان شالله غیبت نباشه. رئیس سازمان بهزیستی توی تمامی حوزه ها از این دسته گل ها زیاد به اب می ده. شما هم زیاد جدی نگیرین .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
دختران مجرد به احتمال زیاد تمایلی به جنس مخالف ندارند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
من متولد اروپا هستم. از وقتی اومدم ایران متوجه شدم که اینجا هزدواج محدوده سنی داره وگرنه اونجا 50 سالتم باشه همسر پیدا می کنی.
مشهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
ممد جعفر کم بود زینال بندری هم اضافه شد
موخامت داداش زینال با این نظرات بکر و باحالت!
بیا مشد در خدمتیم
محسن
| United States |
۰۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
فقط اعدام
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
برای بچه دار بودن یک خانم بالای سی هم میشود کودکی را به فرزند خواندگی بپذیر
206
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
پژو 206 آلبالویی :)) الان کلا سطح مالی منو تغییر دادین :))
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
در ايران خودرو بايد بسته شود تا شاهد تكرار اين مسائل نباشيم (پژو 206 آلبالويي و ...)
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
از جمله مواردي كه مددكاران محترم دقت نظر دارند اين است كه شرايط مالي وساير شراط را در نظر مي گيرند ومطمئن باشيد سازمان بهزيسني در اين زمينه سخت گيره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
این دختر خانم مجرد که بالایی 30 سال سن داره کار خوب هم داره من پسره خوبی هستم
حسن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
مگه بچه رو مادر خلق میکنه که بخواد نگران روزی او باشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ابوالفضل
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۹
من بعنوان یک برادر شیعه از همه برادران اهل سنت بابت کامنت ایشان عذرخواهی میکنم .
نماز و روزه همه مسلمانان قبول حق و عید عزیز فطر مبارک
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
دلیل اصلی اکثر مشکلات افرادی کوتاه فکری مثل تو اند که این طوری فکر میکنن
م.م
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
این روزها دخترانی هستند که تمایلی به ازدواج ندارن
دختر مجرد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۹
خوب شد شما بودی فکر این موضوع و کردی!
احسنت
تیتر خبرتون بسیار بی ادبانه، غیر شرعی و غیر اسلامی و غیر اخلاقی و بد است و باید رعایت کنید چون افراد زیر 18 سال هم این اخبار را می خوانند. قباحت مسائل را از بین نبرید لطفا.
ای بابا ،چرا صیغه را ترویج نمیدهید تا این حلال خدا قبحش شکسته بشه و دختران بالای 30 سال طعم مادر شدن واقعی را بچشند؟!!!والا از سنیها بدتر کردیم.همیشه بیراهه را به راه راست ترویج میدهیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
آفرین و صد آورین، حرف دل ما رو زدی
mohammad
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
آخر مگر سنیها چه هیزم تری به تو فروخته اند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
شما اینقدر حرس نخور! البته حرس خودتو!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
مرد حسابی، صیغه خودش خلاف آیه قرآنه. از مریخ اومدی؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
مگه سنیها چشونه؟ درست صحبت کن بابا...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
من فکر میکنم شما سنگ خودتو به سینه میزنی!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
صیغه چه فرقی با روسپیگری داره.؟
شما میخوای چی رو رواج بدی.!؟
شما بچه پس بندازی و بری پی کارت بد دختره بزرگش کنه تا طعم واقعی مادری رو بچشه.!!!!!...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
شما برو ماستتو بخور
یک زن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
شما حاضری خواهر خودت صیضه بشه؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
شما خودت حاضری خواهر مجردت صیغه بشه و بعدش باردار هم بشه. پروفسور...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
تو خواهر خودت رو صيغه ميكني واسه كسي ديگه؟؟؟ یا راضی هستی زنت قبلا هر دفعه صیغه یکی شده باشه؟؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
متاسفانه خودمون رو از نعوذبالله خود خدا هم محق تر می دونیم. وقتی خداوند حلال کرده است، یعنی تمامی تبعات فردی اجتماعی و ... را در نظر گرفته. با چه منطقی این حلال حرام شده تو جامعه ما؟ متاسفانه بین فرهنگ اروپایی که ازدواج فقط یکی ولی عیاشی آزاد و فرهنگ عربی که عیاشی ممنوع ولی ازدواج آزاد موندیم. بی هویتیم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
خواهر بالای سی سال داری شما؟
میلاد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
دوست عزیز میشه بفرمایید سنی ها چیکار کردند که اینجوری با بی ملاحظگی کامنت میگذاری؟!!! لطفا به تمامی عقاید احترام بگذارید و به سادگی آب خوردن عقاید بقیه رو زیر سوال نبرید...شما مشکلت جای دیگه هست قطعا....
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
مادر بشن بعد باباش بره يه بجه ديگه ديگه درست كنه از يه مادر ديگه كه چي بشه؟ بچه هاي بدون پدر متولد و زياد بشن؟ كه دختره بتونه حس مادر شدن رو بچشه بعد يك عمر از كرده خودش پشيمون بشه؟ واقعا كه !!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
واقعا!!!!
اگر دختر مجردی قصد داره ازدواج نکنه و فرزند داشته باشه.چرا بچه خودش رو بزرگ نکنه و بچه دیگری و بزرگ کنه؟؟؟
قطعا هر کسی دوست داره بچه خودش رو بزرگ کنه و این فضا و افکار عمومی هست چرا این اجازه رو به چنین کسی نمیده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
با وجود داشتن همسر میخوای یک دخترو هم صیغه کنی یه بچه بدی دستش و بعد هم طلاقش بدی؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
??????????
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
با صیغه مادر شن؟! بعد آقایون چیکار کنن ول کنن برن سراغ کیف و حالشون!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
حلال خدا! حاجت روا بشويد انشااله
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
اخه بنده خدا نمیدونی حرف بزنی،انتقاد کنی چرا الکی میپری وسط؟؟؟!!! هاااا
ناشناس
| Australia |
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
حلال خدا قبحش برا ی هرزگی شما ریخته .شما برو حالش رو ببرفضولی کار بقیه رو نکن
آمنه
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
طلاق هم حلال خدا هست پس بیاییم قبحش را بشکنیم؟
نكته
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
برادران سني صيغه را حرام مي دانند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
یه چیز بگم به خانوم ها و دختر خانوم ها بر نخوره، یه وقتی ها !!!
بنظرم همه این منفی ها رو دخترا و زن ها دادن و مثبت ها رو آقایون
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
آفرین و هزار لایک به میلاد
اگر چه من شیعه هستم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
آقای محترم شما حاضری اقوامت ازدواج موقت کنند؟
نرگس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
من مجرد و بالای 30 سال هستم. همونهایی که گفتند مثل کار و 206 و از این جور چزها هم دارم. ولی مرد پیدا نکردم که بتونم بهش اعتماد کنم و ازدواج عرفی دائمی داشته باشم.
ناشناس
| France |
۰۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
خوشم میاد منطق خوبی دارید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
خواهر بالای30 سال داری؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
نمیدونم مردی یا زنی, ولی هر چی هستی که خیلی وقیحی!
بهار
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
صیغه چیزی جز بدعت در دین نیست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
با این فکر کجای دنیائی!
من
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
صیغه هیچ فرقی با رابطه نداره
آرما
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
اهل سنت بهترین عقیده رو در این باب دارن . اجرکم عندالله
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
؟؟؟؟
ناشناس
| United States |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
شما خودت میری خانومی که چند بار صیغه شده رو بگیری؟
شهرام
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
خواهرت رو صیغه من میکنی تا طعم مادر شدن را بچشه؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
وقتی نظرات رو میبینم به این نتیجه میرسم که متاسفانه اکثر کاربران تابناک مثل خود تابناک، از درک و فهم مسائل دینی عاجزند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
اونایی که دور بر داشتند چرا ناراحت شدید؟
ناشناس
| United States |
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
دخترها میتونن از بانک اسپرم کمک بگیرن
ناشناس
| United States |
۰۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
دوست عزیز مگه نمیدونی را حق و راه درست همیشه باید جلوش بسته باشه که همه برن دنبال ناحق.
ناشناس
| United States |
۰۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
محض اطلاع دوستان عزیز حق حزانت بچه در اسلام با پدرشه
ناشناس
| United States |
۰۵:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
هیچیشون نیست خیلی هم خوبن!!!
مسخره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
صیغه یک قانون شرعی سمبلیک هست و قانون ثروتمندان و ... برای است چی ربطی به عوام دارد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
شما بگو ازدواج و طلاق دائم چه فرقی با روسپی گری دارد ؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
جوابا رو که میخونم حالم به هم میخوره..
ابراهیم
| Germany |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۷
این کار برای سرپرستی بچه هایی که وجود دارند ولی سرپناه ندارن.
ناشناس
| Germany |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۷
چه طرز صحبت کردن راجب به مسلمونای دیگس
یحیی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۷
فرق عقد موقت یا همان صیغه با روسپیگری این است که در عقد موقت طرفین به حکم خداوند تن می دهند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
یه دختر اگه بچه به فرزندی قبول کنه خیلی بهتر از اینه که با صیغه بچه دار شه .
دختر مجرد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۹
دخنری که بخواد بچه بدون بابا بزرگ کنه، کجبور نیست صیغه بشه
بايد شرايطي فراهم شود که دختران مجرد بتوانند ازدواج کنند،سر زندگي خودشون بروند و بچه خود شون رو بزرگ کنند،نه اينکه بشوند ل له بچه هاي ديگران.واقعا که .....آدم حيرون ميمونه از اين تصميمات يک شبه!!!!!!!!!بعدش چطور ميشه يک بچه مسلمان را بذهي به يک فردي که ديني غير از اسلام داره؟؟؟؟؟؟و بالعکس آيا اينکار اشتباه نيست؟ ظلم به اون بچه بيگناه نيست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
ل له؟ متاسفم واسه طرز فکرت هموطن... واقعا متاسفم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
شما که دم از اسلام میزنی اصلا تا حالا اکرام یتیم به گوشت خورده که از عنوان له له حرف میزنی؟
ناشناس
| Germany |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۷
کدوم غیر مسلمان اونوقت؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۸
آقا من دختر مجرد بالای سی سال نخوام نظر شما رو بدونم چیکار باید بکنم؟!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۹
سرپرستی یک کودک بی سرپرست خیلی ثوابش بیشتره
پناه بر خدا
واقعا" اينجور تصميم ها قباحت داره
KHEYLI FEKRE KHOBIYE .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
NA BABA
ناشناس
| United States |
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
امیدوارم دختران سن بالا مادران حقیقی فرزندانه ایران شوند
من اگه پچه بخوام بایدبه کجا مراخعه کنم
من اگه پچه بخوام بایدبه کجا مراجعه کنم
قمر در عقرب.
حالا چرا بچه دختر....
با دستان خودمون گور ازدواج را کندیم!
پسران مجرد چطور؟
بعضی از دختران بالای 30 سال وضع مادی خوبی دارند ولی موقعیت ازدواج براشون فراهم نشده...
فکر خوبیه مادر هم بشن...
به نظرم فکر خوبیه.
احتمالا نعوذ بالله بیشتر از خدا سرشون میشده.؟؟؟؟
ناشناس 12:46 فرض كن بعضي از اين دختران جوان بالاي 30 سال خواهران و دختران شما باشند
واقعا که .....آدم حيرون ميمونه از اين تصميمات يک شبه!!!!!!!!!
من دختر 36 ساله مجردم. و از اين طرح استقبال مي كنم.
پاسخ ها
بایرام
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
منم از تو استقبال می کنم
ناشناس
| United States |
۰۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
لعنت به شما که تا این سن ازدواج نکردی
به نظر من که این طرح فوق العاده س، فکر می کنم از نظر روحی خلاء بچه برای یه دختر بیشتر آزار دهنده س تا خلاء شوهر، البته متاسفانه فرهنگ جامعه به اون اندازه فوق العاده نیست که یه دختر مجرد با یه بچه رو بپذیره، اما با توجه به شرایطی که واسه ازدواج وجود داره فکر کنم بیرزه
پاسخ ها
آرش
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
شوهر گیرت نیومده عزیزم؟ الهی بمیرم
ناشناس
| United States |
۰۴:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
امیدوارم جامعه طوری باشه که کسی به خودش جرات نده همچین غلطی بکنه
من یک مرد مجرد بالای 35 سال هستم، ممکنه بفرمایید چگونه می توانم صاحب یک همسر مجرد با سن حدود 30 سال بشوم تا ایشان هم بتوانند صاحب یک فرزند شوند!؟؟؟
ضمنا با بدبختی یک کار نصف و نیمه با قراردادر سه ماه و با حقوق ماهی 550 هزار گیر آوردم ولی مسکن و ماشین و موبایل تاچی و پس انداز کافی ندارم!!!! موهای سر و صورتم هم سفید شده و ممکنه سنم بیشتر نشون بده!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
به نظر من شما جوانیت را خوش گذروندی
صالح
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
اقا دم شما گرم هم دردیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
ماشالله با این حقوق اینترنتت رو به راهه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
اح
این یارو چقدر شبیه خودمه ها!!!!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
دمت گرم ناشناس خیلی شبیه تو هستم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
موهاتو رنگ کن ریشتم بتراش برو خواستگاری!
واقع بین
| United States |
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
جساراتا شما یا خیلی بد جا به دنیا اومدید
مجید
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
دمت گرم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۵:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۷
الفاتحه
صادق
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
برادر من شما بهتره برید سازمان بهزیستی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
خیلی خوشحالی آقای بالای 35 سال. تاحالا چکار میکردی که هنوز هیچی به هیچی هستی. نگو کار نبوده که باورم نمیشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
ربطی به درامد شما نداره هر وقت فهمیدی که نمیتونی صاحب یه زن بشی اون موقعس که میتونی یه همراه خوب یه همسر عالی پیدا کنی
یه قانونی وضع کنن دختران بالای 30 سال مجرد رو به همسری پسران مجرد در بیارن.
اینجوری خیلی بهتره.
دخترا هم راحت میشن دیگه غم و استرس انتخاب همسر رو ندارن.
البته این قانون باید به نفع هر دو باشه که مسئولین باید حداقل چند شب روی این فکر کنن.
پاسخ ها
دختر 33 ساله مجرد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
صحبت شما متین. ولی مشکل تن ندادن به ازدواج خانم ها نبودن قانونی است که اونها در صورت مواجه شدن با مشکل در زندگی متاهلی حمایت کنه.
برای من که این طور است.
ناشناس
| United States |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
نظرت خیلی خوب بود
ناشناس
| United States |
۰۴:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
والا بهتره.
ناشناس
| Germany |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۷
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
امر دیگه ای ندارین؟؟؟؟؟؟همینجوریش پسرا زن نمیگیرن
اون دختر بیچاره بزرگ شد، خانواده نمی خواد تشکیل بده؟ بگه مامان کیه؟ باباش کیه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
ما که پدر و مادر داشتیم چه گلی زدیم که اون نتونه بزنه برادر من
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
اگه تو بهزیستی بمونه این سوالا براش پیش نمیاد؟!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
لطفا بچه مادر پدر دارو که به فرزند خوندگی نمیدن
ناشناس
| United States |
۰۴:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
اونموقه دیگه واقعا ماددر خوندش بهش میگه دخترم تو رو از تو سطل ماست با تور گرفتم.
reza
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
مثل حضرت عیسی خطاب میشه عیس ابن مریم
ناشناس
| United States |
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
یعنی تو بهزیستی بمونه بهتره؟ خدایا با کیا شدیم 70 میلیون
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
اون دختر تو یتیم خونه بزرگ میشد،موقع ازدواج چی میگفت؟الانم همونو بگه!
ناشناس
| Germany |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۷
به نظر شما تو بهزیستی بمونه این سوالا به ذهنش نمیرسه؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
بهتر از اینه که اون دختر تو بهزیستی بزرگ بشه.من الان 25 سالمه .ایشالا تا وقتی 30 سالم شد یه کار درست و حسابی پیدا می کنم و یه بچه دوست داشتنی به سرپرستی قبول می کنم.تنها ناراحتی من از ازدواج نکردن نداشتن بچه بود که حالا به لطف این قانون حل شد.
be nazare man fekre khyli khobieh.
فکر بسیار خوبی است.

ناشناس 12:53 بزرگ کردن بچه های دیگران هیچ عیب و ایرادی نداره، مادر اونی نیست که بچه رو فقط به دنیا میاره، اونیکه در تعلیم و شکل گیری شخصیت بچه نقش داره مادر محسوب میشه.
دختران مجرد زيادي هستند كه مستقل زندگي ميكنند و علاوه براينكه تمكن مالي دارند،تمايل به داشتن كودك خردسالي هم دارند. تاشايد بتونند اون حس شيرين مادرشدنو كه به هردليلي ازش محروم شدن بچشن. به نظر طرح بدي نيس
پاسخ ها
آرش
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
برن حیون خونگی بگیرند
ناشناس
| United States |
۰۴:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
بچه نیاز به پدر داره علی الخصوص
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
آره
من يك زن چهل ساله هستم كه دو فرزند پسر دارم و خيلي دلم ميخواهد يك دختر داشته باشم ولي شرايط جسمي ام اجازه بچه دار شدن رو بهم نميده و اينكه من نميدونم بچه دار بشم دختر ميشه ضمنا دلم ميخواد همونطور كه خدا نعمت مادر شدن رو به من عطا كرده من هم بتونم نعمت چشيدن طعم محبت مادري رو به يك بچه بي سرپرست بچشونم ولي چه فايده كه بهزيستي به ما بچه نميده خيلي هم پيگيري كردم
پاسخ ها
علي
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
خدا رو شكر شما وضع ماليت خوبه. ميشه يه مبلغ ناچيز در حد دو سه ميليارد تومن به من قرض بدي. بد جور لنگم! اينجوري ثوابش هم از سرپرستي بچه رو گرفتن بيشتره!
ناشناس
| United States |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
اینکه حتما باید طرف بچه دار نش
ناشناس
| United States |
۰۴:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
باز این خیلی منطقی تره خداوکیلی.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۵:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۷
شما یه عروسک می خواهید
اولا که روحیات انسان ها با هم متفاوت است ... ممکن است کسی اصلا نخواد متاهل شود ولی بچه داری و عشق ورزیدن به کودک را دوست داشته باشد...

ثانیا هر دختر مجردی الزاما بی پول نیست ... به هر حال ممکن است کار کرده باشد و سازمان بهزیستی هم این مورد را مد نظر دارد حتما

در ضمن افکار زشتمان را پاک کنیم ... بچه غریبه را بزرگ کردن اوج انسانیته نه یک کاستی که آقای مهدی تقوی می گویند ... این یک نعمته یک کار روشنفکرانه و خدا پسندانه است
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۰۴:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
کسی که همچین روحیاتی داره
از بیکاری از این طرحها میدن.
پاسخ ها
سیاوش
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
بنظرم وقتی دخترمجرد میتونه خرج یه بچه روبده یعنی وضعش خوبه
ناشناس
| Germany |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۷
بعضیم از بس سرشون شلوغه میان نظر میدن والا
فقط اعدام
اي بابا مردم حوصله بچه خودشونو ندارن شماهم چه انتظارايي دارين .
پاسخ ها
هما
| United States |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
شما فرزند خونده نگیر. نگران بقیه هم نباش
ناشناس
| Germany |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۷
خیلیا متاسفانه خودشونو همه مردم میدونن
باباا
دختر مجرد تا 25 سالگی بیشتر خونه باباش نمیتونه بمونه نه واقعا تا حالا فکر کردید چرا نصفه دخترا بعد 6 ماه ازدواج طلاق میگیرن چون میبینن از خونه بابا در امدن رفتن تو خونه یکی بدتر از بابا طلاق میگیرن مهرشونم میگیرن از 7 دولت ازاد میشن...مردم خودشون به یه جایی برسونن هنر کردن وای به حال بچه بی سر پرست خیلی دلتون واسه این بی سر پرستا میسوزه یکسری مزایا براشون در نظر بگیرید نه اینکه وقتی 18 سالشون شد با هفت میلیون پولی که بهشون میدید ولشون کنید تو کوچه وخیابونا اخه الا 7 میلیون خرج 1 ساله ادم میشه واقعا؟؟؟
چی بگم هاه؟
من مجرد وبالای سی سال هستم.شغل ودرآمدخوب دارم...یبشترین سرگرمیم هم ورزش هست وتاحالا هیچ رفتارغیرمتعارف اجتماعی نداشتم.دلم نمیخواد ازدواج کنم ولی دوست دارم یه بچه داشته باشم وخانواده م هم از اینکاربدشون نمیاد.درطرحهای کمک به بچه های بی سرپرست شرکت کردم ولی ترجیح میدم کسیکه کمکش میکنم کنارم باشه فقط الکی به دو،سه تومن پول دادن ختم نشه.چون فکراینکه بچه هایی هستن که موقع گریه یاخنده کسی کنارشون نیست ویاوقتی مشکلی دارن بجزمربی ومسئول کسی رو ندارن همیشه به دلم وحشت میندازه..برای افرادی هم که دنبال صیغه برای چشاندن طعم واقعی مادرشدن برای دختران هستن متاسفم چون درآخرهمین بچه هارو یکی باید بره سرپرستی بکنه چون پدریکه راضی به عقد دائم مادربچه نیست که کمترین کارهست چه نوع سرپرستی ومحبتی برای این چنین خانواده ای میتونه انجام بده؟؟!!!این افرادیابهزیستی رو از بچه پرمیکنن یابه تعدادافرادبزهکارومعتاداضافه میکنن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
من خیلی دوست داشتم بچه تو بشم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
منم يه مرد 38 ساله مجردم مهربون و پوزيشن خوب و .. حالا چرا نميخواين ازدواج كنين ؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
شما قصد ازداواج داری ؟؟؟
طرح بسيار خوبي هست به شرط اينكه اجرايي بشه البته اين طرحها چون براي مسئولين نون نداره معمولا اجرايي نمي شه ولي خانواده هاي زيادي را مي شناسم كه فرزندان خودشون را بزرگ كرده اند و اگر اين طرح اجرايي بشه بچه ها را به فرزند خواندگي خواهند گرفت يا دختران مجرد سنهاي بالا كه ديگر اميدي به ازدواج ندارند و وضع مالي مناسبي دارند .
پاسخ ها
حجت
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
چرا شرایطو تسهیل نمی کنند
در مورد نظر ناشناس همون نظر دومی
این قانون برای خانومای گذاشتن که شاغلن، درآمد دارن نمیخان خرج ی مرد به اسم شوهربدن آخرسر بهش زورم بگن.درضمن درصیغه به بچه ارث تعلق نمیگیره. مطالعه کنید بعد نظر بدین.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
اونی که ارث نمیبره زنه وگرنه بچه تحت هرشرایطی از پدر هم نفقه میبره هم ارث.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
خانم عزیز با مطالعه
در صیغه طرفین از هم ارث نمیبرند
فرزند ارث میبرد...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
ارث تعلق میگیرد.
هیــــــــــــــچ فرقی بین فرزند در ازدواج موقت و دائم نیست
ناشناس
| United States |
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
گل گفتی !!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
خانم محترم تا حالا که هر چی بوده اکثراً مردها خرج و مخارج امثال شما ها رو میدادن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۷
ببخشید اون دختری که میره سرکار ... شوهرم نداره ... قراره بچه بیاره مامانش بزرگ کنه دیگه ... مگه نه ؟؟!! به نظرم مامانه بره درخواست بده بهتره
نمی دانم اگر فرزند خواندگی توسط مجردها بی عیب است چرا نیامدند راجع به فرزند خواندگی توسط پسران مجرد صحبت کنند؟برای یک دختر بسیار ساده است که از طریق دریافت اسپرم اهدایی با رعایت اصول شرعی صاحب بچه ای بشود که مادر واقعی ان می باشد لذا در شرایطی که به ازای هر بچه 10 متقاضی وجود دارد چه نیازی به پیگیری پروسه فرزند خواندگی توسط ایشان می باشد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
برادر من،
مردها اگر مرد بودند که بچه های خودشون رو جمع میکردند ماشاالله روز به روز داره به تعداد زنان بد سرپرست و همین طور بچه های بدسرپرست اضافه میشه.
مثل اینکه در جریان نیستی ها.....
هما
| United States |
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
این طرح اسپرم هرگز تو ایران نه اجرایی میشه و نه جا می افته. اگر فرهنگ ایران میپذیرفت، مطمئن باش خیلی ما دختران مجرد منتظر پیشنهاد جنابعالی نمی موندیم آقا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
کجایی عمو
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
شما بچه کوچک خودت اعم از دختر و پسر رو برای یه هفته دست پسر مجرد میسپاری؟
پولدارها تولید کنن بندازن دور فقرا بردارن پرورش بدن
اینها خودشون میدونن که با این جوونها چه کردن.واسه همین راه حلی واسش ندارن.
بعضی آقایان کاملا آمادگی دارند با رعایت تمامی اصول خانم های مجردی که سن آنها بالا رفته را به عنوان همسر دوم اختیار کنند اما متاسفانه تا این بحث مطرح می شود انگار که کفر خدا گفته شده عده ای شروع به حمله وتوهین می کنند اما اگر فردی از این خانم ها به راه خلاف کشیده شود متجددین امروزی از آن بعنوان آزادی فردی یا در نهایت آسیب اجتماعی یاد می کنند و از کنار آن می گذرند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
صدای کلنگ قبرت به گوش میرسه برو فکر آخرتت باش حای این افکار هرزه
آمنه
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
این اقایان دارند با اجازه خانمشون حرف می زنن؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
هیچ زنی دلش نمیخواد نفر دوم زندگی مرد زندگیش باشه آدم بفهم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
شما فکر خودتی ؟؟؟؟
خواهر
| United States |
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
نمیدونم چرا فکر می‌کنم تو می‌خوای از آب گل آلود ماهی‌ بگیری!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
من دختر مجرد 33 سال نمیخواهم همسر دوم آقایی باشم.
باز هم حرفی هست؟؟؟
انشاالله همسر و خواهر خودتون همسر دوم آقایی بشوند.
گرفتی یا نه؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
من یه دختر مجردم حالم از مردهای متاهلی که « آمادگی دارند با رعایت تمامی اصول خانم های مجردی که سن آنها بالا رفته را به عنوان همسر دوم اختیار کنند» بهم میخوره! نقطه!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
ابرو اسلامو نبر
زهرا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
من و امثال من که دختر مجردیم و به قول شما سنمون هم داره میره بالا اگر مجرد تو قبر هم بریم نمی یام زن چندم امثال شما بوالهوسان و بی اخلاق ها بشیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
یه وقت شما زیادیت نکنه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
به قول فامیل دور: سیر داغ!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
اصلاً میفهمی چی داری میگی؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
میترسم اخه به شما اقایون بد بگذره یه موقع
بانو
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
چه آقایون از خود گذشته ای
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
بله خیلیها آمادگی دارند. یکی خود من!
ناشناس
| Germany |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۷
به نظرم ولی خانوادشون همچین آمادگی رو ندارند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
این از زن اول بپرسید سرش به تنش نمی ارزه
خخخخخخخخ
ناشناسی که راه حل این مشکل را در ضیغه میبنند،چراصرفا به بعضی از نکات دین که به نفعشان می باشد توجه دارند چرا به اصل تقوی و عدم فساد در جامعه توجه نمیکنند؟ایا قبول ندارید عده ای هوسران حلال خدا را تبدیل به روشی برای اطفا شهوات خود نموده اند؟کدام دختر و پسری شرایط مالی و امکانات صیغه را دارند و برای ترس از افتادن به حرام به این کار متوسل میشوند؟متاسفانه الان عده ای از اقایان که شرم دارم از این که نام مرد برا انان اطلاق کنم علیرغم داشتن همسر و حتی بدون داشتن اعتقادات مذهبی این روش اسلامی را تنها بهانه ای برای جنایات خود کرده اند وای بر ما به کجا چنین شتابان؟من با نطر دوستانی که معتقد به تسهیل شرایط ازدواجند موافقم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
خانم محترم! میتونی بری از مرجع تقلید کم و کیف ماجرا رو بپرسی و انقد آتیشی نشی. دینتو خودت انتخاب کردی
ناشناس
| France |
۰۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
هیچ پیش شرطی برای صیغه وجود نداره خانم.
ناشناس
| United States |
۰۴:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
همش باید باشه هرکدوم به جاش
بانو
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
با نظرتون کاملا موافقم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
صیغه
صیغه رو ترویج بدین مسئله حل میشه انشاالله
ازدواج موقت رو باید ترویج داد.
تا زمانی که تب شدید سر کار رفتن خانم ها وجود دارد این مشکلات روزافزون خواهد بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
شما مشکلی با سر کار رفتن خانوما دارین ؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
خوب آقایون می خورند و میخوابند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
دختر بیکار بیسواد مجرد کم نداریم، عقده ای شدی رفته!!!
ناشناس
| United States |
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
مردانی مثل شما که ریشه همه مشکلات و کم کاری ها و شکست های شخصیشون رو عنصر زن در جامعه میبینن، تنها راه فرار از واقعیت رو تو خونه چپوندن ما خانوما میدونن. فکر کن من ی مردم، باهام رقابت کن. نه اینکه کم بیار و بگو بشین تو خونه. برای متاسفم
ناشناس
| Germany |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۷
انشالله با مایع شفابخش علافی تو خونه و کپک زدن و اینها انشالله پاشوره میفرمایید جامعه رو که این تب برطرف بشه
بجای این کارها شرایط ازدواج جوانان را فراهم کنید که اون موقع دیگه دختر بالای 30 سال مجرد خیلی کم خواهیم داشت.
پاسخ ها
مینو
| United States |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
خیلیها این نظر رو دادن
ناشناس
| United States |
۰۴:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
باور کن همینه
چرا مرد مجرد نمیتونه سرپرست باشه؟ استقلال مالی مناسب و نیاز به مهر و محبت فرزند دلیل مناسبی نیست؟
پاسخ ها
دانشجو
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
چه دل پاک و احساسات پروانه ای داری.
آمنه
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
عزیزم . اونوقت بعدش اون آقا میخواد با اون دختر ازدواج کنه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
مشکل عدم مسئولیت پذیری مردان است.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
شما می تونی بری خواستگاری ولی ما نمی تونیم آقا!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
به همون دلیل که زن نمی تونه قاضی بشه!
ناشناس
| United States |
۰۴:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
متاسفام
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۷
چون اکثر مردها به اون اندازه که خانمها احساس مسئولیت می کنن
در جواب اون کامنتی که فرمودن صیغه قبحش شکسته بشه اول ایشون خواهر خودشون رو بدن بره صیغه بشه تا قبحش بریزه . شما صیغه میخوای به بقیه چکار داری که قبح فحشا بریزه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
افرادی که در باره احکام اسلام سررشته ندارند بهتر است ساکت باشند
ناشناس
| France |
۰۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
دوست من یا شما مسلمون نیستی، یا اسلام رو کاریکاتوری میخای
ali reza-usa
| United States |
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
دقیقاً
ناشناس
| United States |
۰۴:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
عمو جان کسی به شما کاری نداره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
آخه بیشتر مردای مجرد را باید مرتبا یکی نگهداری کنه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
آفرین . دوستی می گفت ما طرفدار اصلاحات در ایرانیم ولی نه برای خانواده خودمان!!!!!!
راستی اگه کسی به گفته هاش اعتقاد داره بهتره اول از خانواده خودش شروع کنه
اگر دوستان کمی حوصله بخرج دهند و طرح حتی ابکی تصویب نکنند خیلی بهتره اخه کدوم دختر مجردی میتونه فرزند غریبه ای رو به فرندی بپذیره با چه درایتی این طرح نوشته شده مشکل اصلی که همان ازدواج جوانان است رو حل کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۷
خوب همه خونواده ها که مثل شما نیستند.
با سلام
واقعا باید تاسف خورد برای جامعه ای که به جای اینکه ازدواج جوانان را تسهیل کنه داره برای دختران مجرد 30 ساله ترویج بچه داری میکه اونم از بچه هایی که معلوم نیست چطور متولد شده اند؟
ایا مسئولین برای راحت کردن کار خودشون به عواقب این کار و مشکلاتشون فکر کرده اند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
خیلی از دخترا ممکنه علاقه ای به ازدواج نداشتند ..
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
برای شما با این تفکرات بیشتر باید تاسف خورد!
نرگس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
واقعا که بعضی ها بویی از انسانیت نبردند.
زهرا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
بچه ای که معلوم نیست چطور متولد شده ؟
ناشناس
| United States |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
حالا که این همه دختر بالای 30 مجرد هست، اونا رو باید چکار کنیم؟
ناشناس
| United States |
۰۵:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
حالا به بچه مردم توهین نکنید.
ناشناس
| Germany |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۷
میفرمایید اون بچه ها رو باید گذاشت ساعت 9 سر کوچه شهرداری ببره؟
عزیز من دخترای مجرد بیشتر به شوهر نیاز دارن تا بچه
لطف کنید شرایط ازدواجمونو فراهم کنید تا ازدواج کتیم بچه و حس مادری!!!! پیش کشمون
سن ازدواج بالا رفته و مخصوصا برای خانومها معذل بزرگی است. اما آیا چه طور میشود به هر مردی اعتماد کرد؟ عدم اعتماد خانومها بزرگترین معذل برای بالا رفتن سن ازدواج است.
با امیر و مهران موافقم -بهترین کامنتها بود
دختران مجرد بد نیست جای سگ و گربه داشتن و مسخره بازی برند و بچه تحویل بگیرن خیلی هستن کمبود دارند
مادر مجرد در غرب به زنانی میگویند که از دوست پسر خصوصی شان نا مشروع
بچه دار میشوند .
31 سال دارم و درآمد خیلی خوبی هم دارم.
قانون بدی نیست اما باید شرط سنی 35 سال گفته می شد چون دخترها احساسی هستند
واقعا مسخرس
بیچاره دخترای بالای سی سال!!
فقط متاسفم
زندگی جوونا رو نابود کردن
کاش یه سر سوزنی به فکر اشتغال جوانان یا حل معضل اشتغال بودند
اره دیگه .مرد حل کردن مشکلات اصلی کشور نیستن.
این کار کارشناسی هم مثل بقیه کارهای کارشناسی دیگه نتیجه اش معلومه !!
اگه دختری دنبال بچه باشه خوب میره ازدواج میکنه.
اگر افزایش جمعیتی به صورت بی هدف در دهه شصت اتفاق نمی افتاد الان این بحث ها نبود چرا بی برنامه جمعیت رو افزایش می دهیم
من وهمسرم خیلی علاقه به داشتن فرزندداشتیم وقتی ازدواج کردیم من 42ساله وهمسرم 46ساله بود.
در جواب پیشنهاد همسر دوم!! ناشناس 15:00میگم متاسفم!
من دخترمجرد سی ساله ، البته درامدکه ندارم ولی فرض کنین که داشتم ویه بچه روهم به سرپرستی قبول کردم به بچه بگم باباش کیه ؟
باز خوبه حداقل دختره ازدواج نکرد، سرنوشت کودکی رو عوض می کنه
من 26 سالمه علاقه ای به ازدواج با پسرای این دورو زمونه ندارم!
مسولان اگه فکری واسه وضعیت اقتصادی بکنن همه مشکلات حل میشه
به دختران بالای 30 سال باید شوهر داد. نه فرزند.
اره جونم
کاش
من 34 سال دارم و از نظر مالی هم در شرایط خوبی هستم. این مسئله همیشه تو فکرم هست که چطوری می تونم بچه داشته باشم
راستی
من هم یه دختر مجرد بالای 30 سال هستم درآمد خوبی هم دارم و اونقدی که خلا داشتن یه بچه رو حس می کنم خلا داشتن شوهر رو خس نمی کنم طرح بسیار خوبیه. هم مشکل ما حل می شه هم مشکل اون بچه ها
نمیدونم چرا مسایل رو با هم قاطی میکنید
من یه دختر سی ساله هستم. جالبه که از نظر قانون در این سن و سال هم اجازه ی انتخاب همسر ندارم و پدر یا جد پدریم باید اجازه بدن
او......ه کافیه
من دختری هستم که برای فرزند دار شدن حاضرم به صیغه ی مردی در بیایم
توجه داشته باشيم كه خودمان را گول نزنيم
من بچه خودم رو می خوام...
به نظر من هم به جای ایجاد چنین راههایی، باید شرایط ازدواج جوانان را آسان تر کنند.
زن گاو شیرده است ؟
با سلام تا زمانيكه بالاتر از حرف خدا حرف مي زنيم حقمان همينه
پاک کردن صورت مسئله است
آنها بعنوان زن دوم بهتر است مادر شوند
من بالای 30 سال و مجردم. اگه میخواستم طعم مادر شدن!!!( به قول بعضی دوستان) رو بچشم، خوب ازدواج میکردم!
مشكل از دختران شاغل نيست كه سر كار مي روند مشكل از تربيت و طرز فكر پسران بيكار است
خیلی طرح خوب وبجایی ست
طرح خوبيه ولي سن بايد 35 به بالا باشد تا ااحتمال ازدواج فرد كمتر باشد
اين طرح از طرفي خيلي خوبه ولي از طرفي هم بد چون بديش بيشتر هست
ای کاش یه طرحی هم بدن که ازطرح تبدیل خانم به اقا و اقا به خانم جلوگیری کنیم
جهت اطلاع بفرماييد در كدام آيه قران صيغه حلال است.
خسته نباشين واقعا
من به عنوان یک دختر مجرد به هیچ عنوان یک دختر بچه معصوم رو قبول نمی کنم
آدم دردشو به کی بگه!!!؟
ایکاش بجای این طرحهای عجیب و غریب و لحظه ای یکمی به فکر معیشت مردم بودیم
به نظر من دخترای بیچاره مجرد بمونن بهتره
چرا نباید قانونی تصویب بشه
چرا صیغه را زیر سوال می برید؟
اقا چرا اینقدر شلوغش می کنید
تابناك برات متاسفم كه هيچوقت نظراتم را چاپ نمي كني؟ چيه حرف حق برات سنگينه؟
چه خبره این همه نظر
این کارها یعنی چه ؟
قانون جدیدی برای مادر شدن دختران مجرد
سلام.آمار ازدواج همینطور هم پایین است
بابا هوسرانی چیه ؟
چرا انقد علاقه دارین هی نسلا رو بدبخت کنین؟
؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خدا صیغه رو حلال کرده
سلام بابا من همسرم فوت کرده چهارتا بچه هم دارم وضع مالی هم خوب دنبال یه دختر خانم سی به بالا و مومن
حالا نميشه يك پسر به فرزندي قبول كنند؟ علتش از كجا ريشه ميگيرد؟؟
من یکنفرازدوستام اینکار رو کرده والان خیلی هم اززندگیشون راضی هستند.
خیلی جالبه واسه من
در مورد سنی ها درست صحبت کن
یک مسلمان اجازه داره تا 4 زن عقدی بگیرد
واقعا جای تاسف هستش
خیلی وضع ازدواج خوبه تو مملکت دارن بدترشم میکنن
واقعا متاسفم
این دختر خانمای 30 ساله خودشان دستتشان تو جیب خانواده اس و معلوم نیست سلامت روانیشان در چه وضعیه حالابیان مادر شدن را هم کارآموزی کنند؟؟؟؟؟؟
طرح هر ايراني يك مادر
طرح خوبیه من یه دختر مجرد 31 ساله هستم خداروشکر وضع مالی خوبی هم دارم
از این طرح استقبال میکنم
سلام...
صیغه نمیکنند
باسلام وقتی صیغه آزاد شد
اون فرزند بیچاره بزرگ بشه ، خانواده نمی خواد تشکیل بده؟
3/1 اموال به نامش بشه فردا فامیلش پیدا شوند چه
با این طرح ها فقط می شه گفت امام زمان این مملکتو نگه داشته وگرنه تا حالا 100 کفن پوسونده بودیم.
چهارنعل تاختن
برای دختران مجرد سن 35 سال مناسب تره
دوستان با توجه فراواني كودكان بي سرپرست به هر دليل، و رواج نگهداري حيوانات خانگي همراه باصرف هزينه هاي بسيار بالا كه خود عامل بسياري از بيماريها شده چه اشكالي داره نگهداري اين كودكان در كنار خانواده باشد حال مجرد يا متاهل
ضمنا بياين بجاي تخريب هم پيشنهاد سازنده بديم
یه دختر مجرد اگر بچه میخواد میتونه.....
اشخاصی که میگین دختر مجرد 30 ساله درآمد نداره...
منم سی سالمه
قانون گزاران محترم میخواهند اون تعداد کمی از خانم های مجردی که وضع مالی خوبی دارند را هم بیچاره کنند
بچه های بهزیستی چه گناهی کردن که توی زندگی جدیدشون نباید شانس داشتن پدر و مادر رو (با هم) داشته باشن؟
بچه های بهزیستی چه گناهی کردن که توی زندگی جدیدشون نباید شانس داشتن پدر و مادر رو (با هم) داشته باشن؟
خاک
چرا روی قوانین اسلام سلیقه ای نظر میدید.
خخخخخخخخ
خیلی تصمیم خوبیه.منم میرم
یه دخترکوچولو به فرزندی می گیرم
یه نظری اینجاها مطرح شد به نام صیغه.
همه گارد گرفتن
با سلام من مجرد هستم راضی هستم نوزاد غزه ای که مادرش به شهادت رسیده به فرزندی قبول کنم اگر امکان دارد اراهنمایی کنید در ضمن نیاز به کمک مالی ندارم ممنون.
رالا بلا به هرچه که شما قایل هستید
به جای این قانون که عواقب بدی در پی خواهد داشت,بیایید شغل دخترها رو محدود کنید
خیلی خیلی کار اشتباهیه
میخواند مشکل یک بچه را مثلا حل کنند
من یه دختر 31ساله و مجردم. عمرا بچه کسی رو قبول کنم
چه قدر توهین آمیز؟
خیلی جای تآسفه
خیلی جای تآسفه
خطاب به ناشناس،اون قدر دخترای جامعه ی ما با حیا هستن که تن به چنین ندن.
خطاب به ناشناس،اون قدر دخترای جامعه ی ما با حیا هستن که تن به چنین چیزی ندن
دخترا ازدواج کنید تا مجبورتون نکنن بچه های آدمای بی مسئولیت رو بزرگ کنید.
وقتی مردان بر زنان برتری دارند .همه به خودشون اجازه ی توهین کردن میدن.
من یه دختر 36 ساله باتحصیلات دکتری واستاددانشگاه هستم بنابه دلایلی تابه حال ازدواج نکردم وعلاقه ای هم ندارم عواملی هم باعث شد که زیادبه ازدواج خوش بین نباشم
آش نخورده و دهن سوخته
دوستان توجه داشته باشید کسی که توانایی بچه دار شدن داره حالا به هر طریق طبیعی یا علمی ، هیچ وقت نمیاد از پروشگاه بچه به فرزندی بگیره.
دوستان اینقدر بحث وجدل نکنید
دوستان اینقدر بحث وجدل نکنید
خیلی کار خوبیه
به دنيا اوردن بچه كار سختي نيست
چه اشکالی داره
بنظر من خیلی طرح خوبیه
پسر27سالم مجردم بی کسوکارم نیازبه یه خانواده ای که قبولم کنن دارم
اخه یه کم فکر کنید حالا اگه اون دختر بدبخت ی کیس مناسب پیدا کرد وخواست ازدواج کنه چی میشه تکلیف بچه این وسط چیه،
من دختر مجرد 38 ساله هستم درامد خوبی دارم ولی حاضر نیستم ازدواج کنم و اگر ازدواج هم کنم نمی خوام بچه دار بشم چون بیماری ژنتیکی در فامیل ما وجود دارد که دوست ندارم این بیماری به ایندگان منتقل شود و از این طرح حمایت می کنم
کار بسیار خوبیه
زني 43 ساله هستم..تمايل به ازدواج ندارم.اصلا حضور يک مرد رو نميتونم.در کنارم تحمل کنم..ولي مشتاقم.فرزندي را به سر پرستي قبول کنم.از نظر مالي هم خوبم.وميتونم با دختر آينده ام .خوش بگذرونم
من دختر 32 ساله و مجردم و از این قانون خیلی بدم اومد
یه دختر ۳۰ساله تو این زمونه بعد ۳۵ازدواج میکنه بعدشم خودش بچه دار میشه .
؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بهترین راهکار، ازدواج در سنین پایین تر از 25 سال میباشد
بهترین راهکار، ازدواج در سنین پایین تر از 25 سال میباشد
این طرح عالیه من خودم بالای سی سالم و مجردم و از نظر مالی مشکلی ام ندارم اتفاقا تو این فکر بودم که یه دختر به فرزندی قبول کنم ولی فکر نمیکردم به افراد مجرد سرپرستی بچه بدن خیلی خوشحال شدم از این طرح
این طرح عالیه
این طرح برای اینه که پرورشگاه ها و بهزیستی خالی بشه.
البته من از تمام کودکان عزیزی که به هر دلیلی به بهزیستی سپرده شدن عذرخواهی میکنم.منظورم این نیست که همگی دچار مشکل و عقده هستن\
من يه فرهنگي هستم فوق ليسانس مطلقه تقاضاى سرپرستى دارم به دليل وضعيت مالى خوبم
به نظرم کاش محدودیت در جنسیت فرزند برای مادران مجرد نمیذاشتند، تنها دختر!!!
اسپرم اهدایی چیه ؟ میشه راهنمایی کنید من واقعا از این قضیه استقبال میکنم تا بچه خودم رو بزرگ کنم
من 32 سالمه خودم بچه ام اینا رو باش من خودم نیاز به کسی دارم که سرپرستیمو بکنه دست نوازشش رو سرم باشه نفهمیدیم کی 30 سالمون شد من تازه هزار تا ارزو دارم خودم عروس میشم و بچه دارم میشم اونم نه حالا بعد اینکه 35 سالم شد بعدددددددد
با سلام. چرا دوستان اینقدر ایده ال فکر می کنند؟
من یه دختر 28ساله ام و درامد سالیانه ام یکونیم میلیارده و از ز همه نظر تامینم.و همه چی دارم و همچنین توی یه خونه جدا از خونه پدرمادرم زندگی میکنم.اما به دلایلی نمیخوام ازدواج کنم.و میخوام تا دوسال دیگه ک ب سنش رسیدن بچه بع فرزندخوندگی قبول کنم و واقعا از این بابت خوشحالم.اینو برای اون کسایی گفتم که میگن یه دختر مگه چه درامدی داره.
من 30 سالمه و درامد سالانه ام یکونیم میلیارده.اینو واسه کسایی گفتم که میگن ی دختر با چ درامدی میخواد اینکارو بکنه.واقعا از این قانون خوشحال شدم چون نمیخوام ازدواج کنم ولی عاشق بچه ام
بعضی ها طوری حرف میزنن انگار زوری میگن فرزند قبول کنین
. باید این روش در جامعه دختران بالای 30 سال ترویج شود
باید این روش در جامعه دختران بالای 30 سال ترویج شود
باید این روش در جامعه دختران بالای 30 سال ترویج شود
طرح خوبیه
اینکار توهین بزرگیه
اینکار توهین بزرگیه
چرا فکر می کنید این قانون فقط برای چشیدن طعم مادر بودن!!
نزر خوبیه ولی حمایت نمیشه
سلام دختری که شرایط ازدواج نداره شرایط مادر شدن هم نداره.
من 30 ساله ام و از این طرح استقبال میکنم،عاشق بچه هستم
سلام من زنی بیوه هستم شوهرم پنج ساله از دست دادم یهدختر از ایشون دارم که قیمیتشو گرفتم حالا میخوام یه دختر هم ب فرزندی بپذیرم شاغلم و شرایط مالی خوبی دارم ایا میتونم؟
ممنون میشم پاسخ بدین
کاش به دخترا هم پسر میدادن آخه من میخوام اسم عشقمو که بهش نمیرسم رو بذارم روش
من ي بچه ميخوام و الان چون چيزي ب نامم نيس چرا نميتونم بچه داشته باشم؟
سلام چرا بعد معنویی سرپرستی نگاه نمیکنید شاید مجردی که بچه قبول. میکنه برای کمک به یه بی سرپرست باشه نه برای خلاء خودش
این طرح عالی هست
من به شدت مخالف این‌قانونم.
من 36 سالمه و مجرد . واقعا هتشق بچه هستم ولی مامانم هیچوقت نزاشت ازدواج کنم ..
.فکر می کنم دوستان ازاصل موضوع غافل شده اند!
من بچه میخوام
با سلام
من یک دختر مجرد بالای سی سال هستم کارمندم و قصد دارم یه بچه رو به فرزند خواندگی بگیرم امایک سوال دار که تا حالا جوابش رو نگرفتم این که آیا بعد از فوت حقوق من به این فرزند میرسه یا نه ؟
واقعا چرا عده ای فک میکنن همه باید ازدواج کنن
واقعا تعجب میکنم
؟؟؟؟؟؟؟؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها