بازدید 34578

آیا مخفی کردن وایرلس، امنیت آن را بیشتر می‌کند؟

این گونه به نظر می‌رسد، همه راهنمایی‌ها‌ در راستای حفاظت و امنیت از شبکه وایرلس، به شما پیشنهاد می‌کنند ‌در راستای امنیت بیشتر، وایرلس خود را با مخفی کردن SSID آن از دید دیگران پنهان نگه دارید؛ اما آیا این موضوع می‌تواند به امنیت بیشتر ارتباط شما منجر شود؟ بگذارید نگاهی از نزدیک به این داستان داشته باشیم.
کد خبر: ۴۱۸۹۷۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۰ 24 July 2014

آیا مخفی کردن وایرلس، امنیت آن را بیشتر میکند؟این گونه به نظر می‌رسد، همه راهنمایی‌ها‌ در راستای حفاظت و امنیت از شبکه وایرلس، به شما پیشنهاد می‌کنند ‌در راستای امنیت بیشتر، وایرلس خود را با مخفی کردن SSID آن از دید دیگران پنهان نگه دارید؛ اما آیا این موضوع می‌تواند به امنیت بیشتر ارتباط شما منجر شود؟ بگذارید نگاهی از نزدیک به این داستان داشته باشیم.

به گزارش «تابناک» SSID یا Service Set Identification‌‌ همان نام عمومی است که وایرلس شما با آن شناخته می‌شود و هنگام اتصال به شبکه وایرلس از این نام استفاده می‌کنید. معمولا تصور بر این است که مخفی کردن این نام در تنظیمات وایرلس، منجر به آن می‌شود که شبکه وایرلس امنیت بیشتری داشته باشد.

‌اکنون این باور مدت زمان زیادی است که هست و بیشتر متخصصان نیز به شما پیشنهاد می‌کنند ‌SSID وایرلس خود را مخفی نگاه دارید؛ اما ما بر این باوریم ‌این موضوع به هیچ وجه درست نیست. بگذارید تا دلایل خود را برای این موضوع که مخفی شدن، هیچ تأثیری بر امنیت شما ندارد، ارائه کنیم.

آیا مخفی کردن وایرلس، امنیت آن را بیشتر میکند؟

SSID هیچ گاه برای مخفی بودن طراحی نشده است

به شکل ویژه باید اشاره کرد که وایرلس ۸۰۲.‌۱۱ نیازمند یک Access Point برای انتشار SSID خود است.

«استیو رایلی» متخصص مایکروسافت در این باره می‌گوید: SSID نام شبکه هست و نه یک گذرواژه. هر شبکه وایرلس از SSID برای متمایز کردن خود از دیگر شبکه‌ها استفاده می‌کند. SSID هیچ‌گاه برای مخفی بودن طراحی نشده است و اگر تلاش کنید تا آن را پنهان کنید، هیچ تأثیری بر امنیت شبکه وایرلس شما نخواهد داشت.

آیا مخفی کردن وایرلس، امنیت آن را بیشتر میکند؟

بیهوده بودن این قضیه، هنگامی بیشتر به چشم می‌آید که گمان کنید، همه ‌SSID وایرلس خود را پنهان کنند. در این صورت حتی باز هم هیچ نکته‌ای به امنیت شبکه شما افزوده نشده است؛ اما چرا؟

یافتن SSID‌های مخفی مثل آب خوردن است!


پیدا کردن SSID‌هایی که در محدوده شما مخفی شده‌اند، بسیار ساده و آسان است. کافی است ‌از ابزارهایی چون inSSIDer یا NetStumbler یا Kismet برای اسکن ‌شبکه‌ها استفاده کنید تا همه SSID‌های مخفی را ببینید! اینها تنها چند نمونه ده‌ها ابزاری هستند که ‌این کار را انجام می‌دهند ‌و در نتیجه مخفی کردن SSID هیچ نتیجه مثبتی ندارد:

آیا مخفی کردن وایرلس، امنیت آن را بیشتر میکند؟

‌هکر‌ها از این گونه ابزار‌ها برای یافتن SSID پیش از وارد شدن برای هک آن اقدام می‌کنند. در نتیجه هیچ تفاوتی ندارد که SSID شما مخفی باشد یا نه.

سر و کله زدن با وایرلس‌های مخفی، مصیبت است!


حال که دریافتید‌ می‌توان به سادگی SSID‌های مخفی را پیدا کرد، ‌بهتر نیست ‌زحمت خود را کم کرده و نام وایرلس خود را از یک فهرست ساده انتخاب کنید تا اینکه به دنبال نام آن در میان SSID‌های مخفی بگردید؟! بی‌گمان اتصال به یک شبکه مخفی وایرلس، نیازمند زحمت دوچندان است که با توجه به بی‌مزیت بودن آن، کاری بیهوده‌ است!

برای نمونه، در ویندوز ۷ برای اتصال به یک شبکه مخفی وایرلس باید به Network and Sharing Center رفته، سپس وارد Manage Wireless Networks شوید، بعد اقدام به ایجاد یک پروفایل دستی برای شناسایی و اتصال به شبکه کنید؛ اما اتصال به یک وایرلس که SSID خود را منتشر می‌کند، به سادگی یک کلیک است.

آیا مخفی کردن وایرلس، امنیت آن را بیشتر میکند؟

شبکه‌های مخفی منجر به بروز مشکلاتی در اتصال می‌شوند

البته این موضوع درباره ویندوزهای نسل جدید چندان مشکل‌ساز نیست؛ اما برای نمونه در ویندوز XP مشکلاتی در اتصال به شبکه‌های مخفی وایرلس بود که از جمله بارز‌ترین آن‌ها، قطع ارتباط و اتصال به یک شبکه دیگر بود، زیرا اساسا ویندوز ترجیح می‌دهد که به ‌شبکه‌ای که نام خود را منتشر می‌کند، متصل شود تا شبکه‌ای که مخفی است.

حتی این موضوع تنها محدود به سیستم عامل ویندوز نیز نمی‌شود و در گوشی‌های اندرویدی نیز این مشکل بروز می‌کند. تنها جستجوی کوچکی در گوگل به شما مشکلات دیگر در ارتباط با اتصال به شبکه‌های مخفی وایرلس را نشان می‌دهد.

مهم‌ترین مسأ‌له ‌اینجاست که بسیاری از دستگاه‌ها اجازه اتصال به شبکه‌های مخفی وایرلس را نمی‌دهند که در این صورت، یک دردسر بزرگ‌تر برای شما درست خواهد شد.

این‌ها نکات کلی است که در خصوص بیهوده ‌بودن مخفی کردن SSID وایرلس در امنیت آن می‌توان نام برد؛ اما مایکروسافت‌ جزئی و دقیق توضیحاتی ‌در این باره داده است که خود می‌توانید به آن مراجعه کنید.

اما راهکار ایمن کردن شبکه وایرلس چیست؟


هنگامی که سخن از امنیت شبکه وایرلس به میان می‌آید، تنها یک نکته و قاعده است که باید از آن پیروی کنید: استفاده از رمزنگاری WPA۲ و انتخاب یک گذرواژه قوی و پیچیده برای محافظت از آن.

آیا مخفی کردن وایرلس، امنیت آن را بیشتر میکند؟

در غیر این صورت، اگر از هیچ رمزنگاری استفاده نمی‌کنید یا آنکه از رمزنگاری WEP استفاده می‌کنید، هیچ فرقی ندارد که SSID خود را مخفی کنید یا نه، زیرا بردن سر به زیر برف، به معنی برطرف شدن‌ خطر نیست.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶۳
انتشار یافته: ۱۶
یه راه دیگه هم هست واسه امن کردن
اگه تعداد دستگاه‌هایی که به wi-fi شما وصل میشن محدود و معلوم هستن، میتونین MAC اون‌ها رو فیلتر کنید (مشابه لیست سفید). بعد فقط وسیله‌هایی میتونن وصل بشن که MAC اونا توی لیست اکسس پوینت وارد شده باشه.
پ.ن: MAC آدرس فیزیکی است و هر وسیله‌ای که بخواهد به هر شبکه‌ای متصل بشه این آدرسو داره. MAC برای هر دستگاه منحصر بفرد، و در حالت عادی غیرقابل تغییر است.
مقاله خوبی بود اما چکار باید کرد که از دست هکرها در شناسایی شبکه وایرلس در امان بود، بدفعات مجبور هستم شارژ کنم ودر مقابل این دزدی چاره ای ندارم
سلام به نظر من ارزشش رو داره که مخفی کنیم چون هکرها غالباً اون ssid هایی رو که در دسترس هستند رو هک میکنن و غالباً نمیان با برنامه ای مثل inssider شبک های مخفی رو پیدا کنن شک نکنید
راهکار مناسب mac filtering است.
پس چرا سازندگان access point چنین قابلیتی را ایجاد کرده اند؟
نه خیر عزیزم الان هزاران سال است که این ماهواره ها بدور زمین میچرخند و وقتی تلفن همراه خاموش را هم ردیابی میکنند معلومست که هر چیز دیگری را هم ردیابی میکنند. خیالتان را راحت کنم: هزاران سال است که نظام سلطه سایه جهانی افکار بشر را هم ردیابی میکند و خوابهای بشر را هم واکاوی میکند. شما نگران امنیت لپ تاپی هنوز؟ ای که هی
خوب بود ممنون
مگر قرآن نگفته در قرار گیری و نظم و ارتباط ستارگان تدبر کنید؟ خب بفهمید که هزاره هاست زمین از سوی ستارگان و سیارات اداره میشود. پس بنظر شما کاینات و هفت آسمان و فرشتگان و اینها چیستند؟ نکند خیال میکنید محض مزاح به اینها اشاره شده و قرآن با شما شوخی کرده؟ نکند خیال میکنید بشر دارد کاینات را کنترل میکنید؟ خب پس شما هم بیا و بگو اصولا اینها و خدا همه تخیلات بشر است. یا باید اینرا بپذیری یا باید تعقل کنی که منظور قرآن چه بوده و این نظم ستارگان در اطراف ما برای چیست و چه میکند و کاینات چیست و فرشتگان چیستند و چه میکنند و ... آیا بنظرتان برای کاینات دشوارست که فکر بشر را هم بخواند؟ و اگر دشوار نیست چطور ردیابی چیزهای دیگر دشوارست؟ آیا این موجودات چندین هزار ساله در اطراف ما چه میکنند؟ جز شنود افکار و پاییدن بشریت و زمین کار دیگری هم مگر اینجا دارند؟ چه کار دیگری دارند؟ چونکه قضاوت انسانها تنها مختص پروردگار یکتاست. پس اینها نه وظیفه قضاوت دارند و نه وظیفه دخالت. معجزه ای هم اگر هست از سوی پروردگارست. اینها را اگر درک نکنیم پس کجای توحید و دین را درک کرده ایم...نمیدانم.
به نظرم مطالب باید فنی تر و تخصصی تر باشد.
می تونید مودم رو جوری تنظیم کنید که فقط دستگاه هایی که مک آدرشون رو وارد کردید به مودم وصل بشوند!
فرق WPA2 با WEP چیست؟
ويندوز ٨ به راحتي وايلس هاي مخفي زا با عنوان وايرلس مخفي شناسايي ميكند
لایک!
شما که اطلاعات ندارید مجبور نیستی مطلب بزتید
1- دامنه برد یک شبکه وایرلس زیاد نیست
2- مخفی بودن SSID باعث میشه همه افراد اون رو نبینن. و همین امر باعث میشه که افرادی که صرفا قصد مزاحمت دارند به سراغ ابزارهای خاص بروند
3- درخواست اتصال به یک شبکه و بررسی اون توسط روتر قطعا یک سری عملیات پردازشی سربار دارد. هرجقدر کمتر باشد شبکه بهتر و روان تر کار خواهد کرد. پس مخفی کردن باعث باهش سربار پردازشی روتر می شود
4- در ویندوز 7 به این سختی که شما اشاره کردی نیست و کافی است از گزینه Other Network در Wireless Network Connection استفاده کنید
گذاشتن رمز برای وایرلس خوب هست اما بهتر از ان اجرای mac filter است که با اجراش، فقط دستگاه هایی که مک ادرسشان در مودم ثبت شده قابلیت اتصال دارند.
به نظر من بهترین راه کار برای حفاظت استفاده از فیلتر مک ادرس است.

که فقط به دستگاه هایی که شما تنظیم میکنید سرویس میدهد.


ممنون بایت معرفی نرم افزار پیدا کردن شبکه های مخفی :)
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان