بازدید 9411

باز هم تصادف، بلای جان حیات وحش پارک گلستان

‌برخورد یک دستگاه خودرو سواری L۹۰ با یک آهو‌ ماده در جاده آسیایی پارک ملی گلستان، منجر به تلف شدن آهو شد.
کد خبر: ۴۱۸۷۶۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۱:۴۲ 23 July 2014
متأسفانه ظهر دیروز (سه‌شنبه ۹۳/۴/۳۱) برخورد یک دستگاه خودرو سواری L90 با یک آهوی ماده در جاده آسیایی پارک ملی گلستان، منجر به تلف شدن آهو شد.

به گزارش «تابناک»، مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان گلستان در این باره گفت: این ماده آهو که دو بره همراه خود داشته، هنگام عبور از عرض جاده در محدوده دشت میرزابایلو با خودرو برخورد کرده و راننده خودرو نیز پس از تصادف فرار می‌کند.

احمد دباغیان افزود: پس از این حادثه با توجه وضعیت جسمانی و اینکه بره آهوها تقریبا به سن علفخواری رسیده بوده‌اند،‌ محیط بانان آنها را به درون پارک و ‌دشت هدایت شدند و امیدواریم که بتوانند در طبیعت بدون حمایت مادرشان به زندگی خود ادامه دهند.

بازهم تصادف بلای جان حیات وحش پارک گلستان

به نقل از دیده‌بان محیط زیست و حیات وحش ایران، این در حالی است که تنها حدود ۳۵۰ رأس آهو آن هم با تحمل مشقت فراوان و شبانه‌روزی توسط محیط بانان پارک ملی گلستان نگهداری شده و در محدوده دشت میرزابایلو زندگی می‌کنند.

متأسفانه در ماه‌های اخیر دست‌کم سه پلنگ ایرانی که یکی از آنها توله نیز داشته (از سرنوشت توله‌ها خبری در دست نیست)، یک گورکن و چندین رأس آهو به صورت مستند بر اثر برخورد با خودروهای عبوری در جاده میان گذر پارک ملی گلستان از بین رفته اند.

البته‌ حتما شمار بسیاری از انواع گونه‌های جانوری نیز بر اثر برخورد با خودروها زخمی ‌و پس از مدتی در بخش‌های دیگری از پارک تلف شده‌اند و کسی متوجه آنها‌ نشده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۲۰
آتش هم گرفت. چه خبر است؟!!!
چاره ای نیست. باید نسل حیوانات وحشی در ایران منقرض بشه تا خیال هممون راحت بشه. و نسل بعد از ما فقط عکسهای این حیوانات را ببینند.اون چندتایی هم که در قفس باغ وحش هاست با مدیریت درستمون میکشیم (شیرهای اراک) تا تا ابد اسوده خاطر باشیم. از ماست که بر ماست
برای جون آدما ارزش قائل نیستیم. اون موقع میخوای باسه جون حیوانات ارزش قائل باشیم.
باید یه فکری بکنند. بالاخره یه راهی باید پیدا کرد. یا باید از این جاده خودرو تردد نکنه یا یه حصاری چیزی درست بشه. نمیدونم شاید یه راهی داشته باشه.
از تابناک میخوام روزشمار این وقایع زیست محیطی را تهیه کنه تا معلوم شه توی این 6 ماه چه بلایی سر حیات وحش و محیط زیست آمده و مردم مطلع شوند
اه،،،اه،،،اه...اینهمه به گذشتگانمون فحش میدیم که تکه تکه خاک ایرانو از دست دادن وببر مازندران وشیر رو منقرض کردنو واگر درزمان اونها زندگی میکردیم نمیذاشتیم این اتفاق بیفته وفلان وبیسار.ولی انگارما خیلی بدتراز پیشینیانمون هستیم توی نابود کردن کشور.نوش جانمان فحش هایی که آیندگان نثارمان خواهند کرد.
نمیدانم چرا هیچوقت نظر من را نمیگذارید اینبار چیزی ننوشتم که قابل سانسور نباشد...
باید گذر گاه های کنار جاده ها به وسیله نصب فنس کشی حفاظت شود
نوشتین راننده فرار کرده.بنده خدااگر فرار نمیکرد که هم ماشینش خسارت دیده بود هم باید یک خسارت هم به شما میداد.مقصر هم که نبوده آهو یهو اومده وسط جادهومثل سگ یا گربه که بارها توجاده ها دیدم با وسایل نقلیه تصادف کردند.
دریاچه ها که خشکیدند وحوش هم نابود کنید تا خیالمان راحت شود
در سفری که به المان داشیم اقدام جالب انها توحه ام را جلب کردوان این بود:
دو طرف جاده ها با فنس هایی از فلز گالوانیزه شده کشده بودنند به ارتفایی که حیوانات و انسا نها نتوانند عبور کنند.در مناطقی هم معبر هایی زیر گذر درست کرده بودنند که حیوانات از انها عبور می کردنند. این راه می تواند راه گشا باشد
جاده درون پارک را باید از سطح زمین به ارتفاع برد. و به عبارتی طبقاتی نمود.
این بخش از مسیر جاده در محدوده جنگل گلستان موجب کشتار جانوران نایاب حیات وحش ایران شده و در آینده با افزایش شمار خودرو ها بیشتر هم خواهد شد. پیشنهاد اولین اینست که مسیر جاده کلا انتقال یافته و مسیر جایگزین به خارج جنگل انتقال یابد. پیشنهاد دیگر اینست که مسیر زیر گذر با عرض مناسب برای عبور حیوانات احداث و اطراف جاده برای جلوگیری ار ورود حیوانات به جاده حصار( فنس) گذاری شود.
واقعا متاسفم
این جاده جزء زیباترین جاده های ایران و بلکه جهان است. متاسفانه در طول شبانه روز نه نظارت دائمی راهور وجود دارد و نه محیط زیست. حتی یک دوربین ناقابل هم نگذاشتند که رفتار ترافیکی و زیست محیطی اون منطقه رو کنترل کنند.
میشه در نقاطی که موانع طبیعی نداره دور جاده رو توری کشید و در جاهایی هم از نگهبان انسانی استفاده کرد. مثل همون کاری که در جنگل آمل انجام شده .
یک کشاورز با کشیدن حصار دور باغ و زمینش از محصولش نگهداری می کند. آن وقت ما اجازه گذر خودروها با 80 یا 90 کیلومتر سرعت را در بهترین پارک ملی کشور می دهیم.
تاسف باره ما عرضه حفظ مهمترین پارک حیات وحش کشور رو نداریم .چرا جاده رو از شمال پارک نمی زنن ! پول نداریم !!!!!!!!
در خیلی از کشورهای دنیا در جاده ها حصارها و پلهای مخصوص عبور حیوانات می سازند و این حوادث به ندرت اتفاق می افتد.
باید حصارداشته باشه.ودرفواصل چند کیلومتر زیرجاده زیرگذردرست کنند این درکشورهای پیشرفته انجام شده وجواب هم داده.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر