بازدید 47923
سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران:

اجاره چند روزه سوئیت مبله غیرقانونی است

سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران٬ با غیرقانونی خواندن اجاره آپارتمان مبله در تهران برای یک یا دو شب٬ گفت: اجاره سوئیت یا آپارتمان به این شکل علاوه بر ایجاد اخلال از نظر اقتصادی و امنیتی در کشور به بروز مشکلات اخلاقی نیز دامن می‌زند.
کد خبر: ۴۱۶۸۳۴
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۲ 16 July 2014
سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران٬ با غیرقانونی خواندن اجاره آپارتمان مبله در تهران برای یک یا دو شب٬ گفت: اجاره سوئیت یا آپارتمان به این شکل علاوه بر ایجاد اخلال از نظر اقتصادی و امنیتی در کشور به بروز مشکلات اخلاقی نیز دامن می‌زند.

حسین طلا در گفت وگو با خبرگزاری خانه ملت٬ با یادآوری درج آگهی‌هایی در برخی از سایت‌ها و روزنامه‌ها در خصوص اجاره آپارتمان مبله در تهران برای یک یا دو شب٬‌ گفت: اجاره منزل یا آپارتمان به این شکل علاوه بر ایجاد اخلال از نظر اقتصادی و امنیتی در کشور به بروز مشکلات اخلاقی نیز دامن می‌زند.

نماینده مردم تهران٬ ری٬ شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی٬ با بیان اینکه کسانی که خواهان اجاره دادن منزل خود برای مدت مشخص حتی یک روز هم هستند باید مجوز لازم را از مراجع مربوطه اخذ کنند٬ افزود: در تهران برخی‌ها اقدام به واگذاری خانه‌های مبله برای یک شب یا دو شب کرده‌اند که این موضوع از دو ناحیه قابل بررسی است٬ یک ناحیه صنفی و تجاری٬ که بر اساس قانون صنفی کشور کسانی که منازل خود را به این شکل اجاره می‌دهند باید از اتحادیه هتل‌داران یا اتحادیه مسافر‌خانه‌ها مجوز بگیرند.

این نماینده مجلس نهم٬ با تاکید بر اینکه اجاره دادن منزل جزو فعالیت‌های صنفی به شمار می‌رود٬ تصریح کرد: اگر کسی بخواهد منزل و آپارتمان خود را برای مدت یک یا دو شب اجاره دهد فعالیت تجاری انجام داده که این مشمول قوانین صنفی شده و باید اخذ مجوز صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه اجاره منازل و آپارتمان‌ها برای مدت کوتاه در حوزه امنیتی به بروز مشکلاتی منجر می‌شود٬ گفت: وقتی کسی خواهان اجاره جایی برای مدت مشخصی است باید مشخصات کامل خود را به متصدی اعلام کند٬ این در حالی است که در چنین منازلی موجر تنها به کسب درآمد فکر می‌کنند.

تزلزل مبانی اخلاق با وجود سوئیت‌هایی که بدون دریافت مدرک به مستاجر واگذار می‌شوند

طلا ادامه داد: وقتی کسی به این شکل و بدون هیچ مدرکی جایی را یک یا دو شب اجاره می‌دهد هم در حوزه اقتصادی و امنیتی اخلال ایجاد کرده و هم در حوزه‌های اخلاقی زیرا معلوم نیست آن شبی که بیتوته صورت گرفته با محارم یا با افراد دیگر بوده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه اجاره مسکن به مدت کوتاه بدون اخذ مشخصات و مدارک کافی از مستاجر غیرقانونی است٬‌ افزود: روزنامه‌ها نیز اگر آگهی با مضمون اجاره سوئیت و منزل با این شرایط منتشر کنند برابر قانون اصناف که این موضوع در سال 92 مصوب شد به طور حتم مجرم شناخته شده و باید احکام لازم از حبس تا جریمه نقدی برای آنان در نظر گرفته شود.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران٬ همچنین از ضرورت برخورد پلیس اماکن نیز با اجاره آپارتمان با شرایط یاد شده خبر داد و گفت: برخورد با چنین پدیده‌هایی باید با سخت‌گیری بسیاری برای حفظ امنیت کشور صورت بگیرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۹۱
انتشار یافته: ۲۴
یعنی میشه این آقایون یک بار هم شده فکر بد نکنن!!!!!!!!!!!!!جدیدا انگار مد شده هر چیزیو به مسایل اخلاقی ربط می دن اینقدر فکر بد می کنن که فساد تو جامعه روز به روز داره بدتر می شه
در کل شهرستان ها خصوصا شهر های زیارتی وسیاحتی این یک امر معمول است . حالا چه اشکالی دارد که این رویه درتهران که پایتخت هم هست انجام شود . البته درتهران هم این موضوع قدمت دارد ولی نه به قدمت شهرهای زیارتی وسیاحتی
شاید یکی پول به اندازه ای که تو هتل بمونه نداره یا اصلا هتل گیرش نمیاد چکار کنه بره بمیره ؟
از دیدگاه شرعی آیا بر عهده موجر یا صنف مسافرخانه داران یا حکومت است که تعیین نماید افرادی که زیر یک سقف شب را به صبح رسانده اند با یکدیگر محرم هستند یا نه ؟
چرا باید به مسائلی ورود کرد که حریم شخصی افراد است و نتیجه خاصی هم دربر ندارد ؟
با محارم یا با افراد دیگر ربطش با امنيت كشور چيست؟
عده اي فقط بدنبال ورود به روابط شخصي ديگرانندو دلواپس بهشت يا جهنم رفتن آنان!!!!؟؟؟
با همين ورود كردنها به حيطه شخصي افراد است كه سرمايه ها و پولها به دبي و ديگر كشورها منتقل مي شود.
اخذ مجوز برای چند روز اقامت با توجه سنتی بودن سیستم اداری خود یکماه وقت دارد! آقای نماینده بجای این حرف ها بروید قوانینی را مصوب کنید تا زیرساخت های الکترونیکی کلیه فعالیت های تجاری و اقتصادی برای تسریع در کلیه عملیات اداری فراهم شود. با این سرعت اینترنت چگونه میتوانید در سال1404 جلوی این ملت سربلند کنید. ملت یادتون باشه این مدعیان باید کشور را در حوزه آی تی و حوزه های مشابه را در منطقه اول کنند. به مدد خواب این مدعیان در حال حاضر در بین 19 کشور از رتبه 18 برخورداریم و با کمترین فاصله ممکن از کشور دوست و برادر افغانستان بالاتریم. .........................
اگر اینقدر که نگران اخلاق هستی نگران مشکلات دیگه تو مملکت بودی الان ایران گلستان شده بود .
نماینگان عزیز به کارهای مهمتر بپردازند این مسایل ربطی به وظایف نمایندگی ندارد
اقای نماینده خیلی از خانه خالی ها تهرانی نیز مشمول تزلزل اخلاقی هست! ولی کسی کاری نمیکند!
چرا اين نماينده محترم در فکر سرقتهای بی شماری که هر شب در تهران است نمی افتد . يکی نيست امار سرقتها را اعلام کنه ؟!!
مثلاً مسافري كه يك يا دو شب بيشتر نميخواد جايي بمونه و نميخواد هتل بره و با وضع مهمونسراهاهم نميشه رفت توشون بايد چيكار كنن؟
روزنامه ها را براي اگهي هاي كلاهبرداري هم لطفا جريمه كنيد مانند وام مسكن وخودرو وغيره كه هرروز تكرار مي شود شايد هم اينهارا نمي بينيد.
اگر اینطوری است پس باید با تمام کسانی هم که شمال کشور ویلا اجاره میدهند برخورد شود. برخورد که نمیتونه دوگانه باشه.... مگر اونها مجوز از اتحادیه هتلداران دارند؟؟؟؟؟
چطور در شمال کشور مشکلی ندارد؟ قبلاز تصویب قوانین به کل کشور فکر کنید.
باسلام اقای نماینده محترم چرا هر مسئله ای را منفی میبینید ایا متوجه هستییدگه اکه یک بیمار به تهران بیاید وبتواند با خداقل قیمت از این سوئتها استفاده کند جه کمکی به اوشده ویا مگه این نوع اجاره دادن در تمامی شهرهای مذهبی وتوریستی رواج ندارد اقا بجای اینکه فکر تون مشغول این مطالب بکنی فکری بحال اقتصاد این مملکت بکن بیکاری ازدواج وووووووو
خوب خدا روشکر با تدبیر نمایندگان مجلس این مساله هم حل شد. از روی زمین رفت زیر زمین!!!!!!!!!!!!!!!!!!
راه حل این مشکل ، ساماندهی بخش گردش گری و رسیدگی به وضعیت نامناسب هتل ها و مسافر خانه هاست
مگر هر کاری حتما باید با اطلاع و نظر شما باشد. چند نفر رابط مثلا در بنگاهها پیدا می شوند و اجاره ها را جور می کنند. بعد هم وقتی مالک و مستاجر با هم آشنا شدند این کار در آینده هم ادامه پیدا می کند و از دست کسی هم کاری ساخته نیست.
بهتر است اینقدر در کارهای خصوصی مردم دخالت نکنید، آنهم موقعیکه کسی از کسی شکایتی ندارد.
دولت براي كنترل وحفظ انيت جامعه ميبايست بدون فكر درزمينه پول آوري براي خودش دراموربايد نظارت داشته باشد
چرا از هر موضوعی که پسند دوستان نیست به عنوان غیرقانونی یاد می شود؟
مگر قانون را نوشته اند که هر مسئولی هرطور دلش خواست، تفسیر به رأی کند؟
طبق ماده 10 قانون مدنی، قراردادهای میان اشخاص مادامیکه فعل خلاف قانون در آن نباشد معتبر و محترم است.
اجاره دادن ملک که فی نفسه خلاف قانون نیست، حال اگر بین یک مالک و مستأجر موضوع اجاره چند ساعت یا چند روز یا چند ماه باشد، از منظر نگاه قانونی چیزی عوض نمی شود.
موضوع آنجا خلاف قانون می شود که ثابت گردد فردی مکانی را صرفاً برای مقاصد نامشروع دایر کرده است که این مهم هم نیاز به اثبات دارد و با اصل بر برائت در تضاد است.
پس لطفاً در عوض برداشتهای من در آوردی از قانون فکری به حال ریشه موضوع بفرمایید!
به جای ممنوع کردن . یاد بگیرید که کارها را ضابطه مند کنید ........ ممنوع کردن راه مقابله با هر چیزی نیست
آقای نماینده محترم آیا تجسس و تفحص در زندگی خصوصی مردم در وظایف نمایندگی است؟ مگه تو شمال کشور که ویلا و اتاق کرایه میدن واسه چند شب همه مجوز دارن؟ هرکسی رو تو قبر خودش میذارن آقای نماینده! شما به فکر فسادهای مشهود از قبیل رشوه گیری باشید و در زندگی خصوصی و ارتباطات مردم تفحص و تجسس نکنید (لطفا)
خداييش اين نمايندگان ميگردن چيزهاي خيلي كوچكي را انقدر باهش ور ميرن كه تبديل به يك چيز بزرگي ميشد !انوقت هيچ كس در اين مملكت از عهده ان چيز بر نميايد! اخه بگو اينهمه معضل داريم شما دنبال چي هستيد؟!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست