بازدید 5977
سخنگوی دستگاه قضایی:

دادگاه می‌تواند حکم ممنوع‌البیانی صادر کند

سخنگوی دستگاه قضا گفت: دادگاه می‌تواند حکمی مبنی بر ممنوع‌البیان شدن صادر کند که البته این موضوع بستگی به محرومیت‌های اجتماعی دارد که البته بسیار بسیار نادر است.
کد خبر: ۴۱۶۲۶۴
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۹ 14 July 2014
سخنگوی دستگاه قضا گفت: دادگاه می‌تواند حکمی مبنی بر ممنوع‌البیان شدن صادر کند که البته این موضوع بستگی به محرومیت‌های اجتماعی دارد که البته بسیار بسیار نادر است.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی‌اژه‌ای در ادامه نشست خبری خود در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر این که محاکم می‌توانند حکمی مبنی بر ممنوع‌البیان شدن صادر کنند گفت: بله، ممکن است. دادگاه می‌تواند چنین کاری را انجام دهد، البته بستگی به محرومیت‌های اجتماعی دارد که قاضی می‌تواند آن را انجام دهد حال یا به عنوان تتمیم یا به عنوان تکمیل حکم و یا در پاره‌ای از موارد که تصریح شده چه محرومیت‌هایی را می‌تواند صادر کند.

وی ادامه داد: البته این موضوع بسیار بسیار نادر است و آن را کمتر مشاهده کردم اما در کل امکانش وجود دارد. همچنین در موارد خاص در قانون پیش‌بینی شده که قاضی در کجاها می‌تواند حکم محرومیت‌های اجتماعی را صادر کند.

خبرنگاری با اشاره به سخنرانی آیت‌الله جنتی امام جمعه موقت تهران مبنی بر این که دادگاه یکی از سران فتنه بر اساس درخواست‌ها عقب افتاده است از سخنگوی دستگاه قضا پرسید که آیا این موضوع را تایید می‌کنید که محسنی اژه‌ای پاسخ داد: البته آن طور که من متوجه شدم نظرشان یک فرد خاص است که آن فرد در یازدهم مرداد ماه دادگاهش تشکیل می‌شود. این که دادگاه عقب بیافتد یا خیر، بستگی به مجموع شرایط دارد، اما صرف درخواست دادگاه عقب نمی‌افتد.

وی در مورد آخرین وضعیت پرونده‌ی اخلال گران ارزی که سوال یکی دیگر از خبرنگاران بود گفت: اتفاق جدیدی در این رابطه رخ نداده است. این پرونده دارای دو قسم بود که دو قسمت آن به دادگاه رفته اما هنوز منجر به صدور حکم نشده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی