بازدید 58644

علت حضور برادر رئیس جمهور در مذاکرات وین+توضیح

پس از انتشار خبر حضور برادر رئیس جمهور در مذاکرات رسمی بدون اعلام قبلی و اعلام استمرار این حضور، این پرسش پیش آمد که آیا قرار است رئیس جمهور ورود مستقیمی به مذاکرات هسته‌ای داشته باشد و تیم مذاکره کنندگان رئیس سایه‌ای همچون برادر رئیس جمهور داشته باشد یا ملاحظات دیگری در میان است که از نگاه همه ناظران پوشیده است؟
کد خبر: ۴۱۶۰۰۲
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۵ 13 July 2014
آغاز پنجمین روز مذاکرات و ادامه نگارش توافق نامهپس از انتشار خبر حضور برادر رئیس جمهور در مذاکرات رسمی بدون اعلام قبلی و اعلام استمرار این حضور، این پرسش پیش آمد که آیا قرار است رئیس جمهور ورود مستقیمی به مذاکرات هسته‌ای داشته باشد و تیم مذاکره کنندگان رئیس سایه‌ای همچون برادر رئیس جمهور داشته باشد یا ملاحظات دیگری در میان است که از نگاه همه ناظران پوشیده است؟ این ابهام تاکنون با واکنش رسمی مشاور امور رسانه‌ای رئیس جمهور همراه شده است.

به گزارش «تابناک»، ششمین دور از مذاکرات هسته‌ای با رسیدن دوازدهمین روز خود و در فاصله‌ای اندک به بیستم جولای، در شرایطی به حساس ترین موقعیت زمانی ممکن رسیده که طرفین مذاکرات همچنان از وجود اختلافات متعدد در موضوعات اساسی و تعیین کننده سخن به میان آورده‌اند؛ اختلافاتی که در روزهای اخیر باعث شده، بحث تمدید چند روزه یا چند هفته‌ای مذاکرات جدی‌تر شود.

سفر وزرای امور خارجه فرانسه، انگلیس، آلمان و آمریکا از گروه ۵+۱ به وین، در حالی امروز وارد وین شدند تا در مذاکرات دو و چندجانبه با ایران، بتوانند به جمع بندی درباره امکان دستیابی به توافق در این دوره طی امروز و فردا دست یابند تا در صورت عدم امکان نزدیک شدن مواضع طرفین در هفت روز آینده برای دستیابی به توافق، رایزنی‌ها درباره تمدید چند روزه یا هفته‌ای مذاکرات داشته باشند؛ مسأله‌ای که نتایج فردا مشخص خواهد شد.


در همین راستا، از دقایقی پیش محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان با لوران فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه، ویلیام هیگ وزیر امور خارجه انگلیس و فرانک والتر اشتاین مایر، وزیر امور خارجه آلمان در کوبوگرگ دیدار کرد؛ دیداری که با یک سورپرایز همراه بود و آن هم حضور غیرمنتظره حسین فریدون، برادر دکتر روحانی رئیس جمهور کشورمان در این دور از مذاکرات و حضورش در صندلی سمت راست محمدجواد ظریف است.

این اتفاق بی‌سابقه در حالی رخ می‌دهد که در دوره‌های گذشته مذاکرات که به ریاست ظریف برگزار شده، چنین اتفاقی رخ نداده و در ده روز گذشته نیز خبری از حضور برادر رئیس جمهور در مذاکرات منتشر نشده بود و حال در حساس ترین نقطه از مذاکرات، شاهد ورود حسین فریدون در این دور از مذاکرات هستیم و البته این تصمیم نیز با هیچ توضیحی همراه نبوده و شاید از سوی طرفین غربی تحلیل به تضعیف تیم مذاکره کننده شود.

از این منظر بعید نیست این اقدام تحلیل‌ها و گفتارهایی تحت این عنوان از سوی تحلیلگران غربی در پی داشته باشد و بر مذاکرات و انسجام تیم ایرانی سایه بیندازد که رئیس تیم مذاکره کننده ایران، چه کسی است و آیا در کنار رئیس هیأت ایران (محمدجواد ظریف)، یک رئیس سایه (حسین فریدون) نیز وجود دارد و آیا این اقدام آن هم در این مقطع حساس ضرورتی داشت و کمکی به پیشبرد مذاکرات می‌کند؟

باید دید مسئولان امر و مشخصاً رئیس دستگاه دیپلماسی ایران درباره این اقدام غیرمرسوم و غیرمنتظره در حساس ترین مقطع از مذاکرات هسته‌ای، چه توضیحی خواهد داد و در ادامه این مذاکرات حساس، تخصصی و پیچیده، چه اتفاقاتی رخ خواهد داد.

در همین حال محمدرضا صادق مشاور رئیس جمهور در امور رسانه‌ای در گفت‌وگویی کوتاه با ایرنا درباره اهداف حضور دستیار اجرایی رییس جمهوری در کنار تیم مذاکره کننده هسته ای ایران گفت: «آقای حسین فریدون درپی درخواست محمدجواد ظریف و برای انتقال نتایج مذاکرات تیم ایران با گروه 1+5 به ریاست محترم جمهوری در وین حضور یافته است.»
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰۲
انتشار یافته: ۳۵
خبریه؟
خیلی حرکت سنجیده ای انجام شده معنای دیپلماتیک این است اگر وزرای خارجه نمی توانند مسله را حل کنند سران کشورها راهی ژنو می شوند به این می گن جدیت . تابناک موج منفی اصلا نداره
امیدوارم این کار با تدبیر انجام شده باشد
نه از روی شتاب و موقعیت طلبی
شما نیازی نیز دایه مهربانتر ازمادر بشوید خود دکتر ظریف میدونه چیکار کنه. تابناک شما هم؟؟
قطعا این اقدام جهت تقویت تیم مذاکره کننده و دادن اختیارات بیشتر به آنها در مواقع تصمیمات دشوار است
نتیجه مذاکره فقط مذاکره است چون این حالت یکنوع اتش بس است وهردو طرف درحال تدافعی وانتظار فرصت به نفع خود وچون هردو انعطاف ندارند ودوسرطناب را می کشند معلوم نیست کدامیک بیفتد
ظریف دوست داریم ...
ظریف یه پارچه اقاست گُل و دوست داشتنیه
خط قرمز مذاکرات که مشخص است.ظریف باشد یا کس دیگه نمیتونه از خط قرمز مذاکرات عبور کند.ولی در کل ظریف بر مسائل حقوقی وبین المللی ومذاکره باافرادی همچون کری وفابیوس وهیگ...مسلط تر است وبه زبان انگلیسی هم تسلط دارد
ادامه!!! چهار بار نوشتيد برادر ريس جمهور ولي يك بار ننوشتيد مشاور عالي ريس جمهور يا مشاور وزير امور خارجه!!! تحليل در حد فارس نيوز!!
بهتراست دعاکنیم که این توافق انجام بشود
در مذاكرات بين المللي كار و روش كار پيچيده است و طرقين گزارش مذاكرات را از طرق قابل اعتماد به پايتحت هايشان گزارش مي دهند. حسين فريدون ممكن است در اين راستا در مذاكرات حضور دارد. شما هم بيهوده تحليل هاي اينگونه مي كنيد . ظريف همچنان رئيس است و حسين فريدون هم امين دولت .
رییس جمهور می خواسته به آقای ظریف قوت قلب بدهد تا بتواند محکم تصمیم بگیرد
با سلام و درود
مگر با ورود وزرا 1+5 تحلیلی بر تضعیف تیم های 1+5 گردید که شما اینگونه سخن می گویید؟
حتماً برای کمک و همیاری حضور پیدا کرده اند
با توجه به فرمایشات معظم اله باید پشتیبان دولت و بالخصوص تیم هسته بود ، نه تحلیل های این گونه.
انشاا... هدف شما نیز اینگونه بوده و باشد.

یا حق
به نظر می رسه آقای روحانی بردارش رو واسه این خاطر فرستاده که بار سیاسی و فشار توافق فقط روی آقای ظریف نیافته.
شاید هم برعکس این پیام رو به طرف غرب بده که نظرات آقای ظریف نظر رئیس جمهور منتخب ایران هم هست
کاش روحانی این کار رو نمیکرد ، روحانی از بابت این کار اصلا متچکر نیستم.
آقای فریدون برای اعلام پشتیبانی همه جانبه ریس جمهوررفته اندایشان بامتودهای دیپلماتیک آنهم درآن سطح آشنای ندارند
به نظر من حاوی پیامهایی سری است و می خواهد رو در رو و بدون استفاده از منابع الکترونیک (در معرض سرقت اطلاعاتی )تبادل اطلاعات کند
الکی جو ندین . حسین فریدون در مذاکرات سال 2005 هم عضو تیم بوده عکسا و فیلماشم هست حالا الان اضافه شده مشکلش چیه؟؟؟؟؟؟؟؟
تابناک برچه اساسی پیش بینی میکند ؟
حالا الان اين مقاله اي كه شما نوشتيد دقيقا چه كمكي به تيم مذاكره كننده مي كنه؟
افرين بر ظريف زيرك
با سلام
چرا نام خانوادگی اش با آقای دکتر روحانی فرق دارد؟
فابیوس از پشت سر شکل فامیل دوره
خیلی واضح است. پیامهایی از طرف ایران ارسال می شود. عجیب نیست. مگه می شود تلفنی مسائل مهم را مطرح کرد؟
اینکه ایشان به چه دلیل رفته اند خودشان و خودشون می دانند اما: بابا جان وقتی دلیل ذکر می کنید یه دلیل حسابی باشه، ایشان برای انتقال نتایج رفته اند!!!!!!! دو حالت داره: یا رئیس جمهور به تیم مذاکره کننده اعتماد نداره یا اینکه عصر حجره که آقا فریدون می خواد تند تند با اسبش بتازه بیاد ایران خبر برسونه. البته اون قدیما از کبوتر نامه ببر هم استفاده می کردن. التبه شاید کبوتر برای نامه های عشقولانه بود نه سیاسی. شاید!!!!!!! به هر حال. القصه که بابا جان دلیلشو عوض کنید اگه میشه ها
خدا قوت .
این مملکت آدم قحطی داره حتما باید برادر رییس جمهور بره؟
توضیح از این بدتر؟؟؟؟!!!!!
یعنی خود ظریف یا کس دیگه ای نمیتونست منتقل کنه؟؟؟
بحمدالله تیم مذاکراتی کارکشته و مجربی داریم و فکر همه جا را کرده اند و جایی برای نگرانی و دلواپسی نیست.
اين چه تحليليه
مذاكرات نتايج رو مشحص و مباحث است كه شرايط رو روشن مي كنه
جای تامل داره واقعا . آقای روحانی تو وزارت علوم هم عبدالحسین فریدون را به این پست منصوب کرده تا مستقیما نظارت کنه و این به معنی بی اعتمادی به وزراست
لابد برای گزارش به سایر مقامات کشور هم باید افرادی دیگر در این جلسه حضور داشته باشند . پس ظریف قرار است به چه کسی گزارش بدهد؟؟!!
هیچ کجای دنیا ایران نمی شود هرکس سرکار امد تمام ایل و تبارش به سرکار می آورد و هواشون دارد. حال اگر خانواده ای کسی سرکار نداشت چکار باید بکند؟ قطعا باید بمیرد. این است نشان تدبیر و امید
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی