بازدید 36896

شرایط واردات خودرو تغییر کرد

سرپرست معاونت نوسازی ستاد حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت کشور از تغییر شرایط واردات خودرو خبر داد.
کد خبر: ۴۱۵۸۲۴
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۹ 13 July 2014
سرپرست معاونت نوسازی ستاد حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت کشور از تغییر شرایط واردات خودرو خبر داد.

به گزارش ایسنا، مهندس محمد حیدری روز یکشنبه با اشاره به مصوبه هیات دولت در خصوص الزام واردکنندگان خودرو به اسقاط خودروهای فرسوده به میزان مصرف خودروهای وارداتی جهت اخذ مجوز شماره گذاری گفت: بر این اساس تمامی وارد کنندگان خودروها از 26 خردادماه امسال موظف شدند به جای پرداخت هزینه گواهی اسقاط خودرو نسبت به از رده خارج کردن خودروهای فرسوده اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه مهلت یک ماهه‌ای تا 26 تیرماه 93 برای وارد کنندگانی که پیش از تاریخ 26 خردادماه نسبت به واردات خودرو اقدام کرده‌اند، درنظر گرفته شده است گفت: بر این اساس اگر این دسته از واردات کنندگان تا 26 تیر ماه نسبت به پرداخت هزینه اسقاط خودروهای فرسوده در سایت ستاد حمل و نقل اقدام نکنند از 27 تیرماه باید به جای پرداخت هزینه نسبت به از رده خارج کردن خودروی فرسوده همانند وارد کنندگان جدید اقدام کنند.

وی گفت: از 26 خردادماه سال جاری تا کنون یعنی کمتر از یک ماه 3800 خودروی فرسوده توسط شرکت‌های وارد کننده از رده خارج و در سایت ستاد حمل و نقل و سوخت ثبت شده است.

وی گفت: پیش بینی می‌شود تا پایان سال جاری حدود 400 هزار خودروی فرسوده با مشارکت وارد کنندگان از رده خارج شود.

وی به مصوبه دولت برای خودروهای وارداتی اشاره کرد و گفت: بر این اساس خودروهای وارداتی زیر شش لیتر مصرف سوخت نیازمند اسقاط یک خودروی فرسوده، شش تا 10 لیتر، چهار خودروی فرسوده و 10 لیتر به بالا ، شش خودروی فرسوده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷۴
انتشار یافته: ۴۵
اجازه بدهید خودرهای کم مصرف مثلا همین شش لیتر مصرف ها با کمترین تعرفه وارد بشه بخدا ملت خودشون اقدام به اسقاط خودرهای فرسوده و پر مصرف میکنند
پاسخ ها
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
آقای علی آقا از محالت که بخوان 1درصد از تعرفه واردات کم کنن به این بازی های سیاسی توجه نکن اونایی که صحبت ار کم شدن تعرفه میکنن خودشون از بازار داخلی بیشتر سود میبرن اینا همش بازی برای آروم کردن مردم امسال که چه عرض کنم تا 10 سال دیگه هم تعرفه ها رو کم نمیکنن
راک
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
فقط فکر کسب درامد اند، نه اسایش مردم و تصمیم منطقی
اهورا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
احسنت علی جان گل کفتی کاملا" موافقم فکر کنم این نظر خیلی از هموطنامونم باشه.
اشکان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
اینا فقط روشهای تنبیهی رو تو مخیله شون پرورش میدن. میخوان با ملت همون طوری رفتار کنن که پدر و مادرشون تو دوران کودکی باشون رفتار کردن
غلام
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
کمک! کمک! کمک!!
کسی نیست ما رو از دست این خودروسازا نجات بده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
با نظر اشکان عزیز موافقم
همین شرایط مسخره را میزارند که خودرو سازان هم جولان می دهند . واردات خودروهای کره ایی را باید با تعرفه پایین آزاد کنند تا خودروسازان به التماس بیافتند و دست به دامن مردم شوند نه اینکه جلوتر پول بگیرند و مردم را علاف کنند تا خودروی بی کیفیت تحویل دهند و وقت مردم در نمایندگیها برای تعمیرات تلف شود
یعنی درست موقعی که دولت محترم از زورگویی خودرو سازان داخلی مکدر می شود واردات خودرو پرهزینه تر می شود تا...لابد رفع تکدر شود
پیشنهاد میشه ایران خودرو وسایپا تعدای از خودروها ی تولیدی صفر کیلومتر خودش رو به این امر اختصاص بده تا مردم بتونن هم از خودروهای وارداتی بهترین استفاده رو ببرن هم از ایران خودرو خرید کنند
یک روزی وزارت نیرو برای اینکه مصرف کنندگان از لامپهای کم مصرف استفاده کنند باقیمت نازل ویا اقساطی لامپ کم مصرف میداد اکنون خود مردم لامپ ده هزارتومان می خرند واستفاده می کنند چون میدانند این صرفه اش بیشتر است .اکنون فقط برا ی اینکه خودوهای پر مصرف خارج شوند کافی است مصرف بنزین پلاکانی شود پر مصرفها قیمت واقعی بنزین را پرداخت می کنند و کم مصرفها بیشتر مورد استفاده قرار خواهد گرفت
یه جوری گفتی شرایط واردات تغییر کرد، فکر کردم تعرفه را صفر کردند!
شرایط واردات را اینقدر سخت کنید که دیگر همین خودروهای داخلی را به هر قیمت و کیفیتی که گفتند کسی جرات حتی حرف زدن هم پیدا نکند. البته الان هم قدرت کاری در برابر خودروسازان انحصاری نداریم. از دولت محترم تقاضای رسیدگی داریم. چرا خودروسازان باید خودروهای بی کیفیت و از رده خارج خود را به مردم بفروشند و وارد کننده خودروی کم مصرف و باکیفیت جور از رده خارج کردن سه خودرو را بکشد؟ البته در نهایت این هم هزینه ای است که به ملت وارد میشود چون وارد کننده هم خودرو را به همان میزان گران میکند و این وسط خودروساز انحصاری داخلی و دوستان چینی سازنده هورا میکشند!
تابناک لطفا چاپ کن. ای کاش وارد کنندگان خودرو مجاب میشدند هر خودرویی که وارد میکنند از همان برند خودرو اسقاط میکردند. اینجوری ماشینهای مدل پایین همان خودرو نیز قیمت پیدا میکردند همچنین ماشینهای خارجی مدل پایین هم جمع آوری میشد. چه کاریه که برای یک خودروی 2 میلیاردی یه ماشین پیکان 2 میلونی اسقاط بشه؟!
من فکر کردم تعرفه گمرکیشون کم شده!
زهی خیال باطل! و امان از دست این مافیای خودرو!!!
مسئولین محترم لطفا" منطق این تناسب را ارائه نمایند 6لیتر= یک خودروی اسقاطی
تا 10 لیتر = 4 خودرو اسقاطی و
10 لیتر بیشتر = 6 خودرو اسقاطی
با سلام
خبر جدید قطعا" در افزایش قیمت خودروهای وارداتی بی تاثیر نیست . وارد کنندگان سابق بر این بابت ورود هر خودرو مجبور به خروج 4 خودرو فرسوده بصورت نقدی آنهم بمبلغ هر کدام 2.5 میلیون و جمعا" 10 میلیون تومان بودند که با قانون جدید هنوز اجرا نشده قیمت خودرو فرسوده به 3.8 تا 4 میلیون هم رسیده که با یه حساب ساده 4*3.8=15.2 (یعنی 5 میلیون بیشتر در قیمت تمام شده) بعلاوه اینکه فرایند اسقاط زمانبر بوده وحداقل 25 تا 35 روز وقت صرف گرفتن گواهی اسقاط میشود .
از آن گذشته با پیش بینی واردات حدود 120.000 خودرو در سال93 حداقل 480.000 خودرو تا پایان سال مورد نیاز وارد کنندگان خودرو میباشد که همین الان کمتر از 150.000 خودرو در سبد اسقاط قرار دارند .
قوانین اینچنینی فقط به ضرر مصرف کنندگان وبا هدف فراهم کردن زمینه های دلالی(ایندفعه در خودرو فرسوده) وضع شده است .
ضمنا" تا کارت سوخت به خودروهای فرسوده داده شود وتا آزادانه نقل وانتقال روی آنها انجام شود و براحتی قادر به تردد در خیابان باشند حتی 1 خودرو که با مسافرکشی حداقل در ماه 800.000 در میاره حاضر به فروش خودرو به قیمت 3.5 میلیون هم نیست پس داستان دوباره تکرار میشه افزایش قیمت خودرو فرسوده = افزایش قیمت خودروهای وارداتی
باز هم که به نفع خودروسازان شد . تو را به خدا مردم رو دریابید . من نمیدونم چه چیزی هست که همیشه همه چیز به نفع خودروسازان تمام میشه یک خودرو وارد بشه جاش چندتا خودرو از رده خارج شه !!! بازار خودروهای انحصاری خودروسازان داخلی گرم تر و گرم تر بشه !!!!! اگه اجازه داده بشه خوروهای کم مصرف با قیمت پایین وارد بشه خودروهای فرسوده خود به خود از رده خارج میشه نیازی هم به این دنگ و فنگ ها نیست . آخه مگه با وجود خودروی کم مصرف ارزان قیمت کسی دلش درد میکنه خودروی فرسوده با هزینه و مصرف بالا استفاده کنه ؟ یکی نیست این چیزها رو بفهمه ؟؟؟؟؟؟
مسئله پوله علی آقا
دستهایی تو کاره که حتما اجازه نخواهند داد، آنها گفتن شما هم باور کردی!
مگه میشه پراید رو 20میلیون بفروشن ، یک ماشین خارجی رو ارزونتر !
چرا دولت در زمینه واردات خودروهای برقی هیچ تلاشی نمیکنه؟!!!
باز هم حمایت از تولید کننده داخلی بدون در نظر گرفتن حقوق مصرف کننده شش خودرو فرسوده در ازای یک خودرو وارداتی؟
باز هم ماشین گرانتر می شود.
از فردا سر و کله یه مشت دلال نامرد پیدا میشه و ماشینهای فرسوده را میخرند و به چند برابر قیمت میفروشند و یا خود فروشنده گران میفروشه.یعنی پیکان مدل 73 به پایین 10 میلیون تومان.
آدم نمیدونه قسم حضرت عباس رو قبول کنه یا دم خروس رو ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

همه دنبال حمایت از خودرو سازها آنهم به صورت ناروا و از جیب مردم
خیلی هم خوب و مدبرانه است
مزایای کم شدن تعرفه خودرو:
1- کاهش مصرف سوخت با ماشینهای کم مصرف و کاهش هزینه
2- کاهش تلفات جاده ای و در نتیجه کاهش هزینه
3- ایجاد حس رقابت در داخل و افزایش کیفیت ماشینهای داخلی
4- ایجاد اشتغال در زمینه نمایندگی، تعمیرات، خدمات پس از فروش و ... برای اتومبیلهای جدید
5- کسب رضایتمندی مردم توسط دولت و نظام
چرا وارد کننده باید خودرو فرسوده اسقاط کنه؟؟ کس دیگه می خواد خودرو فرسودشو اسقاط کنه چرا وارد کننده(فرد دیگری) باید پولش بده؟؟؟؟ واقعا چه قانونای مضحکی تصویب میشه. این هم نوعی رفع مسئولیت هستش
واقعا" مسخره است .
نمیدانم این طرحهای جالب به مغز کدام متفکری خطور میکند .
واقعا" مردم را چه فرض کرده اند ؟ یعنی اگر مردم در یک موردی ظلمی را پذیرفتند ، میبایست فشار را بیشتر کنند؟

ماشینهای داخلی را که با آن کیفیت و قیمتی و وضعیتی که همه میدانند به مردم قالب میکنند .
حالا اگر کسی می خواست یک ماشین را از خارج با آن تعرفه های کذائی به دوبرابر قیمت وارد کند دیگر چرا باید پول 4 ماشین فرسوده را که به صاحبان آنها باید میدادند تا اسقاط شوند او بدهد . آیا این از نظر شرعی درست بود ؟آیا حلال و حرام فقط برای مردم است ؟

حالا چون مردم این را قبول کرده اند پیش خودشان میگویند خوب اینها هنوز جادارند .میگویند مثلا" اگر شما میخواهید یک ماشین وارد کنید باید بروید 4 نفر را که خودرو فرسوده دارند پیدا کرده و به آنها التماس کنید که ماشینشان را به هرقیمتی که میخواهند به شما بفروشند تا شما آنها را اسقاط کنید .
به نظر شما اسم این را چه میتوان گذاشت ؟
خودرو هم اگر با کمترین تعرفه هم وارد بشه.اگر نظارت روی فروش نباشه همان اش و همان کاسه است. وقتی ماشین دویست ملیون با تمام عوارض که پرداخت می شه یک ملیارد فروخته می شود.کم و کمش باید هفتاد ملیون یک ماشین شش تا هفت هزار دلاری پرداخت کنیم که در حال عادی بیست تا یست و پنج ملیون قیمتش می شود.
یعنی خود وارد کننده بلند گو دست بگیره بگه خودرو اقساطی از رده خارج میکنیم بدو خودروت رو بیار
سودی که از محل کمترشدن مصرف بنزین و تصادفات بدست میاد، ارزش داره که صنعت خودروسازی داخلی کمی بخوابه تا حساب کار دستشون بیاد. البته بیکاری کارگران صنایع خودروسازی هم موضوعی هست که باید بهش توجه بشه چاره ای اندیشیده بشه.
بقرآن ماشین ایرانی دوست نداریم این روبایدبه کی بگیم.دوست داریم ماشین خوب سواربشیم مگه جرمه؟ توروخدابذارین خودروهای ارزون واردبشن بقرآن داریم عقده ای میشیم.
عجب کار مسخره ای: یعنی قبلا که پولش رو می دادن اونجایی که پول می رفت نمی تونست خودروها رو اسقاط کنه حالا طرف که می خواهد خودرو وارد کند باید در صنعت استقاط خودرو هم دستی داشته باشد!!! اینطوری قیمت خودروی اسقاطی به شدت بالا می ره! چون یه وارد کننده به یکباره می خواهد مثلا 1000 تا ماشین وارد کنه
منظور از شش لیتر حجم موتور است که شش هزار سی سی است نه میزان مصرف آن
نمیشه همه ماشین های صفر داخلی رو هم از رده خارج کنن !!!!!

ماشین های صفر داخلی هم دستکمی از ماشین های فرسوده ندارن
دولت محترم خودش اقدام به جلو گیری از تولید خودروهای کم کیفیت داخلی با مصرف میانگین 10 لیتر کند هم مشکل ترافیک (تا حدودی) حل خواهد شد و هم ایمنی مردم تامین خواهد شد و از همه بالاتر خود دولت هم مسئول از رده خارج کردن این قبیل خودروها نیز میباشد و با این کار مثل یارانه و دیگر چیزها دارد از مسئولیت شانه خالی میکند.
الان 36 ساله مردم ما اسیر این خودرو سازان شدن نه ماشین خوب نه رنگ مورد علاقه نه کیفیت خوب با قیمت بالا اگه کمی فقط کمی دولت تعرفه رو کم کنه ماشین درست و حسابی وارد بشه جفا به مردمی که از همه چی کشیدن نشه چی از دولت کم میشه
با زهم محلی برای کاسبی یک عده

این یک جک است که باید وارد کننده خودرو بجای پرداخت هزینه اسقاط به یک نهاد عامل که کارش همین اسقاط است خودش به دنبال اسقاط کردن خودروی فرسوده بیفتد.
این هم یکی از آن حمایتهای یواشکی ولی محکم از خودروسازهای تنبل وطنی است. با این کار سنگ دیگری پیش پای وارد کنندگان خودرو خواهد بود

پیشنهاد میکنم در قالب یک مقاله مزایا و معایب این طرح را بررسی کنید
آی گل گفتی .علی آقا دهنت و باید طلا گرفت
تر خدا شرايط ورود خودرو هاي خارجي با كيفيت را سخت نكنيد
پس تکلیف محصولات باکیفیت جهانی ایران خودرو و سایپا چی میشه !!!!!!!!!!!!!!
واقعاً که کاهای بزرگ در دست آدمهای کوچک است...
وقتی مردم به خودروی ارزان، باکیفیت و کم مصرف دسترسی داشته باشند، خودبه خود اتومبیل های فرسوده از رده خارج می شوند!!
چرا اين امر رو به عهده خودرو سازان داخلي محول نميكنيد
هم پرمصرف هستند،هم تكنولوژي به روز نيست،ايمني هم ندارند و هم بسيار گران
چرا شرایط خارج کردن خودروهای فرسوده را برای کارخانجات خودرو نیز نمی گذارند تا اونها هم مجبور شوند مردم را برای خرید خودرو جدید تشویق کنند و خودروهای قدیمی را اسقاط کنند
نماند که محصولات ایرانی قدیمی اش بهتر از جدیدشه!!
من حاضرم 100 تا خودروی تویوتای هیبریت که اکترونیکی و بنزینی هستند وارد کنم و بجاش 200 تا از رده خارج کنم . و لی دیگه گمرگ و مالیات ندهم. قیمت فروش هم با قیمت ماشین و هزینه خارج کردن دو ماشین فرسوده و 5% سود از قیمت خرید خودرو با قیمت کاتالوگ .
این خودرو ها مصرفشون در هر 100 لیتر 4.5 لیتر بنزین است.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار