بازدید 9793
۴

خط پایان جنایت 19 ساله با ادای سوگند

کد خبر: ۴۱۴۹۹۱
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۲ 10 July 2014
گره کور معمای یک جنایت 19 ساله با ادای سوگند در دادگاه به خط پایان خواهد رسید.

به گزارش ایران، در این جنایت، جوان قصاب با حمله دو برادر به قتل رسید که با مرگ یکی از آنان در نروژ، برادر دیگر ادعای بی گناهی دارد.

جنایت در سال 74

 ساعت 5/9 شب ششم دی‌ماه سال 74 فریادهای مردی سکوت سه راهی زندان تهران را شکست و جنایتی خونین رخ داد.

مردانی که در حجره‌هایشان بودند با شنیدن ناله‌های مردی از مغازه‌هایشان بیرون دویدند و با صحنه خونین قتل مردی 26 ساله روبه‌رو شدند که دو مرد قمه کش در حال فرار بودند.

ماجرای درگیری مرگبار خیلی زود به پلیس مخابره شد و دقایقی نگذشته بود قاضی ویژه قتل مجتمع قضایی جنایی تهران پای در قتلگاه گذاشت و در حلقه تماشاچیان دست به تحقیقات میدانی زد.

خیلی زود مشخص شد قربانی قصاب 26 ساله‌ای به نام «ماشاءالله» است که پشت فرمان‌خودروی وانت مزدایش مورد حمله دو مرد قمه کش قرار گرفته است و تنها یک لنگه کفش از عاملان جنایت در صحنه بر جامانده است.

تماس تلفنی قاتل


کارآگاهان برای ردیابی عاملان این جنایت به تحقیق از مرد مغازه‌دار پرداختند که شاهد قتل جوان قصاب بود وی گفت: شب حادثه صدای شدید ترمز خودرویی را شنیدم و از مغازه بیرون دویدم صحنه تلخی بود، دیدم یک خودرو «بی.ام.و» جلوی وانت مزدایی پیچیده و راه آن را بسته است و دو مرد جوان از آن پیاده شده‌اند صدای فریاد و ناله راننده وانت را شنیدم بعد از آن درگیری بالا گرفت و مرد زخمی یکی از آن دو مرد مهاجم را تعقیب کرد و ناگهان مرد دیگری از پشت سر رسید و با قمه ضربه‌ای به وی زد.

هیچ کس نتوانست جلو برود، همین که یک زن می‌خواست دخالت کند یکی از آن دو مرد خشن با چاقو تهدیدش کرد سپس آن دو مرد سوار بی.ام.و شده و گریختند.

پدر قربانی نیز در جریان تحقیقات سرنخ اصلی را در اختیار تیم قضایی و پلیسی قرار داد و گفت: ساعت نزدیک 10 شب بود که زنگ تلفن خانه‌مان به صدا درآمد وقتی گوشی را برداشتم «غلام» که از دوستان قدیمی پسرم به نام ماشاءالله بود به من گفت: ماشاءالله را کشتم بروید سه راه زندان جسدش را ببینید.  وقتی مشخص شد عاملان جنایت دو برادر به نام‌های «غلام» و«محمدحسین» هستند، تلاش برای ردیابی و دستگیری آنان آغاز شد.

فرار به نروژ

پلیس در ردیابی عاملان جنایت به بن‌بست خورد تا این‌که مشخص شد غلام به نروژ فرار کرده‌است و هیچ ردپایی در دست نبود تا این که چند سال بعد پلیس جنایی تهران گزارشی از مرگ غلام در تصادف در خاک نروژ دریافت کرد که جسدش برای خاکسپاری به ایران انتقال یافته بود.

ردیابی دومین برادر

مرگ غلام کافی بود تا این مرد از فهرست تحت تعقیب‌های پلیس خارج شود و کارآگاهان اقدام‌های اطلاعاتی خود را روی دستگیری محمدحسین متمرکز کنند تا این‌که پس از گذشت 15 سال توانستند وی را روز تاسوعای حسینی سال 88 در دماوند دستگیر کنند.

 محمدحسین دربازجویی‌ها شرکت در هرگونه قتلی را نپذیرفت و ادعا کرد در شب جنایت همراه برادرش بوده اما دخالتی در مرگ جوان قصاب نداشته است.

 6 سال بعد

در برابر ادعاهای بی گناهی «محمدحسین» خانواده ماشاءالله اصرار کردند که وی عامل اصلی قتل است و غلام در صحنه قتل برادرش را همراهی می‌کرد. همین کافی بود تا پرونده «لوث» شود و با مراسم قسامه محمدحسین در برابر مجازات قصاص قرار بگیرد.
  
سوگند برای شناسایی قاتل

خانواده قربانی جنایت دراین مرحله ابتدا توانستند 30 شاهد را برای ادای سوگند پیدا کنند شش ماه پیش آنان با حضور در برابر قاضی دادگاه بعثت مراسم قسامه را اجراکردند، اما از آنجا که باید 50 نفر در مجرمیت محمدحسین در قتل جوان قصاب سوگند  می‌خوردند قاضی پرونده فرصت داد تا 20 نفر دیگر برای اجرای مراسم قسامه در دادگاه حاضر شوند.

 14 قسم دیگر

از حدود ساعت 11 صبح سه‌شنبه سوم تیرماه سال جاری مجتمع  قضایی بعثت محل تجمع خانواده و بستگان طرفین یکی از طولانی‌ترین پرونده‌های جنایی بود. پدر و مادر ماشاءالله با نوه‌شان و 44 نفر از بستگانشان در محوطه دادگاه جمع شده بودند تا در مراسم قسامه شرکت کنند. از سوی دیگر خانواده محمدحسین نیز حضور داشتند که سخت نگران سرنوشت پسرشان بودند. در این بین که احتمال درگیری بین دو خانواده وجود داشت مأموران کنترل محوطه دادگاه را به دست گرفتند تا از بروز هرگونه بی‌نظمی‌ جلوگیری شود.

ساعت 15‌:‌11 دقیقه صبح قاضی شعبه 1156 پشت میز محاکمه نشست و به جلسه دادگاه رسمیت داد و این جلسه با 14 نفر از اقوام مقتول که برای مراسم قسامه آمده بودند برگزار شد.

این در حالی است که باید 20 نفر در مراسم قسامه شرکت می‌کردند که بنابه دلایلی شش نفر نتوانستند حضور پیدا کنند و قرار شد که وقت دیگری تعیین و این شش نفر برای سوگند در جلسه دادگاه حضور یابند.

«حسین غریبی» برادر قربانی که در جلسه مراسم قسامه شرکت داشت گفت: ما مطمئن هستیم محمد حسین ضربه نهایی را به برادرم زده است و در زمان بررسی‌های پلیسی لنگه کفشی که از عامل قتل در صحنه جرم باقی مانده بود متعلق به محمدحسین بود و از طرفی برادرش غلام در تماس تلفنی شب جنایت به پدرم گفته بود که محمدحسین، ماشاءالله را کشته است.

این در حالی است که محمدحسین متهم پرونده با گذشت شش سال زندان اصرار بر بی گناهی دارد و می‌گوید برادر مرده‌اش قاتل بوده و وی هیچ دخالتی نداشته است. اولیای دم اصرار بر قصاص قاتل پسرشان دارند. اکنون تلاش در خصوص زوایای پنهان این پرونده جنایی 20 ساله ادامه دارد.
 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۴
کفش های سیندرلا
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
چه ربطی داشت الان!!!!!؟؟؟
خون مقتول همیشه پای قاتل رو میگیره
فقط اعدام
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل