بازدید 10839
رییس مرکز تحقیقات سرطان:

ایران بالاترین رشد سرطان را در جهان دارد

رییس مرکز تحقیقات سرطان گفت: ایران تقریبا بالاترین رشد سرطان را در جهان دارد.
کد خبر: ۴۱۴۴۶۶
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۴ 08 July 2014
رییس مرکز تحقیقات سرطان گفت: ایران تقریبا بالاترین رشد سرطان را در جهان دارد.

به گزارش ایرنا دکتر «محمداسماعیل اکبری» گفت: اکنون به ازای هر یکصد هزار نفر از جمعیت کشور، حدود 150 نفر به سرطان مبتلا هستند که سرطان معده، شایع ترین سرطان در مردان و سرطان پستان نیز شایع ترین سرطان ها در زنان کشور شناخته شده است.

وی با بیان اینکه هر سال حدود 85 هزار مورد جدید ابتلا به سرطان در کشور رخ می دهد، افزود: حدود 400 ‏هزار نفر نیز با این بیماری به زندگی خود ادامه می دهند‎.‎

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به داروهای بیماران سرطانی اشاره کرد که به گفته وی، بیش از 90 درصد داروهای این بیماران همچنان وارداتی است.

وی ادامه داد: با توجه به وضعیت سرطان در کشور، باید پژوهشگران صنعت دارو در زمینه ساخت و تولید داروهای سرطانی تلاش بیشتری انجام دهند.

اکبری به توانمندی های ایران و وجود ساختاری های لازم برای ساخت و تولید داروهای سرطانی در کشور نیز اشاره کرد و گفت : اما در عین حال مدیریت پژوهش برای دارو ضعیف است.

** پیری جمعیت یکی از علل افزایش سرطان در کشور

وی یکی از علل بالا بودن رشد سرطان را پیر شدن جمعیت ایران عنوان کرد و افزود: به جز پیر شدن جمعیت، افزایش امید به زندگی، سبک زندگی نادرست و آلودگی زیست محیطی نیز از دیگر عوامل افزایش سرطان است.

رییس مرکز تحقیقات سرطان گفت : حدود 70 درصد علت ابتلا به بیماری سرطان در کشور به افزایش سن و 30 درصد نیز به سبک زندگی نادرست مرتبط است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان