بازدید 3774
۱

انهدام باند بزرگ سرقت از منازل

کد خبر: ۴۱۲۹۷۱
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰ 03 July 2014
رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: در عملیات ویژه و مشترک کارآگاهان پایگاه جنوب و غرب پلیس آگاهی استان اصفهان اعضای باند بزرگ سرقت منزل شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش آرمان، ستار خسروی با اعلام این مطلب اظهار کرد: در پی وقوع سرقت‌های منزل در محدوده جنوب و غرب شهر اصفهان، موضوع شناسایی و دستگیری سارقان و جلوگیری از سرقت‌های احتمالی دیگر به صورت ویژه در دستور کار  کارآگاهان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در این زمینه تحقیقات وسیعی توسط کارآگاهان انجام شد و بلافاصله گشت‌های کمین و شکار این پلیس در سطح حوزه‌های مختلف شهر اصفهان فعال شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان عنوان کرد: تحقیقات برای دستگیری عاملان این نوع سرقت‌ها ادامه داشت تا اینکه یکی از واحدهای گشتی حین گشت زنی به دو نفر که در حال تخریب قفل منزلی بودند مظنون شدند و این افراد را دستگیر کردند و برای تحقیقات بیشتر به پلیس آگاهی انتقال دادند.

خسروی گفت: در تحقیقات صورت گرفته، متهمان که در ابتدا منکر هرگونه جرمی بودند هنگامی که با مدارک و مستندات پلیس روبرو شدند به ده‌ها فقره سرقت منزل و کیف قاپی در محدوده‌های جنوب و غرب شهر اصفهان اقرار و 10 نفر از همدستان خود را معرفی کردند.

این مقام انتظامی اظهار کرد: با اعترافات صریح متهمان مأموران طی هماهنگی با مقام قضایی در یک عملیات دقیق و حساب شده به مخفیگاه متهمان رفته و هر 10 نفر اعضای این باند را دستگیر کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با بیان اینک 10 نفر از اعضای این باند غیر بومی و از سارقان حرفه‌ای و سابقه دار و یک نفر مال‌خر است، تصریح کرد: در این عملیات اموال مسروقه بسیاری شامل انواع لوازم صوتی و تصویری، لپ تاپ، رایانه و اشیای عتیقه و با ارزش از مخفیگاه سارقان کشف شد که این اموال پس از سیر مراحل و به تدریج به مالباختگان آن‌ها تحویل داده خواهد شد.

خسروی خاطرنشان کرد: شهروندانی که منازل آن‌ها در حوزه جنوب و غرب شهر اصفهان در یک یا دو ماه گذشته مورد دستبرد قرار گرفته می‌توانند جهت پیگیری پرونده خود به پایگاه جنوب و غرب پلیس آگاهی استان اصفهان مراجعه و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 2184333 تماس حاصل کنند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با بیان اینکه این سارقین منازلی را انتخاب می‌نمودند که عمدتاً فاقد حفاظ بوده و از ایمنی لازم برخوردار نبودند، گفت: توصیه ما به شهروندان این است که حتماً از حفاظ‌های ایمنی مناسب روی دیوارها استفاده کرده، از درهای ضد سرقت و درهای آکاردئونی برای منازل آپارتمانی استفاده کنند و از نگهداری اشیا و اموال با ارزش خود در منازل خودداری کرده و آن‌ها را به صندوق امانات بانک‌ها بسپارند.

وی افزود: سارقان زمان تاریک شدن هوا که لامپ منازل تازه روشن می‌شود را برای سرقت انتخاب می‌کردند و منازلی را که چراغ آن‌ها خاموش و خالی از سکنه بود را مورد دستبرد قرار می‌دادند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه سارقان در اعترافات خود عنوان داشتند در راه پله به همسایه‌ها برمی‌خوردند و بدون اینکه کسی از هویت آن‌ها بپرسد با خیال راحت به کار خود مشغول می‌شدند، گفت: همسایگان باید به جا به‌جایی اثاثیه و تردد در آپارتمان‌ها حساس باشند و اگر غریبه‌ای را در آپارتمان دیدند از هویت آن‌ها کاملاً اطمینان پیدا کنند و تردد یا توقف افراد غریبه و مشکوک در کوچه و آپارتمان را حتماً از طریق شماره تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
کاش فقط یک سال، فقط یک سال، دست همه دزدان دستگیرشده قطع می شد... تا جامعه لااقل برای بیست سال در آرامش بود..
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی