بازدید 8359

حزب الله مناطق مرزي سوريه–لبنان را پاکسازي‌ کرد

نيروهاي حزب‌الله لبنان عمليات گسترده‌اي را به منظور پاکسازي مناطق مرزي بين لبنان و سوريه از وجود تروريست ها آغاز کرده اند.
کد خبر: ۴۱۲۹۵۸
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۷ 03 July 2014
نيروهاي حزب‌الله لبنان عمليات گسترده‌اي را به منظور پاکسازي مناطق مرزي بين لبنان و سوريه از وجود تروريست ها آغاز کرده اند.

به گزارش روزنامه اطلاعات، در حالي که ارتش سوريه از کنترل کامل منطقه راهبردي «القلمون» در نزديکي مرز با لبنان خبر داد، نيروهاي حزب الله از چند روز گذشته عمليات دقيق و گسترده‌اي براي پاکسازي مناطق مرزي بين لبنان و سوريه آغاز کرده اند. اين عمليات پس از عقب نشيني افراد مسلح از اين منطقه آغاز شده است.

حزب الله اين عمليات را با هدف پاکسازي مناطق مرزي از افراد مسلح و از بين‌ بردن همه کانون‌هاي احتمالي تروريسم آغاز کرده است. از بدو حضور افراد مسلح در منطقه القلمون واقع در مناطق سوري نزديک به مرزهاي لبنان، تعداد زيادي موشک‌ و راکت‌ توسط افراد مسلح به سوي لبنان شليک شده‌ است. اين مناطق به کانون حضور تروريست‌ها و ايجاد ناامني در لبنان تبديل شده بود.

درتحولي ديگر ارتش سوريه در نبرد سنگين با گروههاي تروريستي يکي از سرکردگان مهم ارتش آزاد ملقب به «شيخ هلال» را در حلب به هلاکت رساند. درچنين شرايطي «جان مک‌کين» سناتور جمهوري‌خواه آمريکا با اعضاي معارضان سوري در استان «غازي آنتپ» ترکيه ديدار کرد. خبر ديگر اينکه يک کشتي دانمارکي حامل صدها تن تسليحات شيميايي سوريه وارد بندري در جنوب ايتاليا شد و قرار است محموله‌هاي خود را براي امحاء تحويل کشتي باري آمريکا بدهد.

موضع قاطع روسيه

معاون وزير خارجه روسيه گفت کشورش هرگونه قطعنامه‌اي که شامل اعمال زور و تحريم عليه سوريه شود را قبول نخواهد کرد. «گنادي گاتيلوف» افزود: گفت‌وگوها در شوراي امنيت در خصوص قطعنامه‌هايي که مي‌تواند رنج و سختي شهروندان سوري را کاهش دهد ادامه دارد و روسيه با صدور قطعنامه‌هايي که مي‌تواند شدت اوضاع بد انساني در سوريه را کاهش دهد و منجر به رسيدن کمک‌هاي بشردوستانه به نيازمندان سوري شود مخالفت نخواهد کرد. دراين حال رويترز از تلاش کشورهاي غربي براي متقاعد کردن روسيه و چين به موافقت با تصويب قطعنامه‌اي در مورد سوريه خبر داد. اعضاي شوراي امنيت سازمان ملل در پيش‌نويس جديد قطعنامه ارسال کمک‌هاي بشردوستانه به سوريه، بحث استفاده از فصل هفتم منشور سازمان ملل را حذف کرده‌اند تا مسکو را به موافقت با تصويب آن وادارند. از سويي روسيه خواستار انتخاب هر چه سريعتر جايگزين اخضر ابراهيمي شد. روسيه اعلام کرد تا زماني که ميانجيگر جديدي تعيين نشود، هيچ مذاکره‌اي ميان دولت سوريه و مخالفان صورت نخواهد گرفت.

تصرف «بوکمال»

گروه تروريستي داعش شهر«بوکمال» سوريه واقع در نزديکي مرز عراق را به کنترل خود در آورد. منابع خبري تأکيد کردند عناصر داعش پس از درگيري هاي شديد با عناصر گروه تروريستي «جبهه النصره»، کنترل اين شهر را در دست گرفتند. در اين درگيري ها شماري از اعضاي دو طرف از جمله دو سرکرده اين گروه ها به هلاکت رسيدند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل