بازدید 32854
از انواع شعار و پلاکارد تا مجروح شدن یکی از اساتید؛

معارفه سرپرست دانشگاه امیرکبیر متشنج شد!

گویا تغییر چند تن از رؤسای دانشگاه‌ها در دولت یازدهم که پیشتر واکنش‌های تند و تیزی همراه آورده بود،‌ وارد فاز جدیدی شده است؛ اتفاقاتی پشت پرده که پیشتر موجب شد، رئیس دانشگاه تهران پس از انتخاب به شیوه‌ای منحصر‌بفرد، ‌سرپرست معرفی شود و امروز در قالب متشنج شدن معارفه سرپرست یک دانشگاه دیگر بروز کرده است.
کد خبر: ۴۱۱۷۳۸
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۵ 28 June 2014
گویا تغییر چند تن از رؤسای دانشگاه‌ها در دولت یازدهم که پیشتر واکنش‌های تند و تیزی همراه آورده بود،‌ وارد فاز جدیدی شده است؛ اتفاقاتی پشت پرده که پیشتر موجب شد، رئیس دانشگاه تهران پس از انتخاب به شیوه‌ای منحصر‌بفرد، ‌سرپرست معرفی شود و امروز در قالب متشنج شدن معارفه سرپرست یک دانشگاه دیگر بروز کرده است.

به گزارش «تابناک»، مراسم معارفه سیداحمد معتمدی، سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر که صبح امروز با حضور معاون پارلمانی وزارت علوم ـ و البته بدون حضور خبرنگاران‌ ـ در حال برگزاری بود، با شکستن درها و پنجره‌های سالن به دست برخی و ورود ایشان به سالن‌ به تشنج کشیده شد و به روایاتی بر هم خورد.

گزارش‌های دریافتی حاکی است، در این رویداد علاوه بر شکستن در و پنجره ساختمان فارابی، یکی از اساتید این دانشگاه هم مجروح شد و برهم زنندگان نظم نشست با سر دادن شعارهایی، مانع از ادامه مراسم شدند.


مهر به نقل از یکی از دانشجویان حاضر‌ در این نشست نوشت: ‌قرار بود برنامه تودیع و معارفه با حضور نماینده پارلمانی وزیرعلوم، جامعه دانشگاهی اساتید و کارکنان دانشگاه ساعت 10 صبح در سالن آمفی تئاتر ساختمان فارابی برگزار شود. با توجه به اینکه ظرفیت سالن تکمیل شده بود، انتظامات در ساختمان را بسته بود که یکسری از دانشجویان دانشگاه برای ورود به داخل سالن با انتظامات درگیر شده و در شیشه‌ای را شکسته و وارد سالن شدند. این موضوع نظم جلسه را هم زد و به دلیل مشکلاتی که پیش آمد، یکی از اساتید حاضر در جلسه از ناحیه دست مجروح شد.

فارس به نقل از اقبالی، مسئول بسیج دانشجویی این دانشگاه نوشت: مراسم معارفه سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر، صبح امروز با حضور معاون پارلمانی وزارت علوم در حال برگزاری بود که عده‌ای با شکستن درها و پنجره‌های سالن وارد مراسم شده و آنجا را به هم زدند.

محمد حسین قائد شرف، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز در این باره به مهر گفت: اتفاقی که افتاد این بود که در ورودی ساختمان فارابی به دست برخی از دانشجویان شکسته شد. البته این اتفاق دو سال پیش نیز افتاده ‌و در دفتر ریاست نیز توسط این دانشجو نماها شکسته بود. متأسفانه تعداد محدودی حضور دارند که از هر فضایی برای برهم زدن نظم دانشگاه استفاده می‌کنند و برایشان فرقی نمی‌کند چه فضایی باشد؛ تغییر ریاست یک بهانه بود. اگر کارنامه درسی این افراد هم بررسی شود بد نیست!

وی در تشریح اتفاقات رخ داده گفت: ابتدا جلسه آرام بود. دکتر معتمدی سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر سخنرانی خوبی در ابعاد فرهنگی، علمی و مدیریتی داشت. سپس مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه امیرکبیر نکاتی در رعایت اخلاقیات یادآ‌ور شد که در پایان جلسه این دانشجویان شروع کردند به شعار دادن و برهم زدن نظم جلسه تا فضایی را که دوست دارند پدید آورند.

آنچه پیش از بر هم خوردن مراسم روی داد؛
 
مراسم امروز در حالی آغاز شد که سید احمد معتمدی، سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر با تأکید بر اینکه «بنا داریم نشاط و شادابی را به دانشگاه برگردانیم»، گفت: با توجه به کاهش نشاط و شادابی در دانشگاه‌ها، مهاجرت و خروج نخبگان طی سال‌های گذشته چند برابر شده است. باید با همدلی و همکاری دانشگاهیان نشاط را در محیط دانشگاه بیشتر کنیم؛ فعالیت‌ها باید انجام ‌و در کنار آنها حساسیت‌ها نیز رعایت شود.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی و فعالیت در حوزه دانشجویی و فرهنگی بسیار سخت است، گفت: باید با کمک همه گروه‌ها، اساتید، دانشجویان و نماینده ولی فقیه در دانشگاه راه حل‌هایی برای فعالیت‌های دانشجویی و فرهنگی پیدا کنیم. اتفاقات مهمی در بخش‌های علمی و آموزشی دنیا رخ داده است؛ اما ما فاصله زیادی با این تغییرات داریم؛ برای نمونه، رشته‌های میان رشته‌‌ای در دانشگاه‌های جهان بسیار تقویت شده‌اند، ولی ما در نظام آموزشی خود از این نوع رشته‌ها غافل بوده‌ایم.

سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه هیچ گاه برای ‌فعالیت‌های اجرایی ترسی نداشته‌ام، افزود: مسئولیت ریاست دانشگاه بسیار سنگین است. من تلاش داشتم مسئولیت ریاست دانشگاه را بر عهده نگیرم؛ اما به دلیل علاقه‌ام به دانشگاه صنعتی امیرکبیر این مسئولیت را پذیرفته‌ام و با پذیرش این مسئولیت با تمام توان در خدمت دانشگاه خواهم بود.

پس از معارفه سرپرست، نوبت حجت الاسلام میراحمدی، رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر بود که پشت تریبون قرار گرفته و بگوید: دانشگاه صنعتی امیرکبیر دانشگاه با عظمتی است و تمام افرادی که از گذشته تا کنون پرچم این دانشگاه را به دست گرفته‌اند، همواره برای نام پرافتخار این دانشگاه تلاش کرده اند.

وی با بیان اینکه با همه قدرت در خدمت دکتر معتمدی، سرپرست دانشگاه است، افزود: ریاست دانشگاه کار بسیار سختی است و دکتر معتمدی به سختی این مسئولیت را پذیرفته اند.

در ادامه سعدالله نصیری قیداری، معاون حقوقی و پارلمانی وزارت علوم پشت تریبون قرار گرفت و گفت: دانشگاه صنعتی امیرکبیر دانشگاه خوشنامی است و این دانشگاه با سابقه طولانی جوانان نخبه و مدیران بسیاری برای کشور تربیت کرده است؛ بنابراین، دانشگاه صنعتی امیرکبیر باید الگوی دیگر دانشگاه‌های کشور باشد.

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت علوم با بیان اینکه مشورت با اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها احترام به آنهاست، گفت: در انتخاب رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز با اعضای هیأت علمی مشورت شد و فردی با بیشترین مقبولیت، رتبه علمی بالا و بیشترین مسئولیت اجرایی برای ریاست این دانشگاه انتخاب شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۱۸۲
انتشار یافته: ۲۶
دلواپسان بی منطق: یاما یا هیچکس...فتنه ای دیگر در راه هست اما این بار ....
حتما کاملا خودجوش و غیر سیاسی بوده !!!!!!!

از تصاویر میشه فهمید که چه کسانی پشت ماجرا بودن !!!!

دلواپسان خسته نباشید !!!!
اينها دانشجو نما هستند اسم دانشگاه ودانشجو را خراب نكنيد نيروى انتظامى وقوه قضاييه يكبار براي هميشه بايد جلوي اين عده افراد هوچي و خودسر را بگيرند!!!!
این دانشجو هایی که پلاکارد گرفتن که "دانشگاه جای جریان های سیاسی نیست" تو این 8 سال کجا بودن؟!؟!
فکر نکنم دلیلش کامل شدن ظرفیت بوده باشه نوشته ای که دسته یکی از دانشجوهاست راجع به سیاسته! اونا هم دانشجو هستن یعنی ما فرقه دانشجو رو با دانشجو نماها تشخیص نمیدیم حتما دلیلی داره حتما نذاشتن قانونی اعتراض کنن از این راه وارد شدن.
بلاخره دوستانی که با سهمیه های ویژه وارد می شوند برای همین مواقع است و باید دین خودشان را وفا نمایند تا ...............
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
خیلی خوب گفتی.دمت گرم.
منافه یه عده به خطر افتاده.مطمین باشین.ظاهر افراد دانشجو نما خیلی چیز ها رو بیان میکنه
یک دانشجوی عادی می تونه چنین کاری بکنه
در جا اخراجش می کنند
نه مگر اینکه به بالاترین مناسب سیاسی کشور وابسته باشه
کلا کشور واسه عده ای خاص و محدوده.
عده به جهت اينكه جايگاهي در دانشگاه ها ندارند سعي دارند تا با تهديد و حركت هاي افراطي كارهاي قانوني وزير علوم را زير سوال ببرند و افكار خود را به كرسي بنشانند.
و باز هم داستان بی پایان لباس شخصی ها !!!!
اولا که روابط عمومی دانشگاه از همه دانشجوی ها برای شرکت تو مراسم دعوت کرده بود ( از طریق ایمیل دانشگاه ) اما انتظامات محترم اجازه ورود دانشجو ها رو حتی با اینکه بعضی اساتید درخواست کردن درو باز کنن نمیداد.
دوما که جز قبل مراسم که که بخاطر شلوغی در شیشه ای ساختمان فارابی شکست هیچ تشنج و درگیری پیش نیومد ! تنها شعار هایی هم که دادن ... معتمدی معتمدی حمایتت میکنیم.. رهایی بای بای.. ارزو بای بای.. سیدی بای بای بود
سوما جهت اطلاعتون دکتر معتمدی بعد از نصیری و میر احمدی صحبت کرد نه قبلشون !!!!

اینقد مغرضانه خبر پخش نکنید

زنده باد پلی تکنیک
وقتی فضای نقد در جامعه بسته باشد این مشکلات پدیدار میشود.
بستن دهن مردم مساوی است با باز شدن و طوفانی شدن دست و پای آنها
اینها همان سهمیه ای ها هستند که احساس خطر کرده اند و بقایشان در این آشوبهاست. به عنوان دانشجوی این دانشگاه از وزیر علوم خواهشمندم جلوی اینها بایستد.
اگر با اینها بر خورد نشود ماجرا هایی همچون فتنه 88 تکرار خواهد شد، لطفا رسیدگی شود
بی نظمی در اجتماعات مسیول ندارد نیروی انتظامی فقط مسیول لباس و موی سر ....
پاسخ ها
ندا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
عکس العمل حراست دانشگاه بستگی به این داره که کیا مسبب این بی نظمی ها باشن!!!
و البته کلا هم خودجوش و نامعلوم !
متاسفانه از وقتی که آقای فرجی وزیر شده وضعیت دانشگاهها خیلی بد شده اکثر دانشگاههای معروف دارن با سرپرست اداره میشن در حالی که این روند صعودی یک دانشگاه رو مختل میکنه
تا كي مي خواهيد به مردم دروغ بگوييد؟
یعنی جدا ها اگه به تصاویر خوب نگاه کنیم بیشتر و بیشتر به بعضی چیزا پی میبریم
دانشجو نما
استاد نما
منبعد هم رئیس جمهور نما - وزیر نما و غیره
چرا کسی نمی تونه این عزیزان رو تعلیق کنه؟ اگه همین اتفاقا در دولت محترم قبل می افتاد چی می شد؟!
چند تا دانشجونمایی که حق تعیین رئیس کل دانشگاه و سرپرستی کل دانشجویان دانشگاه را از آن خود می دانند!
کی بودن حالا؟
کلا با یه عده اخلالگر از گروهی خاص اصن برخورد نمیشه. باید حرف حرف اینا باشه و همه کاره باشن!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست