بازدید 15131

ابهام در قیمت خودروی پژو 206

علیرغم تعیین قیمت بسیاری از خودروهای داخلی هنوز تکلیف قیمت خودروی پژو 206 مشخص نشده است.
کد خبر: ۴۰۹۰۳۱
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۰ 18 June 2014
علیرغم تعیین قیمت بسیاری از خودروهای داخلی هنوز تکلیف قیمت خودروی پژو 206 مشخص نشده است.

به گزارش ایسنا، شورای رقابت حدود 10 روز پیش قیمت جدید خودروهای داخلی را اعلام کرد. نکته قابل توجه در قیمت‌های اعلامی پایین‌تر بودن قیمت جدید برخی از خودروها از قیمت‌های فعلی آن‌ها بود.

نمونه این موضوع خودروی پژو 206 است که در حالی قیمت جدید تیپ 5 آن حدود 28 میلیون و 200 هزار تومان اعلام شده که قیمت فعلی این خودرو 35 میلیون و 431 هزار تومان است.

در این زمینه رییس شورای رقابت اعلام کرده که دلیل این تفاوت قیمت، اختلاف با خودروساز در زمینه قیمت پایه این خودرو است. البته شیوا اظهار کرده که با شرکت ایران خودرو جلسه‌ای برای رفع اختلاف در این باره تشکیل خواهد شد.

با این حال اگرچه زمان این جلسه شنبه اعلام شده بود اما ظاهرا این جلسه هنوز تشکیل نشده و در نتیجه قیمت خودرو پژو 206 در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

البته نکته قابل توجه در این زمینه آن است که شورای رقابت در حالی قیمت رانا را چند میلیون تومان بیشتر از پژو 206 تعیین کرده که قیمت تمام شده 206 بیشتر از رانا است.

برخی فعالان صنعت خودرو در این زمینه معتقدند: اگر قیمت پژو 206 اصلاح نشود مطمئنا خودروساز از تولید آن خودداری خواهد کرد.

تفاوت بین قیمت فعلی و قیمت جدید این خودرو حدود هفت میلیون تومان است و ‌چگونه خودروساز می‌تواند با وجود افزایش هزینه‌های تولید خودروی پژو 206 را هفت میلیون تومان ارزان‌تر از قیمت فعلی آن عرضه کند.

به گفته اعتقاد برخی کارشناسان تولید پژو 206 با قیمت فعلی نیز زیان‌ده است ممکن است در صورت اصرار شورای رقابت بر این قیمت، تولید این خودرو متوقف شده یا آن‌که خودروساز‌ این محصول را به قیمت واقعی عرضه کنند.

در این زمینه باید دید چه زمانی جلسه بین شورای رقابت و شرکت ایران خودرو تشکیل و در زمینه قیمت نهایی پژو 206 تصمیم‌گیری خواهد شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۵
انتشار یافته: ۲۷
منتاژ خودروهاي فرانسوي را توليد ميگند ...
پيكان كجايي يادت بخير
چقدر بدبختیم که این 206 که توی فرانسه چندسالیه ازرده خارج شده هنوز تو کشور ما روی قیمتش ابهام دارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
البته جهت اطلاع شما خودرو 206 هنوز تو فرانسه تولید میشه و قراره آخر 2014 از رده خارج بشه. همین 206 ناقابل هنوز با کیفیت ترین خودرو تولیدی ایران خودرو هست داداش
پیشنهاد بنده این است که کلا صنعت خودروسازی را منحل و خیال خود را راحت کنیم. تولید خودروی بی کیفیت با قیمت بالا چه دلیلی میتواند داشته باشد؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
واي نگو نگو نگو
راستي از پيگيري گزارش تحقيق وتفحص مجلس چه خبر؟
قیمت کیا اپتیما با کرایه حمل تاتحویل بند عباس 20.000 دلار که با دلار 3200 تومانی میشود 64.000.000 تومان . بعد رانا که ساخت داخله و از احاظ امکانات و ایمنی قابل مقایسه نیست 30.000.000 ؟؟؟؟ من دیگه هیچ حرفی ندارم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
نه نشد
كاري به اين مسايل نداشته باش
دستان پشت پرده از همه قويترند
الان افرادی که قبلا برای تحویل تیرماه (طرح پیش فروش) ثبت نام کردند دعوتنامه هاشون صادر شده با قیمت قبلی یعنی حدود 36 میلیون تومان.اگر این قیمت های جدید اجرایی بشه متضرر میشن. و حتی اگه کارخانه بخواد تولید رو متوقف کنه تا چندماه آینده که باید خودروهای ثبت نام های قبلی رو تحویل بدن امکانپذبیر نیست.لطفا در این باره اطلاع رسانی کنید.
سلام

چرا یک بار برای همیشه شورای رقابت یا ایران خودرو برای مردم توضیح نمیدهند که نحوه قیمت گذاری خودرو چگونه است؟چطور قیمت خودرو در ایران اینقدر با قیمنهای جهانی فرق داره؟ چرا کارخانه های خارجی با وجود اینکه حمایت صد در صد دولتهایشان را ندارند قیمتهای منطقی و سود خوبی دارند؟ آقا یک بار برای همیشه برای ما این موضوع رو روشن کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
و مهمتر اینکه مردم همان کشورها حق انتخاب دارن.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
روشن كنند كه بازار كاسبي خودشان تاريك ميشه
آقا بیست سی تا خودرو گران شده هیچی نمیگن این خودرد سازها حالا یکی از خودرو ها کمی ارزون شده اونم چون قبلا بیش از اندازه گرون شده بود حالا صدای همه دراومده ؟
بلا خره هر گرونی شاید ارزونی هم داشته باشه مگه دلار به مرز 4000 تومان نرسید حالا شده 3200 تومن و سکه 1800000 تومان را رد کرد حالا شده 950000 تومان این که دیگه گریه و زاری نداره که خودروساز دراورده واله اگه تعرفه رودارن همین 206 به زیر ده میلیون تومان میرسه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
ارز مباده ای میگیرن 2500 تومن ، بازم مینالن میگگن ما ضرر میکنیم.
به ما چه مربوطه که ظرر میکنید چون ضرر میکنید باید دستتون بکنید تو جیب ملت؟
تابناك جان داري از خودرو سازان طرفداري ميكني ؟
مگه نمیگن ضرر میدن. خوب تعطیلش کنید. والا
با سلام من 4ماه 206 sd گرفته ام تا الان متوجه شده ام بوق 405 روی ان است دیروز کلید سه کاره کولر خراب شد کلید 405 روی ان بود سوال کنید من 206خریده ام یا 405 این کلاهبرداری اشکار است من شکایت دارم کسی هست رسیدگی کند پس باید قیمت 405 داشته باشد
ما که اصلا به ضرر هفت میلیونی خودرو ساز راضی نیستیم.
اصلا تولید نکنندُ خودروی خارجی بدون گمرکی سوار میشویم....
من موندم اگر ایران میخواست یه ماشینی مثل بوگاتی تولید کنه چند میخواست بفروشتش؟؟؟؟

خب ماشین هرچی ارزون تر باشه فروشش بیشتره و دیگه مردم ماشینهای 30 سال پیششون رو سوار نمیشن و ماشین نو میخرن ولی متاسفانه این تفکر وجود نداره و میخوان با فروش یه تعداد محدود ماشین میلیارد ها دلار گیرشون بیاد
یک پیشنهاد:
خودروسازها هر کدام از خودروها (از جمله 206) را که به دلیل زیان دهی تولید نکنند، دولت به تعرفه صفر وارد کند تا نه خودروساز بینوا؟؟؟؟ به ضرربیافتد و نه مردم عاشق 206 بی ماشین بمونند.
مرگ یک بار شیون هم یکبار! در این دو تا کارخانه ضررده رو که ماشین های مونتاژیشون سالانه هزاران ایرانی رو به کشتن میده ببندید تا مردم ایران هم مثل بقیه دنیا از ماشین های به روز و مدرن استفاده کنند.
این همه جوون بیکار داریم این 40000 کارکنان این دو مونتاژکار هم روش!
آقای روحانی، نعمت زاده، مدیران خودرو، نمایندگان و یا هرکسی که کلی مسئولیت قلمبه سلمبه دارد ولی در عمل کاری نمی کنند:
امام علی:
هر آنچه برای خود می پسندی، برای دیگران بپسند و هر آنچه را برای خود نمی پسندی، برای دیگران نیز نپسند.
آیا اگر شما هم کارمند ساده بودی ، 6 صبح هم خودت و هم زنت می زدید بیرون، برای چندر غاز پول اضافه کار می موندید، 7 شب میرسدید خونه، با پس انداز و قسط و وام و از شکم خودتون و زن و بچه تون بزنید، 36میلیون تومان (12000 دلار) (تازه اگر بتونی تو سایت ثبت نام کنی)ازتون واسه یه ماشین از رده خارج شده اروپایی (تازه، چینی شده و بی کیفیت و از قطعات اصلیش هم دزدی شده) بهتون بدن (اونم با کلی تاخیر و دردسر و ...) و کلی هم سرت منت بزارن که داریم ضررمیدیم و .... خونت به جوش نمی اومد از این همه ظلم؟
مدیران خودروسازی، آیا فکر می کنید پولی که می برید خونه، حلاله؟ آیا شما کم فروش و گرون فروش نیستید؟ آیا این کار یعنی حمایت از تولید داخلی؟
جناب روحانی و دولتی ها: آیا این درسته که به ملت اینقدر فشار می یارید واسه صرفه جویی سوخت، در حالی که ماشین های که با این قیمت ها میدید دست مردم، متوسط دوبرابراستاندارد جهانی می سوزوننن، مردم با چی و چطوری صرفه جویی کنند؟
و خیلی حرف های دیگه تو دل ما ملت مونده، که نه اینجا جاشه، نه وقتشه، نه تابناک منتشر می کنه. در نهایت، یه تلنگری به وجدانتون گاهی بزنید که خوابش اونقدر عمیق نشه که دیگه امیدی به بیدار شدنش نباشه
((یکی از همین ملت صبور که 35 سال از سنش گذشته و دکتری داره و کارمنده و امیدواره قبل از مرگ، یه 206 بتونه بخره)
یک سوال:
یا این هزار میلیارد تومنهای که دولت به خودرو کمک میکنه اگر بخوان همین پول رو بدن به کارکنای ایران خودرو و بگن بیخیال تولید این گاری ها.
مردم هم خودروهای خوب و لوکس خارجی سوار بشن.
آقا بچه که بدنیا میاد تا یکی دو سالگی دستشو میگیرن راه میبرن. اگه سه سالگی بازم لازم باشه دستشو بگیرن ، حتما میبرنش دکتر چون حتما مشکلی داره. اگه ده سالگی هم باید دستشو بگیرن و کارهاشو انجام بدن، زیرشو تمیز کنن و ... میگن مشکلش خیلی جدیه. ولی اگه بعد از چهل و اندی سال درست نشد دو حالت داره یا داره از این وضعیت حداکثر استفاده رو میکنه یا فلج مغزی و عضوی داره باید بردش گذاشت آسایشگاه. به هر حال دیگه آدمی نمیشه که بدرد خودش و مردمش بخوره. آقا این خودروسازی رو بذارین آسایشگاه، البته اگه مسئولین هم اوضاع اون بچه رو ندارن!!
من كه از خير خريد خودرو داخلي گذشتم و ديروز رفتم به قيمت 40 ميليون يه هيونداي الانترا مدل 2013 پلاك منطقه آزاد اروند خريدم.چطوره كه خودرو وارداتي با عوارض منطقه و پول حمل و دلالي و غيره از يه خودرو ال 90 يا پژو پارس ساخت داخل اونم با تكنولوژي 30 سال پيش ارزونتر در مياد.تا كي حمايت از يك صنعت ناكارآمد؟
با سلام الانه 206 sd یا وی هشت مثل سابق کیفیت نداره احتمالا وسایل 405 روی ان گذاشته شده چه کسی مسول کنترل کیفی خودروهاست؟ وزارت صناع چه میکنه؟ این کلاهبرداری نیست ؟
من مغز درد گرفتم از دست خودروسازا.........
كاش تعطيلش ميكردن مردم راحت بشن از اين خودروهاى بى كيفيت من نميدونم چه اسرارى هست وقتى نميتونيم هى پا فشارى ميكنيم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار