بازدید 6606
۴

رازهای شگفت انگیز 3 باند تبهکار

کد خبر: ۴۰۸۸۰۱
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۰ 17 June 2014
تبهکار سایبری که با روش اسکیمری دست به سرقت اطلاعات بانکی طعمه‌هایش می‌زد در تجسس‌های ویژه کارآگاهان فتای غرب استان تهران دستگیر شد.

به گزارش ایران، این مرد با انتقال اطلاعات به دستگاه اسکیمری و کپی آن در کارت‌های خام بانکی دست به چندین سرقت میلیونی زده بود. سردار ناصر اصلانی، رئیس پلیس غرب استان تهران به تشریح جزئیات کشف چند پرونده پرداخت.

هشدار پلیس

سردار ناصراصلانی، رئیس‌پلیس غرب استان تهران در این باره به مردم توصیه کرد: برخی از سودجویان به روش‌های مختلف سعی دارند با استفاده از اسکیمر یا نصب دوربین‌های بسیار کوچک، اطلاعات طعمه‌هایشان را برداشت کرده و دست به دزدی اینترنتی بزنند.

وی افزود: هرگاه به مقابل دستگاه عابربانک مراجعه و هنگام انتقال کارت به داخل دستگاه احساس کردید کارت به سختی داخل می‌رود، کارت خود را سریع از دستگاه خارج کنید و ماجرا را به مسئولان بانک یا پلیس اطلاع بدهید.


بازداشت عامل اصلی نصب اسکیمر

فروردین‌ماه سال جاری مردی با مراجعه به پلیس فتای رباط‌کریم از به سرقت رفتن 46 میلیون تومان از حسابش خبر داد.

وی در تحقیقات به کارآگاهان گفت این پول چند روز پیش، برای خرید چندین سکه طلا از حسابش برداشت شده و وی نیز اطلاعی از آن نداشته است.

بااظهارات این مرد، کارآگاهان تجسس‌های خود را آغاز کردند و با ردیابی شماره حساب دریافتند این پول به حساب مرد طلافروش واریز شده است که با شناسایی این مرد، وی بازداشت شد و در بازجویی‌ها اذعان کرد چند روز پیش مرد جوانی به طلا فروشی آمده و با خرید 46 میلیون سکه طلا، شماره حسابش را گرفته و از همانجا به مرد دیگری زنگ زده و وی پول را دقایقی بعد به حسابش واریز کرده است.

کارآگاهان با بررسی‌های بیشتر دریافتند مرد طلافروش بی‌گناه است و با آزاد کردن وی در تجسس‌ها دریافتند از حساب مرد دیگری در شهر بهارستان نیز بیش از 40 میلیون تومان برداشت شده و وی نیز مانند طعمه 46 میلیونی از برداشت پول از حسابش بی‌خبر است. با توجه به حساسیت ماجرا و احتمال سرقت‌های دیگر، تیم ویژه سه نفره‌ای از پلیس فتای غرب استان تهران مأموریت یافتند به‌طور اختصاصی به رازگشایی از این ماجرا بپردازند.

آنان برای یافتن سرنخی از سرقت‌های عجیب دست به تجسس‌های میدانی زدند و با بررسی دوربین‌های مداربسته شهر رباط‌کریم و چندین بانک که انتقال پول‌ها از آنجا صورت گرفته بود موفق به شناسایی تبهکار سایبری شدند و وی را در یک عملیات ضربتی دستگیر کردند که در بازجویی‌ها به همدستی با یک تبهکار دیگر اعتراف کرد.

 این دزد در بازجویی‌ها گفت با تهیه یک دستگاه پیشرفته به نام «اسکیمر» آن را در نیمه‌های شب به دستگاه عابربانک نصب می‌کردند و هنگامی که کسی به عابر بانک مراجعه و کارتش را  وارد دستگاه می‌کرد، اسکیمر پشت کارت را اسکن می‌کرد و اطلاعات آن را که در نوار سیاه رنگ کارت بود برداشت کرده سپس اطلاعات داخل اسکیمر را وارد کارت‌های خام بانکی که آنها را از پیش تهیه کرده بودند می‌کردند و یکی از آنان با مراجعه به طلافروشی و خرید سکه طلا شماره حساب طلافروش را به همدستش اطلاع می‌داد و پول با استفاده از کارت جعلی به حساب مرد طلافروش واریز می‌شد و بدین ترتیب سعی داشتند هیچ سرنخی از خود بر‌جای نگذارند.
 
سرقت‌های سریالی با خودروهای لوکس!

با توجه به افزایش سرقت از خانه‌هایی در فازهای یک و سه ‌اندیشه و شهرک وایین، رسیدگی به این ماجرا در دستور کار تیمی از پلیس آگاهی قرار گرفت و کارآگاهان با به‌دست آوردن اطلاعاتی در خصوص فعالیت چند تبهکار غیر بومی در غرب استان تهران، فعالیت‌های آنان را زیر نظر گرفتند و دریافتند آنان با استفاده از خودروهای لوکس و گرانقیمت مانند بی.ام.و، زانتیا و خودروهای شاسی‌بلند دست به سرقت‌های سریالی می‌زنند.

با بازداشت اعضای این باند در چند عملیات ضربتی مشخص شد آنان در سرقت به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ دسته نخست ابتدا به شناسایی خانه‌های مورد نظرشان می‌پردازند و هنگامی که اعضای خانواده از خانه خارج می‌شوند با تعقیب آنان از دور شدنشان مطمئن می‌شوند و دسته دوم برای اجرای نقشه‌شان وارد عمل می‌شوند.

تبهکاران قدیمی در بازجویی‌ها اعتراف کردند با روش‌های بالکن‌رویی یا شکستن توپی قفل وارد خانه‌ها می‌شدند و دست به دزدی وسایل گرانقیمت، پول و طلا می‌زدند. پلیس موفق به شناسایی 60 خانه‌ای که تحت دستبرد اعضای این باند قرار گرفته بود، شد و تحقیقات آنان همچنان ادامه دارد.
 
 توقیف داروهای گیاهی غیربهداشتی

مأموران پلیس شهریار چندی پیش در جریان ساخت دارو‌های گیاهی غیر بهداشتی در یک کارگاه قرار گرفتند و برای بررسی  ماجرا همراه با تیمی از اداره بهداشت وارد عمل شدند.

مأموران با ورود به این کارگاه موفق شدند 111 هزار قرص گیاهی که در بسته‌‌های شیک و در عین حال جعلی بسته‌بندی ‌می‌شدند را کشف کنند که روی آنها نیز برچسب‌های استاندارد تقلبی قرار داشت.

سازندگان این قرص‌ها با استفاده از گیاهان نامشخص و دستگاه‌های ابتدایی داروهای مارکدار تولید می‌کردند و قصد عرضه آنها را در بازار داشتند که موفق به این کار نشدند.
 
  کشف بیش از 2 تن افیون در 84 روز

سردار اصلانی درادامه فعالیت‌های پلیس غرب استان تهران به شوک گفت: در 84 روز ابتدایی سال جاری دو تن و 64 کیلوگرم مواد مخدر در سطح شش شهر غرب استان کشف شده است که عبارتند از تریاک یک تن و 476کیلوگرم، هروئین 133 کیلو، حشیش 270کیلو و شیشه نیز 75 کیلو.

وی افزود: در این ارتباط 40 خودروی سبک و سنگین توقیف شد و 25 باند شامل 78 مرد و زن که در زمینه تهیه و توزیع آن فعالیت داشتند دستگیر شدند.

رئیس پلیس غرب استان تهران افزود: قرارگاه ویژه مبارزه با سرقت نیز از روز پنج خردادماه سال جاری فعالیت خود را شروع کرده است و در 20روز گذشته با کمک پلیس‌های پیشگیری، اطلاعات و آگاهی شاهد کاهش 9درصدی سرقت در سطح غرب تهران بوده‌ایم که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش 21درصدی را نشان می‌دهد.

سردار اصلانی در پایان گفت: پلیس راهور نیز تلاش‌های خوبی در حوزه راه‌های درون و برون شهری داشته است و شاهد کاهش تصادف جرحی و خسارتی هستیم و نسبت به سال گذشته در تصادف فوتی 30 تن کمتر کشته داشته‌ایم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۴
خسته نباشید
با تشکر ازتابناک که جهت تنویر افکار مشروح اینگونه مطالب رو می نویسه. اقا اگه خزانه بانک خالی می کردند بازهم بانک با این بی تفاوتی عمل میکرد.چرا دستگاههای عابر بانک مجهز به آلارم نیست که در اینگونه مواقع(نصب اسکیمر)عمل کنه؟ چرا پول مردم بیمه نسیت.
اطلاعات از طریق دستگاه کش رفته چرا صاحب حساب باید هستی اش از بین بره؟
خرج چو از کیسه مهمان بود حاتم طایی شدن آسان بود؟!
پلیس موفق به شناسایی شصت خانه ای که مورد دستبرد قرار گرفته بودند شد؛یعنی چی....؟
اقا با کارت بانکی مگه چقدر پول میشه برای خرید جا بجا کرد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار