بازدید 4024
۶

جوان متهم‌به‌قتل؛ معلق میان مرگ و زندگی

کد خبر: ۴۰۸۷۹۴
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۷ 17 June 2014
پسری جوان که چهارسال قبل به اتهام قتل دوستش دستگیر شده در شرایطی در آستانه اعدام قرار گرفته که در صورت پرداخت 500میلیون‌تومان می‌تواند دوباره به زندگی بازگردد. 

به گزارش شرق، رسول که اکنون 27سال دارد یک هفته پس از درگیری مرگبار در اصفهان دستگیر شد و از آن زمان در زندان به‌سر می‌برد

. درگیری 24‌فروردین سال 89 اتفاق افتاد و جوانی به نام نادر جان خود را بر اثر جراحت چاقو از دست داد. 

پدر رسول در این‌باره گفت: «پسرم و مقتول به‌واسطه کار در کارگاه مبل‌سازی با هم آشنا شده بودند و در طول مدتی همکاری‌شان مقتول گوشی موبایلی را به پسرم فروخت و رسول پس از مدتی مجبور شد آن گوشی را پس بدهد. ریشه درگیری مرگبار هم همان گوشی است. پسرم پس از آنکه گوشی را بازگرداند به نادر گفت پولی را که بابت خرید گوشی به او داده، می‌خواهد اما نادر از این کار خودداری می‌کرد.»

به گفته پدر رسول، این جوان و نادر تقریبا از هم بی‌خبر بودند و فقط هرازگاهی که همدیگر را می‌دیدند رسول به او درباره گوشی و پول تذکر می‌داد اما نادر زیر بار نمی‌رفت. این ماجرا حدود دوسال ادامه پیدا کرد تا اینکه روز حادثه، درگیری بالا گرفت و رسول و نادر با هم گلاویز شدند.

پدر رسول درباره چگونگی این اتفاق مرگبار گفت: «آن‌روز بعد از اینکه نادر برای رسول چاقو کشیده است از آنجایی که پسرم کشتی‌گیر بود قبل از اینکه مجروح شود نادر را هل داد و او به دیوار خورد که در همان لحظه چاقویی که دست او بود در کتفش فرو رفت. بعد از آن پسرم که از این اتفاق بی‌خبر بود روی کمر نادر نشست تا چاقو را از دست او بگیرد اما همین کار باعث شد شدت جراحت بیشتر شود و رسول زمانی فهمید نادر مجروح شده است که او را برگرداند و دید شانه‌اش خونی است. بعد از آن هم هر دو ترسیدند و رفتند.»

 نادر پس از این درگیری همراه پدرش به بیمارستان رفت اما کادر درمانی متوجه عمق جراحت نشدند و او را پس از بخیه سرپایی و بستری کوتاه‌مدت مرخص کردند پس از آن پسر جوان جانش را از دست داد.

 بنابه گفته پدر رسول درگیری حدود ساعت چهار بعدازظهر اتفاق افتاد و نادر ساعتی بعد همراه پدرش به مرکز درمانی مراجعه کرد و بعد از بخیه و درمان سرپایی مرخص شد اما ساعت 11 شب در حالی‌که به کما رفته بود دوباره به بیمارستان منتقل شد و حدود ساعت پنج بامداد روز بعد جان خود را از دست داد.   به گفته این مرد میانسال او و پسرش تا یک هفته بعد که ماموران به خانه‌شان رفتند و رسول را دستگیر کردند از مرگ نادر خبری نداشتند.  

تحقیقات پس از مرگ نادر و دستگیری رسول به‌عنوان متهم‌به‌قتل شروع شد و پرونده با توجه به اعتراف صریح متهم درباره درگیری منجر به قتل به شعبه 17 دادگاه کیفری استان اصفهان رفت. قضات دادگاه با این استدلال که رسول روی شانه نادر نشسته و همین کار باعث ایجاد جراحت عمیق و کشنده شده است او را گناهکار شناختند و به این ترتیب برای متهم حکم قصاص نفس صادر کردند. پرونده در ادامه روند رسیدگی به شعبه 27 دیوانعالی کشور رفت و حکم قصاص در آنجا نیز تایید شد. به این ترتیب رسول در آستانه اعدام قرار گرفت.

اولیای‌دم نادر در پی این اتفاقات تقاضای اجرای حکم را مطرح و در برابر مذاکره برای بخشش قاتل فرزندشان مقاومت کردند. آنها در نهایت با پادرمیانی روحانیونی که با برادر مقتول در ارتباط بودند حاضر به گفت‌وگو شدند اما صحبت‌های اولیه موثر واقع نشد و به خواسته اولیای‌دم روز 24 فروردین زمان اجرای حکم تعیین شد اما خانواده رسول دست از تلاش برنداشتند و در نهایت در روز اجرای حکم بار دیگر موفق به جلب نظر اولیای‌دم مقتول شدند.

خانواده مقتول این‌بار گفتند قاتل فرزندشان را با دریافت 500میلیون‌تومان می‌بخشند.  یکی از اقوام متهم در این‌باره گفت: «زمانی که برای پرداخت پول اعلام آمادگی کردیم تصور می‌کردیم می‌توانیم صدمیلیون‌تومان فراهم کنیم اما از آن روز تاکنون فقط 40میلیون‌تومان جمع شده است و برای تهیه بقیه مبلغ مشکل داریم.

این در حالی است که چهارشنبه هفته گذشته به ما اعلام کردند برای پرداخت مبلغ درخواستی اولیای‌دم مقتول فقط 15 روز مهلت داریم.»

وی ادامه داد: «هنرمندان برای تهیه پول وارد عمل شدند و برنامه‌ای را برگزار کردند که متاسفانه موفقیت‌آمیز نبود و مبلغ زیادی جمع نشد. بعد از آن با هنرمندان دیگری در این‌باره صحبت شد تا از آنها کمک بگیریم اما هر یک از آنان درگیر پرونده‌ای مشابه هستند و به همین دلیل برای همکاری با ما تمایل نشان ندادند.»

بنا بر این گزارش رسول اکنون در بند 2 جوانان زندان دستجرد به‌سر می‌برد و میان مرگ و زندگی معلق است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۶
شماره حساب ؟؟؟؟؟؟
با اینکه با بخشش قاتلین به شدت مخالف هستم اما این بار حقیقتاً یک حادثه و عدم کفایت کادر پزشکی باعث تلف شدن این جوان شد و امیدوارم رسول از طناب دار نجات پیدا کند. امین
هركه خربزه مي خوره پاي لرزش هم ميشينه 500 ميليون پول يه خونه 70 متري تو تهران و يا يه ماشين خوب خارجي هم نيست چه برسد جبران سلب ادامه حيات يك انسان طوري نوشتيد انگار خانواده مقتول ظالم هستند
اين ديگه چه مدلشه كه باب شده !!! دو حالت كه بيشتر نيست يا قاتل اعدام ميشه يا اين كه با رضايت خانواده مقتول ديه ميدهد !! مگر در قانون ميزان ديه مشخص نشده ؟؟؟ پس چرا در همين اخبار تابناك از درخواست خانواده ها براي ديه هاي فرا قانوني خبر ميدهد ؟؟؟ مثل چند وقت پيش خانواده مقتول ديه چهار ميليارد توماني و الان اين خانواده ديه پانصد ميليوني طلب ميكنند !!!! درست است كه داغدارند ولي از قانون نبايد عدول كرد !!!
به نظر من پانصد میلیون تومن رو خرج زندگی ده نفر آدم تحصیل کرده و درست و حسابی بکنن خیلی بهتر از اینه که یه آدم کش رو دوباره به سطح جامعه برگردونن. با پانصد میلیون تومان پول خیلی کارهای بهتر و ماندگارتری میشه انجام داد.
اي كشته كه را كشتي كه تا كشته شدي زار
تا باز كه او را بكشد آن كه تو را كشت
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار