بازدید 6231
نجفی:

اتمام طرح‌های احمدی‌نژاد 22 سال زمان نیاز دارد

مشاور رئیس جمهور گفت: 22 سال برای اتمام طرح‌های نیمه تمام دولت نهم و دهم زمان نیاز است.
کد خبر: ۴۰۸۰۷۶
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۴ 14 June 2014
مشاور رئیس جمهور گفت: 22 سال برای اتمام طرح‌های نیمه تمام دولت نهم و دهم زمان نیاز است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی نجفی جمعه شب در جمع اعضای حزب اعتماد ملی شاخه خراسان رضوی اظهار کرد: بی تردید این انتخابات 24 خرداد 92 بود که توانست کشور را از ورطه نابودی نجات دهد زیرا در حال حاضر و در خوش بینانه‌ترین حالت باتوجه به عملکرد ضعیف، 22 سال زمان برای اتمام طرح‌های نیمه تمام دولت نهم و دهم زمان نیاز است.

وی ادامه داد: هنگامی که روحانی به عنوان رئیس جمهور دولت یازدهم وارد میدان شد تورم مطابق مرکز آمار ایران 41 درصد بود و در حقیقت سال 91 دولت دهم بدترین عملکرد را در زمینه رشد اقتصادی داشت و این در حالی است که دولت گذشته بیش از 600 میلیارد دلار درآمد داشته است.

مشاور رئیس جمهور تصریح کرد: روند رشد اقتصادی دولت قبل منهای 9.8 درصد بود در حالی که قرار بود در برنامه پنجم به رشد هشت درصدی دست یابیم و بدون شک عملکرد دولت نهم و دهم قابل دفاع نیست.

نجفی یادآور شد: هم اکنون بسیاری از بانک‌ها حتی بانک‌های خصوصی ورشکسته شده و نمی‌توانند معوقات خود را از مردم پس بگیرند و ریشه همه این موارد به اقدامات نادرست احمدی‌نژاد بازمی گردد.

وی با اعلام اینکه به دلیل اعمال سیاست‌های غلط اقتصادی دولت احمدی‌نژاد درآمد سرانه مردم کشور ما 15 درصد کاهش یافت، تاکید کرد: به قیمت سال 1392 حدود 480 هزار میلیارد تومان طرح عمرانی نیمه تمام در سفرهای استانی از دولت گذشته باقی مانده و با توجه به تخصیص 23 هزار میلیارد تومانی بودجه عمرانی سال قبل و با احتمال اینکه قیمتها ثابت بماند بازهم 22 سال زمان نیاز داریم تا طرحهای نیمه تمام دولت نهم و دهم را به پایان برسانیم.  

مشاور رئیس جمهور عنوان کرد: بنده با توجه به آمارهای اعلامی از سوی دولت گذشته گمان می کردم که وضع اقتصادی مملکت خراب است اما نمی‌دانستم تا این حد ممکن است خراب باشد و بسیاری در دوران تبلیغات انتخابات اخیر ریاست جمهوری، انتقادات روحانی را سیاه نمایی می‌دانستند و اکنون که من با واقعیات روبرو شده ام آن انتقادات را سفیدنمایی می‌دانم.

وی با اشاره به آمار نرخ بیکاری، افزود: همچنین در دولت گذشته نرخ بیکاری 15 درصد اعلام شده و با این همه این رقم نشانگر بالاترین آمار نرخ بیکاری در دنیا است.

نجفی با ابراز گلایه مندی از افزایش نیرو در میراث فرهنگی نیز تاکید کرد: طی دو سال آخر دولت دهم تعداد نیروها در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری 1.8 برابر افزایش پیدا کرددر حالی که افراد تازه وارد تخصص لازم را نداشتند طوری که 60 درصد این افراد تنها مدرک فوق دیپلم و کمتر از آن را داشتند.

وی با اعلام اینکه طی سال 1391 مجموع بودجه عمرانی کشور 11 هزار میلیارد تومان بوده، افزود: برای مشخص شدن عملکرد دولت دهم این میزان را باید با 16 هزار میلیارد تومان که فقط شرکت توانیر به پیمانکاران و بانک‌ها بدهی داشته و یا با 8.5 هزار میلیارد تومان که بابک زنجانی بالا کشیده مقایسه کرد.

وی عملکرد دولت روحانی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: اگر بخواهیم مطابق منطق اعتدال سخن بگوئیم عملکرد ده ماهه دولت تدبیر و امید مثبت و موثر بوده و به عنوان نمونه تورم 41 درصدی در 10 ماه گذشته به زیر 20 درصد رسیده و در زمینه رشد اقتصادی نیز امید داریم که رشد اقتصادی منفی فعلی در سال 1393 مثبت و به حدود دو تا سه درصد برسد.

نجفی یادآور شد: دولت تدبیر و امید تلاش دارد تا نقایص و مشکلات را برطرف کند و در این مسیر به صرف این که کسی مخالف و گوش به فرمان نباشد او را تغییر نمی‌دهد اما فردی هم که صلاحیت لازم را نداشته باشد در این دولت منصوب نخواهد شد.
 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس