بازدید 80197
گزارش تحلیلی تابناک

فاصله ای که تکفیری‌ها تا تشکیل دولت در عراق و سوریه دارند

پس از تسلط گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام بر شهر دو میلیون نفری موصل و به دست آوردن امکانات نظامی و پهنه سرزمینی بزرگ در دو کشور عراق و سوریه، اکنون این‌ پرسش مطرح‌ است که این گروه تا چه اندازه در ادعای خود برای ایجاد یک امارت دلخواه در سوریه و عراق پیش رفته است؟!
کد خبر: ۴۰۷۴۲۹
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۳ 11 June 2014
تکفیری‌ها تا تشکیل دولت در عراق و سوریه چقدر فاصله دارند؟

پس از تسلط گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام بر شهر دو میلیون نفری موصل و به دست آوردن امکانات نظامی و پهنه سرزمینی بزرگ در دو کشور عراق و سوریه، اکنون این‌ پرسش مطرح‌ است که این گروه تا چه اندازه در ادعای خود برای ایجاد یک امارت دلخواه در سوریه و عراق پیش رفته است؟!

به گزارش «تابناک»، برخی از متخصصان تروریسم و از جمله چارلز لیستر از مؤسسه بروکینگز و پیتر نیومن مدعی‌اند‌ دولت عراق و شام موسوم به داعش واقعا به تشکیل یک «دولت اسلامی» نزدیک شده است.

داعش که یک سال پیش و به نام سازمانی وابسته به القاعده شاخه عراق تشکیل شد، اکنون بر یک پهنه سرزمینی به اندازه یک کشور مسلط شده ‌که از سمت شرق شهر حلب در سوریه تا فلوجه در غرب عراق را شامل می‌شود و از روز گذشته به شهر موصل در بخش شمالی عراق نیز کشیده شده و احتمالا بزرگتر هم خواهد شد.


برآوردها حاکی از این است که داعش اکنون بین هفت تا ده هزار نیروی مسلح ‌دارد و بر خلاف دیگر گروه‌های مستقر در سوریه، بیش از اینکه بر ساقط کردن حکومت اسد متمرکز باشد، بر اجرایی کردن قوانین و ضوابط مورد نظر خود و نیز تشکیل یک دولت کامل متمرکز شده و گزارش‌ها حاکی از این است که در محدوده تحت کنترل خود، نسبت به دولت‌های عراق و سوریه قدرت سیاسی غالب هم هست.

اکنون این پرسش مطرح است، آیا داعش را باید عملا یک دولت بدون نظام‌مندی کامل دانست یا خیر و اینکه آیا داعش نیز سرنوشتی مانند گروه ازاواد، گروه شورشی در مالی داشت که پس از ناتوانی ارتش کشور مالی در این کشور اعلام استقلال کرد و سرانجام سال بعد با دخالت نظامی فرانسه از بین رفت؟!

«جاشوا کیتینگ»، تحلیلگر تروریسم بر این باور است که گزینه دوم برای سرنوشت داعش محتمل‌تر است. خشونت بی‌پایان داعش که سر بریدن و قطع اعضای بدن در مناطق تحت کنترل و به نام اجرای قوانین شریعت نمود عینی آن است، مانند مالی باعث مخالفت مردم خواهد شد. مشکل این است که کسی تمایل چندانی به زندگی در قلمرو تحت حاکمیت یک «دولت اسلامی» با مشخصات داعش ندارد.

از سوی دیگر، گسترده شدن داعش در یک قلمرو گسترده، باعث کاهش تمرکز آن بر سوریه و نیز از دست رفتن بعضی قلمروهای آن شده است. داعش اکنون در سه جبهه با دولت‌های عراق و سوریه و نیز دیگر گروه‌های شورشی در سوریه در حال جنگ است. حتی مقامات ایران، آمریکا و نیز رهبری القاعده نیز اکنون در دشمنی با داعش اشتراک نظر دارند و احتمالا از این پس، توجه بین‌المللی به این گروه نیز افزایش خواهد یافت.


از سوی دیگر، باید در نظر داشت که پس از تسلط بر موصل، مسیر تقویت داعش نیز تا اندازه‌ای هموار شده است. تسلط بر بانک‌ها در موصل، به دست آوردن بخش زیادی از تجهیزات ارتش عراق در موصل و نیز آزاد شدن 2500 زندانی در موصل و پیوستن آنها به صفوف داعش، باعث تقویت این گروه شده است.

در همین حال، وب‌سایت اسرائیلی دبکا مدعی شده‌، منطقه‌ای که اکنون در اختیار داعش است، وسعتی برابر با 38هزار کیلومتر مربع، معادل وسعت کشور پرتغال و نیز سه و نیم میلیون ‌جمعیت را در بر می‌گیرد. داعش افزون بر تسلط گذرگاه مرزی یعروبیه با سوریه، در حمله به موصل به 260 دستگاه ادوات زرهی دست یافته‌ که با آن می‌توان یک لشکر زرهی تشکیل داد.

تکفیری‌ها تا تشکیل دولت در عراق و سوریه چقدر فاصله دارند؟
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۳۳۸
انتشار یافته: ۶۵
این تروریست ها فکر کنم فیلم جومونگو زیاد دیدن میخوان دولت جدید تشکیل بدن خخخخ
پاسخ ها
احسان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
دوستان لطفا قضیه رو شوخی نگیرید اگر یه نگاهی به نقشه ای که آمریکا برای خاورمیانهء جدید در نظر داشت بندازید متوجه میشید که این مناطقی که الان ناآرام شدن خیلی زیاد به اون نقشه شبیه هستند و به همین دلیل نباید شوخی گرفت
ناشناس
| United States |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
سر دبیر محترم

حرکت داعش در عراق بزرگترین خطر امنیتی ملی‌ برای ایران در چند دهه اخیر است، داعش نتیجه کار وسیع و استراتژی بزرگ امنیتی و ژئو پلتیکی طرف غربی و در راس آن اسرائیل،اردن، عربستان و آمریکا است، و دارای چند منظور اصلی‌ است:

۱- بزرگترین هدف شکستن استراتژی حلال شیعه و ایجاد به وجود آوردن یک منطقه و حتی کشور سنی نشین در مرکز این هلال شیعی و فاصله انداختن بین ایران و جنوب عراق با سوریه و اسرائیل است.

۲- آنها به توجه به اینکه نتونستند این کار را در دمشق به نتیجه برسانند، راه دیگری را انتخاب کردند و با مغلوبه کردن بازی عملا اسد و نیروهای طرفدار آن را حائلی و سپری برای اسرائیل و لبنان که حوزه امنیتی اسرائیل است قرار دادند، حالا اسد و طرفدارنش عملا مشغول دفاع از مرز اسرائیل در برابر این نیروهای به شدت مذهبی‌ هستند و عملا یک اسد ضعییف شده هیچ خطری را نمیتواند برای جولان یا اسرائیل ایجاد کند و باید عوض جبهه غربی فقط به فکر دفاع در جبهه شرقی‌ باشد و نیروهای هم پیمان او مانند حزب‌الله نیز نمیتونند به همین دلیل تهدید امنیتی برای شمال اسرائیل باشند.

۳- از همین زاویه بزرگترین خطری فوری که کشور را تهدید می‌کند عدم وجود این سپر و حائل بین ایران و این گروه در مرز غربی است، مطمئن باشید هدف اصلی‌ این حرکت نه رسیدن به دمسق یا حتی بغداد بلیک رسیدن به مرز ایران و قطع ارتباطت کردستان عراق با شیعیان جنوب می‌باشد. ما در ناحیه کردستان عراق و جنوب عراق به خاطر شیعیان کمابیش این سپر و منطقه حائل را با این منطق داریم اما بزرگترین خطر از ناحیه منطق مرکزی عراق مانند خانقین است که با توجه به بافت جغرافیایی و اختلاط قومی در آن بهترین و ضعیفترین منطق برای رسیدن به مرز ایران و تهدید امنیتی ایران می‌باشد، از این منظر به خصوص تحکیم مواضع دفاع در مرز استانهای کرمانشاه و ایلام و به خصوص تلاش برای ایجاد منطق حائری از نیروهای عراق در نوار مرزی ایران بین منطق کردستان عراق و جنوب عراق باید در صدر برنامه‌های دفاع ایران باشد. به خصوص موقعیت سامرا با توجه به به مرقد امامان شیعی بسیار حیاطی است و باید با هر وسیله ممکن از سقوط ان توسط داعش جلوگیری شود که اگر سامرا سقوط کند ممکن است هیچ راهی‌ برای جلوگیری از یک جنگ بسیار خونین و کثیف شیعی و سنی باقی‌ نماند.

۴- البته در سطح بالا نیز باید شروع به چانه زنی‌ با حامیان این گروهها بشود، حالا شما بهتر متوجه میشوید که چرا به صورت ناگهانی عربستان سیاست عدم مذاکره با ایران را تغییر داد و یا آمریکا شروع به مذاکره رو در رو با ایران را در سطح رسمی‌ و بالا کرد، آنها از نقش و امکانات خود آگاه بودند و با یکی سیاست چند جانبه در تلاش هستند بیشترین فشار را به ایران وارد کنند.

با تشکّر
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
اينها فقط هوچيگري و شانتاژ ميكنن، اگه توجه كنيد به محض ورود به شهرها بلندگو نصب ميكنن و افراد غيرنظامي رو تحت فشار قرار ميدن تا از خودشون غول بسازند در حالي كه هیچی نیستن
انشالله که ما خواب نباشیم و گرفتار دعوای چب و راست ...
ایران و آمریکا بایستی با کمک ارتش عراق داعش رو از بین ببرند.
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
هههههههه امریکا؟؟؟؟

شما نقشه خاورمیانه جدید آمریکا رو بذار جلوت همونی که چند سال پیش رسانه ای شد. می بینید داعش دقیقا داره نقشه امریکا در تجزیه کشورهای خاورمیانه رو انجام میده.


شما نقشه رو بذار جلوت می بینی دقیقا همونیه که امریکا گفته بود. :)
حامد گراشی
| United States |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
اینها همش ساخته ی دست آمریکا و عربستان هستند که مسلمون ها رو به جون هم بندازند و بدون صرف کردن هزینه ای مسلمون ها رو به خدوشون مشغول کنند و از این طریق اهداف پلید اسراییل به پیش بره.
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
الان امریکا داره با دمش گردو می شکنه. ساده.
ناشناس
| United States |
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
ورود ایران به جنگ های فرقه ای غلط است و عواقب وخیم خواهد داشت.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
ناشناس جان تنهایی فک کردی اینو؟
دوست دوست ی نفر دوست اونم هست. آمریکا دوست عربستانو قطره، این دوتام دوست داعشن.
پس عزیزم یکم فک کن
باسلام باید از خواب غفلت بیدار شد وباجدیت وتلاش مضاعف این غده راازبین برد وگرنه اکر همین گونه پیش برود کل سوریه وعراق دربرمی گیرد وحتی ممکن است نیم نگاهی هم به ایران بیندازدوباید تمامی تواناییها ،امکانات وتدابیر را برای نابودی این غده سرطانی بکار برد تامنطقه از لوس این میکروبها پاک شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
به نظر اینا بوجود اومدن که ارتشهای کشورهای مستقل رو از ضعیف کنن.
تا فرصت برا آمریکائیها و غربی ها مهیا بشه
این ها همه مقدمه چینی برای تجزیه کشور هاست و در راس آن آمریکا قرار دارد ... پروژه ای که بوش با نظامی گری نتوانست انجام دهد اوباما با پول عربستان و قطر و البته حماقت تندروها انجام می دهد.
اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه والنصر ...
لعنت خدا بر داعش
بس ارتش عراق و ارتس کردستان عراق چیکار می کندو امروز به نفع آمریکا و ایران است که در این قضیه مشترک باشند و شر این تکفیریهای کثیف را ار خاورمیانه ریشه کن کنند.
آقا به نظر من این طرحه اسرائیل است
اسرائیل سپر ومشکی فوقالعاده ای داره اما این سپر موشکی نمیتونه در یک لحظه چند صد موشک شلیک شده توسط ایران رو نابود کنه از طرف دیگه هم سوریه و عراق اجازه ایجاد سپر موشکی ایراویل رو تو خاک کشورشون نمیدن پس باید این وسط یه کشور به وجود بیاد که پیش مرگ اسرائیل باشه یعنی اسراویل توسط اون نیمی از موشکای شلیک شده از طرف ایران رو نابود کنه مابقی رو هم سپر موشکی خودش کنترل میکنه
برادران سپاه و ارتش به این فکر کرده بودین؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
فارغ از این نظرات منفی اسرائیل از این شورش ها و عدم ثبات در منطقه نفع می برد
درسته که کروه داعش یک گروه تروریستی و به ناحق است ولی واقعا" خیلی جدی وقوی هستند.ایا نیروهای اطلاعاتی عراق خواب بودندکه اینها موصل روگرفتند؟! من فکر میکنم ارتش موصل بااینها همکاری کامل کرده والا تسخیر شهربه این بزرگی غیرممکن بود.
به نظر من الان وقتشه با آمریکا در مورد از بین رفتن داعش مذاکره کنیم چون داعش دشمن مشترک ما و آمریکا است در ضمن سپاه قدس نیز باید وارد عمل شه چون تهدید این تروریست ها داره جدی میشه
حالا فهمیدید سوریه چه خبر بوده؟؟؟
6 تا 7 هزار نیرو که تازه بخشی از اینا تو سوریه بودند یعنی با 4 الی 4.5 هزار نفر رفتند موصلی که 50 هزار ارتشی رو داشته گرفتند !!!!!!!!!!!!
گنجی بوده موصل براشون ..پول .نفت .ادوات زرهی..بالگرد وووووو..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
تابناک اشتباه زده. با 7 هزار نفر هیچ غلتی نمیشه کرد.
جمعیت داعش الان چیزی بین 80 تا 90 هزار نفر است. اطلاع موثق دارم.
من نمی دونم این سازمان ملل کجاست که وضع مردم عراق و سوریه رو نمی بینه و چشمش رو کاملاٌ رو این جنایت ها بسته . در این جور مواقع می شه فهمید که سازمان های بین المللی فقط در راستای منافع صهیونیست ها و آمریکایی ها حرکت می کنند.
خدا اون روز رو نیاره. جامعه جهانی نباید اجازه همچو کاری بدهد.
خنده داره یعنی با ده هزار نفر اینقدر قدرت داره
چند تا نقشه گذاشتید بدون این که هیچ توضیحی درباره نقشه ها بدید. جا داشت خودتون از نقشه های فارسی که داخل اینترنت پیدا میشه استفاده می کردید و مناطق تحت تسلط داعش رو روی نقشه های فارسی نشون می داید. ممنون
این گروه امروز اینگونه بزرگ شده که تبدیل به ماری بزرگ شده اگر سرش را نبرند فردا تبدیل به افعی بزرگی خواهد شد که دیگر دیر است
جالب است در همین روز ها که تروریست های داعش مردم عراق را به خاک و خون می کشند . مقامات آمریکایی نگران حقوق بشر نیستند و آن را محکوم نمی کنند.ولی اگر یک نفر در ایران به اعدام محکوم شود مقامات آمریکایی منادی حقوق بشر می شوند.
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
اکثر مردم مناطق اشغال شده اگر هوادار داعش نبودند شهرها به این راحتی سقوط نمی کردند عزیزم. خود خواسته است. اقلیت ناراضی هم چاره ای جز مهاجرت ندارد.
سلام
به دو مورد که در حال حاضر پرسش هستند و فرصت پرداختن به تحلیل آن ها، هنوز دست نداده، اجازه می خواهم اشاره می کنم؛
تسخیر چنین قلمروی به اندازه گستردگی سرزمین پرتقال، که در خاک عراق اگر اقلیم کردستان را محاسبه نکنیم، بیش از نیمی کشور غراق را گرفته اند، تنها، آیا، با هشت تا هزار نیرو میسر شده؟ حتا اگر همکاری بخش هایی از بدنه ارتش عراق را هم با خود به همراه داشته بوده باشند.

در این فاصله؛ علیرغم آگاهی از اعلام موجودیت داعش، آن رسما از سال 2004، نیروهای امنیتی و به ویژه بخش اطلاعات ارتش عراق، فعالیت های اینان را تحت نظر نداشته بوده؟ که اینان توانسته باشند با این میزان از تعداد نفرات نیروی جنگی، مناطقی مهم به این وسعت را تسخیر کنند.

تحلیل آقای «جاشوا کیتینگ» نظریه یی ست که باید آن را به فال نیک گرفت. فرصت را غنیمیت شمرید و این تحلیل را در عمل پیاده کنید. دیر بجنبید، اینان به بخش هایی نزدیک به خاک ایران دست رسی پیدا خواهند کرد و تئوری صدور تروریسم به ایران را عملیاتی می کنند. در بلوچستان و خوزستان هم که در بیرون از مرز نیروهای خفته دارند. اگر مرز ما با افغانستان و پاکستان و ترکیه را هم بر این تئوری شوم بیفزاییم؛ شاه زادگان سعودی به شادی رقص شمشیر در قصرهاشان به راه می اندازند. بجنبید.
پاسخ ها
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
حاجی نترس آمریکاش جرات حمله به ایران نداره چه برسه به اینا
نرسیده به مرز تبخیرشون میکنیم.
برادر من...لشگر دجال است...! دجال....
با توجه به تهديد تروريست ها مبني بر هتك حرمت عتبات عاليات در روز نيمه شعبان پيشنهاد ميگردد در سطح ملي برنامه ختم امن يجيب براي تعجيل در ظهور آقا و همچنين رهايي شيعيان از گزند تكفيري ها در شب نيمه شعبان برگزار شود.
حرکتی است که کل مسلمانها بجان هم بیافتند ونسلشانرا کم کننددقت کنید در اروپا و امریکا زادوولد به مینیمم رسیده اینها از تسلط اسلام ورشدمسلمان در جهان واهمه دارندبه همین سبب بدست نا عقلان سلاح وشستشوی مغزی میدهند
وای به حال مردمانی که باید در قلمرو حکومت اینا زندگی کنن و به اسم اسلام و شریعت قوانینی خشک و وحشیانه و قرون وسطایی رو تحمل کنن
انشالله به قیام سفیانی ختم شود
داعش چند هزار نفری با تصرف شهرهای چند میلیونی تبدیل به گروهی بزرگ و خطری عظیم شده که با داشتن اسلحه خانه بزرگ شکستش بسیار دشوار شده و این یعنی خطری بزرگ برای هلال شیعه
یک سوال به ذهن من می رسد که نمی توانم آن را تجزیه و تحلیل کنم و آن این است که چرا این گروه های تند رو و تروریست فقط در بین ما مسلمانهاست . نباید کمی به خود بیایم و این تعصبات بی جا را از بین ببزیم و همه با هم متحد باشیم . آیا واقعا وقتش نشده ؟!!!!!!!!!!!
به نظر من همونطوری که در نقشه ها مشخصه یه شکاف عمیق در هلال شیعی درست شده که کار عربستان و قطر. البته فراموش نکنیم که داعش توسط سیا هم تغذیه میشه
اين وسعتي كه در نقشه به رنگ سبز نشان داده شده حدود 90 هزار كيلومتره نه 38 هزار
خدای مهربان تمام مسلمانان را از مسلمان نمایان تندرو از هر مذهبی هستند حفظ کند.
آدم به یاد داستان محمود افغان و فتح اصفهان می افته امروز دیگه فقط داعش یک خطر برای عراق نیست بلکه دیگر این مزدوران سعودی به مرزهای ایران رسیدند باید هرچه سریع تر پیش از تکرار تاریخ درس خوبی به این نابخردان منطقه ای داد چرا که این قوم از چنگیز و مغول پیشی گرفته اتد غفلت از این قوم یعنی فاجعه
رهبر ما با بهترین تدبیر و عقل و به دور از احساسات و با نگاهی جامع بهترین تصمیم وعملکرد رو خواهند داشت انشالله.نگران نباشید وگوش به فرمان حضرت اقا باشید
سلام
الان بهترین کار برای ما اینه که مرزهایی که با عراق داریمو کاملاً محافظت کنیم و اماده باشیم جبهه غرب ایران باید اماده باشه
درسته که فعلاً سمت ما نمیام اما باید اماده باشیم وقتی قدرتشون زیاد بشه به فکر ایران هم میوفتن ایران باید به ارتش عراق و سوریه هم کمک کنه تا داعش قدرتش کم شه
پروژه خاورميانه جديد كليد خورده و خطر بزرگي براي تركيه و ايران هست با تمام قوا بايد جلو فروپاشي ها رو گرفت
مظلومیت اسلام طی چهارده قرن همواره تکرارمیشودآنهم بدلیل عدم بلوغ حکومت های باصطلاح اسلامی که فقط فکر خوش گذرانی وایجاد اختلاف درفرق مختلف اسلام هستند.
بنابراین جادارد درداخل کشور وحدت واقعی را حول نظام ولایت فقیه بادل وجان واعتقادراسخ به ایران عزیز ایجاد نماییم .وبدانیم که تنها رمز موفقیت طبق وصییت نامه الهی سیاسی خمینی ره کبیر وحدت است .
اینها همه از خوارجند و باید مثل امیرالمومنین علی ع با اینها برخورد کرد تا اندازه ایکه نابود و نیست گردند......
سپاه بایدواردعمل بشه تااینابه زیارتگاهااسیب نزدن
هيچكس درايران خوشحال نباشداين طرح طرحي است وسيع وشوم بانام اسلامي ولي براي تحقق اهداف پشت پرده سازمان هاي جاسوسي غرب درمسلمان كشي وسركوب مردم منطقه درهردين ومسلكي وتجزيه كشورهاي تركيه عربستان عراق سوريه ودرنهايت نقشه تجزيه ميهن عزيزمان ايران . كه اگرمردم منطقه و دولتهايشان ديربجنبند نقشه تجزيه كشورهاي اسلامي تحقق خواهديافت وشياطين غربي نفسي راحت خواهندكشيد ولي غرب بدانداگر اختلالي درامنيت منطقه پيش بيايددنياوخود غرب درآتش افروخته خود ديريازود خواهد سوخت بهتراست سران غرب درزمان مستي طرح نريزندكه اين مستي ها دودمانشان رابربادخواهدداد
کار -کار انگلیسی یاست.
نابود کردن داعش باید جز جهاد اکبر در بین مسلمانان قرار بگیرد
اقا مهران حالا وقت این حرفها نیست وباید با آمریکائیها روی منافع مشترک مذاکره وتوافق کنیم واگر واقع نباشیم همه منافع ملی درعراق وسوریه را ازدست خواهیم داد .دورتادورما یا کشورهای تروریست پرور ومشکل دار وبی ثبات مثل عراق .افغانستان وپاکستان یا رقیبان ودشمنان قسم خورده مثل عربستان .ترکیه .امارات .قطروآذربایجان فراگرفته اند.باید خودمان با وحدت ملی ازمنافع ایران دفاع کنیم .حکومت فعلی عراق درحال تقسیم منافع و غنائم بعدازسرنگونی صدام که به کمک آمریکائیها به دست آمده می باشد .وامیدی به مبارزه وجنگیدن ارتش این دولت با نیروهای به اصطلاح داعش ولی درعمل وهابیون وسنی های تند رو عربستانی. قطری.پاکستانی.افغانی .اماراتی و....نیست.پس تا خیلی دیر تر نشده باید فکری کردوتکانی خورد.
اونایی که فکر میکنن باید با امریکا مذاکره کرد اصلا میدونن کی داره به اینا سلاح میده؟
امریکا میخواهد با نا امنی جای پای خود را در خاورمیانه محکم و حضور خود را توجیه کند
در افغانستان القاعده
در عراق داعش
در عربستان هر دو و بعنوان پایگاه
در ایران هم داشت منافقین رو راه مینداخت که شرشون از سر مردم کم شد
با سقوط موصل جنگ در عراق و سوریه بسیار پیچیده شد در جنگ شهری عراق قادر به ازاد سازی موصل نخواهد بود حداقل تا مدتها چونکه جنگیدن داخل خانه مثل حمس و دمشق بسیار دشوار است و این یعنی تغییر حتمی نقشه سیاسی منطقه
مرکز تمامی فتنه های منطقه فقط در عربستان هستش / باید آل سعود سرنگون بشه تا همه مسلمانان نفس راحت بکشند / حکومت عربستان در دست آمریکا هستش و بس / آمریکا میگه چیکار کن چیکار نکن / مرگ بر آل سعود
سید حسن الان کوچکترین اشتباه یعنی نسل کشی شیعه در لبنان الان شیعیان در موضع ضعف قرار دارند حواست باشد برادر الان حفظ جان بسیار واجب تر از دادن شعارهای جنگی است الان داعش تمامی راه های تداراکاتی را برای شیعیان بست و برای خودش باز کرده خدا بخیر بگذراند انها با روحیه ایی که گرفتند شاید چندروز اینده بغداد را هم گرفتند هر چی باشد نیمی از بغداد اهل سنت هستند
گروه های تکفیری زائیده غرب،خصوصا استعمار پیر انگلیس هستند.در پی ایجاد بحران فزاینده در غرب کشورهای استعماری به دنبال منابع جدیدی هستند.یکی از این راه های درآمدی منابع نفت عراق و فروش تسلیحات نظامی به کشورهای شیخ نشین عربی است.و اما بهترین راه مقابله با آنها ایمان بخدا پیروی از ولی فقیه، وحدت و همدلی است.
چند سال پیش هنری کیسینجر ،این موجود خبیث درباره جنگ آمریکا درافغانستان وعراق گفت آمریکا اشتباه کرده واستراتژیش اشتباه بوده وآمریکا برای درگیریها لازم نیست خودش مستقیماً وارد شود وتلفات وخسارت بدهدبلکه باید از نیروهای موجود درمنطقه خاور میانه استفاده کندوآنهارا درجهت منافع آمریکا هدایت کند .....خوب فهمیدی؟..... نگرفتی؟ ای بابا....
ای بابا
چرا این قدر میترسین خود ارتش عراق جمعشون میکنه.
هیچ نیازی هم به ایران نباید داشته باشن.
باید ارتش عراق اقتدارش رو نشون بده.
والا که اگه ایران وارد بشه گفتم که کلا تبخیر می شن بعد دیگه از بی دشمنی باید مگس بپرونیم.
برام سواله این همه آدم از کجا پیدا میشن؟
اینها کجا آموزش میبینن؟
خدا ایران را از شر این جانورهای وحشی حفظ کنه اگر زورشون برسه تکه تکه میکنن ما ها را!!!!!!!!
من شنیدم استاندار موصل به ارتش عراق خیانت کرده وبا داعش همکاری میکنه
نیروهای داعش و حامیان آنها نادان تر از این هستند که بتوانند حکومت تشکیل دهند. آنها اینقدر فهم نداشتند که بدانند در چه تله ای افتاده اند. بزودی خبرهای خوبی از قلع و قمع داعشی ها و نیز سرافکندگی عربستان که حامی آنها است خواهید شنید. کشاندن داعش از سوریه به عراق فقط زمینه سازی برای نابودی آنها بود.
فقط حکم جهاد، فقط اینجوری کارشون تموم میشه، در غیر اینصورت بهتره اصلان حرف هم نزنیم.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها