بازدید 52408
بررسی‌ تاکتیکی بر پایه مدل سوریه؛

تکفیری‌ها چگونه به سرعت در عراق پیشروی کردند؟!

اوج این اقدامات را در روزهای گذشته در عراق دیدیم که شاید بتوان سریع‌ترین پیشروی یک نیروی تروریستی تلقی‌اش کرد؛ نیرویی که ظاهراً از آموزش نظامی کلاسیک بی‌بهره بود، ولی به شدت در جنگ سریع و خشن عمل می‌کند.
کد خبر: ۴۰۷۳۹۰
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۷ 11 June 2014
تکفیری‌ها چگونه به سرعت در عراق پیشروی کردند؟!گروه‌ تکفیری ‌به نام داعش، پس از مدت‌ها جنگ‌های پراکنده در عراق، روز گذشته در شرایطی به پیشروی سریع و بی‌سابقه‌ای دست زد و برخی نقاط استراتژیک عراق را تحت کنترل خود قرار داد که این سرعت عمل، پرسش‌هایی را پیش کشیده که چگونه این گروه‌ها در سوریه اقدام مشابهی را پیاده سازی کرده‌اند و حال در عراق، جدال تازه‌ و بی‌رحمانه‌ای ‌از سر گرفته‌اند؟

به گزارش «تابناک»، «دولت اسلامی عراق و شام / الدولة الاسلامیة فی العراق والشام» یا داعش از سال ۲۰۰۴ به عنوان گروهی وفادار به القاعده اعلام موجودیت کرد و به القاعده عراق مشهور ‌و در دو سال به‌ سازمانی فراگیر برای گروه‌های شورشی عراق به نام دولت اسلامی عراق تبدیل شد؛ سازمان تروریستی که علاوه بر نیروهای سلفی و وهابی، بسیاری از نیروهای بعثی نیز جذبش شدند و بدنه نظامی‌اش را تقویت کردند.

ابو‌مُصعَب الزرقاوی یا همان أحمد فاضل النزال الخلایله، نخستین فرمانده این گروه تروریستی‌ در هفتم ژوئن‌ ۲۰۰۶ در هشت کیلومتری شمال شهر بعقوبه در شمال بغداد، پایتخت عراق کشته شد. پس از او ابوحمزه المهاجر یا ابوایوب المصری، مسئولیت فرماندهی شورشیان سنی و تروریست‌های خارجی در عراق را بر عهده گرفت. ابوحمزه نخست از اعضای اخوان المسلمین بود و در سال ۱۹۸۲ به جهاد اسلامی مصر پیوست و از سال ۱۹۹۹ به افغانستان رفت و از متخصصان تهیه مواد منفجره شد.

دومین فرمانده این گروه تروریستی در عراق چندین سال به توسعه داعش و همچنین طراحی حملات علیه نیروهای آمریکایی پرداخت و سپس در حمله مشترک نیروهای عراقی و آمریکایی در سال ۲۰۱۰ به همراه ابوعمر البغدادی به قتل رسید. ابوعمر البغدادی را نیز در مقام فرماندهی داعش برشمرده بودند؛ اما بر پایه برخی تحلیل‌ها، چنین شخصیتی نبود و ابوعمر البغدادی تنها یک افسر ارتش بعث عراق بوده و در این دوران فرمانده اصلی همان ابوحمزه المهاجر بوده است.

ابوبکر البغدادی یا ابوبکر، محمّد بن احمد بن عثمان از سال 2010 ‌سومین فرمانده این گروه تروریستی ‌شد و رادیکال‌ترین مواضع را در میان گروه‌های تکفیری در پیش گرفت، چنان که حتی به تروریست‌های القاعده نیز در تسویه حساب‌ها رحم نکرد و وحشت‌‌انگیزترین رفتار ممکن به نام اعضای این گروه متوحش ثبت شد.

در دوران ابوبکر البغدادی، این گروه وارد جنگ در سوریه شد و سپس در عراق به جای انجام عملیات‌های تروریستی محدود نظیر بمب‌گذاری و حملات انتحاری، اقدام به تهاجم‌های علنی‌تر به قصد تصرف برخی مناطق و تشکیل «دولت عراق و شام» کرد. اوج این اقدامات را در روزهای گذشته در عراق دیدیم که شاید بتوان سریع‌ترین پیشروی یک نیروی تروریستی تلقی‌اش کرد؛ نیرویی که ظاهراً از آموزش نظامی کلاسیک بی‌بهره بود، ولی به شدت در جنگ سریع و خشن عمل می‌کند.

تکفیری‌ها چگونه به سرعت در عراق پیشروی کردند؟!

با این حال، پرسش اساسی این است که چگونه این شبه نظامیان تکفیری توان پیاده سازی این عملیات نظامی سریع را دارند و پیش از عراق، چگونه در سوریه همین شیوه جنگی را پیش گرفته بودند و به سرعت برخی از مناطق سوریه را در اشغال خود درآوردند، تا آنجا که امروز «رقه» در سوریه را پایتخت خود معرفی کرده‌اند؟!

برخی‌ ناظران تحولات سوریه که در عمق میدان به رصد رفتار نظامی گروه‌های شبه نظامی مخالف دولت سوریه پرداخته بودند، ‌به خبرنگار «تابناک» جزئیاتی از شیوه عمل این گروه‌ها گفتند که متفاوت با گفتارهای کلیشه‌ای معمول است.

بنابر اطلاعات واصله، بر خلاف تصور عام، بسیاری از نیروهای حاضر در سوریه که شمار آنها تا 440 هزار تن از 85 کشور نیز برآورد می‌شد و در ماه‌های اخیر ده‌ها هزار تن از آنها کشته شده‌اند، نیروهای آموزش ندیده و نیاز به تعلیمات نظامی نیستند، بلکه اتفاقات متخصص در امور‌ نظامی هستند که در جنگ با دولت‌های سوریه و عراق نیز مشخصاً از تخصص نظامی‌اش استفاده می‌شود.

برای‌ نمونه، تک‌تیراندازهای خارجی که برخی‌ از آنها از اروپای شرقی به داعش و جبهه النصره پیوسته‌اند، بخش چشمگیری از تلفات انسانی را رقم زده‌اند. تجربه‌های ساخت خمپاره‌های دست‌ساز توسط نیروهای تکفیری در سوریه که بسیاری از آنها پیش از برخورد با زمین منفجر می‌شد و اثرگذاری محدودی داشت، به مرور و در ‌چند سال اخیر تکمیل شده و برخی از این اشخاص در زمینه تولید موادمنفجره و سلاح‌هایی نظیر خمپاره به سطحی رسیده‌اند که می‌توان کارگاه اسلحه‌ساز قلمدادشان کرد و به دلیل همین ویژگی برای کشور متبوعشان حکم یک بمب ساعتی را دارند.

این سطح آموزش نظامی البته تنها در سوریه و عراق به دست نیامده، بلکه این نیروها و به ویژه تکفیری‌هایی که از خارج ‌سوریه و عراق به این منطقه آمده‌اند، تجربه جنگ در چچن، لیبی، لبنان، افغانستان و ... با برخی ‌نیروهای نظامی منسجم دنیا نظیر آمریکا و شوروری سابق را دارند و اتفاقاً در این جنگ‌ها تلفات سنگینی ‌روی دست آمریکایی‌ها و روس‌ها گذاشتند و طبیعتاً با برخورداری از این تجارب جنگی، برای جنگ بسیار آماده تر از نیروهای نظامی عراق هستند، به ویژه که ایدئولوژی نیز با این آموزش‌ها گره می‌خورد.

این گروه‌های تروریست در پیاده سازی تاکتیک نظامی‌شان ‌متأثر از همین تجارب جنگ‌های چریکی، در سوریه و حال در عراق کاملاً سیال عمل کرده و به واسطه ‌نداشتن موضع‌گیری مستمر در یک سنگر و تغییر موضع سریع‌شان، شناسایی و انهدام مواضعشان بسیار دشوار است. همین تجارب نظامی منجر به استفاده از تاکتیک‌هایی شده که در جنگ‌هایی نظیر جنگ ویتنام و البته در افغانستان به طور گسترده استفاده می‌شد.

از جمله این تجارب، سنگرهای بسیار کوچک نیم متر‌ در نیم متر یا یک چهار متر مربع است که این تروریست‌ها برای روزهای متمادی در آنها سنگر می‌گیرند و عملاً میزان آسیب دیدنشان از بمباران بسیار کاهش می‌یابد و در هنگام پیشروی قوای نظامی، از این سنگرها خارج شده و وارد عمل می‌شوند. کانال‌های زیرزمینی که میان ده‌ها ساختمان در نقاط ‌یک شهر متصل می‌شود نیز از دیگر تاکتیک‌هایی است که عملاً شناسایی مسیر حرکت ستون نظامی این اشخاص را برای هواپیماها و بالگردها بسیار دشوار می‌سازد و پاکسازی مناطق شهری اشغال شده توسط تکفیری‌ها را نیز پیچیده می‌نماید.

افزون بر این، گروه‌های تکفیری که در سوریه و عراق با دو دولت مستقر درگیرند، به واسطه همین تجارب جنگی با تاکتیک‌های نظامی و ضدتاکتیک‌ها که توسط نظامیان روسی و آمریکایی به کار گرفته شده، آشنایی دارند؛ مثلا در قبال هر هجوم گسترده نظامی، در عوض تمرکز تمام توان نظامی برای مقابله مستقیم، اقدام به تقسیم قوا کرده و بخشی از توان نظامی‌شان را صرف دور زدن نیروهای نظامی ارتشی می‌کنند که عملاً منجر می‌شود تا ارتش در عوض عملیات آفندی مجبور به تغییر تاکتیک به پدافندی شود و سرعت پیشروی نیروی نظامی در عراق و سوریه بسیار کند شده و حتی گاهی روند معکوس اتفاق می‌افتد.

به این تاکتیک‌های نظامی می‌توان زمین بازی را نیز به نفع تکفیری‌ها افزود، چرا که در برخی از بخش‌هایی که به اشغال تکفیری‌ها در سوریه و عراق درآمده، شاهد مقاومتی از سوی مردم بومی نبوده‌ایم و بعضاً استقبال‌هایی شده و جذب نیرو نیز در این مناطق سنی نشین انجام گرفته و نظام قبیله‌ای نیز در این زمینه به تکفیری‌ها کمک کرده، به گونه‌ای که ‌یکباره قبیله‌ای چند صدنفره در عرض چند ساعت به این گروه‌ها پیوسته است. با این اوصاف، طبیعتاً این پیشروی با نزدیک شدن به مناطق کردنشین و شیعه‌نشین عراق کند خواهد شد و قواعد بازی تغییر می‌کند؛ اتفاقی که در سوریه نیز دیدیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۹
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۹۳
javabe soal khabari khodetoon ro nadadin ke
in faghat morefi daesh bood ke
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
زیاد اینا رو گنده نکنید. اینا خیلی شهوت پرست و سست عنصرند. اینا همونایی اند که برای مهار غرایز حیوانیسون جهاد نکاح و کار کردن مردان در فروشگاه های لباس زنانه و . . . رو راه انداختند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
دقت کنید جواب داد.
سوال به این معنا بود که این همه قدرت رو این داعش از کجا داره و چطوری تونسته توی کشوری مثل سوریه و عراق جولان بده ...
خلاصه جواب:
داعش پر از افراد تجربه دیده است پس تونسته پیشرفت کنه!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
هشت سال تمام ارتش هاي عربي با ايران جنگيدند و حريف شيرمردان ايران زمين نشدند حالا يك گروه بي ريشه با هوچيگري چكار ميتونه بكنه؟؟؟/
محمّد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
این گروه فقط از اعراب تشکیل نشده این گروه کل از هرچی تجربه دیده نظامی تشکیل شده
reza
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
اخه اینا جایی رو تصرف نکردن فقط به چنتا قبیله حمله کردن اونا هم نیرو و اختیار منطقشونو دادن به اسم ناعش (نوکر احمق عراق و شام )
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
جواب واضح هست: ضعف ارتش و دولت مرکزی عراق و خیانت مقامات استانی که به راحتی تروریست ها گرفتنش!
وگرنه کدوم عقل سلیم قبول میکنه یه گروهی که به 2000 نفر هم نمیرسن یه استانی با بیشتر از 80000 هزار نفر نیرو رو مثل آب خوردن بگیرن
زندانی ها رو فراری بدن ، بانک بزنن ، ملت رو سلاخی کنن با راحتی کامل هم بگن ما بغداد رو میگیریم
عراق امروز متاسفانه به جای اینکه به دنبال ثبات و حاکمیت ملی خودشون باشن بیشتر دنبال درگیری قبلیه ای فرقه ای باج خواهی سیاسی هستن
بیچاره مردم بی گناه که مثل گوشت قربونی این وسط میمیرن برای هیچی
ریشه این گروه ها خشک نمیشه مگر با اتحاد کامل مردم خود عراق این یه چیز بدیهی هست
کارشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
هوچی بازی کردن و کشتن افراد بیگناه که تجربه نمیخواد بیشرفی می خواد که اینها دارند
دلارهای باد آورده عربستان سعودی، خاورمیانه را به نا امن ترین جای دنیا تبدیل کرده.
خدا لعنتشون کنه. آمین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
لطفا اين سوال را هم جواب بدهيد
اين جماعت 440 هزار نفري اگر بخواهند در روز يك نان هم بخورند هزينه اين همه خوراك را از كجا تامين نمي كنند ؟
و آيا در اين دوره و عصر و زمان نمي توان ثابت كرد چه كشوري دارد علنا به يك گروه تروريستي در عراق كمك مي كند؟
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
خوب غربی ها بخصوص امریکاییها که خوب بلدن چجوری این پولارو ازچنگشون در بیارن ....
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
نون چیه برادر!
ماشین هاشون رو با طالبان مقایسه کن
طالبان بیشتر شبیه گدا گودول ها هستن ولی اینا ظاهرا پولدارن!!
هر چیه آتیشش از عربستان بحرین امارات قطر کویت گرم میشه
به همان سرعتی که اومدن به همان سرعت هم دمشون رو می ذارن رو کولشون میرن پیش عمو صدام
پاسخ ها
هادی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
هموطن گرامی، دشمن را نباید کوچک شمرد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
دانی که چه گفت زال با رستم گرد ?
دشمن نتوان ضعیف و بیچاره شمرد
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۳
همانطور که تو با دست گرفتن ایدئولوژی هایت پیشرفت کردی، دیگران هم می توانند.
غرور، اولین دروازه ی شکست است.
داعش در سوريه ضعيف و غير فعال شد چون حزب الله لبنان به سورين وارد شد وأنها را محدود كرد اكنون در شمال عراق در مناطق دور از حزب الله لبنان دوباره دست به جنايت زد ند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
باید ایران وارد عمل بشه و گرنه نوبت ایران میشه.
پیش بینی های تاریخی در خصوص آینده منطقه شام و حجاز و عراق و دیگر سرزمینهای اسلامی یکی پس از دیگری به واقعیت می پیوندند ، پس بایستی در این خصوص تا فرصت از دست نرفته تدابیری اساسی بیندیشیم.
اینها عده ای تروریست مذهبی به تنهایی نیستند بلکه نیروهای دوره دیده و ورزیده عربستان و اردن هستند بخش زیادی ار این افراد را مهاجرین فلسطینی تشکیل میدهند پس خیال خام است که فکر کنیم با عده ای مبارز عقیدتی صرف روبرو هستیم نیروهای دوره دیده ای که به نام مبارزه با اسراییل اموزش دیدند اما الان با سازش رهبرانشان با اسراییل به شمت هدف شیعی تغییر جهت داده اند همانند همان کاری که خلیفه عباسی در تحریک و ارسال پیام به مغولها نمود برای حمله به ایران
امروز داعش به دویست کیلومتری مرز ایران رسیده. شرق سوریه و غرب عراق افتاده دست داعش.

من تعجب میکنم دولت های منطقه چقدر ضعیف هستند خصوصا عراق که یه شبه یه استان دو استان رو از دست داد.

متاسفانه الان دیدم که داعش غنیمت جنگی ارتش عراق رو داره وارد سوریه میکنه.انواع توپ های خود کششی. هلکوپترها و ماشین های نظامی.
جنگ وهابیون علیه استان نینوا با هدف تبدیل عراق به عربستان دیگر است واستراتژِی غرب وشرق نا من کشور علیه ایران شیعه است پاکستان شرق وعراق غرب وجنوب هم که امریکا وعربستان ایران باید حتی بعنوان یک همسایه شیعه تا میتواند کمک کند بهر حال این صنایع پیشرفته ومدرن باید بکار گرفته شود وحتی بهترین مانور وازمایش سلاح های سپاه است و بدون ترس ایران مقابله کند پیام های سیاسی عربستان چند روزهای گذشته ولبخند بعضی سیاسیون ما برای این بود که عربستان ایران را نمک گیر کند و کلک عراق را بکند ماهی ده هزار دلار به مزدور های داعش فقط عربستان حقوق میدهد ایران الان از نظر نضامی که تمامی نیروهای تروریستی در یک جا جمع شده اند میتواند ضربه محکمی وارد کند با کمک ارتش عراق
حالا اگه من بگم ظهور به نزدیکترین زمان خودش رسیده نه تایید میشه نظرم نه قبول
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
پس یعنی دیروز از ظهور دور بودیم، امروز نزدیکترین زمانشه، فردا هم دوباره دور میشیم ها؟!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
امیدواریم ولی خدا صلاح کارهارو میدونه.
تحلیل خوبی بود.
1- تهاجم نیروهای القاعده و طالبان به شیعیان افغانستان و کنسولگری جمهوری اسلامی ایران که با شهادت مظلومانه دیپلماتهای کشورمان همراه بود در آن روزها با سکوت عملی و حتی همراهی و حمایت جبهه غربی و عربی همراه بود اما با انتساب تهاجم هوایی به برجهای دوقلوی نیویورک موضوع شکل و تعریف دیگری پیدا کرد علی الخصوص زمانی که حامیان آمریکایی طالبان و القاعده برای حفظ امنیت شان ناچار از دستگیری و انتقال بخشی از نیروهای القاعده و طالبان به زندانهایی مانند گوانتانامو شدند.
2- تهاجم و عملیات انتحاری ده ساله نیروهای تکفیری علیه رهبران شیعیان عراق ، زائرین عتبات ، شیعیان عراق و حرمین شریفین در سامرا با سکوت و البته حمایت آشکار و پنهان جبهه غربی و عربی همراه بود و در چنین غوغایی سازمان ملل بجای برخورد با تهدید بالفعل جهانی در بازیگردانی این جبهه وارد موضوع موهوم تلاش ایران برای دستیابی به سلاحهای اتمی شد ایرانی که بزرگترین قربانی تاریخ تروریست و کاربرد سالاحهای شیمیایی می باشد.
3- گروههای تکفیری که تمامی مردم جهان و علی الخصوص مسلمانان را کافر و مستحق مرگ می دانند در تهاجم همه جانبه و سازماندهی شده به سوریه از حمایت تام جبهه غربی و عربی برخودار بود بطوریکه عربستان در کنار سایر دول عربی این جبهه تمام نیازهای مالی را تأمین کردند و جبهه غربی نیز به رهبری آمریکا با تمام توان به تجهیز و حمایت سیاسی از این گروه الحادی تروریستی حمایت کردند تا جایی که رییس جمهور آمریکا برای حمایت عملی از اقدامات ضد سوری این گروه ساعت دقیق تهاجم نظامی غرب به سوریه را اعلام کرد تصمیمی که بدلایلی مانند اعلام حمایت تام ایران از مردم و دولت سوریه ناکام ماند طی سه سال گذشته جمهوری اسلامی ایران تنها دولتی بود که علی رغم تحمل فشارهای مستمر و گسترده جبهه غربی و عربی با اعلام موضوع تفکر الحادی و اعمال شنیع و حیوانی تکفیریها به حمایت از مردم مظلوم سووریه اقدام کرد تا جایی که تکفیریها به مرور ناچار از تحمل شککستهای متعدد نظامی و خروج از سوریه شدند.
4- تهاجم تکفیریها که متشکل از اتباع افراطی کشورهای مختلف آسیایی ، عربی ، آفریقایی ، اروپایی و آمریکایی هستند پس از تحمل شکست در برابر مردم و ارتش سوریه به آرامی به خاک دو کشور عراق و ترکیه عزیمت کردند که درگیری چند ماه گذشته عراق و امروز موصل و نینوا نتیجه این استقار می باشد تکفیریها با این اقدام احمقانه عملا بر بطلان ادعاهای علیه سوریه تأکید دارند ادعای اینکه تهاجم به سوریه جنگ داخلی و برای تغییر حکومت می باشد امروز و با افزایش دامنه درگیری اعضای این گروهها به خاک دو کشور همسایه حقانیت منطق جمهوری اسلامی ایران در دفاع از ملت و دولت سوریه به اثبات رسید.
5- مقابله با گروههای تکفیری علی رغم اینکه از حمایت تام جهانی جبهه غربی و عربی به رهبری آمریکا و عربستان برخوردار بودند با تکیه بر تجربه حضور مقتدرانه فرزندان حزب الله لبنان که به دفاع از حرمین مطهر خانم زینب کبری(س) ، حضرت رقیه(س) و تعدادی از اصحاب روسول مکرم اسلام وارد کارزار دشوار سوریه شدند همچنی استفاده سوریه از تجربه بسیار موفق ایران در سازماندهی و اعزام نیروهای مردمی در دوران دفاع مقدس شکست گروههای اصلی تکفیریا در سوریه را شاهد بودیم.
6- شورای عالی امنیت ملی ایران با تکیه بر تجربه سه سال گذشته باید بدون فوت وقت برای برخود جهانی و منطقه ای با اقدامات غیر انسانی و جنایتکارانه گروههای تکفیری نسبت به ساماندهی فعالیتهای داخلی و منطقه ای و بین المللی مشابه موارد ذیل اقدام نماید.
- مشابه سازی کمک به دولت و مردم عراق در برخورد با گروههای تکفیری با توجه به مدل موفق سوریه
- درخواست برپایی فوری نشست سران یا وزرای خارجه کشورهای اسلامی ، غیر متعهدها و مجمع عمومی سازمان ملل متحد بمنظور بررسی و تصویب اقدامات هماهنگ بین المللی برای برخود با اقدامات جنایتکارانه گروههای تکفیری علیه ملتهای مختلف
- برپایی فوری نشست منطقه ای با حضور وزرای خارجه ، وزرای دفاع و حتی سران کشورهای ایران ، عراق ، سوریه ، ترکیه ، افغانستان و اردن بمنظور تدوین برنامه مشترک برخورد با گروههای مذکور
- استمرار اقدامات تأمینی افتخار آمیز نیروهای امنیتی و مسلح کشورمان برای افزایش ضریب اطیمنان از تأمین امنیت مستحکم مرزی و داخلی بطوریکه گروههای الحادی و تروریستی مذکور تحت هیچ شرایطی قادر به ایراد خدشه به امنیت کشورمان نباشند.
- اتخاذ تصمیمات فوری برای تأمین امنیت زائرین ایرانی عتبات بطوریکه گروههای تکفیری تحت هیچ شرایطی قادر به نا امن سازی مسیرها و شهرهای زیارتی نباشند.
7- احساس امنیت بزرگترین و مهمترین دستاوردی است که به همت بسیاری از عوامل بطور پایدار تأمین می گردد لذا است که باید همچنان قدردان تمامی دستگاههایی چون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، ارتش ، وزارت اطلاعات ، مرزبانی و ناجا باشیم که در این آشفته بازار نا امن سازی جهانی همچنان در تأمین امنیت کشور و مردممان از هیچ کوشش و تلاشی باز نمی مانند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
آفرین
پیمان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
من حوصلم نمیکشه این همه رو بخونم. یکی بخونه خلاصشو برای ما تنبلا همینجا بزاره.با تشکر پیشاپیش
وحید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
100 افرین
حسین
| France |
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۲
احسنت آقا محسن بنظر من هم
تامین امنیت و احساس امنیت بزرگترین و مهمترین دستاورد می باشد انسان نان کافی برای خوردن نداشته باشه ولی بداند زن وبچه اش در امنیت کامل هستند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۳
به فرموده حضرت علی(ع) قدر دو چیز برای مردم روشن نیست: امنیت و سلامتی
خدا این گرگ های کثیف رو لعنت کنه. باید سپاه پاسداران وارد عمل بشه و این ها رو ادب کنه.
کار ارتش عراق چیست.جطور ممکن است نیروهای نظامی تعلیم دیده از چند تفنگ بدست پابرهنه شکست بخورند؟ مگر اینکه قبول کنیم ارتش عراق با آنها همدست است و حاضر یه جنگ در مقابل انها نیست.درجنگهای نامنظم سرعت و مهارت و غافل گیری رمز پیروزی است . در اینجا تانک و نفربر زرهی کاربرد ندارد. بایستی از نیروهای کماندویی دوره دیده و نیز از نیروهای هوابرد کمک گرفت. هلیکوپترهای آپاچی و یگانهای تکاور لازم است. سپس با ایجاد محاصره کامل و قطع خطوط ارتباطی و تدارکاتی آنها بتوسط خمپاره و توپ آنهارا زیر آتش گرفت.مهم قطع ارتباط واحدهای آنهاست.
پاسخ ها
اکبرتبریزلی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
عزیز مگه متن رو خوب نخوندی اینا یه سری تفنگ به دست پابرهنه نیستن تجربه زیادی تو جنگ با زبده ترین نیروهای نظامی جهان مثل آمریکا و روسیه را بعنوان تجربه دارن ضمنا ارتشهای سوریه و عراق هم ضعیف هستند و نباید از اونها انتظار چندانی داشت مگه اینها به ترکیه و ایران برسن تا نیروهای این دوکشور بتونن متوقفشون کنن
قابل توجه مسئولین این نیروهای داعش که تا دیروز توسط نیروهای عراقی ضربه می خوردند نیست بلکه این خود نیروهای فرا جناحی عربستان و کشورهای به مخمصه افتاده هستند که می خواهند برای یکبار هم که شده طعم پیروزی را به نیروهای داعش بچشانند و طعم شکست را به نیروهای مسلح عراق اگر سریعا وارد کارزار نشوید ممکن است در آینده ای نه چندان دور تاسف این دوران را بخورید قبل از اینکه عراق مثل سوریه به جنگ داخلی کشیده شود خواهشن سریع اقدام نمائید که اگر چنین نشود فردا نوبت ایران است وسلام
پاسخ ها
معلم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
دوست عزیز... اینجوریها هم نیست که فردا نوبت ایران باشد. الحمدلله ایران ملتی متحد دارد و شیعه و سنی برادر هم هستند و تاریخ نشان نداده درگیریهای قومی در ایران اتفاق بیافتد. ضمنا ارتش و سپاه و کلا نیروهای نظامی و انتظامی ایران بسیار قوی و مجهز هستند. اگر احد الناسی از داعش حتی فکر تجاوز به مرزهای ایران را داشته باشد با شدیدترین وضعیت نابود می شود. ملت ایران هم جماعت کوفه نیست که امامش را تنها بگذارد... با جان و مال و خون خود و با چنگ و دندان داعش که سهله همه گروهکهای تکفیری رو محو و نابود می کنیم ....
ان تنصرو الله ینصرکم و یثبت اقدامکم ....
تحلیل خوبی بود.
بنده حاضرم با تمام قوا وارد نبرد با این گروه شوم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
منم
مجتبی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
شما؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
من هم همینطور
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۲
بفرمایید این گوی و این میدان!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۳
مگه چند نفری داداش !!!
برادران کرد در شمال عراق باید غیرتشان به جوش بیاید وکاری بکنند
پاسخ ها
مهرداد از لنگرود
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
باز هم غیرت کرد پوزه وهابیت را خرد خواهد کرد داعش برو مشت کرد آریایی پدرتو در می یاره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۲
فعلا که براداران غیور کردت مرز خودشان را به روی آوارگان موصلی بستند و خودشان هم ازین وضع گل آلود دنبال گسترش اراضی هستند!!
مشکل اینجاست هر کس به قدرت می رسه گروهای دیگر را وارد بازی نمی کنه و این بهترین فرصت برای گروهای تندرو هست که رشد پیدا کنند و بخش ناراضی یا همراهیشون می کنه یا سکوت می کنه اتفاقی که در مصر سوریه و الان در عراق داره میفته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
تحلیل مبتنی بر واقعیات خیالی..
فرض کنیم در مقابل داعش یک گروه نظامی با همان روش اعلام موجودیت کند که درست نقطه مقابل داعش باشد.یعنی ساختار هردو یکی باشد ولی هدف و ارزشها مخالف هم.ایا سوریه در این مدت نمیتوانست چنین گروهی تشکیل دهد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
حتما انجام داده که متوقف شدن.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
خب ارتش سوریه هم همینطوری میجنگید باهاشون
ما وارثان شهدای عزیز و فرزندان غیور ایران عزیزم وطنم خاکم همه وجودم و به نام حفظ نوامیس کشورم چنانکه کوچکترین دست اندازی به ایران ما از طرف گروههای تکفیری صورت بگیرد در کنار دلاورمردان ارتش سلحشور ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیرویهای مخلص بسیجی ریشه اسلام وهابی و این تیمه ای وهابیت کثیف را می خشکانیم.
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۲
منم میام ولی فقط برای مبارزه با وهابیت و در راه امام حسین و دفاع از ناموس و اسلام ناب محمد ص و علی ع به غیر این هر سیاست دیکری پشتش بود نمیام
سلام لطف کنیدبرای ثبت نام داطلبین نیروی های ایرانی اقدام کنیدوادرس بدهیدتاانهای که دلشان برای اسلام وشیعیان مظلوم عراق وسوریه هست اماده شوندوسریع واردعمل شوندتابلطف پروردگارعالم ریشه نفاق تکفیریهاازبیخ کنده شودانشاالله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
زودتر برین که خیلی داره دیر میشه دارند میرسند ما می خواهیم درس بخونیم حوصله جنگ نداریم
اگر عربستان پشت این قضیه باشه مطمئن باشید بعد از عراق نوبت کویت و سپس نوبت عربستان خواهد شد.... مفت خورهای عرب حالا ببینید چه بلایی به سرتون میاد ... با پولتون به جان مسلمونها افتادید فکر کردید دنیا سرخوده ... ببینید کار خدا رو که با شما چه می کنه ...!!!!
آقای ناشناس: با طرح چنین حمله ای از دولت اثر مردم شهرهای محاصره شده قتل عام می شوند. اونا مردمشان را دوست دارند...
تحلیل فوق مردود است

همین جریان با توان به مراتب بالاتر تا کنون نتوانسته در سوریه چنین پیروزی را با این سرعت بدست آورد. موضوع از قرار دیگری است!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
این ها در عرض 6 ماه کل افغانستان را که بیش از 20 سال در دست گروههای مختلف بود؛ به اشغال خود در آوردند.
با سلام
معمولا در آستانه مسابقات جام جهانی فوتبال، با توجه به اینکه مردم دنیا سرگرم هستند،اتفاقات منطقه ای و سیاسی و نظامی موثری در گوشه و کنار عالم روی میدهد که بنظر می رسد داستان تکفری ها و داعش در عراق، شروع توطئه ای خطرناک است ...
افرین برشماملت باشرف که مارایادپدران شهیدمان می اندازید
من نمی دونم این سازمان ملل کجاست که وضع مردم عراق و سوریه رو نمی بینه و چشمش رو کاملاٌ رو این جنایت ها بسته . در این جور مواقع می شه فهمید که سازمان های بین المللی فقط در راستای منافع صهیونیست ها و آمریکایی ها حرکت می کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۳
این سازمان ملل مثلا میخواد چه حرکتی انجام بده ! مگه آفریقاست...
تابی جان ، همین پولهای بادآورده ای که تمام مسلمان بخصوص ایرانیها به اسم حج تمتع و عمره نه یکبار بلکه چندین بار به جیب ال سقوط ریختیم حالا یک جایی باید هزینه شود ؟ بارک الله به مسلین
یا ازقبل ساخت وپاخت هایی عربستان با مقامات نظامی ؛اطلاعاتی وامنیتی موصل داشته ویا این تاکتیکیه برای جمع کردن تروریست ها تا اساسی قلع وقمشون کنند.
تحلیل خوبی بود.
دیگر سکوت جایز نیست اینان قلب شبیعه را هدف گرفته اند در سالروز میلاد با سعادت حضرت حجت عج باید فرزندان خمینی بپا خیزند تا دیگر شهر های مقدس را تصرف نکرده اند اری سرنوشت ارتشی که برای گذران زندگی در ان خدمت کرد اینجوری رقم میخورد درمان درد لاعلاج این جماعت تکفیری بسیج است بسیج است و بسیج پس برنامه ریزان به هوش باشند هدف مملکت حزب اله است
حالا تای مشکل پیش میاد هی بگین چرا پولامون بدیم به سوریه؟ هی بگین چرا به فلسطین کمک کنیم؟غافل از اینکه دشمن از همین کشورا داره شکل می گیره...افسوس به درک پایین !!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۲
شما خوبی! منم اگه مثل تو کار و ماشین مدل بالا و ... سرجاش بود از رو شکم سیری حرف میزدم! خرج که از کیسه مهمان بود/ حاتم طاعی شدن آسان بود
هدف ودشمن اصلی اینها ایرانی ها هستند /نباید دشمن را دست کم گرفت / باید اقدامات وتدابیر امنیتی لازم اندیشیده شود چنان که در روایت هم است که از دست دادن فرصت موجب اندوه میشود
به سرعت و همه جانبه باید به عراق و سوریه برای رهائی آنها از شر تروریستها کمک کرد.
بعضی از مقامات ارتش خیانت کرده بودند. تو عکسها مشخص بود سربازان ارتش به سرعت لباسها و پوتین ها شون را در آورده بودند و فرار کرده بودند.
الان عراق برای امنیت مناطق مختلف شهری عراق از خطر بمب گذاریها ایستگاههای بازرسی یا به قول خودشان سیطره ایجاد کرده اند ونیروهای ارتش در هر کوچه و خیابانی شبانه روز نگهبانی میدهند و این کار در طولانی مدت نیرو ها فرسوده کرده است.عراق باید این کمک فکری بگیرد و با ایجاد بسیج محلات از نیروهای مردمی برای نگهبانی استفاده کند ونیروهای ارتش را فقط برای جنگ به کار بگیردو به راحتی داعش و تروریست ها را نابود می سازد.
واقعیت امر اینه که ایران در یه منطقه ای واقع شده که دور تا دورش رو تروریست ها گرفتن. ولی با این وجود در امنیت کامل داخلی هستیم. موضوع عراق هم درسته برای ما خیلی مهمه ولی به واسطه توان بالقوه نظامی ایران خوشبختانه هیچ نگرانی از بابت این گرههای تروریستی نداریم. کار گروه تروریستی داعش در عراق هم به زودی یکسره میشه. انشاءالله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۲
انشالاااااااااااااااا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۳
چندتا انتهاری که فرستادند بشت میگم !
Ya Ali madad
داعش گروهی است متشکل از مهاجرین چچنی سعودی یمنی فلسطینی که با گروههای بومی سوری و عراقی دست به دست هم دادند تا شیعیان رو در عراق و سوریه از بین ببرند. در فیلمهای پروپاگاندایی که منتشر کرده اند بسیاری از فراد رو می کشند و می گن این رافصی( بیه شیعیان می گن رافضی) هست و مثل آب خوردن می کشند. در این فیلمها از امامان سنی و تند رو نقل قول می اورند که کشتن شیعه مجاز و حتی ثواب هست و ادیت فیلمهاشون خیلی حرفه ای صورت گرفته. از شبکه های اجتماعی هم برای خبر رسانی و یار گیری استفاده می کنند. این گروه از پناهنده های فلسطینی که در اردن آموزش دیدند و چچنی هایی که از روسیه آمده اند یگان های نظامی خودش رو سامان داده به علاوه مهاجرین پاکستانی و سومالیایی که از اروپا به سوریه و عراق می رن هم در بینشون زیادند. بسیاری از آموزش دهنده های این نیروها قبلن در افغانستان و پاکستان با نیروهای ایساف و آمریکا جنگیدند و جنگجوهای کار کشته ای هستند. خیلی هم نباید اینها رو دست کم گرفت. این افراطی ها که اسم خودشون رو گذاشتن دولت اسلامی شام و عراق دشمنی عجیبی با ایران و شیعیان دارند و بسیار خونخوار و بی رحم هستند. گفته میشه که با تسط بر موصول و تنها از غارت بانک مرکزی موصل 470 میلیون دلار پول بردند و همچنین انبار تسلیحات سنگین موصل رو هم در اختیار گرفته غارت کردند. این تسلیحات علاوه بر تسلیحاتی است که ارتش عراق به زمین گذاشته فرار کردن. تروریستهای دولت اسلامی عراق و شام از هر نوع ترفندی استفاده می کنند قبل از تسلط کامل به شهر با لباس های مبدل پلیس و ارتش به خانه های شیعیان و هر کس که با دولت همکاری کرده حجوم می برند و همونجا می کشندش و یا راه ها رو می بندن و کارت شناسایی می خوان و اینطوری از روی اسم یا شغل به شیعه بودن یا دولتی بودن طرف مضنون شده اعتراف می گیرن همونج می کشندش. در شهر های تصرف نشده با تک تیر انذازهایی چچنی و یا فلسطنی هایی که در اردن آموزش دیدن پلیس و نظامی های سر پست رو می زنن و در می رن. قبل از حمله کامل به یک شهر قبلش اطلاع می دن که نیروهای نظامی صلاحتون رو زمین بذارید که ما داریم میاییم که یا پیروز بشیم یا بمیریم مثلن در موصل از قبل همه این کارها رو کردن هم قبل از تصرف کامل کسانی که احتمال می دادند با دولتی ها باشند رو به جرم همکاری با شیعیان کشتند و بعد هم با نفوذ به ارتش و ارعاب ارتش کاری کردند که ارتش و پلیس عراق از ترس اسلحه ها رو زمین گذاشتند و در رفتند و بعد داعش با وانت و تیر بار ریختن تو شهر جولان دادن. البته همین کار رو با سامرا کردند به سامرا هم گفتند که ما میاییم که یا پیروز بشیم یا بمیریم اما در سامر با توجه به مقاومتی که صورت گرفت گذاشتند در رفتند. اینها در نهادهای دولتی عراق نفوذ داردند و جلوی برخوردهای جدی رو قبلن با نیروهای خودشون گرفتند و سنی ها مناطق انبار و فلوجه به خصوص ازشون حمایت می کنند. منابع مالیشون عربستان و قطر و شیوخ دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله کویت و امارات هستند. احتمالن این جبهه ای هست که عربستان در عراق باز کرده تا به ایران و شیعیان فشار وارد کنه. اینها عراق با برخورد سهل انگارانه مواجه شدند و فضا برای رشد پیدا کردند. ارتش و پلیس عراق احتیاج داره برخورد ریشه ای با این ها بکنه.
قوم خونخوار داعش
تن آدم میلرزه از این همه حماقت و جهل
تف بر شیطان. تو هم هی سانسور کن تابناک جان. دمت گرمه ای ول
ما در جنگ آنگونه جنگیدیم که صدام نامرد ما را مرد خطاب کرد در مرزهایمان با دشنه زهراگین منتظر داعش هستیم
دوستان عزیز ! هرگز از دشمن غافل نشوید و آن را دستکم نگیرید . این گروه با نام اسلام دارد تیشه به ریشه اسلام می زند گرچه هرگز موفق نخواهد شد لیکن وظیفه ماست که نگذاریم گروه داعش چهره ی زیبا ی دین اسلام را خدشه دار کند. این بر عهده ی تمام مسلمانان و الخصوص برزگان و مراجع فرق اسلامی است که در روشنگری و محکومیت آنان که اعمالی خارج از دایره اسلام و سنت نبوی(ص) و قرآن انجام میدهند, فریاد برآورند.
تا نفت عربستان تموم نشه هیچ جای عالم روی ارامش نمی بینه.
جنگ به دروازه های ایران داره میرسه
این گروه ها از تمام اروپا انگلستان و همه ی کشور های غربی برای بهم ریختن اوضاع ودزدی راحت از اموال خاورمیانه ساخته شده اند و برای جلو گیری از ورشکستگی اروپا ساخته شده اند این افراد از گروه های تروریستی که از زندان های حبس ابدی هستن تشکیل شده اند فقط برای دزدی وبی ثبات کردن منطقه وارد خاورمیانه شده اند و باید هوشیار باشیم که به خاک ما وارد نشوند عربستان هم نقش بشتیبان را دارد برای اینکه خود را صاحب خاورمیانه می خواهد بداند و یک قدرت بزرگ می خواهد باشد
اینها هم مانند طالبان هستند. تعصب کور دینی. ما هم با نادیده گرفتن تاریخ و فرهنگ ایرانی قربانی چنین گروههایی خواهیم شد.
باید روش جنگیدنشان مورد مطالعه قرار بگیره، چه بپذیرید و یا نه روشی بسیار موفقیت آمیز بوده.
به سختی
ما وارثان شهیدان هشت سال دفاع مقدس هستیم داعش سهله بزرگتر از اونم بخاد حتی یک نطر فقط یک نظر به کشور ایران بندازه غیوور نردان ایران اسلامی به حول و قوه الهی نابودشان میکنند در عرض چند لحظه کوتاه.
والله جهاد كفائيي يعني اگر ميتواني، وما از ديترويت امريكا برايه اعزام به عراق ثبت نام كرديم، باشد قبول حق تعالي لبيك يا حسين
خود خواهی سیاستمداران عراقی واختلاف انها سبب تقویت داعش سد امروز حتی سیاستمداران شیعه عراقی با هم به شدت اختلاف دارند ارتش عراق روحیه لازم را ندارد اتحاد داعش را شکست می دهد درود بر ایت الله سیستانی که نقطه شکست را با اعلام جهاد پوشش دادند
درجریان حمله به کنسولگری ایران درافغانستان،شورای عالی امنیت ملی به ریاست آقای خاتمی تصمیم به حمله گرفت،ولی آقابااین نظرمخالف بودندونظرشان براین بودکه خودمردم افغانستان بایدبااینهابرخوردکنند،درسوریه هم ایران فقط هدایت کردوازنیروی نظامی گسترده استفاده نکرد،حالا هم خواهیددیدکه بچه شیعه های عراق خودشان به حساب این حرامیان خواهندرسید،امااین بارهم، بایددولت ایران مشابه عملکردش درسوریه عمل کرده وباوحدت نیروهای عراقی وتحرکات بین المللی ازمردم ودولت عراق حمایت کند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار