بازدید 43815

تلاش برای پاکسازی سامرا از عناصر داعش

پس از دو حمله دردآور عناصر تکفیری به حرمین عسکریین در سامرا در اسفند 84 و خرداد 86، امروز نیز عناصر تکفیری تلاش کردند به حرم دو امام شیعه حمله کنند که فعلا ناکام مانده است. ابوبکر البغدادی، رهبر دولت اسلامی عراق و شام ـ که امروز به سامرا حمله‌ور گشت ـ اکنون به قدرتمندترین جهادی جهان تبدیل شده است.
کد خبر: ۴۰۵۶۱۶
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۸ 05 June 2014

پس از دو حمله دردآور عناصر تکفیری به حرمین عسکریین در سامرا در اسفند 84 و خرداد 86، امروز نیز عناصر تکفیری تلاش کردند به حرم دو امام شیعه حمله کنند که فعلا ناکام مانده است.

به گزارش «تابناک»، اخبار منتشره از سامرا حاکی از آن است که پس از تسلط تکفیری‌های داعش بر پنج منطقه شهر سامرا، درگیری های شدیدی در این مناطق صورت گرفته که در ساعات ابتدایی به کشته شدن 51 تن از نیروهای ارتش و پلیس عراق منجر شده است.

چرا تکفیری‌ها بیشتر شهر امامان عسکری را تصرف کردند؟

شاهدان تأکید کرده‌اند، عناصر گروه «دولت اسلامی در عراق و شام» با انواع سلاح سنگین و سبک و ده‌ها خودرو و بولدوزر وارد شهر شدند و چندین مرکز ایست و بازرسی را تخریب کردند. تروریست ها همچنین پرچم سیاه خود را بر فراز چندین مسجد سامرا نصب نمودند. آنان همچنین ساختمان مرکز جوانان شهر سامرا را نیز که در دو کیلومتری مرقد امامین عسکریین (ع) است، تحت کنترل خود درآورده و پرچم خود را بر فراز آن قرار دادند.

تروریست ها همچنین به منزل «عبدالکریم السامرائی» در منطقه سبز حمله کرده و سه تن از نیروهای امنیتی را به قتل رساندند. سایت عراقی «سومریه نیوز» به نقل از منبعی در پلیس استان «صلاح الدین» تأکید کرد، نیروهای مسئول حمایت از مرقد امامین عسکریین در سامرا، حملات تروریست های داعش به این مکان مقدس را ناکام گذاشتند و به شدت با آنها درگیر شدند. عناصر مسلح که به قصد تصرف مرقد امامین عسکریین (ع) به آن حمله کرده بودند، با مقاومت نیروهای پلیس روبه رو شدند و پا به فرار گذاشتند.

به گفته منابع عراقی، عناصر داعش از بامداد امروز از سمت شهرک «المعتصم» در جنوب استان صلاح الدین وارد شهر سامرا شده و با نیروهای امنیتی درگیر شدند. در این حمله، یک زن و پنج تن از نیروهای امنیتی کشته و پانزده تن مجروح شدند. پس از آن، گروه دیگری از نیروهای امنیتی به آن منطقه فرستاده شدند تا در صورت حمله دوباره داعش با آنها مقابله کنند.

منابعی در استان صلاح الدین نیز از نشست فرمانده نیروی زمینی ارتش عراق با فرماندهان عملیات استان صلاح‌الدین برای بررسی اوضاع این شهر خبر داد.

شاهدان عینی از قدرت‌نمایی عناصر داعش در مناطق تحت سیطره‌شان در شهر سامرا خبر دادند و گفته‌اند، خودروهای داعش در مناطق گوناگون با پرچم‌های مخصوص این گروه تروریستی در حال حرکت در شهر هستند و بلندگوهای مساجد نیز جوانان را به پیوستن به داعش و جهاد دعوت می‌کند.


در گزارش ساعاتی پیش شبکه تلویزیونی المنار از اوضاع شهر سامرا نیز آمده است که افراد مسلح گروه داعش، توانستند وارد شهر سامرا شده و به مرقدهای مطهر امامین عسکریین ـ علیهما السلام ـ نزدیک شوند و هم اکنون درگیری‌ها در 800 متری حرمین مطهر ادامه دارد. درب‌های حرمین مطهر نیز بسته شده و زائران ایرانی، عراقی، پاکستانی و ... در حرمین هستند.

اما ارتش عراق توانست این درگیری های ایجاد شده در منطقه را به خوبی کنترل کند و نگذاشت هیچ یک از افراد مسلح وارد مرقدهای مطهر شوند. نیروهای داعش دیوارهای بتنی پیرامون شهر را ویران و به سمت مردم تیراندازی کردند؛ اما سرانجام ارتش عراق با درگیری با آنها توانست نیروهایشان را عقب براند.

پس از آن نیز نیروی هوایی عراق وارد عمل شد و پایگاه ها و مراکز استقرار افراد مسلح را بمباران کرد، به گونه ای که شمار کشته های نیروهای داعش به ده ها تن رسیده است. 51 تن از نیروهای ارتش عراق نیز شهید شدند.


داعش به قدرتمندترین گروه جهادی تبدیل شده است؟

در حالی که در ماه‌های اخیر، گروه‌های تکفیری در عراق، باعث ایجاد تهدیدهای جدی شده‌اند، اکنون گمان می‌شود، گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام یا داعش به رهبری ابوبکر البغدادی به قدرتمندترین گروه مدعی جهاد تبدیل شده باشند. بیشتر منابع غربی گمان  می‌کنند این چهره کمتر شناخته شده، اکنون پرنفوذتر و قدرتمندتر از ایمن الظواهری، رهبر القاعده شده باشد.

این گروه بسیار خشن که با خشونت‌های وحشتناک و عملیات انتحاری در سوریه و عراق به شهرت رسیده است، در پنج ماه اخیر توانسته برخی شهرهای مهم عراق را نیز به کنترل خود درآورد.

اکنون این ترس وجود دارد که وی نیز به تقلید از القاعده به حملاتی در بیرون از قلمرو خود دست بزند. مهدی نموشه، از اعضای فرانسوی همین گروه بود که در هفته‌های اخیر در بروکسل دست به ترور زده است. وی از جمله افرادی بوده که در جنگ سوریه شرکت داشته است. در توجیه موج حضور عناصر تندرو منطقه و حتی اتباع غربی در جنگ در سوریه و عراق به جذابیت گروه داعش و گروه‌های مشابه به دلیل فعال و درگیر بودن آنها اشاره شده، در حالی که الظواهری رهبر القاعده در مرزهای پاکستان و افغانستان منزوی است.


تکمیلی

اخبار در ساعات پایانی روز پنج‌شنبه از موفقیت ارتش عراق در مقابله با عناصر گروه داعش در شهر سامرا حکایت دارد. گفته شده است که سرلشگر «علی غیدان» فرمانده نیروی زمینی ارتش عراق به همراه 300 دستگاه خودرو زرهی وارد سامراء شده تا به نیروهای امنیتی در جنگ با تروریست‌های داعش کمک کند.

نیروهای امنیتی و نظامی عراق شهر سامرا را طی عملیاتی که در آن بالگردهای ارتش عراق نیز مشارکت داشتند، از عناصر تروریستی داعش پاکسازی کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۳۰۲
انتشار یافته: ۴۲
می دونستین عملیات های انتحاری اغلب صبح رخ میده، می دونین چرا؟ چون طرفی که به خودش بمب می بنده میره که بمیره و "نهار" رو با پیامبر بخوره، یه همچین اعتقاداتی دارن اینا.
پاسخ ها
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
ممد جفری چه عجب یه بار نظر درست و حسابی دادی دلواپس
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
البته داعش برای عملیات انتحاری از انسان های با ضریب هوشی کمتر از 15 (کانا) هم استفاده می کند
مهرداد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
شرمنده ام ، ولی خبر موثق دارم که بعضیاشون شورت آهنی میپوشن تا اون دنیا برای محشور شدن با حوری ها مشکل نداشته بشند .
سیدمحمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
در یکی از سایتهای خارجی نوشته بود، یک روز ظهر یکی از این دیوانگان انتهاری را قبل انجام عملیات دستگیر کرده بودند، طرف میگفته زودتر اعدامم کنید چون میخواهم نماز عصر را پشت سر پیغمبر بخوانم .تعجب از حماقت اینها و کسانی که مغز اینها را اینگونه شستشو میدهند.
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
اونوقت یه مشت احمق میگن ما نباید به سوریه و لبنان و عراق کمک مالی کنیم
خداوندا معجزه ای کن وشر این گروههای تکفیری را بکن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
با منفی دادن یعنی دارید از آنها حمایت می کنید؟ مراقب باشید که لعنت خداوند شامل حال شما نشود.
به ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
منفی ها اشتباه به خاطر خطای دید هستش. دلگیر نشید :)
خدا لعنتشان کند
آيا براي دفاع از حرم ائمه اطهار راه و وسيله اي هست كه بتوانيم از حرم امامان خود دفاع كنيم؟
حاج قاسم!
مستان سلامت می کنند...
فقط کافیه پا بذارن توی مملکت ما، زن و زندگی و درس و دکتری و کار و شرکت ... هر چی که هست رو میذارم کنار، تفنگ دستم می گیرم تا بفهمن ایرانی جماعت با اجنبی و هیچ مزدور و جیره خواری شوخی نداره، بفهمن ما ایرانی ها هزاران ساله داریم وحشی ها رو رام می کنیم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
اینها جنایتکارند . دیده نمیشوند. یکیشون منفجر میشه 100 تا بیگناه جونشون رو از دست میدن . اگه اومدن سراغ ایران باید به سردار سلیمانی بگیم به رییساشون تو کشورهای همجوار حال اساسی بده . اینجوریه داداش .
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
داداش حواست رو جمع کن!
از وقتی به سوریه حمله کردن هدفشون ایران و حزب الله بوده، شک نکن.
اگه جلو اونا گرفته نشه مطمئن باش مقصد بعدیشون ایرانه.
بعضی از مردمی که در سوریه و ... به این بلا گرفتارن میگفتن: ما باورمون نمیشد اینا بیان تو شهرمون
سامرا و بغداد به مرزای ما نزدیک تره تا سوریه.
امیدوارم خدا شر این خبیث ترین ها رو به دست بهترین بندگانش بکنه. آمین
همش از گور عربستان بلند میشه مردم ما باید برای حج به عربستان نروند و تحریم کنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
باید بهت 10000 تا لایک میدادم ولی توان فقط یکی است . تابناک دست و بالم رو بسته
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
به نظرم تو حج، جنس چینی از دلال سعودی خریده نشه.
تا این حدم من راضیم!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
فکر کردی با تحریم عربستان ضرری بهشون میرسه؟نه ، عربستان از طریق نفت اونقدر ثروت داره که ککشم نمیگزه، این تصور غلط ایرانیاست که فکر میکنن عربستان با پول حجاج ایرانی آباد شده
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
گل گفتی
اینا دقیقا چی تو مغزشونه؟؟
واسه چی میجنگن؟؟
واسه کی میجنگن؟؟
اخرش چی عایدشون میشه؟؟
!!!!!!!!!!
بابا چرا سپاه پاسداران وارد عمل نميشه و شر اين وهابي ها رو از سامره پاك كنه؟؟؟؟؟
يا امام حسن (ع)
بابا جمع کنید تورو قران! اخه این چه ارتش و نیروهای امنیتی هست که عراق دارند.با اون همه تجهیزات ؟ اگه عرضه ندارید اعلام کنید تا مثل سوریه فوج فوج ادم بریزه اونجا از همه ی نقاط جهان برا دفاع از حرم آل الله....
اگه دولت عراق نمی تونه امنیت حرمین مطهر را تامین کنه , ایران باید به صورت نظامی وارد عمل بشه.
تصور اینکه این افراد جاهل به این اماکن دست یابند هر مسلمان شیعه را خشمگین می کنه.
800 متری حرم ؟!!!!
چه جور حکومتداریه؟؟
شرم آور
از بیعرضگی ارتش عراقه.
یه نگاه به نقشه عراق بکنید متوجه میشین که چه مسافت زیادی رو به سمت حرمین در حرکت بودند
خداوند لعنت كند گروه تكفيري و حاميان غربي و عربي انها را به أميد خدا حزب الله با كمك جهادگران و فداييان حرم اين فاسدان روي زمين را نابود وبه درك واصل خواهندكرد و اين منافقان وجلادان نهار را با دربانان جهنم ميل خواهند نمود و اجدادشان در جهنم منتظر انها هستند
من بحول و قوه الهی آماده ام برای دفاع از حرم پاک ائمه ع اعزام شوم یا به هر شکلی کمکی انجام دهم لطفا راهنمایی کنید.
این یک خ ر برای ایران به حساب میاد دولت ایران باید به ارتش عراق کمک نظامی کنه و هر چه زودتر باید از شر این وهابی ها خلاص بشیم. چون اونها با ایران و شیعه جنگ دارد .
برای دفاع از حرمین چرا عضو گیری نمیشه؟
باید حمله به حرم های مطهر برای ایران خط قرمز باشه و بهشون اخطار داده بشه و در صورت لزوم علیه تکفیریها اقدام کنند در صورت رفتار منفعلانه با قدرتی که پیدا میکنند یقینا هدف بعدی شون ایران هست و مرقد مطهر امام هشتم ع
آقا اینا دیگه خیلی خطرناک شدن. با ایران فاصله ی زیادی ندارن. پس این نیروهای قدس سپاه دارن چکار میکنن. حاج قاسم برادر عزیز بجنب..
به نظر من بهتر بین دولت ایران و عراق یک توافق نامه امنیتی امضا بشه و کنترل امنیت عتبات عالیات به ایران واگذار بشه.این قابل تحمل نیست یک مشت وحشی به مقدسات ما حمله ور بشن
Allahomma ajjel le valiekal faraj. enshallah
هر چقدر مسئولین رده بالای کشور خطر اینها را حتی برای کشور خودمون گوشزد میکنند، متاسفانه مسئولین امنیتی گوش نمی کنند. تو رو خدا حواستون جمع باشه. دارند به مرز ایران نزدیک می شوند. سپاه پاسداران هرچه سریعتر باید اقدام کنه. ما در این لحظات ازشون انتظار داریم ... یا مهدی
در عراق مانند سوريه نميتوانيم موضع داشته باشيم.بهر حال خداوند انشا الله شرشان را از روي زمين بكند.لبيك يا امامين عسكريين (عليهم السلام).
یک برنامه ریزی کاملا هوشمندانه و طولانی مدت از طرف دو کشور ایران و عراق برای مقابله با تحرکات ضد شیعی داعش نیاز هست. انعقاد قرارداد امنیتی در اسرع وقت و وارد شدن نیروهای زبده طرفین برای مقابله با عناصر داعش نزدیک ترین راه است
وقتشه علما اعلام جهاد کنند.
دیگه داره خونم به جوش میاد هنوز ضرب شصت شیعه رو ندیدن به حول وقوه الهی ریشه همشون کنده میشه عراق برای ما خیلی خیلی مهم است اوضاع رو دقیق زیر نظر داریم منتظر فرمانیم
خدا به حق امام حسن عسگری نیست و نابودشون کنه این تروریستهای بی وجدان را /
دوستان اینقدر هیجان زده نشوید. ایران حواسش جمع است. ایران سوریه را از سقوط حتمی نجات داد، عراق که بغل ایران است و حسابش کاملا مشخصه. به موقعش نیروهای حزب الله وارد می شوند.
این تکفیریها سلاح سنگین را از کدام دولت دریافت کردند منابع مالی آنهارا چه کسانی تامین میکنند؟مسلما دولت عراق وکشورهای درگیر باید بدانند وبه آن دولت اخطار واگر قبول نکرد وارد جنگ شوند. تا کی دست روی دست بگذارند روزانه شاهد قتل عام مردم بیگناه کشورشان باشند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار