بازدید 28081

بشار اسد پیروز انتخابات سوریه شد

«بشار اسد» با به دست آوردن بیشترین آرا در انتخابات ریاست جمهوری سوریه به پیروزی رسید و برای بار سوم، رئیس جمهور این کشور شد. دمشق با وجود ادامه خشونت و ناآرامی‌های ناشی از تعرض شبه نظامیان مورد حمایت خارج، بر برگزاری انتخابات ریاست جمهوری پافشاری کرده است.
کد خبر: ۴۰۵۴۷۶
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۵ 04 June 2014
بشار اسد در انتخابات سوریه با کسب بیشترین آرا به پیروزی رسید.

به گزارش «تابناک» از دمشق، «بشار اسد» با کسب اکثریت آرا در انتخابات ریاست جمهوری سوریه به پیروزی رسید و برای بار سوم رئیس جمهور این کشور شد. «جهاد الحام»، رئیس مجلس سوریه با اعلام این خبر گفت: بشار اسد، 88.7 درصد آرا را به دست آورده است.

دادگاه عالی سوریه پیش از این، میزان مشارکت در انتخابات سوریه را  73.42 درصد اعلام کرده بود. شمار کل واجدین شرایط در انتخابات سوریه 15840575 تن بوده که از این تعداد، 11634412 تن در انتخابات شرکت کرده‌اند.

از میان آرای به دست آمده، 442108 رأی باطل بوده است.

بیش از 9600 حوزه رأی‌گیری ساعت 7:00 صبح سه شنبه (سوم ژوئن، سیزدهم خرداد) به وقت محلی (0400 به وقت گرینویچ) در بخش‌های تحت کنترل دولت در سوریه گشایش یافت.

بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، که برای سومین دوره ریاست جمهوری خود نامزد شده بود، با «ماهر عبدالحافظ حجار»، نماینده حلب در پارلمان و نیز «حسن عبدالله النوری»، قانونگذار پارلمان از دمشق، رقابت کرد.

دمشق با وجود ادامه خشونت و ناآرامی‌های ناشی از تعرض شبه نظامیان مورد حمایت خارج، بر برگزاری انتخابات ریاست جمهوری پافشاری کرده است.

دولت سوریه ضمن رد اتهام‌های مخالفان و کشورهای غربی درباره انتخابات ریاست جمهوری این کشور، تصریح کرده است که می خواهد انتخاباتی شفاف و آزاد برگزار کند.

بنا بر گزارش‌های منتشره در بحران سوریه از مارس 2011 میلادی تاکنون بیش از 160 هزار تن کشته شده‌اند.

شبه نظامیان مورد حمایت خارج تهدید کرده بودند برای اختلال در رأی‌گیری تلاش خواهند کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار