بازدید 48648
تلنگری به نهادهای حمایتی و کسانی که خوابند؛

صدقه‌ها را در سطل زباله بریزید تا به نیازمندان برسد!

شک داریم کسی در کشورمان باشد که تا کنون صحنه‌ای تا این اندازه رقت بار را ندیده باشد؛ صحنه‌ای که بیشتر با دیدن آن ابراز تأسف کرده و چه به بسا کلماتی هم درباره مسئولان غافل از اوضاع پشت بند آن بر زبان بیاوریم، ولی به مرور تکرار دیدن آن برایمان عادی شده است؛ همان گونه که برای مسئولان عادی شده!
کد خبر: ۴۰۵۲۷۵
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۲ 05 June 2014
شک داریم کسی در کشورمان باشد که تا کنون صحنه‌ای تا این اندازه رقت بار را ندیده باشد؛ صحنه‌ای که بیشتر با دیدن آن ابراز تأسف کرده و چه به بسا کلماتی هم درباره مسئولان غافل از اوضاع پشت بند آن بر زبان بیاوریم، ولی به مرور تکرار دیدن آن برایمان عادی شده است؛ همان گونه که برای مسئولان عادی شده!

به گزارش «تابناک»، اگر تا دو سه دهه پیش، از جمله مظاهر گستردگی لجام گسیخته شهرنشینی در کشورمان، شکل گیری حلبی آبادها و زندگی کوخ نشینی پیرامون کلانشهرها بود، حالا آن نقطه ضعف رشد و نمو کرده و به مدد مهاجران داخلی و خارجی، به ابعاد آن افزوده شده است.

اگر روزی حاشیه نشین ها به ارتکاب بزه، تخلف و قانون شکنی شهرت داشتند و طبقه پایینی از جامعه را نشان می‌دادند، حالا سطح زندگی متوسط اینقدر بالا رفته که از یک سو مرز حاشیه نشینی و شهرنشینی کمرنگ شده و از سوی دیگر، دشواری های امرار معاش، موجب قوام یافتن مشکلاتی شده که دیگر حتی مشکل نامیدنشان دشوار است.

اینجاست که امثال دست فروشی که روزگاری زشت دانسته می‌شد و به دلیل مشکلات همراه با آن چون سد معبر، مبارزه شدیدی با آن صورت می‌گرفت، به امری عادی و روزمره تبدیل شده که حتی مقابله با آن در مترو و اتوبوس‌های شهری، با اصول اخلاقی بسیاری همخوانی نداشته و به همین دلیل به فراموشی سپرده شده است.

از سوی دیگر، اگر روزگاری تهیه و پخش مواد مخدر و مشروبات الکلی به حاشیه ها نسبت داده می‌شد، اکنون به جایی رسیده‌ایم که حتی در فیلم های سینمایی و سریال های تلویزیونی، گنگسترها و باندهای مخدر از نیمه بالایی شهر سر بر می‌آورند و جای ایشان را در حاشیه نشین ها، خرده فروش ها، خرده سارقان و بزهکاران معمولی در تیراژ بالا گرفته و در مجاورتشان، مردمانی شریف زندگی می‌کنند که برای امرار معاش خیلی وقت است منیت را در خود کشته‌اند.

اگر روزگاری گدایان، سرشناس بودند و می‌شد به کمک انگشتان دست تعدادشان را در هر محله شمرد و حتی القابشان را مرور کرد، هم اکنون نیز شمارشان فزونی یافته و هم شمار فقرا زیاد شده و هم کسانی که در مسیر کوشش برای جدایی از فقر، کسب و کاری تازه تأسیس را پی می‌گیرند.

کافی است پایین تا بالای گذری را در تهران یا برخی کلانشهرهای مشابه این شهر بپیماییم تا افرادی را ببینیم که سر در سطل زباله فرو برده و سعی دارند از میان انواع و اقسام دور ریزهای شهروندان، برای خود نانی درآورند؛ افرادی که حتما معرف حضور همه ما هستند!

بر سر هر سطل زباله که توقف کنیم، چندین نوبت مراجعه به آن را در طول روز خواهیم دید و اینقدر این روند ناراحت کننده ادامه می‌یابد که نمی‌توانیم منکر شکل گیری کسب و کاری جدید در باب زباله گردی در شهر شویم؛ اما هر چه به ذهنمان فشار می‌آوریم، حتی در حد یک اظهارنظر مسئولان در این باره به یاد نخواهیم آورد.

گویی نه مسئولی ایشان را دیده، نه نهاد حمایتی نسبت به ایشان احساس مسئولیت کرده، نه جامعه شناسی با ایشان روبه رو شده، نه رسانه ملی سری به دیارشان زده و نه در عبور و مرور روزمره هیچ مسئول و نهاد مسئولی، زباله گردان رصد شده اند!

اما هر چه کسانی که باید می‌دیدند، ندیدند، مردم کوچه و بازار ایشان را می‌بینند، راجع به ایشان با هم گپ و گفت کرده و در تحلیل های خود، مقصران را شناسایی و به صف می‌کنند و در نهایت به  سهم خود به این دست مشکلات جامعه واکنش نشان می‌دهند؛ واکنشی که گاه به دنیای مجازی راه پیدا می‌کند؛ به این امید که دیده شده و موجبات شکل گیری حرکتی اصلاحی را رقم بزند.

صدقه ها را در سطل زباله بریزید!

تصویر دردناک فوق از این دست واکنش هاست؛ تصویری دردناک که با کلماتی معدود و محدود، پیامی وسیع به ذهن مخاطبان القا کرده و کارکردی پوستر گونه یافته تا شاید به کمک کاربران دنیای مجازی، این قدر دست به دست شود که کرختی ناشی از عادی شدن تصاویری از این دست را از بین برده و موجبات تحرکی اصلاحی را فراهم آورد، زیرا تهیه کنندگان آن هم مانند ما و خیلی های دیگر بر این باورند که وقتی نهادهای حمایتی گوناگونی در جامعه هستند و از منابعی مانند کمک های مردمی و حتی بودجه دولتی ارتزاق می‌کنند، چرا باید روز به روز بر شمار زباله گردان افزوده شود؟

چگونه است از تلاش برای رفع حاشیه نشینی، به عادی شدن دیدن زباله گردانی رسیده‌ایم که می‌دانیم اگر راه ساده تری برای ارتزاق یافته بودند، ترجیح می‌دادند میان آلودگی به دنبال روزی نگردند؟

چگونه است این افراد تا کنون به چشم هیچ مسئولی نیامده‌اند؟ آیا غیر از این است که شکل گیری این طبقه یعنی کم نیستند کسانی که روزی حلال را به سرقت ترجیح داده‌اند؟ کم نیستند معتادانی که به پایان خط نزدیک شده‌اند؟ آیا وجود ایشان به معنای نفی موفقیت های سوادآموزی نیست؟ آیا این افراد در سلامت عمومی و بیمه عمومی دیده شده‌اند؟ آیا امثال وزارت رفاه و جوانان می‌توانند به عملکرد خود بنازند، در حالی که شمار این افراد روزافزون است؟ مجلسیان و دیگر تصمیم سازان چطور؟ آیا فقدان اظهار نظر و تصمیم گیری در رابطه با ایشان توجیه پذیر است؟

شاید سیل پرسش هایی از این دست و تلخی سکوت مسئولان و نهادهای حمایتی در پاسخ ندادن به آنها، موجب شده که تصویری مانند تصویر فوق تهیه شده و از اندک مجرایی که برای تسهیم آن با دیگران وجود دارد، نشر بیابد اما علت هر چه باشد، بد نیست این تصویر را برای کسانی که خواب مانده و از روزگار پیرامون خود غافل شده‌اند بازنشر دهیم تا دست کم اوضاع روزمره بخشی از جامعه را به روایت یک تصویر ببینند و انشاءالله ما را محکوم به سیاه نمایی نکنند!
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۴۸۰
انتشار یافته: ۶۸
این تصاویر رو بذارید کنار کسانی که با هزینه بیت المال به سفرهای خارجی می رن، حالا تا به حال چه دستاوردی داشتند بماند!!!

یا بذارید کنار کسانی که طرف چند تا خانه و ماشین و زمین و ...داره باز هم برای یارانه ثبت نام کرده و خودش رو نیازمند دانسته!!

دولتمردان محترم، یارانه به این افراد می رسه نه به کسانی که دست شون رو در سفره نیازمندان دراز کردند!!
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
قراره اونا که یارانه گرفتند و احتیاج ندارند به اینا کمک کنند!!!
وجدان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
این زمونه شده همون شعری که میگه : در این شهری که مردمانش عصا از کور می دزدند من از خوش باوری اینجا محبت جستجو کردم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
بابا شاید این بنده خدا اشتباهی چیزی رو توی سطل انداخته و الان دنبالشه تا پیداش کنه!
استاد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
هم وطنان در جریان باشند: پرداخت فطریه به نهادها و... اگه به دست نیازمند واقعی نرسه حساب نیست. باید از رسیدن به دست مستمند واقعی اطمینان حاصل بشه. (بهترین کار اینه که خودتون این کار رو انجام بدید) این حکم اسلامه
احسنت به تابناک که به موضوع اینچنین مهم و متاسفانه برای مسئولان بی اهمیت پرداخته است ، ما هم تاجایی که بتونیم این دست عکس ها رو در سطح اینترنت پخش میکنیم بلکه چشم مسئولی شاید به این عکس ها بی افته و بفهمن واقعیت جامعه داره به کجا کشیده میشه و جامعه اون شهر رویایی تخیلات ایشان نیست
یک سوال مهم این است که آیا کسی بر درآمد و هزینه کرد موسسات خیریه دولتی و خصوصی نظارت دارد؟ موسساتی که هر روز ساختمانهایشان شیک تر و بزرگتر میشود و به شمال شهر نزدیکتر
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
يكي از سوالات من هم همينه،​موسساتي كه با كمك هاي مردمي بسيار خوبي، مورد استقبال واقع مي شوند و هرروز تعدادشان بيشتر ميشود. همين الان ميتونم 20تاشون رو با سايت نام ببرم. اليته قصد ايراد اتهام رو ندارم و دوست دارم شفاف سازي شود. به شخصه در هنگام كمك اين عبارت در ذهنم مياد: تو نيكي ميكن و در دجله بيانداز ... ولي اطمينان اين كه كمك به دست نيازمند واقعي برسه خيلي خوبه
وای بر من که تا حالا شبی گرسنه نخوابیدم در حالی که میتونسنم یک نفر دیگه رو سیر کنم و صد وای بر کسی که مسئول تا هیچ کسی گرسنه نمونه .
پاسخ ها
کورش
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
متأسفانه هممون فکر میکیم فقط ماه رمضونها فقیر داریم!
دقیقا همینطوره برای من هم این موسسات خیریه بسیار عجیبن..برای مثال من در خوابگاهی زندگی میکنم که خیریه است اما هزینه ای که این خوابگاه برای یک اتاق شش نفره میگیره با اجاره یک اپارتمان دوخوابه برابری میکنه..چون اسمش خیریه است مطمئنا کمک های مردمی هم به این موسسات زیاد هست و مدام در حال تشویق و قدردانی هستن در حالیکه این موسسه داره پنج برابر حالت عادی از ساختمون هاش پول در میاره و هیچ خیریه ای در کار نیست
پاسخ ها
آرش
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
این رو هم بهش اضافه کنید که چون خیریه است مالیات هم روی درآمدش نداره!
سعید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
متاسفانه تاسیس انواع و اقسام خیریه ها داره بیشتر جهت کسب درامد برای هیئت موسس آنها میشه
من که هر روز صدقه میدم و تو یه جا جمع میکنم خودم مستقیم میبرم به نیازمند میدم ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
بهترین کار
دمتون گرم. اتفاقا چند روز پيش داشتم به اين كارگراي روز مزد سر چهار راه ها فكر ميكردم كه چه آدم هاي شريفي اند، نه دزد، نه قاچاقچي، نه كلاهبردار، نه معتاد و .... بيچاره ها فقط پارتي نداشتن يك جاي دولتي استخدام شن. يا يك كم پول كه بزن تو كار خريد و فروش ماشين ، ... واقعا متاسفم كه اين صحنه ها رو ميبينم و كاري از دستم بر نمياد. 
این عکس خیلی تاثیر گذاره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
خیلی متاسفم. این خانوم بنده خدا آبرودار به نظر می رسه.
تابناک گزارشت تکان دهنده بود ولی افسوس که هیچ یک از مسئولین این گزارش را نمی خوانند چون نمی خواهند باور کنند که وضع مردم از گرانی و...بسیار اسفناک شده .باور کن هیچ کدام شان این زباله گردها و دستفروش هارا ندیده اند . آن ها نمی خواهند ببینند فقط ماییم که هرروز می بینیم...
خواهر گرانقدر خانم فرزانه
من به کامنت شما مثبت دادم ولی آیا رفع این مشکل با دادن یا ندادن یارانه حل میشود؟ اگر منبع پولی که به عنوان یارانه داده می شود از بیت المال باشد حق همه مردم ایران است و به نظر من نباید اصلا به صورت نقدی پرداخت شود. آیا نباید عواملی که باعث حیف و میل ثروت های ملی و از بین رفتن توان های صنعتی کشاورزی و اقتصادی مملکت شده اند را مقصر بدانیم ؟ من کسی را می شناسم که طبق گفته شما اتومبیل دارد صاحب یک کارگاه کوچک اجاره ای است ولی به خاطر رکود در صنعت شاید در ماه یک بار هم یک کیلو گوشت قرمز به خانه اش نمی برد . در یک اقتصاد پویا چنین شخصی باید یک زندگی نگویم مرفه ولی بی دغدغه برای خانواده اش فراهم کند.
به امید روزیکه کسی محتاج صدقه نباشد.
تابناک یه مثبت و منفی برای مقاله هات بذار تا بتونیم از مقاله های نابت تشکر کنیم . احسنت به این دیدگاه .
پاسخ ها
شهروز
| United States |
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
آفرین پیشنهاد بسیار عالی بود
...دارید سیاه نمائی میکنید؟کشوری که ظرفیت 150 میلیون جمعیت را داراست غیر ممکنه و امکان نداره چنین مواردی در اون مشاهده بشه! اشتباه میکنید آقا.
من که خیلی وقته ...کمکهامو مستقیم به دست نیازمندان می رسونم !
به این گزارشات ادامه دهید هر صدایی یه روزی شنیده میشه.واقعا دردناکه...
چزاغی که به خونه رواست به مسجد حرام است
واقعاً حقمونه زلزله بیاد. این طوفان چند روز پیش بی سابقه بود، بیشتر شبیه عذاب الهی بود که بک دفعه نازل شد.
پاسخ ها
وجدان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
خوشتیپ زلزله بیاد من و تو هم میشیم مثل تو اون عکسه . طوفانم چون تو تهران بود اسمش شد طوفان اگر تو هر جای غیر تهران بود میگفتن باد خنکی وزید و 5 نفر از سرما مردند
دولت تدبیر و امید ! تدبیری بیندیش تا امید به بهبود زندگی به این تهیدستان و قشر اسیب پذیر برگردد.
پاسخ ها
م.ج
| France |
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
به همین خیال باش.....
یعنی برای اولین بار خوشم آمد ازت تابناک.
پاسخ ها
وجدان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
اره خیلی خوب بود ولی اولین بار نبود انصافا
واقعا تحت تاثیر قرار گرفتم گناه فقرشون گردن کیه
آقا علی داری اشتباه می کنی ،تو اجتماع نیستی تا ببینی،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
مثل اینکه متوجه طنز تلخ علی آقا نشدید.
ايا نميشه بودجه ي كميته امداد وبهزيستي روبه تامين اجتماعي داد تا به تمام مردم حقوق بيكاري وبي سرپرستي بده؟
پاسخ ها
وجدان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
تامین اجتماعی دنیایی از کارفرما ها و پیمانکارا پول میگیره چه خدماتی و ارائه میده که به اینها ارائه بده ؟
این صحنه ها زیبنده کشور اسلامی نیست
به کمیته امداد معرفی کنید. آنها حتی محرومین لبنان و آذربایجان را هم تحت پوشش دارند. سالانه میلیاردها تومان از فقط صندوق های صدقات اعانه جمع می کنند. مطمئنا اینگونه افراد را در صورت شناسایی مورد حمایت قرار خواهند داد.
میدانید چرا این وضع رقت بار ادامه دارد باید نگاهی به سیستم نظارتی کشور ار قبیل مجلس قوه قضاییه وچند سازمان عریض وطویل نظارتی مسیول در کشور باندازیم با بودجه های انچنانی در قبال فساد ارتشا وقانونگریزی چه اقدامی تاکنون بعمل اورنده اند که کشور ما در این زمینه ها رتبه نخست را در جهان بدست اورده است
خدایا ....
فریاد ...
زمانی که با حاشیه نشینی مفابله می شد نمی خواستیم مشکلات انان را حل کنیم بلکه انان اساب مزاحمت کاخ نشینان بودند و می بایست حذف شوند و امروز هم اگر احساس کنیم زباته گردی خاطر قشر مرفه را آزرده می کند حتما" با او برخورد می شود .
این تصویر توسط صهیونیسم جنایتکار درست شده و قطعا فتوشارپه!
این مصداق بارزی است از "عدالت اشتباهی" ببخشید عدالت اجتماعی..............
چرا سیاه نمایی می کنید؟ خودتان می دانید سیاه نمایی است و در پایان مثلا مقاله تان این ترس را بیان نموده اید. این بنده خدا دارد چیزی را در سطل زباله می اندازد.
درود بر تابناک که واقعیت جامعم را نشان می دهد
متاسفانه ماه رمضان همه کشنگی میکشن که فقرا رو درک کنن ولی در نهایت نه از طرف دولت و نه مردم هیچگونه احساس همدردی که به صورت مستمر باشد شکل نمیگیرد.
*******************************اینقدر تند نرین اینجا تهران نیست که بابله شماره ماشیناشو نگاه کنین منم این خانمو می شناسم کم داره زود قضاوت نکنین**********************
پاسخ ها
شهابی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
فرقی نداره . اینجا ایرانه
در رفتن جان از بدن گویند هر نوعی سخن
من خود به چشم خویشتن دیدم که جانم میرود
تابی جون با توجه به اینکه یکی از این سطلهای زباله روبروی مغازه من هست از صبح تا شب بیش از یکصد نفر از همشهریانم را میبینم که به دنبال روزی خود سطلهای زباله را زیزورو میکنند
البته با اجازه شما این مطلب را در وبلاگم منتشر کردم....
این عکس از شهر بابلسره
پاسخ ها
شفيق
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
چه فرقی میکنه . همه جای ایران سرای من است
یه خارجی اومد به ایران دید مردم پول داخل صندق می ندازند پرسید این چکاری که مردم انجام میدند بهش گفتند که این صدقه است که داخل صندوق می ندازند گفت مگر این فقیر داره
مردم....مردم....مردم...فقط وقتی موقع شعار دادن می شه از مردم مایه میزارن! معلوم نیست این مردمی که ورد زبان مسئولانه کدوم مردمن؟
تابناک برو و از ساختمان که چه عرض کنم کاخ هایی که به کاخ شاه میگن زکی , تو سو هانک بنام کمیته امداد ساخته شده گزارش بگیر , نهادی که تنها ثمرش تو کشور همینه , حالا بر لبنان یا جای دیگه ببین چه سنگ تمومی میزارن
داره سهم نفتش را از سرسفره برمی داره
پاسخ ها
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
داره سهم نفتش را از سرسفره برمی داره

واقعا جمله قشنگی بود.
در کشورهای پیشرفته هم این مصیبتها هست ولی امثال كميته امداد که هم بودجه دولتی دارد و هم کمکهای مردمی دریاقت کند نیست. در آنجا قانون حاکم است.
كميته امداد و صندوقهایش بیشمار باد و ججیب بعضیها پر و پرتر باد.
پاسخ ها
رشیدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
کی حقوق چند میلیونی در کمیته بگیرد . کمیته امداد باید مانند موسسات خیریه و عام المنفعه باشد یعنی کار فی سبیل الله نه کارمندی . اوقات بیکاری کارمندان و معلمان شریف و دیگران . اگر چنین شد با این درآمد دیگر هرگز شاهد این صحنه ها در خیابان ها و اطراف رستوران ها نخواهیم بود .
به امید روزیکه مولایمان حضرت ولیعصر(عج) تشریف بیارند تا شاهد چنین صحنه هایی نباشیم.
اللهم عجل لولیک الفرج
کلکم راع وکلکم مسئول عن رعیه.همه مسئولیم...
مطلب جالبی است که با اندک توجه در کوچه ها می بینیم و متاسفانه بعضی جوان هستند چرا دولت محترم در رفع بیکاری جوانان اقدامی انجام نمی دهد
چرا کسی جرات نمیکنه حرف از تحقیق تفحص از کمیته امداد و بهزیستی رو بزنه!
آدم بره بمیره راحتتره تا حق رو بگه
گویی نه مسئولی ایشان را دیده، نه نهاد حمایتی نسبت به ایشان احساس مسئولیت کرده، نه جامعه شناسی با ایشان روبه رو شده، نه رسانه ملی سری به دیارشان زده و نه در عبور و مرور روزمره هیچ مسئول و نهاد مسئولی، زباله گردان رصد شده اند! ......
نه کسی دلواپس شده ................
درد بزرگان کشور ما این است که چرا فلانی را در فلان جا نگذاشتند صحبت کنه! یا جناح مخالف از بزرگترینشون تا بقیه فقط نشستند تا ببینند نفر بزرگتر جناح مخالف چی میگه بعد نفر اول بیاد در جمع یه عدهای مواضع ایشان را منکوب کند وبگوید ایشان میخواهد خودش را تطهیر کند وغیره بعد یه عده ای تا دفعه بعدی که اون اقا دوباره صحبت کنه وایسن حرفهای بزرگ جناح خودشون تفسیر کنند وبا قران بسنجندش وبگویند این حرف حرف معصوم است وغیره......
اما من به این میترسم که مانند چند دهه پیش که مردم زیادی از قحطی وبه علت حمله بیگانگان واگر اشتباه نکم جنگ جهانی دوم در حاشیه حاده ها از گرسنگی مردند این بار ما وجوانان ما از بیکاری از مریضیهای مختلف از سرطان ناشی از بنزین الوده برنج الوده ... از بیدرایتی مسئولین غاقل از اینکه باید کشاورزی زیر ساختهای اب و تولید را در کشورمان قوی کرد .
از بیوژدانی مسئولین که همه گونه مردم را تشویق وتهدید کردند برای نگرفتن یارانهای که به ان نیاز دارند اما یکبار از دهان مسیحایشان کلمهای مبنی بر اینکه دیگران را تهدید کنند به گرفتن حق مردم از انها برنمیاید
میترسم این روند تا نسل کشی ادامه یابد میترسم که برای نان شب به برادر خود رحم نکنیم . میترسم که پر پر شدن نزدیکانمان را از شدت بیکاری وفقر یک به یک ببینیم . ومیترسم .......
صدقه ها باید خیریه ای باشد و بدون کارمند حقوق بگیر تا همه اش به دست واقعی صدقه بگیران برشد. بخدا چند کارمند کمیته را می شناسم که خانه میلیاردی و ماشین بالای 100 میلیونی خریده اند ؟ از کجـــــــــــــــــــــــــــــــــــــا؟؟؟؟؟!!! از صدقه های ما .
دست فروشی و دوره گردی برای فروش کالا در سایر کشورها یک شغل است ولی در ایران بعنوان سد معبر تعقیب و گریز انجام میدهند و تا کنون تلفات هم داشته است. برای کشور اسلامی دارنده ثروت نفت و گاز. دیدن این تصاویر بسیار غیرفابل فبول است.
چرا فکر می کنیم فقط دولتمردان درخصوص اینگونه پدیده ها مسئول هستند.درست است که مسئولیت آنها مضاعف است اما این عارضه به کل جامعه بر میگردد.
سهم فقرا (خصوصا نزدیکان نیازمند)در سبد هزیه خانوار ما چه میزان است؟(وفی اموالهم حق معلوم لسائل والمحروم-قرآن کریم)
خمیرمایه مشکلات کجاست
از این همه سیاه نمایی دلی هم شاد می شه یا سری هم سامان میگیره ؟! یک کم با انصاف تر اگه بنویسید عصابانیتتون کمتر به چشم میاد!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر