بازدید 21591
حسین راغفر در گفت‌و‌گو با «تابناک»؛

طلافروشان زیاده خواهی می‌کنند دولت به کار خود ادامه دهد

با مالیات بر ارزش افزوده، میزان درآمد‌ها شناسایی می‌شود و این می‌تواند مبنای مالیات گیری جدید بر دارایی این دسته از فعالیت‌های اقتصادی باشد. یکی از دلایل مقاومت اصناف برای نپرداختن مالیات ارزش افزوده، شفاف نشدن فعالیت‌هایشان در اقتصاد کشور است.
کد خبر: ۴۰۴۰۳۶
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۶ 29 May 2014
طلافروشان زیاده خواهی می کنند دولت به کار خود ادامه دهد
قانون مالیات بر ارزش افزوده ـ که در سال‌های گذشته پس از ماه‏‌ها بحث و بررسی به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است ـ مقرر می‌‏دارد واردکنندگان و توزیع‏ کنندگان عمده کالا‌ها و خدمات مصرفی، ضمن شناسایی سلسله مراتب تهیه و توزیع کالای خود، در فاکتور فروش کالا به مصرف‏ کننده نهایی، مالیات را محاسبه و از مشتری دریافت کنند.

بر پایه قانون برنامه پنجم توسعه، دولت مکلف است نرخ مالیات بر ارزش افزوده را از سال اول برنامه سالانه یک واحد درصد (۱%) اضافه کند، به گونه‌ای که در پایان برنامه به هشت (۸ %) برسد. سهم شهرداری‌ها از نرخ مزبور ۳ درصد و سهم دولت ۵ درصد تعیین می‌شود.

به گزارش «تابناک»، بر پایه قانون بودجه سال ۱۳۹۳ کل کشور مقرر شده است، از آغاز امسال علاوه بر افزایش قانونی نرخ مالیات بر ارزش افزوده، یک واحد درصد به عنوان مالیات سلامت به نرخ مالیات بر ارزش افزوده سهم دولت اضافه شود و نرخ مالیات و عوارض ارزش افزوده از آغاز سال ۱۳۹۳، ۸ درصد خواهد بود.

بنابراین همه مودیان مشمول نظام مالیات بر ارزش افزوده، از آغاز سال ۱۳۹۳ مکلف هستند، در همه مبادلات (عرضه کالا‌ها و خدمات) مالیات و عوارض ارزش افزوده را به نرخ ۸ در صد (۵ و سه دهم درصد) مالیات و (۲ و هفت دهم درصد) عوارض در صورت حساب‌های صادره درج و از خریداران دریافت کنند که به حساب‌های تعیین شده سازمان امور مالیاتی کشور واریز می‌شود.

با این حال در چند روز گذشته در برخی نقاط کشور بعضی از اصناف از جمله طلا فروشان اقدام به اعتصاب در اعتراض به افزایش 2 درصدی مالیات بر ارزش افزوده، از ۶ به ۸ درصد کرده‌اند. طلافروشان بر این باورند که افزایش مالیات بر ارزش افزوده، باعث کاهش وجهه سرمایه‌ای بودن طلا و در نتیجه کاهش تمایل مردم برای خرید طلا می‌شود و سرمایه آن‌ها را به بازارهای دیگر هدایت می‌کند و همچنین درخواست سازمان امور مالیاتی از طلافروشان مبنی بر پرداخت مالیات بر ارزش افزوده سال های ۹۰ تا ۹۲ دلایل این اعتصاب است.

درخواست برای دریافت این مالیات در حالی صورت می‌گیرد که بسیاری از طلافروشان به دلیل بازار رقابتی طلا در سال‌های گذشته ۵ درصد مالیات بر ارزش افزوده را از مشتری دریافت نمی‌کرده و اقدام به فروش طلا بدون صدور فاکتور فروش می‌کردند. حال اگر قرار باشد این مالیات گرفته شود، طلا فروشان بدهی سنگینی به سازمان امور مالیاتی پیدا خواهند کرد.

در همین رابطه دکتر حسین راغفر، از کار‌شناسان مسائل اقتصادی در گفت‌و‌گو با تابناک، علل مخالفت برخی اصناف از جمله طلافروشان با مالیات ارزش افزوده را بررسی کرده است.

* آقای دکتر برای نخستین پرسش بفرمایید مالیات بر ارزش افزوده به چه معناست؟

همان گونه که از نامش برمی‌آید، مالیات ارزش افزوده، مالیاتی است که از مراحل گوناگون تولید گرفته می‌شود. ارزش یک کالا در مراحل مختلف تولیدش افزوده می‌شود. مالیات ارزش افزوده بر آن ارزشی که خلق و درآمدی که حاصل شده، وضع می‌شود و این یکی از اشکال یا انواع مالیات‌هاست.

این نوع مالیات بر فرایند‌هایی وضع و در پایان عملا موجب افزایش قیمت در هر مرحله می‌شود و این مصرف کننده است که عملا همه این مالیات بر او بار می‌شود، ولی در مراحل گوناگون، فرض بر این است که از مراحل فرایند تولید از ارزش افزوده‌ای که خلق شده، تولید کننده سهم خود را از این ارزش افزوده با مالیات ارزش افزوده بپردازد.

* در چند روز اخیر طلا فروشان در برخی شهرهای کشور به شیوه پرداخت مالیات بر ارزش افزوده اعتراض دارند. نظر شما چیست؟

صنف طلا فروش‌ها در دولت دهم شروع به مقاومت در مقابل منطق ارزش افزوده کردند و به همین دلیل هم دولت دهم عقب نشینی کرد. علت اصلی نوعی زیاده خواهی صنف طلافروشان است، زیرا آن‌ها نمی‌خواهند با مالیات ارزش افزوده عملا امکان ردیابی درآمدهای ایجاد شود.

با مالیات بر ارزش افزوده میزان درآمد‌ها شناسایی می‌شود و این می‌تواند مبنای مالیات گیری جدید بر دارایی این دسته از فعالیت‌های اقتصادی باشد و این یکی از دلایل مقاومت اصناف برای نپرداختن مالیات و برای شفاف نشدن فعالیت‌هایشان در اقتصاد کشور بود.

طلا فروشان بر این باورند، مالیات بر ارزش افزوده به سرمایه تعلق نمی‌گیرد. مثلا یک کالا ۱۰۰ تومان هزینه تولید نهایی دارد. وقتی به واسط داده می‌شود، ۸ درصد مالیات گرفته می‌شود. آن واسط به مغازه دار می‌دهد و ۸ درصد دیگر مالیات ارزش افزوده روی ۱۰۸ تومان می‌گذارد و نزدیک به ۱۱۷ به توزیع کننده می‌دهد. (این مثال بدون احتساب سود است) ایا این اشتباهی در نحوه اجرای مالیات ارزش افزوده نیست؟

مالیات بر ارزش افزوده تنها بر ارزش افزوده نیست و بخشی از آن مربوط به مالیات بر مصرف می‌شود. در مرحله کالای نهایی مالیات بر مصرف و فروش است؛ اما در مراحل تولید مالیات بر ارزش افزوده شامل می‌شود. شاید دولت بر پایه نوعی کالا مالیات وضع کند و مالیات بیبشتری مثل کالاهای لوکس و سیگار بگیرد که این مالیات بر مصرف می‌شود.

اما مالیات بر ارزش افزوده، خود یک مالیات مشخص در فرایند تولید است که در ‌‌نهایت از مصرف کننده گرفته می‌شود. این مالیات بر ارزش افزوده به زیان کسانی است که فعالیت‌های شفاف دارند و به نفع کسانی است که فعالیت‌های غیر شفاف دارند؛ بنابراین، تبعیض مهم‌ترین مشکل مالیات بر ارزش افزوده در کشور است.

* طلا فروش‌ها می گویند، مالیات بر ارزش افزوده باید از سود و مزد ساخت گرفته شود، نه سرمایه و اصل طلا. در واقع خریدار هم اینجا متضرر می‌شود، چون در صورتی که طلا بخرد، باید ۸ درصد مالیات ارزش افزوده بدهد، در صورتی که اگر بخواهد آن را بفروشد این ۸ رصد از بهای طلا کم می‌شود. نظر شما چیست؟

به نظر منطق اقتصادی دولت در گرفتن مالیات بر ارزش افزوده درست است. دولت حرف درستی می‌زند. هر نوع فعالیتی که در اینجا صورت می‌گیرد، مستلزم پرداخت مالیات بر ارزش افزوده است. اگر همین طلا را در نظر بگیریم، آن کسی که معدن طلا دارد و به اصطلاح معدن طلا استخراج می‌کند و بعد فروخته و تبدیل به شمش طلا می کند، ارزش افزوده ای برای آن ایجاد می شود که باید دولت از این ارزش افزوده مالیات بگیرد.

بعد هم که این شمش تبدیل به طلا برای زیور آلات در فرایند ساخت تبدیل می‌شود، بر این ارزش افزوده نیز باید مالیات وضع شود. وقتی جواهرات را به مصرف کننده می‌فروشند، آن موقع هم باید مصرف کننده مالیات بپردازد.

در واقع در مرحله‌ای که خلق ارزش می‌شود، باید مالیاتش پرداخته شود. البته حتی باید بر کالاهای لوکس مالیات بیشتری وضع شود و حتی ممکن است در این روند به مصرف کننده ضرر وارد شود، چرا که در ذات کالاهای لوکس این ریسک وجود دارد.

اینکه گفته می‌شود نباید از اصل طلا که‌‌ همان سرمایه اصلی است، مالیات بر ارزش افزوده گرفته شود، حرف نادرستی است، زیرا به طلا کالای سرمایه‌ای گفته نمی‌شود و این یک غلط مصطلح است. سرمایه در واقع ماشینی است که در معدن طلا کار می‌کند که کالای سرمایه‌ای است.

* دولت در مقابل فشار اصناف باید چه موضعی در پیش بگیرد؟

دولت باید استقامت کند، زیرا در پایان این مردم هستند که مالیات می‌پردازند و این اصناف از ترس شفاف سازی است که زیر بار این کار نمی‌روند. تاکنون بسیاری از میزان کارکرد اصناف از جمله طلا فروش‌ها معلوم نبوده است.

با این روش‌ها می‌خواهند از شفاف سازی جلوگیری کنند. نکته اینجاست چون آن‌ها نمی‌خواهند صراحتا بگویند که ما نمی‌خواهیم شفاف شویم، مسائل دیگری را مطرح می‌کنند، ولی این‌ها نهادهای قدرت و نفوذ دارند و چون از طریق اعمال نفوذ می‌توانند مالیات نپردازند، فشار می‌آورند.

متن کامل گفت و گو را اینجا بخوانید.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۵
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۲۰۶
بخدا آخرشم مردم این وسط له میشن . از این طرف مالیات بر افزوده بگیرین از اون طرف طلافروش گرون فروشی کنه چه فایده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
مردم نخرند چی میشه؟
برادر من فوق لیسانس مکانیک داره از دانشگاه صنعتی اصفهان ازدواج کرد غیر از حلقه ازدواج هیچ طلای دیگری نخرید. یه مجلس معمولی خودمونی هم داره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
یعنی چی مردم نخرند. مردم طلا می خرند که پول نقدشون با تورم از بین نره. حالا داداش شما طلا نخریده دلیل نمی شه که هیچ کس نخره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
به هر حال خانم ها زینت را دوست دارند و خدا هم در قرآن صریحا فرموده که چه کسی زینت را حرام کرده. برادر دوستمان هم بخاطر مشکلات اقتصاده نداشته و گرنه حتما هزینه می کرد همینطور که طبقه متوسط معمولا بیشترین خریدار طلا هستند. بحث بر سر اینست که روش اشتباه مالیات گرفتن از اصل سرمایه نه از "ارزش افزوده" در نهایت منجر به حذف یک صنف و یک گردش اقتصادی مهم کشور خواهد شد. خود من جرات نمی کنم سرویس طلای خانم را عوض کنم چون می دانم سرمایه از دست می رود. خوب این وسط عده زیادی از کارگر طلاساز و شاگرد طلافروشی گرفته تا بنک دار و طلافروش و حتی خود دولت!(بدلیل عدم دریافت مالیات) متضرر می شوند و خانم من هم نشاطی پیدا نمی کند و باید با سرویس قدیمی اش سر کند. ضمنا برادر ایشان هم باندازه 8 درصد اصل طلای سرویسشان ضرر کرده اند!
ابوالفضل
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
پس که اینطور. واسه خرید طلا رفته بودیم.فرت و فرت میذاشت رو قیمتش میگفت بعنوان مالیات. ما که نمیدونیم چطور حساب می کنن.
سپهر
| Germany |
۰۴:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
درسته طلا خریده نشه موردی نداره ولی مگه فقط طلاست همه اجناس هم همینه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
برادر من باز که میگین مردم نخرن! من نمیدونم این نخریدن اسمش شده راه حل؟ یا درستش اینه که درامدها به حدی مناسب باشه و قیمتها به حدی در محدوده توان مردم باشه که بتونن راحت زندگیشون رو کنن و از چیزی هم محروم نشن!
طلا فروشها بیراه هم نمیگن. طلا به حد کافی گرون هست که با گرفتن این مالیات گرونتر هم میشه. این نوع مالیات برخلافِ مالیات بر درامدفقط باعث گرونی اجناس و خدمات شده.
ف.الف
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
از تابناک خواهش میکنم کامنت من را نمایش دهد.
وقتی فروشنده از خریدار مالیات بر ارزش افزوده را میگیرد و به دولت نمیدهد چه معنایی دارد . توجه بفرمائید بجای یک نظام دریافت کارآمد میگویند خود اظهاری کنید. این یعنی چه؟ رفتم پیتزا فروشی از من 8 درصد مالیات بر ارزش افزوده گرفته خوب این به چه کسی این مالیات رو میده مگه میشه با این سیستم مالیات پیتزا فروش رو کنترل کرد.فکر کنید روزی 100 تا پیتزای 15 هزارتومنی بفروشه 120 هزارتومن در روز 3.6 میلیون در ماه 43.2 میلیون در سال جیب من و شما رو خالی کرده به کسی هم جوابگو نیست. این که نشد نظام مالیاتی. خود اظهاری یعنی چی؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
آقای ناشناس در این دوره زمونه که ارزش پول ملی روز به روز کم میشه مردم برای استفاده تجملی طلا نمی خرند بلکه برای پس انداز و پشتوانه برای روزهایی که نیاز به پول دارند طلا می خرند و این بی عدالتی است که دولت برای هر گرم طلایی که به دست مصرف کننده می رسد حدود 24 هزار تومان مالیات بگیرد.
من توی دو سال اخیر چند بار طلا خریداری کردم. هر بار هم مالیات از بنده اخذ شده. حتی طلای دسته دوم هم مالیات دارد و گرفته می شود. طلافروشان اذعان می کنند که هر بار که طلای دسته دوم و سوم و ... فروخته شود باید مالیات آن اخذ شود. من نمی دانم اینجاهایی که شما می گویید طلا را بدون مالیات و عوارض فروخته اند کجاست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
من برای خرید حلقه رفتم هر کار کردم که تو فاکتور بنویسه مالیات را ولی زیر بار نمی رفت در حدی که گفت نمیفروشم .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
در قانون مالیات ارزش افزوده جنس دست دوم مشمول مالیات بر ارزش افزوده نمی شود چون خریدار جنس تازه مالیات آن راقبلا پرداخت کرده و ارزشی بر آن اضافه نشده است پس ارزش افزوده ای که از طلای شکسته یا همان دست دوم و سوم گرفته میشود کاملا غیر قانونی است
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
از مردممی گیرنداما مالیاترا پرداختنمی کنند. این دوبار سوذه .
دولت محترم اگر مالیات ارزش افزوده را فقط یک درصد قرار دهد (یا حتی نیم درصد) ولی از همه (!) بگیرد اولاً درآمدش از این 8 درصد بیشتر می شود ثانیا می تواند از کسب و کار مردم سر در بیاورد.
پاسخ ها
reza
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
مردم به چه نامي اعتراض كنند
طلا فروشها مردم نيستند
ماليات بر ارزش افزوده فقط يك بار بايد بر طلا و هر جنس توليد شده بسته شود ان هم توسط توليد كنندگان بايد پرداخت شود با هر بار چرخش اجناس درصدي به عنوان ماليات بر ارزش افزوده محاسبه مي شود مثلا با 4 بار چرخش حدود 36 درصد به قيمت اوليه جنس مورد نظر افزوده مي شود

1- مثلا 100+ 8% =108

108 + 8% = 116.64

3- 116.64+ 8% =125.97

4- 125.97+ 8% = 136.04

1- شركت توليدي فاكتور براي بنكدار
2- بنكدار فاكتور براي عمده فروش اصلي
3- عمده فروش اصلي فاكتور براي پخش كننده
4- پخش كننده فاكتور براي مردم
والا به خدا به پیغمبر طلافروشان مالیات بر ارزش افزوده رو نقدا و بطور کامل از مشتری میگیرند و حتی تو فاکتور هم مینویسند.اگر طلا فروشی سود نداشت خداییش اینهمه طلافروشی مثل قارچ تو همه نقاط شهر سبز نمیشدند!
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
یک روزی جوانی 25 ساله که پدراوطلافروشی داره برای انجام کاری پیشم اومد وگفت می خوام مغازه طلافروشی بازکنم.بهش گفتم توی این آشفته بازار خوب فکراتوکردی (چندماه پیش که طلاگرمی 80000 تومان رسید) .خیلی خونسرد گفت من وپدرم هنوزداریم موجودی طلایی که گرمی 6000 تومان است رومصرف می کنیم(بله درست خوندید شش هزارتومن )بعدمتوجه شدم که چراهرروز مثل قارچ طلافروشی بازمی شه.ازقدیم راست گفتن که پول پول میاره وبی پولی بدبختی.
این الگو هم وارداتی است و مثل کاری که برای کاهش جمعیت شد بعدا صدایش در خواهد آمد ، چطور شما دائکا از غرب الگو می گیرید درخالی که داعیه اقتصاد اسلامی دارید.همین داستان است که کمر فشر عظیم جامعه که متوسط و فقیر هستند را زیر بار گرانی خرد کرده .
شما مردم را مامور دریافت مالیات به دفعات کرده اید در حالی که همه مسئولیت ها مانند آموزش و پرورش و درمان و.... را روی دوششان رها کرده اید.
طلا فروش ها به مردم ظلم می کنند از طلای دست دوم هم مالیات می گیرند. طلا فروشی به من فیش مالیاتش رانشان به مبلغ دو میلیون هشتصد هزار تومان ولی من با توجه به فروشش مطمئن هستم که روزی این مبلغ را از مردم مالیات می گیرد
اگردولت راست می گوید مالیات برارزش افزوده راباید زمانی که مصرف کننده طلارا به طلا فروش می فروشد ازطلا فروش دریافت کند.وطلافروش نیز ازاداره مالیاتی استرداد وجه نماید.
به نظر میاد که مالیات بر ارزش افزوده بایده شامل حال طلا فروشی هم بشه. درسته که اصل طلا سرمایست اما پس از ساخت با قیمت بالاتر از خود طلا به فروش میرسه. متاسفانه تو زمینه ساخت هم هر کس قیمت دلخواه خودش رو میگیره حتی تو زمینه عیار طلا معیار یکنواخت و نظارتی من ندیدم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
مالیات ارزش افزوده باید فقط به سود و دستمزد ساخت تعلق بگیره نه خود ارزش طلا و با توجه به اینکه طلای دست دوم دستمزد ساخت نداره تعلق نمیگیره
ولی متاسفانه دولت هم از توبره میخوره هم از آخور!!!
همين كارها ميكنيد كه كسي حاضر نيست وارد بازار كار ايران شود اين افزايش بر درامد در كجاي دين نوشته است در كجاي دنيا كاسبان افزايش بر درامد ميدهند فقط كارهاي كه مربوط بتوريست است متل هتلها الان در اين جند روزمن اطلاع دارم كه جندين مغازه طلا فروشي صاحبانش بستند ودر فكر اينن كه برن خارج در كشوري ديكر سرمابه كذاري كنند بدترين سيستم اين ماليات است كه قانون درستي ندارد بعنوان متال من سال كذشته كاسبيم خوب بوده 35 مليون ماليت دادئم اما امسال كاسبيم خوب نبوده دليلش هم به اقايون شرح دادئم اما ميكويند بايست متل سال كذشته ماليت بدهي اين مسخره است يا قانون حالا بايست جكار كنم بايست 35 مايون بدهي و بعد بري شكايت كني كه انهم 4 يا 5 سال طول ميكشد يس كاسبي را كشتيد
پاسخ ها
ناشناس
| New Zealand |
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
شما بفرما تو خارج سرمایه گذاری کن تا حداقل تا معنی مالیات رو بفهمی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
طلا فروش بره خارج؟خخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
آقا برید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
شرکت دایی من هم ضرر ده شد (اصلا سود معنا نداشت) تمام دفاتر حسابداری و مالی و صورت هزینه و غیره رو به اداره دارایی داد تا ثابت کنه که ضرر کرده پس مالیات نباید بده اما آخرش گفتن نمیشه که ندی! بالاخره باید یه چیزی بدی!
آخه این شد سیستم؟! دوستم تو آمریکا تو دانشگاه کار میکنه ازش 3-4 سال مالیات گرفتن بعدش بدون اینکه خودش بره دنبالش بهش یک مقدار از مالیاتی که پرداخته بود رو برگردوندن و اعلام کردن که اشتباه شده بوده و مالیات زیادی پرداخته شده.
اما تو ایران این چیزا افسانه ست!
ناشناس
| United States |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
ببخشیدا هیچ طلا فروشی هم غیر از ایران نمیتونه اینجوری پول در بیاره
سالار
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
برو تو خارج ببین چه جور برای نپرداختن 1 سنت مالیات میندازنت زندان....ایران شده بهشت فرار مالیاتی...صنف طلافروشان هم میخوان تو این دریا غواصی کنن...
موقعی که طلا گرم70باشه ازشون طلا بخری بعد قیمت مثلا بشه گرمی100ببری بفروشی طوری حساب می کنند گرمی60تومن هم بهت نمیرسه...
پاسخ ها
باقر
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
کی به شما مگه طلا بخرشمابروموبایل بخر
عسل
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
خب بنده خدا دوست داره طلا بخره شما برو یخچال بخر والا
آقا ما سه ترم در دانشگاه حق التدریس درس دادیم جمعاً 1 میلیون نشد، 300 هزار تومان مالیات ازم کم شد. مابقیش هم در سه قسط پرداخت شد. رفتیم واسه عروسی سرویس بخریم 450 تومان مالیات باهام حساب کرد. کوفتشون بشه اگه مالیاتِ منِِ دانشجو دکتری با حق التدریس ساعتی 8 تومان را که 1500 تومان مالیات بهش میخوره بگیرن ولی از این جماعتِ مفت خور نگیرن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
چرا بهم منفی دادید؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
کلمه مفت خور حضرتعالی منفی خورده!
مجید
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
من فقط بخاطر کلمه مفت خور بهت مثبت دادم . قابل توجه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
من مثبت دادم
ناشناس
| United States |
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
من طلا فروش هستم.با سرمایه و مغازه میلیاردی که طلا فروش برای کارش میاره باید هم در بیاره.ارایه خدمات رایگان طلا نمیده که.منم تحصیلات دارم اما میدونم شغل دولتی پولی نداره.در ضمن مالیات خیلی زیادی میخواد دولت.شاید 5 برابر.و برای 1 ماه دیرکرد در پرداخت 20 تومن مالیات 50 تومن جریمه نوشتن.عدالت اجتماعی اصلا برقرار نیست.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
هرچی مالیات ارزش افزوده ازشون بگیرن باز از شما گرفته میشه! الکی جوگیر نشو دوست عزیز
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
اتفاقا خیلی هم بجا گفته. ولی باید میگفت پول زوربگیر
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
درست میگه واقغا مفتخورن مفتخور مفتخور
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
برای طلافروش از آنجایی که هیچ زحمتی نمی کشد لقبی بهتر از مفت خور پیدا نمی شود!
مجید
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
نادان مالیات براارزش افزوده رامشتری باید بدهد.اقای استاد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
این ادبیات زیبنده یک دانشجوی دکترا نیست!
اقای اقتصادان سلام
به دلیل اینکه درکشور عزیزمان سیستم ردیابی جامعی درخصوص واردات وصادرات وتولید نداریم وکسی یا سازمانی عملا توانایی اجرایی ندارند.واکثراقتصادان،مسیولین کشورمان اقتباس ازکشور دیگر حرف می زنن .درنتیجه مردم عزیزمان باید
به جای کاسب هاومسیولین قراربگیرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
سعید عزیز هیچ جای دیگه دنیا تعریف مالیت ارزش افزوده این تیست که تو این مملکت عمل میشه این آقای اقتصاددان!یکجور تعریف میکنه وجور دیگه نتیجه گیری میکنه!
باسلام.

دولت باید مکانیزمهایی بوجود بیاورد که بتواند سود اینهایی را که کار شخصی و تجاری دارند را در آخر هر ماه یا هر شش ماه حساب کرده و مالیات را بر اساس سود دریافت کند مثل همه کشورهای پیشرفته. این معنی ندارد که عده ای در کشور زندگی کنند از امنیت برخوردار باشند از امکانات مادی و ساختارهای کشور که با مالیات دیگران بوجود آمده است استفاده کنند ولی مالیات پرداخت نکنند. در کشورهای پیشرفته فرار مالیاتی دوزدی محسوب میشود و جریمه و زندان دارد. در ضمن مالیات بر ارزش افزوده در همه کشورهای صنعتی و در حال صنعتی شدن اخذ میشود. در کشورهای غربی این مالیات ۱۸ تا ۳۵ در صد است. در ضمن مالیات ارزش افزده مالیاتی که به ارزش افزوده شده به کالا و خدمات تعلق میگیرد.. در اصل هدف دولتهای غربی از وصول مالیات بر ارزش افزوده جلوگیری از انباشت پول و توروم است .
پاسخ ها
فرهاد
| Germany |
۰۴:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
کنترل مصرف هم دلیل دیگر این مالیات است.
علاوه بر این ها، اصل موضوع این است که با اخذ مالیات ارزش افزوده، میزان گردش کاری کاسب روشن و شفاف می شود و این امر را اصناف نمی خواهند، چون بعدا بر اساس آن باید مالیات بر درآمد بدهند که خیلی زیاد با آن مقداری که الان می دهند، فرق دارد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
در کشور ما فقط از مردم مالیات می گیرند و هیچ حساب و کتابی هم در کار نیست و ما فقط یادگرفتیم که از روی کارهای غربیها تقلب کنیم ولی آیا در غرب هم از مالیاتهایی که مردم می دهند می توانند سوئ استفاده و اختلاس کنن.آیا شما دیده اید که در کشور ما وزیر و یا مسئول متخلفی مجازات شود. فقط صداش در میاد که فلان مسئول تخلف کرده و اختلاس کرده ولی هیچوقت مجازات نمی شود.
همه باید مالیات دهند.طلا فروش ها هم مثل بقیه.
فقط ۱ روز اگر نیروی انتظامی و بسیج بریزند و با اقدامی قهر آمیزچند تا از مغازه ها را پلمپ کنند و تعدادی را روانه زندان کنند این غآیله هم میخوابد تجربه نشان داده این گره ها بازور باز میشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
این هم منطق دوستان!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
قبل از سال ۷۵ ممکن بود الان جواب نمیده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
توهم که دلواپسی !!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
کافی یکنفرشون اعدام بشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
گذشت دوره این قرتی بازی ها!!
عسل
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
والا خوب گفته
اگه خود دولت شفاف باشد کسی جرات اعتصاب به خود نمی دهد.
آقای راغفر در جریان این قانون نیستند توصیه میکنم که یکبار قانون را بصورت کامل مطالعه کنند.
پاسخ ها
عباس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
پ نه په !!! طلافروشهای مفتخور در جریان قوانین هستند !!! معاون مالیاتی مملکت درجریان نیست !! حرف میزنی برای خودت یک کم فکر کن بعد بنویس
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
همه هم همینو میگن -میگن قانونش مستضعف کشه!!
میگم راستی این آقای بابک زنجانی مالیات بر ارزش افزوده درآمد شو داده؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
وقتی نمیدونی مالیات بر ارزش افزوده چیه ، مجبوری نظر بدی؟ !!!!!
تابناک هر چند میدونم تایید نمیکنی اما میگم
کجای این مطلب درسته که اگر مثلا طلافروش 100 کیلو طلامیفروشه بیاد 8درصد از اون صد کیلو رو مالیات بده؟مگه میشه اصلا؟مگه کل اون صد کیلو سوده؟
اینجوری بعد یه مدت طلا دست کسی نمیمونه
چون الان 8 کیلو از 100 کیلو رو میدی دولت دفعه بعد 8 درصد از 92 کیلو باقی مانده و الی آخر که در آخر کار دیگه کل طلاها رو دولت میگیره
هر کی این حرفو میزنه یا اقتصاد حالیش نیست یا اصلا متوجه نیست چی میگه
اسمش اینه:مالیات بر ارزش افزوده
یعنی بر ارزش افزوده ای که ایجا میشه مالیات بسته بشه نه به کل کالا!!!
الان یه عمده فروش طلا تو هر صد کیلو گرمی دویست تا تک تومن سود میکنه(یکم کمتر یکم بیشتر)حالا چطوری بیاد وقتی سودش انقدر هست بعد اون مقدار مالیات بده!!!
در واقع دولت داره اصل مال رو تصاحب میکنه و مالیات نمیگیره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
ای ول مالیات باید از سود باشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
مشکلی نداره که از اون دویست تومان مالیات بده. مشکل اینها این هست که میگن نه ما اصلاً مالیات نمیدیم که کسی از کار ما سر در نیاره. داییم طلا فروشه، زن داییم میگه من بعد سی سال زدندگی با این مرد هنوز نفهمیدم این چقدر در آمد داره بعد دولت میخواد بفهمه اینا چقدر درآمد دارند؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
آقا محسن !!!دانشمند علم اقتصاد !!! ای نوبل بگیر !!! قرار نیست طلا فروش خودش این 8 درصدو بده باید از مصرف کننده بگیره بده به دولت !!! اگر خواست نفرشه صد کیلو مال خودش کسی کارش نداره!!!!
ناشناس
| New Zealand |
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
بعد خود شما دوست عزیز تا به حال حتی به خودت هم راست و درست گفتی چقدر سود داشتی توی سال گذشته؟ مشکل اینکه که کسی حاضر نیست با صداقت میزان سود خودش رو اعلام کنه حالا به هر دلیلی موجه یا غیر موجه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
عزیزم مالیلت بر ارزش افزوده داستانیه که اگه از مصرف کننده نهایی گرفته بشه به نفع همس اما دولت این مالیاتو از چند نفر که اون کالا رو استفاده میکنند میگیره .اول از کارخانه بعد تاجر دست اول بعد خرده فروش..یعنی یک کالا سه بار مالیات میخوره اونهم به قیمت کل نه سود اون کالا...این مشکل مردم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
آخرش دولت صاحب کل طلاهای مردمه - خداییش این بده - بابا دولت حق داره از این قانون دفاع کنه!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
[جنابعالی موقع فروش همچی رو اون 100 کیلو میکشی که 8 درصد سهله 20 درصد هم ازت مالیات بگیرن بازم سود میکنی!!!! مظلوم نمایی نکن ما که میدونیم تو طلا فروشیها چه خبره
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
دوستان طلافروش سال 1387 نیز با همین منطق اعتصاب کردند. عزیز من چیزی که شما می فرمایید اصطلاحا مالیات آبشاری است که در قانون مالیات بر ارزش افزوده وجود ندارد به طوری که مصرف کننده نهایی جمعا باید معادل 8 درصد ارزش طلای خریداری شده مالیات بپردازد. علاوه بر آن همان طور که دوستان دیگر نیز اشاره فرمودند عزیزان طلافروش در هر مرحله مالیات متعلقه را از خریدار دریافت ودر ذیل فاکتور درج می کنند وبه جای واریز به حساب سازمان مالیاتی در جیب مبارک می گذارند!!! در صورتی که بایدمابه التفاوت مالیات دریافتی دراین مرحله ومالیات پرداختی به فروشندگان قبلی را به حساب سازمان مالیاتی پرداخت می کنند. حالا این 8 کیلو طلایی که شما می فرمایید از جیب عزیزان طلا فروش کسر می شود یا از جیب مصرف کننده ویا با شرایط فعلی به جیب طلافروشان اضافه؟
ارزش افزوده در کشور ما یعنی دریافت پول زور از مردم عادی.اما درقانون یعنی دریافت ارزش افزوده نسبت به فروش وسود از تولید کننده وفروشنده.
پاسخ ها
عباس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
آقا مجید دانشمند علم اقتصاد هیچ تولید کننده ای مالیاتی نمی پردازد مگر اینکه نهایتا اون رو از مردم بگیره !! در اصل هر مالیاتی به دوش مردمه نه تولید کننده و فروشنده این جمله رو سعی کنید بفهمی !!! مگه شما وقتی از ایران خودرو ماشین میخری تو سند کارخانه اش نوشته فلان مبلغ مالیات که د رنهایت رو فاکتور شما حساب شده و قص الهذا!!!!!!!!!
حسین راغفر فکر کنم می خواد راه زنجانی رابرود.
1.مالیات بر ارزش افزوده دو کارکرد دارد:
یکی مالیات بر مصرف است که در حوزه طلا از آنجایی که طلا مصرف نمی شود و دو باره در گردش قرار می گیرد، بنظر می رسد حق با صنف طلا فروش باشد. اظهارات این جناب راغفر هم درمورد سرمایه ای نبودن طلا بیشتر به شوخی شباهت دارد. بخش دوم بحث افزوده شدن ارزش کالا در یک زنجیره است که دولت می تواند خودش با برگرداندن 8 درصدی که اکنون مردم بدبخت باید بدهند به فروشنده نهایی ، زنجیره را بدون آسیب به مردم عادی تکمیل کند.
2.کتمان درآمد صنف طلا فروش که همه از آن آگاهند، نباید با بحث مالیات ارزش افزوده گره بخورد و می بایستی با قاطعیت و از طریق نصب صندوق و کنترل حساب های بانکی حل شود.
پاسخ ها
عباس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
نخیر آقای راغفر اشتباه نمیکنه همون قدر که طلافروشها تو سر کیسه کردن مردم استادند این راغفر هم تو قوانین و ماهیت مالیاتها استاده بله طلایی که به سر و گردن آوویخته میشود در نفس یک کالای تشریفاتی محسوب میشود ولی شمابرو سکه طلا بخر شامل این قانون نیست.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
یعنی مزد ساخت و دیگر هزینه ها که بر هر گرم طلا وارد میشه حساب نکردی ؟ !!!! همه مردم که شمش طلا نمیخرن!
اینجانب به عنوان یک کارگاه تولیدی در هردوره سه ماهه جهت پرداخت مالیات برارزش افزوده مراجعه ووجوه دریافتی را پرداخت نمودم بعداز دوسال از پرداخت آن وجوه مجددا اداره دارایی بنده را جریمه نموده ودراعتراض به این جریمه اظهار داشتند که مقدار مالیات بر ارزش افزوده از قبل برای هرصنفی درهردوره سه ماهه مشخص شده وشما باید مبلغ مشخص شده را در پایان هردوره وشما باید در پایان هر دوره به حساب بریزید سوال بنده این است آیا به حرف کاسب مبنی بر جمع آوری مقدار این مبالغ اعتماد ندارند چرا که با زور وتهدید به بستن مغازه وبرداشت از حسابهای بانکی چندین برابر وجوه دریافتی از مشتری را از اینجانب دریافت نمودند پس حرف حرف خودشاناست
ايكاش بحث ازادي صورت ميگرفت و چند نفر كارشناس به تجزيه و تحليل اين مطلب ميپرداختند و يك راه حل جامع و منطقي بكار گرفته ميشد
اينكه همه بايد ماليات بدهند درست . اما مردم ما با احساسات غلط و تهمت زدن چون: " مفت خور " "كنترل نكردن عيار طلا" " گرفتن مبلغ سرسام اور ماليات از مردم توسط طلا فروشان" و ..... نتيجه اش همين است طلا فروش از دست ماليات و اداره دارايي هم به دنبال گرفتن ماليات ميباشد . راستي ما مردم هم بياييم در هر زمينه ايي كارشناس نباشيم و بدانچه اگاهي نداريم زود قضاوت نكنيم و در نهايت بدانيد ارزش افزوده وقتي منطقي نباشد دودش به چشم خريدار خواهد رفت .... واي بر ما اگه تهمت بزنيم و واي بر ما اگه گران بفروشيم يادمان باشد
پاسخ ها
عباس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
بله اتفاقا مالیات نهائی رو مصرف کننده باید بپردازد اصل علم اقتصاد هم همین است حالا قضیه این است چرا آقایون طلافروش دایه مهربان تر از مادر خریداران شده اند مگر نه اینکه اونها عین این مبلغ را مطابق فاکتور از مصرف کننده باید بگیرن و به دولت بپردازند!!!
بنظر من همیشه مردم قربانی اصلی هستن طلا فروش مالیات را از مردم میگیرد و به دولت نمیده
پاسخ ها
عباس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
اون بحث مفتخوری اینجا معلوم میشه !!!!
من خودم موقع خرید طلا شاهد بودم که طلا فروش طلا رو با 6درصد مالیات و اجرت قصد فروش داشت حال انکه توی فاکتور اصلا خبری از مالیات نبود وقتی از طلا فروش علت رو پرسیدم گفت مالیات رو که شما باید بدین حالا ما اگه زرنگی کنیم و به دولت مالیات ندیم دیگه هنر ماست
بگیرید یقیه این قشر مفت خور و ......
بابا جان چرا فرافکنی میکنند، اصل مطلب اینکه نباید از اصل قیمت طلا مالیات اخذ شود چون خود طلا که مصرفی نیست انچه از بین میرود اجرت ساخت ان است؛ اینکه سازمان امور مالیاتی مصرانه بر اخذ مالیات از خود قیمت طلا اصرار دارد به این دلیل است که میخواهند مالیات بیشتری به زور اخذ کنند. این اقا و دوستان هم رای ایشان جوری قضیه رو وانمود می کنند که انگار طلافروشان نمیخواهند مالیات بدهند و به این ترتیب همانند سال ۸۹ میخواهند جوی منفی را علیه طلافروشان راه بیاندازند؛ والا طلافروشان خونشان از بقیه مردم رنگین تر نیست فقط می گویند مالیات از اجرت که مصرفی است باید اخذ گردد که این به نفع مصرف کننده نهایی است اما دوستان با برچسب زنی می گویند طلافروشان از شفافیت می ترسند؛بعضی دوستان هم شاید بگویند چرا طلافروشان معترضن و چرا نمیگذارند مردم اعتراض کنند که در جواب این دوستان باید بگویم بیشتر خریداران طلا اطلاع کافی از این قانون ندارند که بخواهند اعتراض کنند؛ مردم فقط در موقع خرید طلا متوجه میشوند که داستان چیست و حال سوال اگر کسی فقط در طول سال یه بار برای خرید هم مراجعه نکرد تکلیف چیست؟؟؟ از طرفی مردم که دارای سندیکا یا انجمن هایی نیستند که بتوانند اعتراض خود اعلام کنند و عموما به صورت فردی هستند که با بیان ... خود را سبک و بی خیال می شوند؛ از ان مهمتر اگر قانونی اشتباه بود این حق همه مردم است که به ان اعتراض کنند حال میخواهند ان مردم در جامه طلافروش یا اهن فروش؛
پیروز باشید
پاسخ ها
عباس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
اگر ما نخوایم آقایان طلافروش که در صداقتشون شک هم داریم نماینده و سندیکای ما مردم باشند باید کی رو ببینیم !!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
مالیات بر ارزش افزوده اسمش روشه حالاچرا دولت داره سوئ استفاده میکنه و از اصل قیمت طلا هم میخواد مالیات بگیره خدا عالمه
ناشناس
| Canada |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
اگه قرار باشد به هر تولیدی اینحوری نگاه کنیم پس باید آهن فروش هم فقط به اجرت ساخت مالیات بدهد ... پلاستیک هم از بین نمیرود اونم دوباره به چرخه تولید باز می گزدد و .......
مالیات زمانی باید اخذ بشه که دولت خودش به حرفاش در مورد اشتغال عمل کنه. وقتی خود دولت به این حرفش عمل نمی کنه مردم چرا باید مالیات بدند؟
بر خلاف نظر اقای راغفر طلا درطول سالیان متمادی در ایران به یک سرمایه عظیم ملی تبدیل شده است ودر مواقع بحرنی راهگشای خانواده ها و دولت بوده است حجم طلایی که در دست خانم ها است و همچنین در طلا فروشی ها کارگاههای تولیدی فروشگاهها بنکداری ها و..... غیر قابل حساب است و در یک کلام این سرمایه با این روش براحتی از کشور خارج خواهد شد / شاید بهتر باشد ببینیم کشور ترکیه در این مورد چه انجام داده است /

اینکه بگوییم همه طلا فروشها با هم هستند و زیاده خواهی می کنند نادرست بهتر است به نظرات تخصصی انها تا دیر نشده احترام بگذاریم

در اینده نه چندان دور همه چیز روشن خواهد شد هر چند از هم اکنون اثار ان دیده می شود
پاسخ ها
عباس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
شما هر مقدار طلایی که در خانه انبار کنید و از رده گردش خارج کنید قطعا مشمول مالیات نیست مالیات را باید کسانی بدهند که دائما در حال خرید و فروش و سود اندوختن هستند.
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
مالیات فقط باید به ارزش افزوده باشد و نه اصل جنس
کسانی که این قانون را گذاشته اند متاسفانه کار کارشناسی درستی انجام نداده اند و فقط یک اقتباس غیر اصولی از قوانین غربی انجام داده اند. آخر اسمش رویش است. مالیات بر ارزش افزوده! یکیش همین آقایی که باهاش مصاحبه کردید! مگر محل تامین طلا معدن است؟ 99 درصد محل تامین طلا در طلافروشی ها از ذوب طلاهای شکسته خریداری شده از مردم تامین می شود و نیاید چنین مالیاتی بر آن وضع شود.
همین کارهاست که باعث رکود اقتصادی می شود.
طلا فروشها مالیات را از مردم میگیرند ولی به دولت نمیدهند این هم یک دزدی مثل بقیه دزدیها که تو مملکت رواج پیدا کرده
متاسفانه مردم ما اقتصاد ، هنر و روانشناسی و بسیاری از امور رو علم نمیدونن و همینطور اظهار نظر میکنند ، خالا بکنند ایرادی نیست ولی بر اساس دل خودشون میکنند و نه تنها آنها بلکه مسئولین هم همینطور میکنند نمونه این آقایی که برای مسئول است ، آقا شما مالیات بر ارزش افزوده رو که اختراع نکردید از غرب گرفتید ، لااقل یک نگاه کنید ببینید غربی ها آن را از کجا ها میگیرند و چطور میگیرند .
مالیات بر ارزش افزوده از طلا فروشی ها بسیار جذاب است چرا که رقم معاملات بالا است ولی این امر به این آسانی نیست سود طلا با توجه به ارزش آن بسیار کمتر است . اگر قرار به این باشد باید از مستغلات هم این مالیات را گرفت و هر بار که خانه فروش میرود 8 درصد به دولت داد .. این میشود رکود که کسی ملک نفروشد یا ثبت نکند و ..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
اگر از همه وزن طلا مالیات بگیرند اسمش میشه مالیات بر سرمایه نه مالیات بر ارزش افزوده.
اصلا واسه چی باید مالیات بدیم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
واسه اینکه وظیفه داری بپردازی
فریبرز
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
متاسفانه مالیات و ابزارهای لازم آن، مزایا و معایب آن، کارشناسی و تحلیل نمیشود. و بار هزینه آن همیشه بر دوش مصرف کننده نهایی بوده.
سالاری
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
واسه این که از مردم بدبخت میگیری ،و به دولت پس نمیدی...میشه خرج سفرهای خوشگذرونیتون به دور دنیا...پول مردم بدبخت حرومتون...
آقا به شدت با این طلافروشا برخورد کنید... خودم از یه طلافروشی معتبر تو بازار هنر اصفهان خرید کردم و کلاه سرم گذاشت... هرکاری کردم حریفش نشدم آخرش به زور تهدید اضافه پولما ازش گرفتم... انگشتر 1،200 را به من داد 1،800 فکرشو بکنید!!!!بیاد تا اسم و آدرشو بهتون بدم..... همینه که روز بروز فربه تر میشن
پاسخ ها
محمد جواد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
مردم باید خرید طلا را تحریم کنند تا طلافروشان طماع و حریص ادب شوند.
ناشناس
| United States |
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
همه مثل هم نیستند اقای محترم
بعدشم طلا فروشها اتحادیه دارند میتونی بری شکایت کنی
ولی بدون یه روزی هم نوبته خوده شماست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
تو هر صنفی ادم خوب وبد هست
ربطی نداره...
یه سوال ایا طلا جنس سرمایه ای نیست؟
اگر هست باید از اجرت مالیات داده بشه...
اگر نیست از کل قیمت ... که اونم باید خریدار بده... پس اگر از اجرت باشه و طلا کالای سرمایه ای باشه به نفع خریداره...
صادقی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
آدم خوب ...اونم تو صنف طلا فروشی.....جک بامزه ای بود....آفرین
با سلام
با نظر دکتر موافقم
چند سال پیش و در دولت احمدی نژاد طلافروشان اصفهان همین شیوه را پیش گرفتند و موفق شدند از دولت عدالت گرا امتیاز بگیرند. حالا هم شاهدیم این مایه داران به دنبال جداسازی خود از خیل عظیم مردم هستند.
به نظر بنده باید از همه مالیات بر ارزش افزوده اخذ شود و بهانه ای به اسم تولید و رونق بازار و این حرفها را مطح نکنند.
در سه سال گذشته این صنف به قدری خورد که دیگر گنجایش ندارد اما طمع ایشان هنوز دست بردار نیست.
خدا وکیلی اگر این باز هم دولت عقب نشینی کند باید در عدالت و قانونگرایی ایرانیان شک کرد، مخصوصا مجلسیان، دولتیان و قضائیان.
وسلام
درامریکا به هرنفریک حساب بانکی داده اند وکل درامدومخارج ازهمان حساب است ودرزمان برداشتن حساب مالیات کسرمی گرددولی متسفانه درایران فقط اقشارکارمندوکارگرقبل ازدریافت حقوقشان ،مالیات راداه اند وطلافروشها وسایردبازاریهاودلالهابه عناوین مختلف نمی دهند تازه درصورت دادن مالیات نیز قیمتهاراافزایش می دهند
بسیار روش خوبیه ...
شما همین الان میری بازار یه نیمچه سرویس رو بهت 8 میلیون میفروشن به اسم حق ویترین و دستمزد و مالیات و ... همون لحظه بخوای بفروشیش ازت 3.5 وردارن باید کلات رو بندازی هوا.... و به نظر من که عالیست چون ما که داریم این هزینه رو میدیم و همین حالا هم طلا جز سکه از سرمایه بودن ساقط شده... پس چرا پولش رو طلافروش بخوره بهتر که برسه به دولت و امیدوارم که بر روی املاکی ها و بنگاه های خودرو هم نظارت و شفاف سازی اجباری بشه.
بابا جان چرا فرافکنی میکنند، اصل مطلب اینکه نباید از اصل قیمت طلا مالیات اخذ شود چون خود طلا که مصرفی نیست انچه از بین میرود اجرت ساخت ان است؛ اینکه سازمان امور مالیاتی مصرانه بر اخذ مالیات از خود قیمت طلا اصرار دارد به این دلیل است که میخواهند مالیات بیشتری به زور اخذ کنند. این اقا و دوستان هم رای ایشان جوری قضیه رو وانمود می کنند که انگار طلافروشان نمیخواهند مالیات بدهند و به این ترتیب همانند سال ۸۹ میخواهند جوی منفی را علیه طلافروشان راه بیاندازند؛ والا طلافروشان خونشان از بقیه مردم رنگین تر نیست فقط می گویند مالیات از اجرت که مصرفی است باید اخذ گردد که این به نفع مصرف کننده نهایی است اما دوستان با برچسب زنی می گویند طلافروشان از شفافیت می ترسند؛بعضی دوستان هم شاید بگویند چرا طلافروشان معترضن و چرا نمیگذارند مردم اعتراض کنند که در جواب این دوستان باید بگویم بیشتر خریداران طلا اطلاع کافی از این قانون ندارند که بخواهند اعتراض کنند؛ مردم فقط در موقع خرید طلا متوجه میشوند که داستان چیست و حال سوال اگر کسی فقط در طول سال یه بار برای خرید هم مراجعه نکرد تکلیف چیست؟؟؟ از طرفی مردم که دارای سندیکا یا انجمن هایی نیستند که بتوانند اعتراض خود اعلام کنند و عموما به صورت فردی هستند که با بیان ... خود را سبک و بی خیال می شوند؛ از ان مهمتر اگر قانونی اشتباه بود این حق همه مردم است که به ان اعتراض کنند حال میخواهند ان مردم در جامه طلافروش یا اهن فروش؛
پیروز باشید
بعنوان یک مصرف کننده کلی حساب کتاب کردم ،به این نتیجه رسیدم که اگر مالیات بر ارزش افزووده از کل قیمت تمام شده گرفته شود اشتباه وکاملا به ضرر مصرف کننده است . واین مالیات بر ارزش افزوده فقط باید از اجرت وکارمزد گرفته شود. راه حل آن این است که زمان تولید 8% مالیات روی اجرت اضافه شود وخریدار اتوماتیک آن مبلغ را پرداخت میکند .به همین راحتی درست مثل اینکه شما یک پاکت شیر خریداری کنید که ارزش افزوده به مبلغ آن اضافه شده باشد.این وسط طلا فروش هیچ نقشی ندارد ومالیات ارزش افزوده
آن هم پرداخت شده است
به نظرم با این تفکراتی که بین عامه مردم در مورد صنف طلا هست، باید در این صنف رو گل گرفت. مثلا مشتری وارد مغازه میشه و قیمت خرید و فروش سکه رو میپرسه. فروشنده باید بگه 920 خرید و یک میلیون فروش. کی قبول میکنه این قیمت رو ؟ یا مشتری طلای ساخته شده ای را بر حسب ضرورت برای فروش به بازار میبره، این 8 درصدی که موقع خرید پرداخته زمان فروش کجا میره ؟
چیزی که از جیب خریدار رفته یه همچین مبلغی هست :
8%*(قیمت طلا+اجرت ساخت+سود فروشنده)
یعنی در حالت متوسط و خوشبینانه اگر قیمت طلا گرمی 100،000 تومان و اجرت ساخت گرمی 10،000 تومان و سود طلا فروش رو 3000 تومان در نظر بگیرید به ازای هر گرم 9000 تومان از جیب مشتری در هنگام فروش طلای ساخته میره.(حالا وزنهای بالاتر رو نگفتم که ضرر زیادتر میشه)
من تمام فاکتورای روکه ازم مالیات بر ارزش گرفتند دارم هر جا لازم باشه می فرستم
بابا جان چرا فرافکنی میکنند، اصل مطلب اینکه نباید از اصل قیمت طلا مالیات اخذ شود چون خود طلا که مصرفی نیست انچه از بین میرود اجرت ساخت ان است؛ اینکه سازمان امور مالیاتی مصرانه بر اخذ مالیات از خود قیمت طلا اصرار دارد به این دلیل است که میخواهند مالیات بیشتری به زور اخذ کنند. این اقا و دوستان هم رای ایشان جوری قضیه رو وانمود می کنند که انگار طلافروشان نمیخواهند مالیات بدهند و به این ترتیب همانند سال ۸۹ میخواهند جوی منفی را علیه طلافروشان راه بیاندازند؛ والا طلافروشان خونشان از بقیه مردم رنگین تر نیست فقط می گویند مالیات از اجرت که مصرفی است باید اخذ گردد که این به نفع مصرف کننده نهایی است اما دوستان با برچسب زنی می گویند طلافروشان از شفافیت می ترسند؛بعضی دوستان هم شاید بگویند چرا طلافروشان معترضن و چرا نمیگذارند مردم اعتراض کنند که در جواب این دوستان باید بگویم بیشتر خریداران طلا اطلاع کافی از این قانون ندارند که بخواهند اعتراض کنند؛ مردم فقط در موقع خرید طلا متوجه میشوند که داستان چیست و حال سوال اگر کسی فقط در طول سال یه بار برای خرید هم مراجعه نکرد تکلیف چیست؟؟؟ از طرفی مردم که دارای سندیکا یا انجمن هایی نیستند که بتوانند اعتراض خود اعلام کنند و عموما به صورت فردی هستند که با بیان ... خود را سبک و بی خیال می شوند؛ از ان مهمتر اگر قانونی اشتباه بود این حق همه مردم است که به ان اعتراض کنند حال میخواهند ان مردم در جامه طلافروش یا اهن فروش؛
پیروز باشید
تا کي ميخواهيم متوجه بشيم. کاري به طلا فروشي نداره همه ي اصناف بايد بدهند اون هم به صورت غير کارشناسي و فله اي.. چرا متوجه نيستيم... چرا کسي شفاف حرف نميزنه.. اين کار اگر گريبان گير همه بشه.. بيکاري زياد به بار مياره..
جالب اینجاست که چند ساله ما سردفترها رو مجبور کردن بابت سند و گواهی امضا از مردم مالیات بر ارزش افزوده بگیریم ! دوستان به نظر شما سند یا گواهی امضا چه ارزش افزوده ای می تونه داشته باشه ؟ ؟ !!!!
لطفا به سراغ پزشکان هم بروید .
من متاسفم که چند نفر بیسواد الکی نظر میکند آخه ادعای عاقل مثلا شما یک خانه داری که وقت فروش باید 8 درصد قیمت کل خانه را ارزش افزوده بدی یا اینکه از مقدار کمیسیون میگیرند دولت باید قبول کند طلا جنس مصرفی نیست ودوباره به چرخه اقتصاد برميگردد آخه اگه این روش درست باشه که طلا بعد از 8 بار خرید وفروش دو دستی تقدیم دولت میشه شما که سنگ مالیات بر ارزش افزوده را به تن میزنید خودتان بازنده اصلی هستید چون دودش تو چشم خودتون میر ه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
اگه به نظر ها دقت کنی گله مردم از عدم شفافیت در پرداخت به دولته. یعنی دوستان طلا فروش مالیات بر ارزش افزوده رو میگیرن ولی به دولت نمیدن. ( خود اظهاری )
ما کارمندها با حقوق خیلی کمهر ماه مالیاتی تقریبا حدود صد هزار تومان مالیات می دهیم ولی خیلی ها در این کشور از جمله طلا فروشان با درآمدهای آنچنانی هیچ تمایلی به این کار ندارند.
والا مت رفتيم طلا گرفتيم قيمت طلا رو جدا حساب مي كردند سودشون و ماليات بر ارزش افزوده رو جدا. حالا چرا از زير بار ماليات دادن در ميرن نمي دونم ؟؟!!! بذاريد انقد اعتصاب كنن تا جونشون دراد
به جون هم نیفتین گرفتن مالیات های مختلف از هر شغلی اشتباه و ناتوانی دولت در درامد زایی هست اونهم بخاطر عدم توانایی در ارتباطات جهانی هم نفت و معدن بدن و هم از مردم میگیرن اخرش هم هنوز سیر نشدن گربه که تو چهار دیواری میفته همه جا چنگ میندازه مطمین باشید شرایط به بدترین حالت بخاطر سو مدیریت پیش خواهد رفت هر چند متنو قرار نمیدین کسی بخونه
من چند وقت قبل از یک طلا فروشی در بازار همدان مقداری طلا خریدم به شرح ذیل :
هر گرم 112000 هزار تومان + هر گرم 18000 تومان اجرت + 6 درصد کل مبلغ سود فروشنده +6 درصد مالیات بر ارزش افزوده اما بعد از ارائه فاکتور هر جور با ماشین حساب موبایل گلکسی سامسونگ !!!! حساب کردم باز بیشتر گرفته بود بهش گفتم آقا خیلی بیشتر گرفتی !!! خدا شاهده گفت ماشین حساب موبایل بد حساب میکنه!!!! جل الخالق یعنی ماشین حسابها با هم فرق دارند گفتم آقا من دکتر هستم فکرمیکنی با کی طرفی!!! بعد شاگردش گفت نه روش محاسبه ما با شما فرق داره گفتم یعنی چی فرق داره نکنه در علم ریاضی قانون جدیدی رو کشف کردی !!! چه خوب بیا با هم مقاله اش رو بفرستیم مجله isi !!! مردک چقدر میخوای سر مردم کلاه بزاری و چنین شد که من کل طلاها رو پس دادم و نخریدم ...... الان طلا شده 98000 تا حالا کلی به نفعم شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
بیچاره اونیکه خریده و به عنوان پس انداز هم خریده.مسئله اصلی و مشکل اصلی اینه که ادم به هیچ وجه نمیتونه رو فرداش حساب کنه برنامه ریزی کنه.یه شبه ادمو داغون میکنن یا یه شبه از خاک بلند میشه.همه چی الکی شده.منه زنه بیچاره که تمامه پس اندازمو کردم طلا شب تا صبح خوابم نمیبره که ارزون میشه گرون میشه.چرا ایران باید اینطور اداره بشه
انصاف رو رعایت کنید دولت چه مزایا و یا امکاناتی برای زرگرها اختصاص داده که سالی 6درصد از کل سرمایه این افراد رو میخواد دریافت کنه چون نفت نمیتونیم بفروشیم باید بازاریامون رو سرکیسه کنیم آخه اسممون مسلمونه دیگه تصرف اموال و غصب کردن گناه بزرگی هستش بس کنید همین فشارها میارید که سرمایه ایرانیان خارج از کشور به بالای 1تریلیون دلار رسیده این یعنی فرار سرمایه داران ما فرار مغزی رو که نتونستین مشکلشو برطرف کنین این معضل رو دیگه اضافه نکنید.
با سلام فقط کاری کنند که مردم 8درصد را مستقیما به حساب دولت واریز کنند نه اینکه از ما بگیرند و معلوم نیست کی به حساب دولت واریز میکنند !! آنچه که من میبینم بازاریان مالیات چند سال قبل را با تقسیط چند ساله پرداخت میکنند.مالیات بر خرید و فروش ملک و اصلاح سیستم مالیاتی خواست همه ی مردم ایران میباشد
اخه این درست نیست که هرکس اعتراض بکند بلافاصله بگویند زیاد خواهی میکند زیادخواهی راکسانی میکند که وضعیت رابه این جا رساند که ازبعد 34سال بجای اینکه کشور پیشرفت داشته باشد پسرفت داشته است وگرانی وافزایش افسارگسیخته قیمتها و تورم بی داد میکند واقایان به فکرمنافع ومنفعت خودشان هستند ویادائمه ازبهشت وجهنم حرف میزند یکی میگویند نمیشود با زوروشلاق مردم رابه بهشت برد یکی دیگرهم مثل اقای احمد خاتمی مخالفت میکنم ولی به نظرم اقای احمد خاتمی ان جهنم بهترازان بهشتی است که بازور وشلاق باشدو ان بهشتی که مردم رابازورو شلاق میخواهند به ان بهشت ببرند ان بهشت هیچ ارزش ندارد
سلام این تصمیم دولت فقط به ضرر مردم و خریدار است دولت فقط فکر پر کردن جیب خودش هست . مثلا یک فردی که طلا میخرد بابت خرید یک گرم باید 8 درصد مالیات ارزش افزوده و 7 درصد سود و 10 الی 30 درصد هزینه ساخت طلا را پرداخت نماید . فردی طلا خریده و یکسال بعد به پول آن نیاز پیدا کرده است ناچارا باید طلا را بفروشد و این 30 درصد فوق از قیمت طلا کسر میشود . لذا خریدار که بعنوان سرمایه این کالا را خریداری نموده است , متضرر میشود
بدتر از همه اینه که بخشی از این مالیاتها به شهرداری ها میره که فقط بلدن پول بگیرن و کار نکنن. هم از آخور میخورن هم از توبره
متاسفم واسه مسئولین که افکار عمومی رو به نفع خودشون بازی می دن.طلا فروش ها مثل بقیه مالیات میدن،ولی مالیات. تارزش افزوده اضافه بر مالیات سالانه گرفته میشه که فقط بارش بر دوش مصرف کننده یا همون مشتریه،که این باعث کاهش قدرت خرید مردم شده،اونم در شرایطی تورم اینقدر بالا و نرخ ارز بالای 3000 هستش.
کار خیلی خوبیه و دولت باید کارهایی رو که تشخیص میده به نفع اقصاده و اقصاد رو رونق میده انجام بده (البته با نظر کاشناسان اقتصاد
)
چرا هنگام فروش نباید 8% مالیات رو در نظر گرفت. مگر مردم معامله نمیکنند یا خرید از مردم معامله حساب نمیشود؟
با سلام
آقای ذکتر باید کمی اطلاعاتشان را در این زمینه زیاد کنند گویا ایشان اطلاع ندارند که طلاهای ساخته شده موجود در بازار یک بار بیشتر از معدن استخراج نشده و بارها فروخته شده و دوباره به صورت مستعمل خریداری شده ذوب و دوباره تبدیل به طیور آلات جدید شده است یعنی در هر بار چرخه دولت باید یک بار سهم معدن به اصطلاع ایشان ماشین معدن را بگیرد
متاسفانه تا مردم اینطور بهم بدبین هستند وهر شغلی فکر میکنه شغله دیگه
پول چاپ میکنه دولت هم هر رفتاری میخاد با مردم میکنه متاسفم از بعضی دوستان که اینقدر سطحی نگرند
متاسفانه تا مردم اینطور بهم بدبین هستند وهر شغلی فکر میکنه شغله دیگه
پول چاپ میکنه دولت هم هر رفتاری میخاد با مردم میکنه متاسفم از بعضی دوستان که اینقدر سطحی نگرند
خود آقای دکتر با حرفهایشان نظر خودشان را نقض می کنند اگر طلافروشها از شفاف شدن درامد می ترسند پس چرا می گویند که از مزد ساخت وسود مالیات بر ارزش افزوده بگیرید پس اگر به این نحوه بخواهند مالیات بدهند که باز هم میزان سودشان به راحتی قابل محاسبه است پس آنها که قرار است این مالیات را از مردم بگیرند فرقی برایشان نمی کنند دولت است که از 8 درصد کل قیمت طلا کوتاه نمی آید سهم زیاد می خواهد
چرا هنگام فروش نباید 8% مالیات رو در نظر گرفت. مگر مردم معامله نمیکنند یا خرید از مردم معامله حساب نمیشود؟
آق با طلا فروش ها برخورد کنند؟ اگر راست می گفت می گذاشت نهادهای تحت فرمان خودش مالیات بدهند... اگر زباغ رعیت ملک خورد سیبی...
در خارج از کشور به پولت یکبار مالیات میخوره، اصلا زیاد(۲۵ درصده فکر کنم)ولی یکباره و تکلیف خودت رو میدونی!
تو ایران حقوق مارو میدن و ۱۰ درصد مالیات ازش کم میکنند، بعد دوباره به پولی که بهش مالیات خورده مالیات میخوره.
من متاسفم براي تو سانسورچي كه پيغاماي بي ادبي چون مفت خور رو ميزاري، ولي پيغام من جدو اباد طلا فروش كه ميخوام حرف حساب بزنم و روشن كنم كه قضيه چيه رو نميزاريد، چون خودتونم مقرضانه عمل ميكنيد وگرنه صحبتهاي يه ادم بي سواد كه نميدونه طلا چيه رو نميزاشتين، اين ملت يا نميدونن يا از روي كينه و دشمني با طلا فروشان رفتار ميكنن، مني كه مغازمو بستم با روزي ٥٠٠ هزار تومن هزينه و ضرر براي اينه كه دولت نخواد از مردم ماليات بگيره، چرا شفاف نميگي كه طلا فروشان براي مردم بستن، اخه چرا بعضيها اينقدر كينه و دشمني دارن. واقعا اگه اينو منتشر كني تابناك ميفهمم كه بدون قرض خبر رساني ميكني. با تشكر
پاسخ ها
یک همکار
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
خدا پدرتو بیامرزه منم مغازه ام رو بستم
ولی این مردم . . .
احمد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
بمیرم برات که اینقدر بفکر مردمی !!!!!!!!!!!
با سلام تابناک دیروز 7 خردادماه 1393 آقای دکتر عسگری مدیر کل مالیاتی وزارت اقتصاد در شبکه خبر و بصورت یکطرفه بدون وجود نماینده صنف طلا فروشان در برنامه اقتصادی شبکه خبر برای گفتن نقطه نظرات صنف مورد نظر به این صنف تاختندکه این کار از انصاف بدور است که بصورت یکطرفه در یک شبکه خبری بدون شنیدن نظرات طرف مقابل در مورد موضوعی گفتگو کنیم..مردمی که بنام دانشجوی دکترا و سایرافراد جامعه کل اعضاء این صنف را دزد و مال مردم خور و مفت خور می نامند بدانند امروز به ازاء هر یک میلیون تومان خرید هفتاد هزار تومان قبل از کسر مالیات و سایر هزینه های جاری مثل آب و برق و تلفن و سایر هزینه های زندگی به مغازه دار و هشتاد هزار تومان از جیب خریدار بدون زحمت و هیچگونه هزینه ای به دولت بعنوان مالیات بر ارزش افزوده می رسد که این مالیات و افزایش 2 درصدی آن در سال جاری باعث رکود بازار شده است که دلیل اصلی آن گرفتن مالیات بر ارزش افزوده از کل ارزش طلا و نه فقط سود آن می باشد با اینکه طلا یک کالای سرمایه ای می باشد.مردم در موقع فروش طلای خود متوجه این موضوع می شوند که علاوه بر کسر اجرت ساخت طلا و سود فروشنده مبلغ مالیات بر ارزش افزوده نیز از جیب ایشان خارج می شود.متاسفانه همین کارها و ایجاد جرایم گوناگون باعث شد تعدادی از اعضاء این صنف در شهر ما ارومیه از شروع سال جدید شمسی بطور کامل ترک کار خود را به اداره دارایی اعلام نموده وبرای همیشه عطاء این کار را به لقایش ببخشند. درفروردین ماه سال جاری جلسه ای با مسئولان اداره مالیاتی گذاشته شد و آنها اعلام نمودند این قانون است وما اجرا می کنیم. در حال حاضر با ادامه این قانون به مرور بدلیل ضرر دهی بعلت رکود بازار که یکی از دلایل آن همین قانون می باشد بیشتر فعالین این صنف از ادامه این شغل منصرف خواهند شد که جمعی به قشر بیکاران اضافه خواهد شد که ادارات مالیات مسبب آن می باشند.
با سلام
بنظرم آقای دکتر راغفر اصلا در این زمینه هیچ تخصصی ندارند چون حتی فرق بین مالیات بر دارایی و مالیات بر درآمد و مالیات ارزش افزوده را نمیدانند و همه را با هم قاطی و به اشتباه بخورد خواننده داده اند. اینجور تحلیل و دفاع بد به ضرر مالیات بر ارزش افزوده است.
چرا دروغ می گویید همین مبلغ را هم از طلا فروشان نمی گیرید فقط به مردم فشار می اورید که یک چیزی گیرتان بیاید وجیب طلافروشان را هم پر می کنید باهم می خورید حالاکه قدرت خرید مردم پائین امده طلافروشان برای بازار خودشان اعتراض می کنند چون کم مشتری شدند
وقتي رستوران ها ماليات بر ارزش افزوده غذا خوردنو مي گيرن انتظار داريد از طلا نگيرن !
پاسخ ها
asad
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
آیا این مالیاتی که برای غذا داده ای مطمن هستی بحساب دولت رفت یا فقط ملت جریمه بی کفایتی ها را میدهد
مشکل اینجاست که دولت اقتدار ندارد و بعضی ها با جنجالهای بی اساس در پی آچمز کردن دولت هستند ولی چون خود دولت مشکل اقتدار دارد و مثل باقی دولتهای گذشته ضعیف است و آنها این را میدانند بنابراین براحتی وضعیت را بغرنج کرده و دولت را در شرایط بدی قرار میدهند.
ولی اصل موضوع اینست که آنها فهمیده اند که همه کله گنده ها دیگر جیبشان پر از پول شده و دیگر به این حرفها ارزشی قائل نیستند و خواهند تازاند و بالاخره این اصناف مختلفند که بایستی کوتاه بیایند و این شفافیت باعث نابودی بعضی از اینها خواهد شد و آنها این را میدانند و دارند دست و پا میزنند.
توصیه این است که تا وقت دارید جمع کنید بروید تا مالیاتچی ها خرتان را نچسبیده.
چون نه راه پس دارید و نه پیش
بعد نوبت بازاریهای آشغال است که بالاخره باید نابود شوند و ما منتظریم
اگر بازار از بین برود و این واسطه بزرگ و پر قدرت از میان برداشته شود قیمتها نصف خواهد شد
اگر دولت بتواند این کار را بکند یعنی با مردم است در غیر اینصورت بر علیه مردم و رودرروی مردم.
مالیات بر ارزش افزوده را مصرف کننده نهایی میدهد یعنی ما ، یک کالا از تولید تا مصرف نهایی (کارخانه ، توزیع کتتده عمده، توزیع کننده خرد،......، مصرف کننده نهایی) چند بار به قیمت کالا( تمام شده + سود فروشنده) ارزش افزوده تعلق میگیرد و این را ما پرداخت میکنیم ( تفاوت ارزش افزوده خرید با فروش را فروشندگان خواهند پرداخت که مبلغ ناچیزی میشود یعنی ارزش افزوده سود خود را ) و در نتیجه کل ارزش افزوده جابجا شده را مصرف کننده نهایی که گاهی وقتها تجمیع آن هم به بالا تر از 12% هم میرسد. از اینکه بگذریم ، حالا اگر همان مصرف کننده نهایی همان طلا را (حتی) به همان فروشنده به فروشد باید ارزش افزوده دریافتی مبلغ فروش را از وی بگیرد (که عملا اینکار انجام نمیشود ) و اختلاف ارزش افزوده زمان خرید و فروش اگر به نفع مصرف کننده بود تفاوت را به دولت بپردازد و اگر به نفع دولت بود باید آنرا از دولت پس بگیرد
خدا به داد مردم برسه كم مونده از اكسيژن هوايي كه تنفس مي كنيم ماليات بگيرند . چطوره چند تا ماليات ديگه هم به ليست ماليات ها اضافه بشه مثلا ماليات بر رانت، ماليات بر قول هاي بيهوده به مردم، ماليات بر رشوه خواري، ماليات بر 3000 ميليارد تومان و خيلي چيزهاي ديگه كه اينجوره هم آمار اين چيزهايي كه كفتم دقيق و شفاف ميشه هم لااقل از ترس ماليات شايد يه مقدار آمارشون پايين بياد.
باید تاسف خورد واسه ملتی که 100 جور کامنت مختلف میدن که طلا فروشا هم باید مالیات بر ارزش افزوده بدند!اما اصلا نمیدونن این مالیات چی هست و داره از جیب کی میره! اونی که داره ارزش افزوده میده من و توی مصرف کننده بدبختیم که باید 8 درصد مالیات بدون هیچ دلیلی و بازخورد مثبتی، روی همه چی پرداخت کنیم نه طلا فروش یا هر صنف دیگه ای. همه چی را تو این دو سال 3 برابر کردند جز دستمزد ما ملت بدبخت تازه 8 درصدم روش باید مالیات بدیم. چرا؟ طلا فروشا هم اگه دارند ممانعت میکند دلشون برای من و شما نسوخته. میخوان دارایی هاشون از این طریق لو نره که فردا اداره دارایی یقه شونا نچسبه. همین؟ حرف ما ملت باید این باشه که چی به ما دادین که بابتش روی هر جنس دارید 8 درصد همین جوری از ما مالیات میگیرید؟
برای چی ما کارمند جماعت توی سال فلان قدر مالیات حقوق بدیم اما این طلافروش و صرافها یه مالیات جزئی بدن . تازه پول مالیات ارزش افزوده که از خریدار میگرین رو هم نمی دن دولت باید با این جماعت سفت برخورد کنه قانون. عدل علی و غیره
مالیات را باید داد ولی آیا ارزش افزوده باید به سه ایتم موجود یعنی قیمت طلا و اجرت و سود طلا فروش باید تعلق گیرد فرمول موجود ( قیمت طلا +اجرت ساخت +سود ) + 8% ارزش افزوده
این طلافروش ها اینقدر درآمد دارن و بازهم دست بردار نیستن و بیشتر میخوان،آخه چقدر باید اینها طماع باشن؟
آقا به شدت با این طلافروشا برخورد کنید... خودم از یه طلافروشی معتبر تو بازار هنر اصفهان خرید کردم و کلاه سرم گذاشت... هرکاری کردم حریفش نشدم آخرش به زور تهدید اضافه پولما ازش گرفتم... انگشتر 1،200 را به من داد 1،800 فکرشو بکنید!!!!بیاد تا اسم و آدرشو بهتون بدم..... همینه که روز بروز فربه تر میشن
متاسفانه دولت احمدی (قبلی) برای پر کردن جیب امثال خاوریهاو مه آفریدها و بابک زنجانی ها و امثالهم قوانینی را وضع کرد که عامل اصلی تورم و فسادو رانت و اختلاس شد وگر نه کشور ما هیچ نیازی به مالیات بر ارزش افزوده نداشت .
اگر کالایی ایرانی گز یا سوهان یا . . . بخرید مسلما فروشنده مالیات بر ارزش افزوده را از شما میگیرد. حالا این کالا اگر برای عزیزی به کشور دیگری بفرستی، اداره پست باز هم مالیات بر ارزش افزوده را میگیرند. من قبض های صادره را دارم. کجای این کار عدالت و انصاف است. مگر من خریدار سودی برده ام که باید مالیات بر ارزش افزوده بدهم. یا مغازه دار جنسی میخرد و می فروشد و سودی می برد. دولت مالیات بر مشاغل میگیرد، مالیات بر ارزش افزوده در اینجا چه معنایی دارد؟ ؟ ؟ ؟
درد اصلی در سیستم بازار است. نظام جامع مالیاتی موقعی درست جواب میدهد که بتوان حساب ها را ردیابی کرد بدین معنا که برای هر خریدی فاکتور صادر شده و پول آن وارد سیستم مالیاتی شود یعنی دستگاه های پوز یا صندوق CASH مستقیم به سیستم اداره مالیات متصل باشد تا حساب ها مشخص شود و اگر کاسبی مالیات نداد و یا پول را به حساب دیگری منتقل کرد بتوان رهگیری کرد . با کد اقتصادی و خود اظهاری و ... نمیتوان مالیات واقعی را ااخذ کرد. مگر در سیستم الکترونیک نمیتوان حساب و کتاب ها را درآورد . حالا که داریم الگو برداری میکنیم و متاسفانه اکثر کسبه هم در مورد مالیات قانون گریز هستند خوب بیائیم از خود غربی ها الگو برداری کنیم که چطور مالیات میگیرند و با فرار مالیاتی مبارزه میکنند. البته درد اصلی همان قانون گریزی و وابستگی به نفت و عدم تمکین سیستم بازار است که از ارکان اصلی سیستم قدرت میباشد.
در بحث مالیات بیشترین بار بر دوش قشر حقوق بگیر است ، ماه به ماه نقدی از حقوقشون مالیات برداشت میشه از طرف دیگه با افزایش تورم در طول سال کسبه مطابق با تورم افزایش قیمت میدن ولی حقوق بگیران فقط یکبار در سال آن هم اول سال افزایش حقوق دارند.
حق با طلا فروشان است اسم این مالیات بر ارزش افزوده است مثلا اگر من جنسی را 100 تومان بخرم و به واسطه فعالیتم آن را 110 تومان بفروشم مالیات صرفا به 10 تومان افزوده تعلق می گیرد و نه کل 110 تومان
طلا در این روزها برای مردم حکم پشتوانه را دارد با توجه به اینکه ارزش پول روز به روز کم می شودبنا براین کالای لوکس به حساب نمی آید و دولت حق ندارد سه با از این فلز مالیات بگیرد در واقع دولت می خواهد روی یک گرم طلائی که مردم می خرند 24 هزار تومان مالیات بگیرد و این انصاف نیست.
اولاً این طلایی که در طلا فروشی ها فروخته میشه کالای سرمایه ای نیست و صرفاً یک کالای تجملاتیه ، ثانیاً مالیات بر ارزش افزوده رو که مردم دارن میدن پس چرا طلافروشها حرص و جوش میخورن، ثالثاً متاسفانه فروش بدون فاکتور در تمام اصناف باب شده که دولت باید بشدت با این پدیده برخورد کنه چون این افراد با درآمد صدها میلیونی براحتی از مالیات فرار می کنن اما کارمند و کارگر و حتی بنگاه های تولیدی باید این مالیات رو بپردازند ، رابعاً اگر قرار باشه هر صنفی در برابر پرداخت مالیات اینگونه اعتصاب کنن اونوقت سنگ رو سنگ بند نمیشه دولت باید به شدت با این موضوع برخورد کنه و آخر اینکه دولت هم باید بصورت شفاف بگه که مالیات مردم کجا هزینه میشه ما برای هر کاری داریم چند جور مالیات و عوارض و آبونمان پرداخت می کنیم ، هیچ خدمت رایگانی هم که دریافت نمی کنیم پس این مالیات کجا میره ؟؟؟؟؟؟؟
متاسفانه عادت کردیم به گرونی و خبر گرونی! راهی هم نیست. این نیز بگذرد
باسلام
ارزش افزوده مبلغی است که برروی کالاها وخدمات باتوجه به مصوبه قانونی که بنا بود هرسال 1درصد اضافه شود ولی سال نودوسه 2درصداضافه شد (باتوجه به توجیه غیرفنی دولت )واین روند تا سقف 10درصد افزایش پیدا کند تنظیم وابلاغ جهت اجرا شد .
ارزش افزوده در واقع کتی است دارای 2جیب ، جیب اول جهت دریافت بابت فروش کالا وخدمات وجیب دوم پرداخت بابت خرید کالاوخدمات واشخاصی (حقیقی ،حقوقی )که مبادرت به این کار می کنند مازاد دریافت وجه نسبت به پرداخت آن راباید بصورت گزارش سه ماهه ارزش افروده بااستفاده ازابزارهای مشخص شده به اداره دارائی ارائه نمایند .

نکته بسیار بسیار بسیارمهم جهت هموطنان خوب ونازنین در مواقع خرید کالا وخدمات را به این نکته جلب می کنم که تمامی مودیان مالیات برارزش افزوده که بامشتری یامشتریانی بصورت عمده یا گروهی سروکاردارند حتما حتما باید گواهی ثبت نام مالیات برارزش افزوده راازفروشنده مطالبه کنند آن هم ابتدا به تاریخ صدور و اعتبار آن که معمولا شش ماه است ومهر دارائی راداشته باشد آنگاه تاریخ خریدتان را بازمان اعتیار گواهی فروشنده مطابقت نمائید .درصورت صحت 8درصد مالیات برارزش افزوده رابپردازید .
اکثریت فروشندگان گواهی ثبت تام مالیات برارزش افزوده را ندارند وبابت این کارمالیاتی نمی پردازند


شرکتهای معتبرکه دارای صفحات وب (سایت اختصاصی )هستند اصولا یک نسخه معتبر این گواهی را درسایت قرارمی دهند که قابل رویت وچاپ نیز هست .
اولاً این طلایی که در طلا فروشی ها فروخته میشه کالای سرمایه ای نیست و صرفاً یک کالای تجملاتیه ، ثانیاً مالیات بر ارزش افزوده رو که مردم دارن میدن پس چرا طلافروشها حرص و جوش میخورن، ثالثاً متاسفانه فروش بدون فاکتور در تمام اصناف باب شده که دولت باید بشدت با این پدیده برخورد کنه چون این افراد با درآمد صدها میلیونی براحتی از مالیات فرار می کنن اما کارمند و کارگر و حتی بنگاه های تولیدی باید این مالیات رو بپردازند ، رابعاً اگر قرار باشه هر صنفی در برابر پرداخت مالیات اینگونه اعتصاب کنن اونوقت سنگ رو سنگ بند نمیشه دولت باید به شدت با این موضوع برخورد کنه و آخر اینکه دولت هم باید بصورت شفاف بگه که مالیات مردم کجا هزینه میشه ما برای هر کاری داریم چند جور مالیات و عوارض و آبونمان پرداخت می کنیم ، هیچ خدمت رایگانی هم که دریافت نمی کنیم پس این مالیات کجا میره ؟؟؟؟؟؟؟
مارادونا را ول کن این آقای راغفر و بگیر!
باسلام مجدد
این نکته فراموش شد که بگویم که طلافروشان و اداره دارائی در وسط تشک خوابیده اند ولحاف ازهرطرف که کشیده شود روی آنان هست . واین پول ازجیب مصرف کننده خارج می شود .
نه خیر این اسمش رکود نیست، اسمش دلالیه..چرا نباید از خونه مالیات گرفت..من کسانی رو میشناسم که شغلشون خرید و فروش خونه یا ماشینه..این جور افراد که تعدادشون کم نیست با این کارا شون مشغول جنایتن ..زمینو یک دست میخرن و میفروشن صد در صد سود میکنن..چرا باید قیمت خونه ها تابع طمع این جور اشخاص باشه..قیمت ها یه صورت کاذب تنطیم میشه..به نظر شما عاقلانه است که قیمت یک اپارتمان در یک شهر متوسط داخل ایران با یک خونه ویلایی و با 1000 متر زمین توی یک شهر متوسط امریکا که امکانات اون شهر قابل مقایسه با امکانات یک شهر در ایران نیست برابری کنه
كارشناس از كجا اورديد؟؟؟؟؟؟؟
مگر فعالیت دولت و ارکان حکومت که همه ثروت عمومی ملت را در اختیار گرفته اند شفاف است.
دوست من طلا فروش است باور کنید ماهانه میلونها تومان تحت عنوان مالیات از مردم میگیرد ولی جیز بسیار بسیار کمی به امور مالیلتی میدهد
اولا مالیات بر ارزش افزوده نباید بر قیمت کل کالا وضع شود بلکه باید بر درصدی از قیمت کالا که ناشی از سود حاصل از انجام فرایندی بر کالای اولیه می باشد وضع شود"مثلا تولید کننده ماده اولیه را به قیمت 100 تومان خریداری می کند و با انجام کاری بر ماده اولیه اون کالا را به قیمت 150 تومان به فروش می رسونه" مالیات بر ارزش افزوده باید بر اختلاف قیمت اولیه و نهایی وضع شود یعنی 50 تومان.
دوما مالیات بر ارزش افزوده را نباید مصرف کننده پرداخت کند زیرا منفعت حاصل از تولید به تولید کننده مربوط می شود نه مصرف کننده
جالبه که شرکت سرور .... که در اصفهان شروع کرده و تهران هم جدیدا شعبه زده و تبلیغش تو اکثر صفحات گوگل و سایتهای ایرانی پر بازدید هست برای ثبت سایت و هاست و دامین مالیات ارزش افزوده میگیره در حالیکه اصلا کد مالیاتی ندارد و هیچ سندی برای ارائه به اداره دارائی نمیدهد !!! این هم شده راه کلاهبرداری و دزدی برای برخی ها
بهتره طلا فروشی ها هوشمند شن یعنی اگه طلایی رو فروختن سند اون قطعه به نام صاحب جدید بشه و خرید تنها از طریق کارت باشه یکجوری طلا رو هوشمند بفروشن
آقای دکتر مدرکتون رو از کدوم دانشگاه گرفتید؟ اونجا بهتون یاد دادن طلا کالای سرمایه ای نیست؟طلافروشان زیاده خواه نیستند،بلکه حاضرند در راستای منافع نظام شکوفایی اقتصاد و کمک به دولت قدم بردارند. طلا فروشان نه با مالیات بر درآمد و نه با ارزش افزوده با هیچ کدام مشکل ندارند ، بلکه تنها مشکل نحوه قرائت و اجرای قانون و اقتصاد دانانی چون شماست که طلا را کلای مصرفی و طلافروشان را زیاده خواه
میدانند! زیاده خواه آنهایی هستند که با یک مدرک دکترا با عضویت در چندین هیات علمی و ارگان و موسسه حقوقهای آنچنانی می گیرند!
کدام مالیات بر ارزش افزوده ؟ کدام کالا؟
امروز از تمام خدمات، از جمله خدماتی که هیچ کالایی تولید و یا ارزشی بر آن افزوده نمی شود از قبیل خدمات بازرسی فنی، تنظیم سند در دفتر اسناد رسمی و... که اصلاً کالایی رد و بدل نمی شود و کالایی وجود ندارد مالیات بر ارزش افزوده می گیرند. این آقای راغفر احتمالاً تا حالا گذرش به ادارات مالیات نیافتاده که از کارمندان اداره مالیات بشنود که این مالیات قراره که از تمامی مردم در هر تراکنش مالی و اقتصادی و خدماتی و.... و رد و بد پولی و مالی که در کشور انجام می شود اخذ شود و اصلاً ربطی به ارزش افزوده کالا و از این قبیل چیزها ندارد و همه قراره که پرداخت کنند.!
اول بياييد بررسي كنيد بجز افراد حقوق بگير كه بناچار در مقابل مالياتهاي وضع شده مجاب به پرداخت تمام و كمال ماليات هستند كدام قشر از جامعه نسبت به پرداخت تمام و كمال ماليات معتقد و مجاب هستند؟
چه كسي است كه نداند كليه شركتهاي توليدي و بازرگاني چگونه ماليات ميدهند يا سازندگان ملك نسبت به درامد اشكاري كه دارند چقدر ماليات ميدهند . نظام مالياتي بايد برخورد يكنواخت و متوازن با همه موديان داشته باشد ودر زنجيره اقتصادي كشور همه حلقه ها را به يك اندازه محكم كند نه انكه فقط بعضي اصناف را تحت فشاربگذارد تا بتواند در كسب درامد مالياتي موفق باشد.
اميدوارم به يه اگاهي برسيم كه در همه چيز نظر نديم . سود طلا با ماليات 15در صد است باتخفيف هاي گرفته شده مشتري در طلا فروشان اين سود بين7 و1درصد است وماليات ارزش افزوده بر گردن مغازه دار مي افته. تا جند سال ديگر همه اصناف همين مشكل را دارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
نخیر اختیار دارید مالیات طلافروش را خریدار تقبل کند؟
طلا اگر سرمایه است بر سر وگردن خانمها چه میکند اگر کالایی لوکس است پس مالیات ان مشخص است و باید گرفته شود تا از این کالای سرمایه ای بعنوان تزیینات استفاده نشود ولی چرا مالیات بر ارزش افزوده را از سازنده وطلا فروش نمی گیرند چون مصرف کننده دو سر ضرر میکند وانگهی صندوق بهترین راه کار است که در طلا فروشی نصب شود ومالیات مستقیم وارد حساب دولت شود
همیشه مردم قربانی اصلی هستن طلا فروش مالیات را از مردم میگیرد! و به دولت نمیده?
باید سر طلافروشا برد بالای دار با مالیاتی که از خریداران میگرن برا خودشون سرمایه کلانی به هم زدن
با سلام
طلا فروشان کاسب هستند و برای امرار معاش طلاش می کنند و سود خود را از گردش مالی و خرید مردم به دست می آورند. بنا براین کسبب طلا فروشان رابطه مستقیم با قدرت خرید مردم دارد و دیدگاه مردم و دولتها نسبت به طلا یک کالای سرمایه ایست و قیمت آن کاملا مشخص می باشد که با احتساب سود واجرت که روی آن ارزش افزوده ایجاد می کند هیچ ارزش خاص دیگری ایجاد نمی کند و با اضافه شدن مالیت بر ارزش افزوده ما قیمت این کالا را بالا بردیم و در ضمن شیوه محاسبه آن هم کاملا اشتباه می باشد که از کل قیمت آن گرفته می شود در صورتی که باید از محل سود و اجرت گرفته شود واین هزینه اضافی فقط از جیب مردم پرداخت می شود و مردم هزینه ایی را پرداخت می کنند که هیچ ارزشا برایشان ایجاد نمی کند و فقط موجب کاهش قدرت خرید آنها میشود و حرف طلا فروشان جهت افزایش قدرت خرید مردم و افزایش گردش مال است در صورتی که طلا فروشان هم از قانون فعلی سود می برند و تمام پولی را که دریافت می کنند را به دولت پرداخت نمی کنند و در جیب خود می گذارند تا ضرر کاهش گردش مالیشان را جبران کنند پس فقط مردم هستند که متضرر می شوند. به عنوان مثال اگر قیمت طلای خریداری شده 1.000.000 تومان باشد طبق قانون فعلی مالیات آن 80.000 تومان می شود و قیمت کل آن 1.080.000در صورتی که اصلاح شود به حدود 8000 تومان کاهش پیدا می کند و به 1008000 تومان می رسد . حالا خود قضاوت کنید روش درست کدام است. و هزینه از جیب چه افرادی پرداخت میشود.
طلا کالای سرمایه ای است،طلا به عنوان پشتوانه پول در بانکهای مرکزی مطرح است.
به سرمایه مالیات بر ارزش افزوده تعلق نمیگیرد . ولی متاسافانه مسولان دولتی زیاده خواهی غیر منطقی دارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
پس چرا طلافروشان پول مالیاتشان را هم از مردم می گیرند؟
معمار 2
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
مشکلامون یکی 2 تا نیس
در هر صورت مردم له خواهند شد و مالیاتی پرداخت نخواهد شد. یا با پرداخت ده درصد مالیات بعنوان رشوه نود در صد آن را به جیب مبارک سرازیر میکند
من نمیدونم این حسین راغفر چکاره مملکت است ولی خودش هم نمیداند چه میگوید! آخه آقای اقتصادی!اگه مالیت ارزش افزوده اینه که ایشون میگه یعنی(مالیاتی است که از مراحل گوناگون تولید گرفته می‌شود) پس چرا از یک طلای ساخته شده در هنگام استخراج 8%ارزش کل،درهنگام تبدیل به شمش8%ارزش کلدر آن مقطع،از کارگاه سازنده طلا(مثلاً النگوسازی)8%ارزش کل در آن مقطع،از بنکدار8% واز مغازه دار هم 8%قیمت فروش کل را میگیرند یعنی اگر بخواهند شفاف معامله بکنند نزدیک به نصف ارزش النگو بای مالیت ارزش افزوده بدهند!
از هر معامله 7درصد سود طلا فروش بر اساس قانون صنف مربوطه میباشد در حالیکه مالیات ارزش افزوده آن 8درصد از هر معامله شده!!! بهتر نیست دولت محترم برای هر صنف بر اساس عملکرد و سود حاصله مالیات در نظر بگیرد؟ در این صورت رغبت بیشتری برای پرداخت مالیات وجود خواهد داشت.
متاسفانه فقط قشر کارمند و ضعیف جامعه است که مالیات را بطور کامل می پردازد. طلافروشان پول مالیات را روی کالایشان حساب می کنند، با هر دلیل بی اهمیتی قیمتهای خود را افزایش می دهند حتی بعضی اوقات در جهت عکس قیمت طلای جهانی و به دولت مالیات هم نمی دهند.
سلام
همه کالاهایی که مالیات ارزش افزوده می گیرند به ضرر مردم است چون این مالیاتها درکجا هزینه می شوند؟؟؟؟ چندمورد ازاین هزینه هارو برای شما بگویم. 1- هزینه 3000میلیارد تومان اختلاس که به جای نفراصلی کسی دیگررا اعدام می کنند2- هزینه اختلاس توس ب - ز. 3 هزینه حقوقهای بالای مدیران که کاملا معلومه
4- هزینه های تجمل گرایی بعضی از مدیران 5- هزینه های غیره . . . . .
به نظر من پولى از بيت المال دزديده شده و الان دولت تصميم داره به هر روشى که ميتونه اينو از مردم بگيره. دولت بايد اين پول رو از دزد بگيره نه از دزدزده !!! يادم مياد بعد اون اختلاص بانک صادرات، براى موجودى گيرى از حساب 250 ريال از حساب کم ميکرد که اگر صداى مردم در نميومد الان چند برابر اون پول رو در آورده بودن.
طلا فروش اگه احمق و بی عرضه باشه سود میکنه اگه فقط بی عرضه باشه سود روی سود میکنه اگه معمولی باشه سود روی سود روی سوده کارش و اگر زبل و زرنگ باشه سود روی سود روی سود روی سود میکنه که با صد میلیون وام ناقابل بعد یک سال 2 تا مغازه پر از طلا رو کامل میخره.
بابا بسه دیگه !!!!!
مردمی که بعد از گرونی هر کالا برای خریدن اون کالا صف می کشند(مثل دلار و خودرو و طلا) حقشونه که این بلاها سرشون بیاد. کل دنیا بعد از هر گرونی مردم اعتصاب می کنند اما مردم ما....
با سلام

بنظر من هر کسبی باید مالیات بپردازد وگرنه مملکت با چه سرمایه ای بگردد . در مورد طلا فروش ها حتی قبل از اینکه دولت از آنها مالیات بگیرد آنها از مردم میگرفتند بنابراین عادلانه این است که آنها نیز چیزی رو که بنام مالیات از مردم گرفتن به دولت بپردازند .
چقدر مردم باسواد و بی ادعایی داریم !!!! حداقل برید کلمه ارزش افزوده را جستجو کنید تا معنی ان را بفهمید ، بعد بیایین نظر بدید !!!!
طلا فروشا اونقد زرنگن که خودشون با شامورتی بازی نفع خودشونو همیشه حفظ میکنن و با ادبیات ترازو و ماشین حساب مشتری رو گیج میکنن و کارشون می کنن
زمان پرداخت حقوق 10در صد مالیات زمان خرج کردن 8 درصد این 18 درصد تورم حداقل 30 درصد افزایش حقوق 20 درصد نتیجه 20 - 48 میشود 28 درصد تورم نهائی وارد بر حقوق بگیران !
اینم در آوردند ملت صداشون در نیاد. این ارزش افزوده مربوط به همه ملته نه فقط طلافروشا. حالا اگه اونا صداشون در اومده چون یه جونی براشون مونده بقیه بجایی که کمک کنند این حرف زور رو از همه اقشار بردارند دارند نقد از روی ناآگاهی یا بی انصافی میکنند.
این ارزش افزوده رو علاوه بر مالیات متعارف قبل درآوردند یکی نیست آخه صداش درآد؟
اگه حافظه ها یاری کنه اولش هم که این چیز کزایی رو درآوردن خیلی از اصناف اعتراض کردند و حرف هم اونروز از یکی دو درصد بود و با این توجیه که میخواند باعث بشند با اینکار خرید و فروش ها آشکار بشه و قابل رصد و وصول بشه صداها رو خوابوندند. بعد که آبا از آسیاب اوفتاد هی روش گذاشتند شد 4 و 6 و... تا جایی هم جلو میرند که تهش دربیاد و آخرش همه نابود بشن و گریبانش خودشونا بگیره.
آی دولت اگه واقعا حق و شرعی هستید برید سیستم وصول مالیاتتون رو اصلاح کنید نه اینکه علاوه بر مالیات متعارف یه چیز زور و ناشرع به نام ارزش افزوده رو همه کالاها و خدمات بکشید و از خلق الله بگیرید.
در خانه اگر کس است یه حرف بس است.
آقای دکتر متأسفانه معنی ارزش افزوده را یا نمی دانید یا خود را به ندانستن می زنید طبق بند 3 قانون ارزش افزوده در طلا هم باید از اجرت و سود کار مالیات بر ارزش افزوده گرفت و دوماً درست است طلا کالای سرمایه ای نیست بلکه خود سرمایه و پشتوانه ارزش پولی کشور است حتی در کلیه کشورهای دیگر در طلا فقط از سود و اجرت آن ارزش افزوده گرفته می شود اگر شما هم دکترای خود را مانند بعضی ها گرفته اید لا اقل کمی مطالعه بد نیست و بعد اظها رنظر بفرمایید
گرگی بالای رودی به خوردن آب مشغول بود و گوسفندی را دید که پایین همان رود آب می‌خورد. گرگ به گوسفند گفت: «حال که پوزه در آب کرده و آب شرب مرا آلوده می‌کنی، ناچارم که تو را بدرم و از میان بردارم!» گوسفند پاسخ داد: «جناب گرگ! آب از بالا به پایین جاری است، پس خیالتان راحت باشد که پیش از شما دهان من به آب نمی‌رسد و منم که پسماند آب نیم‌خورده شما را با افتخار می‌نوشم.» گرگ فریاد کشید: «یعنی می‌خواهی بگویی من نادانم و تو داناتری؟! حقا که مستحق دریدنی!» پس گرگ، گوسفند را درید و خورد!
با سلام
طلا فروشان کاسب هستند و برای امرار معاش طلاش می کنند و سود خود را از گردش مالی و خرید مردم به دست می آورند. بنا براین کسبب طلا فروشان رابطه مستقیم با قدرت خرید مردم دارد و دیدگاه مردم و دولتها نسبت به طلا یک کالای سرمایه ایست و قیمت آن کاملا مشخص می باشد که با احتساب سود واجرت که روی آن ارزش افزوده ایجاد می کند هیچ ارزش خاص دیگری ایجاد نمی کند و با اضافه شدن مالیت بر ارزش افزوده ما قیمت این کالا را بالا بردیم و در ضمن شیوه محاسبه آن هم کاملا اشتباه می باشد که از کل قیمت آن گرفته می شود در صورتی که باید از محل سود و اجرت گرفته شود واین هزینه اضافی فقط از جیب مردم پرداخت می شود و مردم هزینه ایی را پرداخت می کنند که هیچ ارزشا برایشان ایجاد نمی کند و فقط موجب کاهش قدرت خرید آنها میشود و حرف طلا فروشان جهت افزایش قدرت خرید مردم و افزایش گردش مال است در صورتی که طلا فروشان هم از قانون فعلی سود می برند و تمام پولی را که دریافت می کنند را به دولت پرداخت نمی کنند و در جیب خود می گذارند تا ضرر کاهش گردش مالیشان را جبران کنند پس فقط مردم هستند که متضرر می شوند. به عنوان مثال اگر قیمت طلای خریداری شده 1.000.000 تومان باشد طبق قانون فعلی مالیات آن 80.000 تومان می شود و قیمت کل آن 1.080.000در صورتی که اصلاح شود به حدود 8000 تومان کاهش پیدا می کند و به 1008000 تومان می رسد . حالا خود قضاوت کنید روش درست کدام است. و هزینه از جیب چه افرادی پرداخت میشود.
مردم چرا نباید یارانه بگیرند؟!
خب معلومه وقتی این چیزا رو میبینن واسه گرفتن یارانه دروغ هم میگن!
اگر یک طلافروش فقط روزی 50 گرم طلا به قیمتی گرمی 100 هزار تومان بفروشد، به نرخ سال پیش باید روزی سیصدهزارتومان مالیات بر ارزش افزوده به دولت بدهد. و اگر در سال یک طلا فروش فقط 250 روز کار کند این رقم بالغ بر هفتاد میلیون خواهد شد. حال شما کدام طلا فروش را سراغ دارید که این مقدار مالیات بر ارزش افزوده پرداخت کرده باشد؟ و شما کدام طلافروش را سراغ دارید که بدون صدور فاکتور طلا فروخته باشد و کدام خریداری این موضوع را قبول می کند مگر اینکه بپذیریم فاکتورهایی که بدست مردم داده می شود با آنچه که به اداره مالیات داده می شود متفاوت است. آنچه جالب توجه است این است که مالیات بر ارزش افزوده از مردم گرفته می شود و در فاکتورهای فروش هم درج می شود اما به دولت پرداخت نمی شود و عملا اسم دیگر قانون ارزش افزوده قانون افزودن سود برخی مشاغل از جمله طلافروشهاست. درآمدهایی که برخی از آنها به خودروهای گرانقیمتی تبدیل می شود که خیابنهای شهر پر شده از آنها
اگر یک طلافروش فقط روزی 50 گرم طلا به قیمتی گرمی 100 هزار تومان بفروشد، به نرخ سال پیش باید روزی سیصدهزارتومان مالیات بر ارزش افزوده به دولت بدهد. و اگر در سال یک طلا فروش فقط 250 روز کار کند این رقم بالغ بر هفتاد میلیون خواهد شد. حال شما کدام طلا فروش را سراغ دارید که این مقدار مالیات بر ارزش افزوده پرداخت کرده باشد؟ و شما کدام طلافروش را سراغ دارید که بدون صدور فاکتور طلا فروخته باشد و کدام خریداری این موضوع را قبول می کند مگر اینکه بپذیریم فاکتورهایی که بدست مردم داده می شود با آنچه که به اداره مالیات داده می شود متفاوت است. آنچه جالب توجه است این است که مالیات بر ارزش افزوده از مردم گرفته می شود و در فاکتورهای فروش هم درج می شود اما به دولت پرداخت نمی شود و عملا اسم دیگر قانون ارزش افزوده قانون افزودن سود برخی مشاغل از جمله طلافروشهاست. درآمدهایی که برخی از آنها به خودروهای گرانقیمتی تبدیل می شود که خیابنهای شهر پر شده از آنها
گرونی بیداد میکنه فقط همینو میدونم و بس !
اين طلافروشها يه قشر از خدا بي خبرند كه فقط به جيب خودشون فكر ميكنند و بس
بهترین حالت دریافت مالیات بر ارزش افزوده در هر صنفی وهرشغلی که درآمد کسب می کند فقط یک شیوه خیلی خوب است وآن هم همکاری مردم !!!
حالا چگونه مردم را با اداره دارایی همراه کنیم !!!
همکاری مردم نیاز به تشویق دارد چگونه !!!
اداره دارایی باید دست بکار شود در هر مغازه وکسب کار در هر نقطه کشور همانطور که کارت سوخت برای اعمال سهمیه عمل می کند یک دستگاه نوت بوک وصل به اینترنت برای ارائه فاکتور سریال دار به مشتری با نرم افزار اداره دارائی سپس جواز کسب صادر کند
هر ماه شماره سریال فاکتور ها قرعه کشی واقعی اعتماد ساز برگزار کند وجوایز ارزنده بدهد . تا ریال آخر را به این شیوه دریافت خواهد .!!!
این راه صحیح دریافت مالیات برای اداره کشور عزیزمان ایران سرافراز وآبادانی آن
در بی سر و ته بودن ساختار سیستم مالیاتی این مملکت همین بس که برای گرفتن یارانه باید بری ثبت نام کنی .یعنی دولت خودش اصلا نمیدونه تو چقدر درامد داری و چقدر باید مالیات بدی
برچسب منتخب
# نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان # سد قیز قلعه سی
وب گردی