بازدید 65174
واکنش‌های گسترده به گزارش فینال لیگ قهرمانان اروپا

خیابانی سوژه جدید شبکه‌های اجتماعی و دغدغه بزرگ فوتبال دوستان

اما گزارش ضعیف خیابانی بیشتر از هرچیزی علاقه‌مندان به فوتبال در ایران را نگران کرد. خصوصا جایی که او در پایان بازی گفت «تا جام‌جهانی فوتبال خدانگهدار!». اگر قرار باشد که کیفیت گزارش‌های جام‌جهانی فوتبال هم به این ترتیب باشد شاید فوتبالدوستان ایرانی بخواهند از روش‌های جایگزن برای پیگیری جام‌جهانی استفاده کنند.
کد خبر: ۴۰۳۳۶۴
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۷ 26 May 2014
نام جواد خیابانی توامان دو چیز متضاد را به ذهن علاقه‌مندان به فوتبال می‌آورد. اولی گزارش فوق‌العاده‌اش در بازی تاریخی ۸ آذر ۱۳۷۶ و دیگری گاف‌های متعددش در در گزارش‌های بعدی است  که لقب «استاد خیابانی» را برای او به‌همراه داشت. اولی همه را حسابی سرحال می‌آورد و دیدنش برای چندین و چند بار هم لذت‌بخش است و دومی همه را کلافه می‌کند.

به گزارش تابناک، گزارشگر با سابقه تلویزیون فکرش را هم نمی‌کرد که هجده روز مانده به جام‌جهانی، گزارش فینال جذاب و دیدنی لیگ قهرمان اروپا چنان برایش دردسر ساز شود که هواداران فوتبال به جای اشاره به لحظات حساس بازی عجب آتلتیکو و رئال همه‌جا از گزارش او بنویسند. حتی یکی از روزنامه‌های صبح امروز بخشی از گاف‌های خیابانی در بازی شنبه شب را به صورت ویژه منتشر کرد.

انتشار گاف‌های خیابانی البته موضوع تازه‌ای نیست و پیش‌ترها مجموعه‌ای از سوتی‌های او در شبکه‌های اجتماعی و دنیای مجازی دست به دست می‌گشت اما این‌بار گزارش یک بازی ۱۲۰ دقیقه‌ای موجب شد تا حجم گسترده‌ای از این سوتی‌ها منتشر شود و خیلی‌ها به گزارش او واکنش نشان دهند. کامنت های زیر اخبار مرتبط به فینال لیگ قهرمانان اروپا در تابناک هم در یکی دو روز اخیر محل اعتراض هواداران فوتبال به گزارش پرایراد او شد. 

همین مسئله موجب شده تا در دنیای مجازی و شبکه‌های اجتماعی جواد خیابانی به سوژه اصلی کاربران تبدیل شود و تا این لحظه حداقل سه کمپین علیه خیابانی در فیس‌بوک ساخته شده که از مطالب توهین آمیز تا شوخی‌های بامزه در آن دیده می‌شود. محوریت اصلی مطالب این کمپین‌ها هم اصطلاحات و عبارت‌های  عجیبی‌ است که او در خلال گزارش این بازی بیان داشته است. حمله‌های فیسبوکی را البته چندان نمی‌توان جدی گرفت چرا که مثل رفتارهای عمومی ما ایرانی‌ها غیر قابل پیش‌بینی است. گاهی یک خواننده سبزواری مراسم‌های شاد به مرد نخست‌اش بدل می‌شود و گاهی هم جواد خیابانی!

اما گزارش ضعیف خیابانی بیشتر از هرچیزی علاقه‌مندان به فوتبال در ایران را نگران کرد. خصوصا جایی که او در پایان بازی گفت «تا جام‌جهانی فوتبال خدانگهدار!». اگر قرار باشد که کیفیت گزارش‌های جام‌جهانی فوتبال هم به این ترتیب باشد شاید فوتبالدوستان ایرانی بخواهند از روش‌های جایگزن برای پیگیری جام‌جهانی استفاده کنند.

شاید با خودتان بگویید علت همه این همجمه‌ها به جواد خیابانی بعد از گزارش باز فینال چیست؟ شاید بخشی از آن به بکار بردن عبارت‌های عجیبی نظیر «سرخپوستان اتلتیکو در مقابل سفیدپوشان مادریدی »، « سیمئونه از جام دور شد. یعنی دور نشد کمی فاصله گرفت»، «سیمئونه در آغاز شور‌انگیز 15دقیقه توفانی پایان بازی است» برگردد اما بخشی از این حساسیت‌ها هم به حضور خیابانی و چند گزارشگر دیگر در بخش قضاوت برنامه «آقای گزارشگر» برمی‌گردد.

 جایی که گزارشگران فوتبال برای اینکه خودشان را اثبات کنند حسابی از شرکت‌کنندگان بعضا بهتر از خودشان ایرادهای بنی‌اسرائیلی گرفتند که اعتراضات مردمی را در آن زمان به‌همراه داشت. علاقه‌مندان به فوتبال در ایام عید قضاوت‌های عجیب جواد خیابانی و مزدک میرزایی را در ویژه‌برنامه عید امسال شبکه سه فراموش نمی کنند وقتی که خیلی مغرورانه در برابر چهره‌های جوان گزارشگری موضع می‌گرفتند.

شاید اگر در آن برنامه تلویزیون گزارشگران بعضا پر اشتباه صدا و سیما آنچنان از موضع بالا در برابر استعدادهای جوان گزارشگر نمی‌ایستادند این روزها این حساسیت بالا را از مردم نسبت به عملکردشان نمی‌دیدند.

این توجه همگان البته یک پیام دگر هم دارد و آن اینکه فوتبال همچنان سرگرمی مهم مردم ایران است و این زنگ خطر و البته احتیاط را برای مسئولان صدا و سیما به صدا در می‌آورد تا دقت خود را برای ساخت برنامه‌های تلویزیونی و گزینش افراد بالا و بالاتر ببرند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷۱۱
انتشار یافته: ۲۷
درود بر شما که حرف دل ما رو زدی.واقعا دلم برای شرکت کنندگان جوان حاضر در برنامه آقای گزارشگر می سوخت که سلطان سوتی به بدترین شکل ممکن از اونها ایراد میگرفت.اگر گزارشگر جام جهانی خیابانی باشد شخصا ترجیح می دهم از شبکه های ماهواره ای زبان گزارشگرانشان را هم نمی فهمم ببینم.از جنگ اعصاب بهتر است
من که واقعا لذت می برم از گزارشش. دیدن همزمان فوتبال با شبهای برره!!!
به نظرم بهتر است ايشان ميدان را به جوانترها كه ذهن اماده تري دارند واگذار نمايند
اوه اوه اوه
کاش سر گل دوم رئال میدید خیابونی یک دقیقه طول کشید از شوک گل در اومد و گل رو گفت.
من هرگز فراموش نمی کنم که در مسابقه آقای گزارشگر ،شرکت کننده پانزده ساله ای یک بازی بسیار قدیمی را به دلیل آشنا نبودن با بازیکنان آن دوره نتوانست درست گزارش کند و همین آقای خیابانی به او گفت : نشناختن چهره های معروف فوتبال ایران به خاطر سن کم دلیل موجهی نیست .
کمپوت اعتماد به نفسن ایشون!!!
ﺍﺯ ﺩﻭﺳﺘﺎﻥ ﭘﺨﺶ ﻣﯿﺨﻮﺍﻡ ﺻﺪﺍﯼ ﺍﺳﺘﻮﺩﯾﻮ ﺭﻭ ﺑﺬﺍﺭﻥ ﺗﻮ ﺍﺳﺘﺎﺩﯾﻮﻡ
ﺍﺗﻠﺘﯿﮑﻮ ﺩﯾﻮﺍﺭ ﺩﻓﺎﻋﯿﺶ ﺭﻭ ﺑﺎ ﻧﯿﺮﻭﯼ ﺍﻧﺴﺎﻧﯽ ﺳﺎﺧﺘﻪ!!
ﻫﺮﺗﯿﻤﯽ ﺑﺎﺯﯾﮑﻨﺶ ﺍﺧﺮﺍﺝ ﺑﺸﻪ،ﺗﻌﺪﺍﺩﺷﻮﻥ ﮐﻤﺘﺮ ﻣﯿﺸﻪ
کمپوت اعتماد به نفسن ایشون!!!
به نظرم ایشان یکی از بهترین گزارشگران هستن، خیلی از گزارشگران دچار خطا میشن مزدک میرزایی، فردوسی پور و بقیه اما صدا و حس پرشوری که خیابانی به بازی میده حتی فردوسی پور هم نمی تونه
کمپوت اعتماد به نفسن ایشون!!!
فقط بگو بشووووووووووووووت...
اونجا که گفت آتلتیکو دفاعش رو با نیروی انسانی پوشش داده عالی بود!! آخه بقیه تیما تانک میزارن،آتلتیکو سرباز پیاده میزاره!!
آقای خیابانی...شما قبل از گزارشگری چه کاره بودی؟؟؟؟
آها بهتره بری همون شغل رو ادامه بدی.
بیکارید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/ سوژه ندارید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ سوژه که داره از در و دیوار میباره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ آیا واقعا بیکارید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خب خدا وکیلی شبکه های خارجی بهترین مجری هاشون رو برای بازی های بزرگ انتخاب میکنن اونوقت شبکه 3 اومده این استاد رو انتخاب کرده

من بازی رو از یه شبکه ایتالیایی دیدم با این که زیونشون رو متوجه نمیشدم اما واسم دیدن بازی دلنشین تر بود درمقایسه با دیدن یه بازی با گزارش استاد خیابانی
این را هم اضافه کنید که تعصب بسیار زیادش به آرژانتین و بارسلونا را نمیتونه پنهون کنه.بعد پایان بازی راحت میشد ناراحتیشو فهمید.
یکی دیگه رو که اشاره نکردید وقتی بود که گفت برای اولین بار شاهد یک فینال بین دو تیم همشهری هستیم!!!!!
ایشون فینال بین دو تیم آث میلان و اینتر میلان رو 10 سال پیش فراموش کرده انگار.
وقتی بازی مهمی مثل فینال جام باشگاههای اروپاست فقط فردوسی پور باید گزارش کنه
تابی!!!!!!!!!
برو!!!!!
لازم بود تیتر بزنی !!!!!
مساله به این اهمیتی را در صفحه اصلیت بزنی!!!!!!!!!
* به لحظه های آغازین ورود به 15 دقیقه پایانی وارد شدیم!
* طرفدارهای رئال هم همراه با بازیکنان دنبال راهی برای باز کردن دروازه اتلتیکو هستن
* به ﺻﺮﺍﺣﺖ ﻣﯿﮕﻢ ﺩﻭ ﺩﻗﯿﻘﻪ ﺑﻪ ﭘﺎﯾﺎﻥ ﺑﺎﺯﯼ ﻣﻮﻧﺪﻩ
* از دوستان پخش میخوام صدای استودیو رو بذارن تو استادیوم!
* ﯾﻪ ﻗﺎﻧﻮﻥ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ ﺗﯿﻤﯽ ﮐﻪ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﮔﻞ ﻣﯿﺰﻧﻪ ﻗﻄﻌﺎ ﺑﺮﻧﺪﻩ ﺑﺎﺯﯾﻪ
* ﻫﺮﭼﻪ ﺩﻗﺎﯾﻖ ﺑﯿﺸﺘﺮﯼ ﺍﺯ ﺑﺎﺯﯼ ﺳﭙﺮﯼ ﻣﯿﺸﻪ ﺑﻪ ﭘﺎﯾﺎﻥ ﺑﺎﺯﯼ ﻧﺰﺩﯾﮑﺘﺮ ﻣﯿ‌ﺸﯿﻢ

* هرتیمی بازیکنش اخراج بشه،تعدادشون کمتر میشه
* باید بگم ضربه تمام نکننده بازیکنای رئال گل نشد...
آقای خیابانی نمونه کوچکی از اشتباهات صدا و سیماست.اگر قرار باشه اینجوری جام جهانی ببینیم بهتره از همین الان در فکر گزینه های جایگزین برای تلویزیون ایران باشیم. تماشای فوتبال با این شیوه هیچگونه هیجانی نداره.
بنظرم بايد بازيهاي نصف شب جام جهاني رو بدن خياباني
چون توي لحظات حساس سكوت ميكنه و داد نميزنه
اينجوري بقيه افراد خونه كه خواب هستند بيدار نميشن
در ضمن به اميد شنيدن سوتي هاي ايشون آدم ميتونه خودش رو بيدار نگه داره
جالبترین نکته این گزارش عذاب عجیبی بود که برای تلفظ انگلیسی کلمه اتلتیکو می کشید . خیلی اصرار داشت حتما جرف "ت" رو بصورت th تلفظ کنه و واقعا زجر می کشید ...
کلا رو اعصابی اقای خیابانی. رو اعصاب.
من که هیچ بازی که ایشون گزارش کنه رو نمی بینم! حتی اگه فینال جام جهانی باشه...
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی