بازدید 21600

پتانسیل های صعودی سهام پدیده!

کد خبر: ۴۰۳۳۳۵
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۲ 26 May 2014
دکتر رفیعی، کارشناس ارشد مسائل اقتصادی نوشت:

نگاهی اجمالی به آمار اقتصادی نشانگر آن است که املاک  و مستغلات همیشه جزو گزینه های مهم و در عین حال جذاب در اقتصاد ایران است. سهم 88 درصدی از خالص ثروت خانوار ایرانی، تشکیل 55درصد از سرمایه ثابت ناخالص کشور، ارتباط 120 رشته صنعتی با این بخش، اشتغال 15.4درصد از نیروی کار فعال کشور در بخش ساختمان، خصوصی ترین بخش اقتصاد ایران را به گزینه ای تأثیرگذار تبدیل کرده است.

اعتقاد و اعتماد سنتی به زمین و مستغلات و سابقه ذهنی سرمایه گذاران از برآیند مثبت و مطلوب بازدهی، باعث جذب سرمایه های فراوان و فعالیت بخش عمده ای از سرمایه داران، چه به عنوان شغل اصلی و چه به عنوان شغل فرعی و اغلب به عنوان گزینه مطمئن و جذاب سرمایه گذاری شده است. ساخت مجتمع های عظیم و متعدد در سالیان اخیر، گواه این مدعاست.

مشهد؛ بزرگترین کلان شهر مذهبی ایران
شهر مشهد به عنوان دومین کلان شهر کشور و دومین کلان شهر مذهبی جهان، هر سال میزبان بیش از 22میلیون مسافر داخلی و بیش از یک میلیون مسافر خارجی است. طبق این آمار، هر ایرانی به طور متوسط هر سه سال یک بار به مشهد سفر میکند. تأثیر این پتانسیل در شاخصه های اقتصادی، فرهنگی و اشتغالزایی به حدی است که تقاضای سرمایه گذاری حتی از جانب سرمایه گذاران خارجی، با قدرت وجود داشته است.

آغاز یک پدیده
شرکت ابنیه پدیده شاندیز با توجه خاص به جایگاه ویژه ساخت و ساز و موقعیت منحصر به فرد مشهد با هدف ساخت بزرگترین مجموعه چندمنظوره منطقه، اقدام به جذب مشارکت و سرمایه در قالب فروش سهام، نموده است و تعداد کل سهام شرکت، یک و نیم میلیارد سهم  نیز می باشد.
شرکت ابنیه پدیده شاندیز، مجری و مالک تمام پروژه های ساختمانی مجموعه پدیده و زیرمجموعه گروه شرکتهای پدیده می باشد.

سهام این شرکت، طبق قانون، قابل معامله است و بایستی در دفاتر شرکت ثبت گردد. تعیین قیمت سهام خارج از بورس، otc، به متغیرهای گوناگونی وابسته است؛ بدین منظور معمولا شاخصهایی مثل دارایی های ثابت، خالص دارایی ها، ارزش افزوده، عملکرد سود و زیان واقعی
لحاظ میشود.

جهش بزرگ
با تبلیغاتی که به مناسبت تولد امام رضا علیه السلام انجام شده بود و خاطرهای که مردم از رستورانهای پدیده داشتند، معلوم بود که اتفاق بزرگی در راه است. از آبان 88 تا شهریور 90 کارهای مطالعاتی و زیربنایی و اخذ مجوزها انجام شد و در این مدت، قیمت سهام، رشد
50درصدی را تجربه کرد اما با آغاز عملیات اجرایی در اول مهر 1390، با جهش 130درصدی روبرو شد.


رکورد پدیده ای
پدیده میخواهد عظمت و قدرتش را اثبات کند، و با 8888 مترمربع بتن ریزی همزمان در پروژه پدیده شاندیز، با فاصله زیادی از جایگاه دوم، نام خودش را در رکوردها ثبت میکند و نشان میدهد پرقدرت وارد میدان شده است.

شیب صعودی
با افزایش تعداد سهامداران و فراگیر شدن سهامداری پدیده، مدیریت سهام تصمیم می گیرد به جای جهش های ناگهانی و بعضاً پیش بینی ناپذیر، روند صعودی قیمت سهام را برای سهامدارانش تضمین کند و نشان دهد که هر روزی که برای خرید سهام  دیر اقدام کنید، مقداری از ارزش افزوده را از دست خواهید داد.

پیش فروش واحدهای مسکونی و تجاری
با گذشت اندکی از آغاز عملیات اجرایی، پیش فروش واحدهای مسکونی و تجاری در چند جشنواره فروش انجام شد و هر بار با ابتکاری نو، سرمایه گذاران را به خرید تشویق کرد.

جشنواره فروش نوروز 91 با پرداخت اقساطی؛
جشنواره تولد امام رضاعلیه السلام؛ پرداخت اقساطی و اهدای اتومبیل متناسب با هر واحد؛
با وجود انتظار سهامداران از جهش های آنچنانی در قیمت، مدیران پدیده ترجیح دادند تا رشد ملایم و منطقی را در پیش بگیرند و از ایجاد خرید و فروشهای هیجانی جلوگیری کنند.

عملکرد سالیانه
در سال 1390با وجود رکود شدید در بخش ساختمان، قیمت سهام پدیده 275 درصد رشد داشت که با توجه به آغاز عملیات اجرایی و جهش 130درصدی مربوط به آن، دور از انتظار نبود.

در سال 1391، رونق بی سابقه ای در بخش ساختمان رخ داد و به سوداگری در این بخش دامن زد. طبق آمار و سوابق موجود، آنچه در پایان صعود هیجانی و غیرمنطقی وجود دارد، نزول شدید و بلوکه شدن و کم ارزش شدن سرمایه ها را در پی دارد یعنی همان اتفاقی که از پایان سال 1391 مشاهده گردید.

اما پدیده در این سال با افزایش 134درصدی قیمت سهام، سود مناسبی را نصیب سهامداران کرد و رفتار منطقی مدیرانش را در عدم افزایش هیجانی، نمایان ساخت.

سال 1392 نه فقط بخش ساختمان که کل بخشهای اقتصادی، رکود کم سابقه ای را تجربه کردند و کمتر بنگاه اقتصادی بود که با مشکلات مالی مواجه نشود اما باز هم سهام پدیده رشد چشمگیر حدوداً 130 درصدی را تجربه کرد وسهامداران رشد مجدد سهام خود در این سال را مدیون افتتاح بزرگترین هایپر مارکت خاورمیانه و پروژه شهر افسانه ای پدیده کیش بودند پس از این رویدادهای بزرگ در سال 92، در اردیبهشت ماه  سال جاری پس از صعود  تیم فوتبال پدیده  به عنوان نماینده استان خراسان در لیگ برتر، سهام پدیده افزایش محسوسی پیدا کرد و همین امر باعث رشد صعودی نمودار شاخص سهام پدیده نیز گردید و رغبت سرمایه گذاران در افزایش و اندوخته ی  سهام پدیده  را با توجه به« روخدادهای تقویمی پدیده»  روز به روز افزون تر می کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل