بازدید 8599
۸

شکایت از اخراج‌ زنان به دلیل مرخصی زایمان

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به سیاستهای جمعیتی ابلاغ شده از سوی رهبری گفت: سیاستهای جمعیتی ابلاغ شده بسیار واقع بینانه تر از آن چیزی است که در مجلس بررسی می شود و در راستای این سیاستها نیز ما بر اصل تغییرات اقتصادی در ساختار خانواده و ارتقای توانمندی خانواده تاکید داریم
کد خبر: ۴۰۳۰۴۷
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۴ 25 May 2014
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به سیاستهای جمعیتی ابلاغ شده از سوی رهبری گفت: سیاستهای جمعیتی ابلاغ شده بسیار واقع بینانه تر از آن چیزی است که در مجلس بررسی می شود و در راستای این سیاستها نیز ما بر اصل تغییرات اقتصادی در ساختار خانواده و ارتقای توانمندی خانواده تاکید داریم.

شهیندخت مولاوردی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره برنامه های این معاونت برای اجرای سیاستهای جمعیتی ابلاغ شده از سوی رهبری با بیان این مطلب گفت: نکته مهم در صحبت های مقام معظم رهبری آن است که باید سیاست ها بگونه ای باشد که در آنها افزایش جمعیت به صورت کیفی دنبال شود، اما برخی سعی می کنند اهمیت این حرف را کمرنگ جلوه کند.

وی افزود: معاونت نیز برای اجرای سیاستهای جمعیتی تاکیدات رهبری را مورد نظر قرار داده و سعی می کند در برنامه‌ریزی‌ها به چند اصل شامل ارتقای احترام متقابل در خانواده، مشارکت هرچه بیشتر درون خانه و ایجاد فرصت‌های شغلی، ارتقای توانمندی خانواده و تقویت آن، ضرروت درک بیشتر از تغییرات اقتصادی بر ساختار خانواده، تأکید بر اهمیت نقش نهادهای مدنی و ارزیابی دقیق دوره‌ای از برنامه‌ها و سیاست‌های اتخاذشده، توجه کند.

مولاوردی با اشاره به ایجاد نگرانی برخی کارشناسان مبنی بر فروپاشی نهاد خانواده گفت: تغییرات ساختار اجتماعی مانند افزایش سن ازدواج و کاهش باروری، توجه ویژه زنان به اشتغال و استقلال اقتصادی زمینه هایی است که دولت باید در اجرای برنامه های ارتقای سلامت خانواده به آنها توجه ویژه کند.

هفته‌ای 20 شکایت از اخراج‌ زنان به دلیل مرخصی زایمان

وی درباره اجرایی شدن افزیش مرخصی زایمان نیز توضیح داد: ما اقدامات لازم را برای افزایش مرخصی زایمان انجام داده ایم و در انتظار ابلاغ بودجه ای آن هستیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ادامه داد: البته برای افزایش مرخصی زایمان زنان باید امتیازات ویژه ای مانند ایجاد ساعت کار شناور برای مادران در نظر بگیریم، چرا که بسیاری از زنان شاغل پس از مرخصی زایمان شغل خود را از دست می دهند.

به گفته وی، در حال حاضر معاونت زنان هفته ای 20 شکایت از اخراج زنان به دلیل مرخصی زایمان دریافت می کند و با توجه به این شرایط بهتر است به جای تقلیل ساعت کاری ساعت کاری شناور برای مادران در نظر گرفته شود و همزمان با آن مهدکودک در کنار محل کار زنان ایجاد شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۸
آقايون بخاطر اينكه خانم ها حاضرند با دستمزدهاي پايين تر در ادارات و شركت ها كاركنند ، در حال افزايش بيكاري هستند.
اگه خانم ها تو خونه مي نشستند آنوقت يك آقا مي تونست با دو يا چند برابر حقوق فعلي كاركنه.
حالا هم خودش بايد دو جا كار كنه و هم خانمش بايد از صبح تا شب سركار باشه و هم بچه هاشون (اگه وجود داشته باشند) بايد كار كنند تا بتونند از پس هزينه هاي مسكن ،‌ بهداشت و درمان ، ازدواج بربياند.

ستاد مخالفين با كاركردن خانم ها.

خانم هاي بيكار كه فقط سركار تو اداره، كامنت مي خونند و كامنت مي گذارند، منفي بدن:)
اين سياست ها در مرحله اجرا به فراموشي سپرده ميشن و كسي توجه نميكنه. سياست حمايت ميكنه در اجرا زنان اخراح ميشن. اينم شد سياست؟
اين يعني اينكه حرف رهبرمون برا دستگاهها مهم نيست بايد دستگاههاي خاطي مسئولينش مجازات بشن
خود خانما مقصرند.وقتی طرف حاضره بدون بیمه و با حقوقی حتی کمتر از قانون کار بره سر کار فقط به خاطر چشم و هم چشمی و پز روشنفکری بایدم اینجوری بشه
فقط حرف می زنید ...... عمل تعطیل ..... آخر به کجای این شب تیره بیاویزم این ژنده قبا را ؟؟؟ همکار من 6 سال که داره اینجا کار می کنه ، الان یک ماه ونیم که باردار شده بد بخت جرات نمی کنه که بگه بارداره ..... فقط با مدیر واحد خودمون صحبت کرده و با توجه به اینکه پزشکش براش دو هفته استراحت نوشت ... مدیرش گفت بهتره استعفا بدی ... با این حرف بنده خدا گواهی پزشکیش و هم اصلا بیرون نیاورد ..... می دونید چرا ؟؟ چون تو این خراب شده سه تا خانم بچه دار شدن و هر سه تاشون بیکار شدن ...... آخه شما چی از درد مردم می دونید ؟؟؟ خیلی سرخوش هستین به خدا ...... من برای همه شما خیلی متاسفم . از واقعیت به کلی دورید انگار از یه کره دیگه اومدید دارید اینجا زندگی می کنید ..... شما رو به دین ، به خدا ، به هر چی که ایمان دارید این ادا و اصول و حرفهای بی خود و کنار بذارید .... چرا داد مردم نمی رسید .......وای
باتوجه به حف وحدیث ها در هر خانوادهای خداوند فرزندی عطا نمودهاست وقتی پیام رهبری را میشنویم نور امید در دلمان روشن میشود ولی وقتی بر خوردهای مسولان اجرایی را میبینیم ناامید می شویم متاسفانه در سازمان دولتی کار میکردیم ولی بجرم بچه دار شدن بلاتکلیف هستیم چه کنیم بعرض مقام معزز رهبری تطفا برسانید
اول چاه بکنید بعد منار بدزدید و مردم را سر گردان نکنید (سرمایه تامین اجتماعی تو این هشت سال کجا رفت).
باسلام
من شوهري زن شاغلي هستم كه بعدازاتمام مرخصي زايمان،كودكم در بيرون از خانه نگهداري ميشه.شب تا صبح كودكم خواب نداره وطفلي همسرم كه تاصبح نخوابيده با هزار مكافات وگريه كودك تحويل به مهد يا پرستارش ميده و تاعصري سركاره واگه برگشتني هم توترافيك گير كنه ديرش شده وطفلي بچه جلوي درب خانه پرستار يامهد ايستاده ومنتظر مادرشه. من هم تاعصر سر كار و وقتي ميام ورنگ پريده همسرم وميبينم..... به خدا خيلي سخته.پس چي شد قانون حمايت از زنان شاغل.دو سال بود كه تيتر اخباره ولي در عمل هيچ.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل