بازدید 69949

توضیح لیلا حاتمی درباره اتفاقات اخیر

در این سال ها پیشنهادات مختلفی را برای بازی در فیلم های خارج از ایران به این دلیل نپذیرفتم که ادامه فعالیت در سینمای ایران همیشه برایم اولویت داشته است.
کد خبر: ۴۰۲۵۹۷
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۲ 23 May 2014
لیلا حاتمی درباره اتفاقات اخیر رخ داده در جشنواره فیلم کن که اعتراضاتی را به همراه داشت، توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش ایرنا، در متن این نامه که از سوی محمد رسول صادقی مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی به رسانه ها ارسال شده آمده است: در این سال ها پیشنهادات مختلفی را برای بازی در فیلم های خارج از ایران به این دلیل نپذیرفتم که ادامه فعالیت در سینمای ایران همیشه برایم اولویت داشته است.

در جشنواره های بین المللی که در طول این سال ها حضور داشته ام چه به عنوان بازیگر فیلمی که از سینمای ایران در جشنواره حضور داشته و نمایندگی ایران را برای دیگران تداعی می کرده و چه به عنوان داورمنتخب و مدعو جشنواره هاکه صرفا به عنوان شخصیتی مستقل درآن ها حضورداشته ام؛ سعی کرده ام موازین و اصول را رعایت کنم ؛ به همین دلیلِ روشن که رعایت این اصول از الزامات کار در سینمای ایران است.

وی در این نامه تاکید کرده است: این بار نیز طی مکاتباتی که با مسوولان فستیوال داشتم به تفصیل تمام نکات را توضیح داده بودم و خواستار همکاری آن ها شده بودم لذا در مراسم افتتاحیه و غیره؛ آن ها همه مقررات را می دانستند وبا همکاری و درک متقابل هیچ مورد خاصی پیش نیامد.

بازیگر فیلم سینمایی جدایی نادر از سیمین یادآور شد: اما در مورد آقای ژیل ژاکوب که با قریب نود سال سن آخرین سال حضورش در فستیوال را می گذراند باید توضیح دهم که ایشان به علت کهولت و از یاد بردن همه تاکیدات؛ که معمول این سن و سال است؛ ضوابط یادشده را فراموش کرد و اقدام پیشگیرانه من برای دست دادن با ایشان هم موثر واقع نشد.مسلما ایشان برای من حکم پدربزرگ کهنسالی را داشت که میزبان من هم بود.

حاتمی در این نامه گفت: هرچند از ادای این توضیحات شرم دارم اما شاید برای کسانی که نمی توانستند موقعیت ناگزیر من را درک کنند ناچار شدم وارد برخی جزییات شوم.با این حال از این پیشامد و این که احساسات کسانی را آزرده باشم بسیار متاسفم چه خود تربیت شده پدری هستم که همه از میزان علاقه او به دین و ملیت ایرانی آگاهند.

لیلا حاتمی به عنوان داور شصت و هفتمین جشنواره فیلم کن در این رویداد سینمایی حضور یافته و برخورد صمیمی وی با ژیل ژاکوب رییس فستیوال کن با واکنش هایی در داخل کشور از سوی طیف های مختلف همراه شد.

این رویداد از چهارشنبه 24 اردیبهشت ماه آغاز به کار کرده و 7 خرداد به کار خود پایان می دهد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۶۶۴
انتشار یافته: ۷۵
بنظر من لازم به توضیح نبود و من هم از وارد شدن در جزئیات شرم دارم. خانم حاتمی شما از هر جهت بی نظیر هستید و من برای قضاوت اندک افراد متاسفم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۲
نمی دونم شماهایی که این همه غرب رو دوست دارید چرا اسم خودتون رو ایرانی می ذازید؟
ما هم فرهنگ داریم بخدا ما هم سابقه ی تاریخی داریم ماهم راهرسم خودمون را داریم اینقد خودباخته نباشیییییییییییییییید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۲
اگر ایشان به عنوان یک زن مسلمان و ایرانی باحیا ،پوشش خود را با اعتماد به نفس رعایت میکرد بی نظیر بود.

ایشان مگر به خاطر بازی در همین فیلم هایی که با پوشش نسبتا اسلامی انجام داده مورد توجه قرار نگرفته اند . پس چرا اینقدر خودباختگی دارند و تلاش کردند در رفتار و پوشش از دیگران تقلید کنند.

حقیقتا بانوی بازیگر ایرانی با حیا و نجابت اسلامی و ایرانی شریفتر است یا بازیگران غربی؟


اگر شک دارید که هیچ اما اگر با ما هم عقیده اید چرا به شرافت خود افتخار نمیکنید. چرا به اعتقادات خود اعتماد و تاکید نمیکنید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
نه بابا اینقدرها هم غرب دوست داشتنی نیست! ما از جانماز آب کشیدن متنفریم
یک غیر مسلمان وقتی میبینه یه خانم مسلمان دوست داره رو حجابش تاکید کنه ولی به سادگی با مردها دست میده برداشت اشتباه از اسلام بهش می می رسونید ،پس شما به عنوان زن مسلمان باید دقت بیشتری در رفتارتون داشته باشید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۲
منفی دهندگان گرامی یه استدلالی هم بکنید در مورد کامنت.......
مریم
| United States of America |
۰۷:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
متاسفانه ما آدمای به اصلاح مسلمان از اسلام فقط امر به معرف و نهی از منکرش یاد گرفتیم اونم بدون در نظر گرفتن مراتب و شرایطش ، اسلام دین اعتدالته این حرف صریح پیامبر ، اینکه حجاب از افراد سالخورده برداشته میشه هم آیه صریح قرآنه پس شما چرا جلوتر از اسلام حرکت می کنید بعدشم هیچ سادگی در مصافحه خانم حاتمی وجود نداشته تا جایی که خود آقای ژاکوب اعتراف کرده که خودش جلو اومده و خانم حاتمی رو در شرایطی که تصمیم دیگه ای نمیشده بگیرن قرار داده ....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
مردان مسلمان به خاطر ارزشی که برای زن قایل هستند با ایشان دست نمی دهند
ناشناس
| Austria |
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
من برای شما متاسفم که اینگونه فکر می کنید...
متاسفانه همه زود قضاوت میکنند.انها آبروی سینمای ایران هستند
خانم حاتمی، هرجا که هستی باعث افتخار ایران وایرانی هستی.
آفرین
خانم لیلا حاتمی شما همیشه برای ما خانم محترمی بوده و هستید
انشالله موفق باشید
ما هیچوقت نقش آفرینیهای خوب شما رو فراموش نمیکنیم
لیلا حاتمی زنی مأخوذ به حیاست
پاسخ ها
محمد از بلفاست
| Ireland |
۰۶:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
من نمیدونم این حیا را شما چی تعریف میکنید.... آقای تابناک منتشر کن لطفا....بذار بدونن که همه ی اونهایی که توی اروپا و آمریکا زندگی میکنند بی ناموس نیستند و ما اگر چه در غرب اروپا زندگی میکنیم ولی مثل خیلیها این جور رفتارهای خودباخته را محکوم میکنیم.... کسی که حلال و حرام سرش بشه، همیشه خدا را در نظر داره....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
ولی برخی اعمال و پوشش ایشان چیزی غیر از این می گوید
خداوند رحمت کند مرحوم حاتمی را که به مسائل دینی و ملی اهمیت می دادند.
لطفا برای شادی روح آن مرحوم یک بار سوره نور را مطالعه بفرمایید. چرا که شما قبل از اینکه یک هنرپیشه باشید، یک زن هستید. آموزه های بسیار مفیدی در آن هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۲
کسانی که منفی دادند واقعا با سوره نور مشکل دارند یا با مرحوم حاتمی .

اگر مسلمانیم پس اصول و احکامش را رعایت کنیم.
ندا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
درسته باید به اصول اسلام احترام گذاشت ولی باید به اصول زندگی شخصی دیگران هم احترام بگذاریم
چشمها را باید شست ،جور دیگر باید دید.
ایشان یک همسر و مادری مهربان هستند یادمان باشد احترام یک مادر را نگهداریم،شخصیتشان قابل احترام است
من اینجوری دیدم بوسه پدربزرگی بر گونه نوه اش . شما هم غیر از این تصور نکنید .....
با احترام به خانم حاتمی
ولی عکسها و فیلم گویای چیز دیکریست به صورتی که خود خانم حاتمی پیشقدم برای دست دادن شده است
ولی در کل همه خانم حاتمی رو روست دارن و قابل احترام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
یا ایهالذین امنو اجتنبو کثیرا من الذن
لیلا حاتمی از طرف دولت ایران معرفی نشده و نماینده دولت نبودند. پس رفتار ایشان در خارج همانند سایر بانوان ایرانی کاملا شخصی است و نیازمند توضیحات نیست.
ایشان مایه افتخار ما هستند.
مشکل ما اینه کماکان قضاوت می کنم چه از این ور بوم چه از اون ور بوم فقط میخوایم یک حکمی بدیم
درود برخانم حاتمی شما افتخارید برای ایران.....خطایی نکردید که بخواهید عذرخواهی کنید...
بسیار توضیح به موقعی بود حتما مردم فهیم ایران توضیح شما رو درک میکنند
خانم حاتمی لازم به توضیح نبود.حضورشمابعنوان داورباعث مباهات همه ایرانیان بایدباشد.موفقیت بیشترشماراارزودارم.
سرکار خانم حاتمی، شما همچون پدر بزرگوارتان مایه ی افتخار ایران هستید. اگر آن ابرمرد سینمای ایران در میانمان بود به وجود انسان محترمی همچون شما افتخار می کرد...زنده باشید.
خانم حاتمی درک افراد متفاوت است .شما انسانی محترم در جامعه هستید .پیروز باسید
باسلام خانم حاتمی بعنوان یک بازیگر سینمای ایرانی در مراسم حاضر بوده است و دست دادن ایشان ببا فردی به قول خودشان میزبان از نظر عرف کشور ما اشتباه بوده شاید خیلی ها این موضوع را بی اهمیت بدانند اما بسیاری از مردم هم به همین کار اعتراض دارند قطعنا آن آقا پدر بزرگ ایشان نبوده است وخانم حاتمی بدانند که به این کشور تعلق دارند وماهم به ایشان احترام قایل هستیم و به این عمل نسنجیده ای که انجام دادند اعتراض داریم
پاسخ ها
اسیه
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
بابا خودش که توضیح داد ،عذرخواهی هم کرد کوتاه بیاین دیگه،پیره مرد بوده
امان از دست این حرکت های هیجانی.
خانم حاتمی پیشنهاد بازی در فیلم های خارجی به خاطر توانمندی شما نیست بلکه به خاطر مسایل سیاسی میباشد که منشا آنها رژیم غاصب اسراییل میباشد لطفا یک کم واقع بین باشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
عجب
محمد از بلفاست
| Ireland |
۰۶:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
چرا منفی میدید؟ خب راست میگه دیگه! اون خانمی که بردندش با لئوناردو دیکاپریو یه فیلم بازی کرد و بعدش هم یه عده ساده لوح اومدن گفتن داره میره که ستاره ی هالیوود بشه، خب الان کجاست؟؟ چی شد؟؟ همین شما ها بد بختش کردید که آخرش اینقدر توهم برش داشت که جلوی دوربین ... الانم توی اروپابه هر دری میزنه که زندگیشو بچرخونه... اونوقت شما میاید میگید چه بازیگر توانایی؟ فردا که خرابش کردن دیگه کسی سراغشو نمیگیره... همین.... کل هدفشون اینه که بازیگرهای خوب را جدا کنن و خرابشون کنن... مثل خودشیفته...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
اشتباهی منفی دادم. کاملا درست میگی محمدرضا جان
من بعنوان ایرانی متاسفم، چرا ما باید اینگونه جوگیر و منفعل در برابر غرب باشیم. آیا نمیشه با حفظ حجابمان در اینگونه محافل اونا رو تحت تاثیر قرار بدیم.مثل خانم ورزشکاری که با حجاب کامل رفت بالای سن .
بدون شک بهترین بازیگر زن ایران...
خانوم حاتمی بهت افتخار میکنیم...
اگر براي يك كار غلط هزار دليل بياوريد مي شود هزار و يك غلط ( ابوعلي سينا)
اگر آن آقا 900سالش هم باشد كار حرام حلال نمي شود
پاسخ ها
نکته بین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
من یک مردم. می دانم که دست دادن و یا کمک کردن به یک پیرزن 90 ساله از نظر شرعی هم مشکلی ندارد.
بر عکسش را نمی دانم اگر کسی حکم دقیقش را می داند لطفا بگوید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
شما ظاهرا اطلاعات زیادی از قوانین اسلام ندارین.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
نکنه شما درست و غلط تشخيص ميدي برادر
خیلی مردی ابجی!
همین قدر که اینطور اومدی گفتی یه دنیا می ارزه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
نمیگفت هم به من و شما مربوط نبود دادا
نمیدونم چرا ما ایرانی ها اینقدر خودباخته ایم. تا میریم غرب جوزده میشیم و از غربیها هم غربیتر میشیم! هندیها را نگاه کنین همه جا لباس ملی و سنن ملی خودشون رو حفظ می کنن! یعنی ما از هندیها عقب افتاده تریم؟
مگراین خطا برای اولین بار در ایران مطرح میشود؟
نوده یا بیست ساله نامحرم نامحرمه سن سال توجیه درستی نیست
ما درون را بنگريم و حال را. ني برون را بنگريم و قال را. خانم حاتمي ما به شرافت و پاكي شما افتخار مي كنيم
ما ایرانی ومسلمان هستیم شما چی ایرانی هستی دینت چیست ناراحتمان کردی.کاشکی حواست به طرفتارت هم بود.
افرادی که در صدد توجیه و تایید کار خانم حاتمی هستند از اسلام فقط نامش را بر گرده میکشند و جوابگوی تفکر خود در روز حساب خواهند بود لیکن ضمن احترام به شخصیت این خانم هنرمند میگویم که هنر و افتخار آفرینی ایشان دلیلی بر درستی کار ایشان نمیباشد مثل اینکه بگوئید شخصیت علی دائی در زمان واژگونی پرادو به علت سرعت زیاد اگر شخصی را هم میکشت این مردم میگفتند علی جان دستت درد نکند چون تو فوتبالیست اسطوره ای هستی ؟؟؟!!!!
خانم لیلا حاتمی
کار شما خلاف دین بود
فعلا که همه حجاب رو یادشون رفته اگه این چیزایی که نوشتن میخونید تعجب نکنید.نقطه سر خط
خانم حاتمی روزی در صحنه قیامت به شما میگویند توقف کن شما باید پاسخ دهید چرا در عمل با حکم خدا مخالفت کردید!
واقعا متاسفم که ایشون باید بیان به خاطر کارشون توضیح بدن..
خدا داند بس !
از اینکه در مورد شما اشتباه فکر کردم، عذر خواهی میکنم.
اصلا احتیاجی به توضیح ایشون نبود اونایی که منطق دارن خودشون متوجه هستن که اتفاق خاصی پیش نیومده.بقیه هم لطفا بفهمن رفتار هر کسی به خودش مربوطه.
دوستانی که میگن لیلا حاتمی نباید این کار رو میکرده،چون طبق عرف ایران نیست،در نظر بگیرن که اتفاقا این کار ،عرف اونور هست.پس لطفا یه طرفه به قاضی نرید !در ضمن من خودم خانم محجبه ای هستم و مدتی در خارج از کشور زندگی کردم،کاملا درک میکنم که ایشون در چه شرایطی قرار گرفته بودند.
الان دوستان دلواپس لنگ همين دست دادن و روبوسي بودن ديگه؟!همه مشكلات حل شد همين موند
آن پیر مرد میزبان بود شما مهمان باید خودت را حفظ میکردی. لطفا شما دیگه راه گلشیفته را نرو
ولی عکس ها نشان از این دارد که که خود خانم حاتمی برای دست دادن پیش قدم شده اند نه میزبان ایشان.
قابل توجه خانم حاتمي اول اينكه كهولت سن دليلي بر كار انجام گرفته نمي تواند باشد دوم با انكه خودم يك اقا هستم به خوبي مي دانم كه گفته اند پيري و معركه گيري واقعا درست است تازه مرد ها موقع پيري سرو گوششان مي خارد حالا خوب است كه ما همه چيز را ديدم حال فرض كنيم شما در يك عمل انجام شده يا يك موقعيتي نامناسب قرار گرفتيد درست اما شيوه پوشيدن لباستان هم چندان مناسب نبوده حال اينكه شما مي گوييد اشتباه بوده دوره بعد همه چيز مشخص مي گردد
همانطور كه رعايت حجاب براي بانوان كهنسال شرعا لازم نيست در مقابل اين نوع مواجهه يك خانم با يك مرد كهنسال نميتواند موجب گناه باشد چرا كه حتي از زاويه يك ذهن بيمار هم نميتواند منشا هيچ مفسده اخلاقي باشد.
خانم لیلا حاتمی بنظرمن کارشما اشتباه بوددردین اسلام برای نامحرم سن تعیین نشده واینکه شما بااستدلال اینکه جای پدربزرگم می باشد به نوعی عذربدترازگناه آورده اید درضمن یادتان باشدکه قبل ازشماهم اشخاصی همچون .... به سینمای خارج ازکشوررفتن ولی الان توناکجاآباد دربه دریه دنبال یه نقش کوتاه توهالیود هستن ولی دریغ از ....
ایشان اگر غافلگیر نمی شد خوب میدانست که در مقابل دوربین هایی قراردارد که میلیون ها نفر در سراسر جهان شاهد پخش زنده آن هستند. نهایتا اگر خطایی هم بوده خودش می داند وخدایش . ضمنا خانم کاترین اشتون با آن موقعیت ممتازش در اتحادیه اورپا طبق قوانین ما روسری بسر کرد و هیچ احدی در قاره اورپا ملامتش نکرد.
شاید هر کس دیگه جای شما توی اون موقعیت قرار میگرفت هم ناچارا همین کارو میکرد کسانی که انتقاد میکنند کنار گود نشسته اند و این هیچ درست نیست وهمینکه در این مورد ازشون عذر خواهی هم کردید نشانه فهم بالای شماست وکفایت میکنه همیشه موفق باشی.
من اصلا به حلال و حرام مسئله کاری ندارم در آن کشور اینگونه سلام و روبوسی کردن بر خلاف قانون نیست ولی جامعه ای که در آن بزرگ شده ایم عرف و عادتی را به ما آموخته که تا این تفکر در ذهن ما نباشد که این عرف و عادت " عقب افتاده" است و عرف و عادت دیگران " روشنفکری " است و خود را کمتر از جوامع دیگر نبینیم هیچگاه شیفته عادات دیگران نمیشویم و به خاطر ممانعت از سلام کردن یا تشکر کردن به سبک آنها خجالت نمیکشیم و به اطمینان و تجربه این را میگویم که دیگران به کسی که به عرف و عادات خود پایبند است بیشتر با احترام نگاه میکنند تا کسی که از آنان نیست ولی عادات آنها را تقلید میکند.کسانی که با دیگر ملل زندگی نکرده اند باید بدانند که این رفتار روشنفکری نیست و حتی پیر مردی که مسن است ولی قدرت بینایی دارد از لمس و بوسیدن " زیبارویان " لذت میبرد.
کجای دینی که میگویید پدرتان شمارا براساس ان تربیت کرده مجوز چنین کاری را داده پس چرا حضرت زهرا سلام الله علیها که الگوی ما است در برابر نابینا حجاب داشت؟
خانم حاتمی شمایکی از بهترین هنرپیشه ایران هستید ولی ان سروضع شما مناسب یک زن ایرانی ومسلمان نبود
در قرآن صراحتا نوشته که زن مسن نیاز به رعایت حجاب ندارد شاید برای مردم مسن هم شرایط متفات باشد. لطفا قضاوت را به عهده کارشناسان دین بگذارید.
توضیح خانم حاتمی کافی نیست ضمنا" پوشش نسبتا" اسلامی داشتن وکسی که نماینده ایران هست باید بیشتر رعایت میکرد
گيريم پدر تو بود فاضل از فضل پدر توراچه حاصل
لااقل اینقدر صداقت داره که اشتباهشو قبول کنه
لیلا حاتمی یادگار شایسته مرحوم علی حاتمی است که نیاز به توصیفی ندارند و احترام به خانم حاتمی، احترام به جایگاه نماینده
ایران در جشنواره فیلم کن می باشد.
معنی اقدام پیش گیرانه رو هم فهمیدیم .دست رو دراز کردن رو اسمش رو اقدام پیشگیرانه نامیدند .
به نظر می رسه ایشون تو اون شرایط جو گیر شدند و حالا دارند توجیه می کنند
خانم ليلا حاتمي از جمله زنان تاثيرگذار سينماي ايران بده و هست و كارنامه ايشان گوياي واقعيت انكارناپذير متانت ايشان و خانواده محترمشان ميباشد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس