بازدید 73401
در این آشفته‌بازار حال همه خوب است، حال دزدها بهتر! ـ بخش دوم

از بازارهای داغ فروش لوازم سرقتی تا تمسخر مال باخته توسط پلیس!

آنچه ورای آمار و ارقام بیان شده درباره افزایش سرقت‌های خرد قابل تأمل به نظر می‌رسد، وجود بازاری برای خرید و فروش دست‌کم دو هزار فقره سرقت ‌در روز است که در سال عدد شگفت‌انگیز ۷۳۰ هزار کالای مشمول سرقت‌های خرد در آن مبادله می‌شود؛ آماری که با توجه به سخن سردار احمدی مقدم، می‌تواند بسیار بیش از این باشد، زیرا «خیلی‌ها سرقت خود را گزارش نمی‌کنند».
کد خبر: ۴۰۱۴۸۹
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۵ 28 May 2014
بارها و بارها این پرسش مطرح شده ‌و بی پاسخ مانده‌ که چرا در کنار مانورهای متعدد نیروی انتظامی برای مقابله با بدحجاب‌ها، شکستن هیمنه اراذل و اوباش و...، حتی یک مانور برای برچیدن بساط مال‌خرها برگزار نشده تا در سایه به خطر افتادن ایشان، اندکی از حجم کف‌زنی ها، کیف‌زنی‌ها، جیب‌زنی‌ها، سرقت لوازم خودرو و حتی اسباب و اثاث منزل کاسته شود؟

به گزارش «تابناک»، در شرایطی که شنیدن جمله «پیگیری سودی ندارد!» از طرف مأموران پلیس پس از گزارش سرقت برای همه عادی شده و آشکارا بی‌تفاوتی ضابطان قضایی به گسترش جرایمی از این دست را به رخ هر ناظری می‌کشد، گزارش‌های دریافتی درباره نحوه برخورد مأموران نهاد انتظامی با افرادی که به دادخواهی به ایشان مراجعه می‌کنند، واقعیت‌های تلخ‌تری را نشان می‌دهد.

‌«وقتی شبانه به کلانتری... [شماره کلانتری نزد «تابناک» محفوظ است] مراجعه کردم تا سرقت اموالم را گزارش دهم، مأمورانی که در کلانتری حضور داشتند، پس از پرس و جو از محل سرقت و تطبیق آن با حوزه استحفاظی خود، از دوربین نصب شده در محل وقوع جرم گفتند و از من و همراهم خواستند که منتظر بمانم تا فیلم ضبط شده توسط آن دوربین را بازبینی کنند؛ حتی من را به محوطه کلانتری بردند تا مأمور کنترل کننده از پشت پنجره طبقه فوقانی مشخصاتم را ببیند و احتمالا در تشخیص صحنه سرقت، تسریع شود اما فردای آن روز متوجه شدم که اصلا واحد مانیتورینگی در آن کلانتری وجود ندارد و به گفته افسر نگهبان، شب گذشته دست انداخته شده‌ام!».

این روایت شهروند مال باخته که به کلانتری رفته، شاید در وهله نخست اغراق آمیز به نظر برسد؛ اما متأسفانه کاملا حقیقی است و پیگیری خبرنگار ما برای چرایی وقوع آن هم راه به جایی نبرده است؛ هرچند از این دست روایات بارها از گوشه و کنار کشور شنیده می‌شود و متأسفانه بسیاری از مراجعان به کلانتری‌ها، مشابه آن را شنیده و دیده‌اند.

از این روایت که بگذریم، وقتی به یاد می‌آوریم که فرمانده نیروی انتظامی چندی پیش از دستکاری آمار مرتبط با برخی جرایم در کلانتری‌ها سخن گفته و نقل به مضمون، «برخی کلانتری‌ها آمار جرایم را ثبت نمی‌کنند که این کار زشتی است... برخی فرماندهان [هم] برای پایین آوردن آمار خود در حوزه‌هایی مانند تجاوز به عنف، این مشکلات را با نام سرقت گزارش می‌کنند‌»، درخواهیم یافت که مأموران کلانتری از ثبت نشدن جرایم رخ داده در محدوده خود استقبال می‌کنند؛ اینقدر که تجاوز را در حد سرقت گزارش کنند و لابد سرقت را به ریشخند مال باختگان، بدون ثبت گزارش فیصله دهند!

از بازارهای داغ فروش لوازم سرقتی تا تمسخر مال باخته توسط پلیس!

اینجاست که وقتی می‌شنویم برخی مأموران خطاب به مال‌باختگانی که با ایشان تماس گرفته یا به کلانتری رفته‌اند، از ایشان می‌خواهند ‌به محل وقوع جرم رفته و از همانجا با مأمور ۱۱۰ تماس بگیرند تا گزارش سرقت در آنجا تنظیم شود، درخواهیم یافت ‌تا چه اندازه اولویت‌های پلیس و مراجعان به پلیس متفاوت از هم شده و چرا مردم دست درازی سارقان به اموال خود را ندید گرفته و حتی ‌گاه زحمت اطلاع به نیروی انتظامی را به خود نمی‌دهند.

بدین ترتیب جای شگفتی نخواهد بود که بگوییم سخنان عالی‌ترین مقام انتظامی درباره کاهش سرقت های کلان و افزایش 26 درصدی سرقت‌های خرد در ده ماه نخست سال گذشته، می‌تواند به افزایش همه انواع سرقت تعبیر شده و با اذعان سردار احمدی مقدم به این نکته که «خیلی‌ها سرقت خود را گزارش نمی‌کنند»، آمار رقم خوردن دو هزار سرقت خرد در روز در کشور را در قیاس با واقعیت، اندک بدانیم.

اما آنچه ورای این آمار و ارقام قابل تأمل به نظر می‌رسد، وجود بازاری برای خرید و فروش دست کم دو هزار فقره سرقت صورت گرفته در روز است که در سال عدد شگفت انگیز 730 هزار کالای مشمول سرقت‌های خرد در آن مبادله می‌شود!

با در نظر گرفتن اینکه محصول (!) سارقان در سرقت‌های گزارش نشده (به شرط آنکه از جنس پول نقد، مدارک و محتویات موجود در کیف‌های پول و چیزهایی از این دست نباشد) هم راهی این بازار می‌شود، ‌جا دارد ‌از وجود بازارهای گسترده خرید و عرضه محصولات سرقتی شگفت زده شده و بار دیگر از مسئولان انتظامی بپرسیم: براستی اگر شمار بسیار‌ دزدی‌ها مانع مقابله با سارقان است، چرا بازار مال‌خرها و عرضه کنندگان مایملک سرقت شده از مردم را هدف قرار نمی‌دهید؟

آیا غیر از این است که در سایه قدرت نمایی شما به مالخران، دزدها و سارقان خریداری برای اشیای سرقت شده‌ای چون تلفن همراه، ای سی یو خودرو، لوازم منزل و ... نخواهند یافت و بناچار آمار سرقت به روش غیر مستقیم کاهش خواهد یافت؟

آیا زمان آن نرسیده که یک بار در کنار مانورهای متعددی که برای مقابله با بدحجاب‌ها، شکستن هیمنه اراذل و اوباش، متلاشی کردن باندهای قاچاق و... برگزار می‌کنید، مانوری برای برچیدن بساط مال‌خرها برگزار کرده و ضرب شستی به این سودجویان که احساس امنیت در جامعه را خدشه دار کرده و موجب زیر سؤال رفتن عملکرد خدمتگزاران پلیس می‌شوند، نشان دهید؟!
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۱
در انتظار بررسی: ۵۶۵
انتشار یافته: ۱۳۲
من هم چند سال قبل کبف جاوی لب تاپ و 1.5 میلیون پولم توسط یک زورگیر به سرقت رفت. به کلانتری مراجعه کردم وقتی فهمیدند پزشکم می خندیدند و میگفتند آقای دکتر اینها که برای شما پولی نیست، حتما طرف بیشتر لازمش داشته!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۷
من چند سال قبل میرفتم دنبال دخترم مهد که کیف قاپ کیفم را کشید ونتونست ببره ولی من را مثل حیوان چند متر روی زمین کشید چهره ی هر دو جوان یادم هست من ازخونه با چهره ی زخمی به 110 زنگ زدم گفت چرا صحنه را ترک کردی قابل پیگیری نیست اونها توقع داشتند من با مانتو و شلوار پاره و صورت زخمی و چشمای اشکی بشینم وسط خیابان تا مردم دورم حلقه بزنند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۷
بازداشت نشدی ؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۷
خوب راست گفتن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۷
دوچرخه بنده رو از تو پارکینگ منزل دزدیدند تازه قفل زنجیر کردم نزدیکه دوساله سارقش پیدا نشده هنوز
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
بله متاسفانه وضع در کلانتری ها همینطور است. اعلام درگیری به 110 می کنیم بعد از نیم ساعت پیداشون میشه بعدم دلسردت میکنن که پیش رو نگیر!!
قوانین هم مورد داره. دزد و میگیرن بعد از یک ماه یک هفته مرخصی میگیره میاد بیرون دوباره سرقت میکنه!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
اقای احمدی مقدم نا امنی بیداد می کند
اقای احمدی مقدم قمه کش و چاقوکش بیداد می کند.
اقای احمدی مقدم مزاحمت نوامیس مردم بیداد می کند.
اقای احمدی مقدم شیشه و کوک و کراک بیداد می کند.
اقای احمدی مقدم فحشا بیداد می کند.
والله والله والله به داد برسید بیدادی بیداد می کند.
وقتی پلیس قفل فرمان میزنه ، مردم چکار باید بکنن!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۷
مردم هم ياد بگيرن.اين كه پرسيدن نداره!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۷
هیچی ماشینتو بذاره رو سرت ببر بالا پشت بومت که دست دزدا بهش نرسه !!!
زنبورک
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
نخیر جانم مردم قفل دهان بزنن.
حامد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
خنده داره اینا مال خودشون هم نمی تونن نگه دارن
حدود ده سال است که پول بنده توسط دو موتورسوار ربوده شد ومامور گشت موتورسوارانهارادنبال کردونتوانست انها رابگیرد...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۷
من بادختر کوچکم بودم اقایی سگ بسیار بزرگی را بغل کرده بود و میرفت پای سگ به زمین میرسید خواستم صداش کنم تا دخترم سگ را بینه که منصرف شدم بع از ده دقیقه یه اقایی را دیدم که دنبال سگ دزدی خودش که گران بود میگشت و مشخصات تون سگ را میداد برای من خیلی جالب بود که دزد با خیال راحت سگ به بغل توی خیابان داشت راه میرفت
ناشناس
| Venezuela, Bolivarian Republic of |
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۷
اون سگ بسیار بزرگی که پاهاش هم به زمین میرسیده، اگه به همین راحتی قراره دزد ببرتش همون بهتر که ببره..سگ کوچیک من بوی غریبه میشنوه مثل ببر میپره حالت دفاعی میگیره تا وقتی من بهش بگم اروم .
آشنا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۷
سگ دزدی هم به قالپاق دزدی اضافه شد !!
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۷
سگی با اون جثه بزرگ که بشه دزدیدش و نتونه صاحبش را از دزد تشخیص بده همون بهتر که بدزدنش
تابناک سلام ؛از این گزارش خوبت واقعا ممنون و از پیشنهاد دستگیری مالخرها واقعا ممنون چون اگر این مالخرها که به نظر من دزدتراز دزدهاهستند ودرواقع شاه دزد هستند بساطشان برچیده شود و برخوردی قاطع شود آمار دزدی پایین خواهدآمد
دوسال پیش موبایل منو توی خیابان کریمخان تهران زدند پس از کلی دوندگی آدرس دزد هارو پیدا کردم و با مامور کلانتری رفتیم بهشون نامه دادیم که بیان دادسرا نشون به اون نشون که قاضی داشت منو محکوم میکرد آخرشم گفت بیخیال بشین و پی گیری نکنید
الو سلام پلیس 110 ؟
خسته نباشید ...اینجا در همسایگی ما چند تا جوون جمع شدن دور هم خیلی هم خوشحالن ...
میخواستم اگر ممکنه برادرا یه زحمتی بکشن بیان حاشونو بگیرن ...
ممونم موفق باشید
من هم سال گذشته منزلم مورددستبرد سارقین قرار گرفت و تمام زندگیمان را به هم ریخته و نجس کرده بودند و وقتی با پلیس تماس گرفتیم گفتند اگر چیزی سرقت شده تا ما مامور بفرستیم در غیر این صورت ما کاری نداریم و بعد از آمدن مامورین کلانتری از همان لحظه ورود مامورین تا ارجاع پرونده به اداره گاهی، مرتب با برخورد زننده و نامناسب پرسنل محترم ناجا مواجه بودم گویی خودم مرتکب جرمی شده بودم و این واقعا جای تاسف دارد.
افرین به تابناک
این نشون میده که اولویتهای نیروی انتظامی چیزهای دیگه ایه.
حالا هی مانور مبارزه با بدحجابی بزارند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
افرین.
یک گزارش عالی
مطمئنم که نمی زاری امروز تو شهر ما نیروی انتظامی برای اینکه موتور رو از دست یه بچه بگیره از مشت و لگد و شوکر استفاده کرد
وقتی میشه با گرفتن موتور گزارش رو کامل کرد چرا باید دنبال دزد و مالخر رفت 10 سال پیش دزد رو معرفی کردم همینجوری مالیده شده رفت
اگر خواستی قابل اثبات است
در دوشب متوالی دو عدد دوچرخه گرانقیمت را از حياط خانه ما در محله طرشت دزديدند و با حضور در کلانتری و گزارش دادن به ایشان و البته قبل از آن به پليس پلیس 110 اقدام کردیم و الان بیشتر از دو ماه گذشته و هیچ خبری نیست. چند روز قبل از آن هم در فرودگاه از درون چمدانم پس از تحویل بار دوربین عکاسی دیجیتالم را دزدیدند و گزارش کردم باز هم خبری نشد. این خیلی بد است که تا این حد دزدی زیاد است و احساس امنیت کلا نداریم.
تهران شده جولانگاه زورگیران و سارقان و قاچاقچی ها...یادمه از یه پلیس پرسیدم شما که میدونین تو فلان قهوه خونه کلی آدم خلافکار رفت و آمد داره چرا نمیگیریشون بهم خندید و گفت میترسیم فرداش اونام بریزن کلانتری رو بگیرن!!!!!
فقط باید دعا کنیم که کارمون به اینجور جاها و خلافکارها گیر نکنه
بابا دزد مال من رو گرفتند هیچی هم به ما ندادن
پليسمون ايراد داره كه دزدي زياد شده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
هزار تا لایک داره
وقتی گروهی برای امنیت حقوق دریافت میکنند باید در مقابل ضروزیان وارده به مردم مسئولیت داشته وبراساس قانون مجبور به جبران شوند.آن وقت همه چیز درست خواهد شد . البته لازمه این کار تجهیز کامل نیروهای محافظ به امکانات کافی است
حتی دوربین مدار بسته هم جلو سرقتا رو نمیگیره
یعنی معتاد بدبخت وقتی تو جامعه مون زیاد هست مجبوره پول موادش رو تامین کنه
یکی با تن فروشی
یکی با دزدی
خیلی عادیه.من در برازجان یکی از شهرهای استان بوشهر سرباز نیروی انتظامی بودم و به دلیل تحصیلاتم در تمامی نقاط از یگان امداد کلانتری تا... خدمت کرده ام.در کلانتری که بودم اتفاقا موتور پدر بنده را از خانه سرقت کردند و چون از سیاست های نیروی انتظامی این است که برای بالا نرفتن آمار حوزه سرقت ها را ثبت نمیکنند قصد ثبت نداشتند ولی با پیگیری بنده که یکی از عوامل کلانتری بودم سرقت ثبت شد تا هر نقطه از ایران کشف شد به عنوان سرقتی معرفی و پیگیری شود.فردا عصر به پدرم خبر دادند که موتور پیدا شده ولی از سارق خبری نیست !!! چون به گفته خودشان سارق موتور را رها کرده و فرار کرده!!!
سال گذشته به ماشین من در داخل پارکینگ منزل، شبانه دستبرد زده شد. با پلیس 110تماس گرفتم، یک مامور مراجعه کرد و بعد از نوشتن گزارش گفت که به کلانتری محل مراجعه کنم. در کلانتری افسر مربوطه برای تشکیل پرونده با لحن بسیار تندی از من پرسید که آیا پارکینگ مجهز به دوربین است؟ با شنیدن پاسخ منفی از طرف من شروع به سر وصدا کرد که چرا احتیاط نمی کنید؟! و رسما اعلام نمود که پلیس کاری در این خصوص نخواهد کرد. به نظر می رسید پلیس فرقی بین سارق و مالباخته قایل نیست
ای بابا اوضاع از این هم خراب تره کجای کارین!!!
آن چه در مورد کلانتری ها نوشته اید عین واقعیت است.این اتفاق برای من افتاد اما بعد از دو روز سردواندن به صراحت به من گفتند نمی خواهیم آمار ما زیاد شود وثبت نمی کنیم و در نهایت برای گرفتن شناسنامه که جزو اموال سرقتی بودمجبور شدم اعلام مفقودی کنم که البته خیلی راحت مشکلم حل شد اما اعلام سرقت به جایی می کشد که مجبور به رهاکردن موضوع شوی
پلیس خیلی ضعیف عمل می کند
تابناك از اينكه نظرات مردم را منعكس ميكنيد ممنونيم منهم چندين بار أموال مان را سرقت كرد ند وبه كلانتري مراجعه كردم بي نتيجه بود
موبایل دختر عموی منو دزدیدند . بنده خدا کلی رفت و اومد. اصلا فایده نداره آدم دنبال جنس دزدیده شده خودش بره .
درسته دزدی موبایل در برابر دزدی اتومبیل چیزی نیست اما برای آدمهای قشر ضعیف که گوشیشون دزدیده شده یک گوشی هم خیله .
تابی مچکریم
تابی مچکریم
قبل از عید دو نفر با زورگیری و چاقو موبایل و کیف پولم را زدند، وقتی به کلانتری رفتم متاسفانه ماموران آن را بعنوان سرقت عادی ثبت کردند و پیگیری بعدی ما هم جواب نداد.
پلاک ماشین من رو دزدیده بودن ،زنگ زدم 110 و مامور که آمد ماشین رو نشون دادم گفت بیا کیوسک 110 تو فلان خیابان تا گزارش سرقت رو بنویسم، پرسیدم که مگه اینجا نمیشه بنویسید ، فرمودند حالش رو نداشتم فرم هارو با خودم بیارم،،،،،،،، خدایی خیلی غصه خوردم که اینا دیگه کییند، ما رو باش کیا حافظ ما هستند!!!!!!!!!! خیلی افسوس خوردم می دونید حس هیچ کاری رو نداشتم اون روز!!!!!!!!!!!!!!!!!!
این هنوز برای من سواله که چرا گوشی همراه ردیابیش محدوده؟یعنی 1 ماه بیشتر پیگیری نمی کنن
البته بگم یک سیستم با اصطلاح رایگان همراه اول داره که روزی 300 تومن پول می گیره
این هم توضیحاتش
http://www.mci.ir/web/guest/mobile-tracking
من تو نیروی انتظامی خدمت کردم ، نداشتن نیروی متخصص و کاربلد از مشکلات اساسی پلیس ایرانه .
وضعیت گوشی دزدی از هر نوع سرقتی وخیم تر شده و داره بی داد میکنه...
با جلوگیری از خرید و فروش گوشی های دزدی مثل تاکید شدید به اپراتورها برای پیگیری سیم کارت دزدیده شده و گوشی.تاکید و اجرای حتمی و شدید الزامات قانونی به صنف فروشندگان و خصوصا تعمیرکاران تلفن همراه میتونه این نوع دزدی رو کاهش بده.
مطمئنا دزد که ببینه نمیتونه حتی گوشی رو به صورت اوراقی و لوازم بدون احراز هویت شخصی کارت ملی و مالکیت(فاکتور خرید و جعبه) بفروشه قید سرقت رو میزنه.
ولی میبینیم که نه تنها مراکز فروش خصوصا تعمیرکاران گوشی های سرقتی رو به راحتی و برای سود بیشتر میخرند بلکه جنابان دزد به راحتی در اینترنت آگهی هایی نظیر : (فروش گوشی اپل 700 هزار تومن ! ولی رمز ورودش یادم رفته یا گوشی روشن میشه ولی سیم کارت قبول نمیکنه و با 20 ت هزینه تعمیر درست میشه ) گوشی های سرقتی رو به فروش میرسونند
افرین
حالا اینکه وقتی مامور بیاد برای نوشتن گزارش سرقت خود مالباخته رو متهم کنه که از خودش سرقت کرده دیگه نوبره.
تازه شما اگه ماشینت سرقت بشه بعد از کلی دوندگی بخوای از پارکینگ تحویل بگیری درست مثل این هست که برای دور دوم به ماشینت دزد زده باشه چون
سری دوم تو همون پارکینگ اتفاق میفتد
هرچه که از سرقت اول باقی مانده باشه ناپدید میشه
در همه جای جهان مهمترین وظیفه ی پلیس تامین امنیت جانی ومالی مردم است نه بحث حجاب
اگر مال خر نباشد. دزد چرا باید دزدی کند.
چون نمی تواند اجناس را بفروشد پس دست از این کار بر می دارد.
اگر از فردا یکنفر بگوید من خاک تپه ها را خریداری می کنم. دیگه کوه و تپه در کشور نمی ماند. همه رو با نایلون هم بوده جمع می کنند و به مال خر می فروشند.
پس یکبار هم شده حساب این مال خرها رو برسید.
دزدها 50000000طلای من را بردند رفتم کلانتری یکی ازشون گفت چکار کنیم برات اگر اونها را بگیریم طلاها را فروختند و پولی ندارند به شما بدهند؟؟؟
تابناک بیا تو عمرت یه کار خوب بکن. این کامنت رو برای چندمین بار میفرستم. یا منتشرش کن یا بگو دلیلت برای عدم انتشارش چیه؟!!!
چرا نیروی انتظامی از روشها کم هزینه و تجربه شده استفاده نمیکنه. مثلا یه خودرو را با سوئیچ بعنوان طعمه نمیذاره تا سارقها رو دستگیر کنه. تو آمریکا پلیسهایی بودن که بعد از نیمه شب با لباس و آرایش زنانه در خیابانها گشت ویزدن و متجاوزین رو دستگیر میکردن. اینجوری حتی اگر امکان انجام جرم هم باشه کسی جرات نمیکنه
سلام تابی جون . این همه گفتی اما نگفتی آخرش چی ؟ چه باید کرد ؟ آیا این خبر شما را پلیس هم می خونه ؟ ای بابا !!!!!!!!! خانه از پای بست ویران است خواجه در فکر نقش ایوان است ..
بخدا حقیقت رو دارم میگم ، من سرباز پلیس راه بودم بار ها و بارها دیدم که تصادفات رو گزارش نمیدن ، ثبت نمی کنن ، همیشه سعی می کردن وقایع برای فرماندهی استان مطلوب باشه ، چون اگه حوزه ی استحفاضی یک فرمانده پر حادثه باشه چه پلیس راه و چه کلانتری ، برای فرمانده بد میشه و...
برای جلوگیری از سرقت های خرد بهتر است مرداب مال خر ها را خشکاند تا دیگر دزد خرد پیدا نه شود.
تابناک خیلی شجاعت بخرج دادی
تو مشهد خواهر زادم که دانشجو بود و در مسیر دانشگاه وسط روز جلوی چشم مردم چند تا زور گیر با قمه راهشو گرفتن و جفت موبایلشو با تمام پول نقدش زدن در مراجعه به کلانتری مامورها بهش گفتن ای آقا بیخیال شو از این موارد در روز اینقدر هست .... !! یعنی حداقل برای تسکین خاطر مالباخته و آرامش روحی وی که تا مدتها وحشت اون اتفاق رو نمتونست فراموش کنه بهش دلداری ندادن و ابائی از تظاهر به بی عرضگی خودشان هم نداشتن این بیشتر مردم را اذیت میکنه وبه وجه و اعتبار نیروی انتظامی آسیب میزسونه .
جلوی کلانتری بهارستان گوشی اپل منو دزدین رفتم داخل کلانتری اولش که منو مسخره میکردن که دارم دروغ میگم بعدشم بهم گفتن برو خدا تو شکر کن که خودت سالمی.شکایت هم نکن!!
بابا بی خیال ....
ما تازه می خواستیم بزنیم تو این کار
مرسی از تابناک : وقتی وارد کلانتری میشی طرح شکایت کنی احساس میکنی بیخود اومدی و پشیمون میشی و برخورد خیلی بدی باهات میکنن و تو رو مقصر میدونن که مورد سرقت قرار گرفتی متاسفم کو عدالت اسلامی و وجدان کاری و انسانیت
تا زمانی که بیکاری هست
همین بساط به راهه
بی کاری=اعتیاد +دزدی +بزه کاری +فقر +فساد+طلاق و....
99% همه خلافها و نباید ها زیر سر بی کاریه
نشد ما یه بار بریم مهمونی از ترس زاپاس و ECU و ... چند بار به ماشین سر نزنیم ، آمار پلیس خیلی کمتر از واقعیته ، امنیت واقعا پایینه !!!
طرف چشم منو ترکونده خون خالی رفتم کلانتری دو ساعت منو سر دووندن تا بلکه بیخیال شکایت بشم. خداییش خیلی نامردی بود
ای یایا، جای خیلی مانورها خالیه؛ یکیش مانور برخورد با دارو فروشهای خیابان ناصرخسرو تهران که چند ده ساله دارن برا خودشون جولان میدن و داروهایی که باید به دست مریضان و خانواده هاشون داده بشه رو با چند برابر قیمت میفروشن.
چندین ساله برا من جای سواله که ایا واقعا جمع کردن داروفروشهای خیابان ناصرخسرو اینقدر سخته برا سیستمی که تروریستی مثل عبدالمالک ریگی رو توی هواپیمای در حال پرواز شکار میکنه؟
دو دفعه تاكنون منزلم سرقت شده است و هردفعه كه به پليس مراجعه كردم فرمودند كه دزدها را ببرم تا از آنها بازجويي كنند چون خودشان بجز موارد قتل براي ساير موارد نيرو ، امكانات و وقت ندارند. قبول درگاه حق .
مداركم را سرقت كردن وقتي به كلانتري سليمانيه رفتم گفتم مداركم سرقت شده مامور نيروي انتظامي نوشت مدارك گم شده . مت گفتم اقا گم نشده سرقت شده ، ازم دزديدن . گفت اگه بنويسم سرقت بايد بري شكايت و بدو بدو كني تا چيزي كف دستت بياد . مينويسم گم شده زود المثني بگيري . وقتي قانون رو اينجوري مينويسن كه امار و متفاوت نشون بدن چه انتظاري داريم
بنده هم متاسفانه یک بار سر و کارم به کلانتری در ایران افتاد جهت مطالبه پول خودم از یک کلاهبردار، جالب است بدانید که برخورد پرسنل محترم با بنده چندان تفاوتی با مجرم نداشت.په بسا اگر مجرم سر و وضع خوبی داشته باشد بیشتر نیز مورد احترام قرار گیرد.
تابناک
تو رو خدا پیگیری کن
من یه تماس تلفنی داشتم از خط ایرانسل که طرف مقابل کلی به من فحاشی ناموسی کرد ، من رفتم و شکایت کردم و با کلی دوندگی و دادسرا و دادگاه و کلانتری بالاخره با نامه استعلام از کلانتری رفتم شرکت ایرانسل تا پیرینت و مشخصات صاحب خط تلفن رو از خود شرکت ایرانسل بگیرم،
با کلی امید و با نامه مثلا محرمانه ایرانسل به کلانتری مراجعه کردم اما وقتی که مامور کلانتری نامه ایرانسل رو باز کرد متوجه شدم که تمام پیگیری های چند روزه من بی ثمر بوده چون شرکت ایرانسل تو اون نامه نوشته بود که:
مشخصات فردی این شماره تلفن ثبت نشده

یعنی اون شخص ممکنه با اون خط تلفن روزی هزار جنایت انجام بده و از هیچ چیز هم واهمه نداشته باشه
تو رو خدا پی گیری کن من که خودم از طریق سازمان بازرسی از ایرانسل شکایت کردم
ببینم تو چکار میکنی تابناک
یک ماشینی زده بود به ماشین بنده و فرار کرده بود و یک نفر پلاکش را یادداشت کرده بود. زنگ زدم 110 نیامدند، دو باره زنگ زدم تا بار سومی که تماس گرفتم بعد از 2 ساعت آمدند. یک برگه ای نوشت گفت برو کلانتری. رفتم کلانتری گفت برو شورای حل اختلاف. رفتم شورای حل اختلاف کلی پول گرفتند و کلی طبقات مختلف بالا پایین رفتم گفت برو شهرک آزمایش آدرس طرف را بگیر. رفتم شهرک آزمایش آدرس را گرفتم، بعد گفت برو طبقه همکف یک سرهنگ بازنشسته راهنمایی رانندگی است تعیین خسارت کند. افسر بازنشسته 70 هزار تومان برای تعیین خسارت می گرفت و اگر کروکی هم می خواستی باید 70 هزار تومان دیگر می دادی و اگر افت قیمت خودرو هم می خواستی باید 70 هزار تومان دیگر می دادی. سوال اینجاست که یک کار ساده تعیین خسارت که کلا 3 دقیقه هم طول نمی کشد چرا باید این همه پول بگیرند؟؟!!!
آخرش چون رفتم آدرس طرف دیدم منزلشان عوض شده بیخیال گرفتن خسارت شدم. واقعا پشیمان شدم که چرا دو سه روز وقت گذاشتم رفتم شورای حل اختلاف و شهرک آزمایش. چرا باید سرهنگ بازنشسته ناجا 140 هزار تومان برای سه دقیقه کار بگیرد؟؟؟
تابناك عزيز دست روي دلمان نزار كه خونه ! غم دل نزد كه بريم ؟!گلايه ودرد دل خويش را به كه گوييم؟! حرف بزنيم ! ميگن سياه نمايي حرف نزني استخوان در گلو! فساد والودگي همه اركان جامعه را چنان در بر گرفته كه درجهان زبانزد شديم چه شد ؟! كه اينچنين شد؟! واي بر ما !! حاصل يك عمر مجاهدت شهيدان وخون ايثارگران بر باد رفت ! دين رفت !دنيا رفت!! اخلاق رفت ! انسانيت رفت !
و البته صد آفرين به پليس مقتدر و نيرومند و هپي بگير ما..............
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
توصيف كوتاه و كامل...
پارسال دم عید خانه ما رو دزد زد نزدیک 100 ملیون تومان ...
بعد از چند ماه پیگیری از ما و بی تفاوتی از پلیس با وابسته شدن به بند پ و ... توانستیم پرونده رو در جریان بندازیم خلاصه بعد چند ماه گفتند که یک باند بوده و گرفتیم و روز دادگاه فهمیدیم شخصی که خونه ی ما رو زد جزو یک باند بوده و با توجه به پرونده قطوری که داشت در ایام عید با مرخصیش موافقت میشه و در عرض 2 ماه 60 تا خونه دیگرم خالی کردند !!!!!!!!
و حالا بعد از یک سال و چند ماه تنها جوابی که از اگاهی میگیریم اینه : هفته بعد یک زنگ بزن !!!!
و هیچ جواب واضح و روشنی دریافت نکردیم که تکلیف پرونده ما چی و چرا هیچ رسیدگی به پرونده نمیشه !!!
تابناک می دونی مردم هم از دزد میترسد هم از پلیس
ترجیح میدن صداشون در نیاد تا اسیب نبینند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
تو یک جمله همه چیو رسوندی بیچاره مردم
می دونید کجا آدم دردش می گیره ؟ اون زمانی که می گن برو خودت پیداش کن.
تابناک فقط مطالب خاصی تایید می کنه ولی باز هم نظر میدم.
سال 89 لوازم داخل ماشینم رو کاملبردند و وقتی با 110 تماس گرفتم بیش از 90 دقیقه طول کشید تا افسر اومد بعد از گفتن این جمله ها که این یک بانده که مسیری سرقت می کنه خیال ما رو از بابت پیدا نشدن لوازم راحت کرد و در آخر هم بنزین ماشینش رو از ما مطالبه کرد و رفت.
چندی پیش در خیابان تهدید به قتل شدم وقتی که از پلیس کمک خواستم با ریشخند ایشان مواجه گردیدم و مامور پلیس که خود شاهد ماجرا بود با گزارشی خلاف واقع طوری قضایا ماست مالی کرد که گویا اتفاقی نیافتاده البته فیلم کامل قضیه موجود است
تابی امید وار شدم بهت
گوشی موبایل من 3 سال پیش به سرقت رفت بعد از مدتها پیگیری ( سیریش شدن به دادگستری و کلانتری و ..... ) محل زندگی طرف پیدا شد روز آخر کلانتری ...... فرمودند برو بگیرش و بیار اینجا !!!! گفتم بدون مامور !!!!!!!!
هیچی بیخیال شدم رفت
من سوار ماشین شدم و با قمه پولهایم را گرفتند به میدان کلانتری یوسف اباد تهرا ن رفتیم به من گفتند بخاطر شما بی عرضه ها دزدی زیاد شده مقاومت میکردید و نمیدادید.
برادرم کل مدارکش را دزدیدندتماس گرفتند که پول بیاورید مدارک را تحویل بگیرید به 110 زنگ زدیم در پارک قرار گذاشتند انها امدند پول را گرفتند و رفتند پلیس نیامد زنگ زدیم امدند و رفتند گفتند خوب مدارکتون را گرفتید گفیم اره گفتند حوب دیگه مشکلی نیست فردا بیایید برای شکایت فکر کنید یارو اواز خونده 6 ساعته گرفتند اما دزد ما رو نه!!!!!!!
اگه دزدها رو گیر آوردید خودتان مجازاتشون کنید .فلسفه وجودی پلیس اینه که ما خودمان حکم رو اجرا نکنیم .
وقتی خبرگزاری های ما این خبر هارو که خواست مردم هست صد سال یه بار گزارش می کنن
و به حجاب فلان بازیگر ، موهای فلان فوتبالیست و ... گیر می دن و میشه تیتر یکشون
باید دست این مامورین انتظامی بوسید
ای آقا اگر بخوای به این چیزا گیر بدی از مسائل مهمتر غافل شدی.
مثلا چرا گشت ارشاد بجای برخورد با خانمهایی با مانتوهای کوتاه، توی مغازه ها جلوی فروش این مانتوها رو نمیگیره. یا اینکه چرا با فروشندگان تجهیزات ماهواره ای برخورد نمیشه، مگه این فروشنده ها توی هر شهری بیشتر از 10 نفرن؟
احسنت
لطفا شبها به کلانتریها سر بزنید در کلانتری از داخل بسته و ارباب و رجوع از پشت در باید با آقایان صحبت یا خدای نکرده تقاضای کمک کنند
من دزدم رو هم پیدا کردم حاضر نشدند برن دنبالش
برو بابا دلت خوشه. بیشتر از اینها وضع خرابه. یه جایی یه حقوقی بیاد بقیش را بی خیال. حالا میخواد پلیش باشی، معلم باشی کارمند باشی پزشک باشی، کاسب باشی یا کارگر.....!!!
نمونه دیگه براتون بگم. مثلا اکیپ سد معبر را ما به جز روزهای تعطیل که کاسبها توی محله جولون میدن و سد معبر میکنن نمیببینم. ولی وقتی روز تعطیل میشه و ممکن یکی بیاد دست فروشی بکنه سرو کلشون پیدا میشه. پلیش رو وقتی ترافیک و شلوغی نمیبینی. دکتر وقتی باید بالا سر مریض باشه نیست.....
تابناک درود بر شرفت که از گفتن حقیقت های جامعه ترسی نداری....
يكي نگفت اگر ايه قران كريم در مورد سارق ( قانون ) اسلام اجرا ميشد نيازي به اين حرف ها نبود
با سلام خدمت کلیه دوستان
دو سال پیش کلیه مدارک من ( شناسنامه، کارت پایان خدمت، گواهینامه رانندگی، کلیه مدارک ماشین، کلیه کارتهای بانکی، دسته چک، کارت ملی، و....................) همراه با لب تاپ مرا از ماشن به سرقت بردند.
کلانتری رفتم و بطبع آن به دادگاه برای گرفتن نامه که حساب جاری و چکها را مسدود کنم. پس از حدود بیست روز که اولین چک از حساب من با امضای جعلی به بانک آمده بود بالاخره سارق را پیدا کردم و به دادگاه رفتم و شخصا با قاضی پرونده ملاقات کردم و مشخصات سارق را اعلام نمودم و تقاضای پیگیری نمودم
اگر شما پیگیری دیده اید من هم دیده ام.
گفتند از این مسائل زیاد است من هم اینهمه پرونده را باید رسیدگی کنم انشاالله مسئله شما حل میشو د تلفن من را گرفتند و بعد از دو سال هنوز منتظر تلفن هستم و این در شرایطی است که تا کنون 16 چک با امضای جعلی به بانک آمده است
انشاالله خداوند متعال آخر و عاقبت همه ما را بخیر کند
ضمن ارج نهادن به خدمات بسیاری از ماموران نیروی انتظامی متاسفانه بایستی گفت امنیت اجتماعی مردم ایران بواسطه رفتارهای همراه با کاستی،کاهلی و بی تفاوتی این نیرو و شایدم مراجع قضایی شرایط را برای رشد اقدامات دزدان،متعرضان به نوامیس مردم ،زورگیران ،مواد فروشان و... بسیار مناسب نموده است بطوریکه این قانون شکنان با کمال آرامش و خونسردی ناشی از آگاهی از عدم عقوبتشان دست به بدترین جنایات در کشور میزنند و اینگونه به نظر می رسد تا هنگامیکه حقوق ماموران نیروی انتظامی پایین باشد ماموران این نیرو تمایلی برای دفاع از هم میهنانمان در برابر خطرات درون جامعه نداشته باشند برای بنده مشخص است دیدگاه ارائه شده نمایش داده نخواهد شد بنابراین این نکته را اضافه می نمایم که .............
وای به روزی که بگندد نمک شده
پاسخ ها
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
اي والله
ممنون . عالی بود
از این احساس مسولیت در قبال شهروندان از تابناک متشکرم. اتومبیل بنده در کمتر از یکسال 4 بار مورد سرقت لوازم و تخریب قرار گرفت و کلانتری تجریش حتی از ثبت شکایت نیز طفره میرفت. علیرغم پیگیری مکرر نه دزد نه اموال پیدا نشد. صراحتا میگویند خودتان نگتبان بگذارید مواظبت کنند ما نمی توانیم. آیا ما مالیات دهندگان از پلیسی که از همین مالیات حقوق میگیرد و از حقوقش مالیات نمی پردازد نباید انتظار داشته بتشیم ما را از دزدان اموال و دارایی حفاظت نماید
پاسخ ها
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
اي بابادل خوشي داري ها.....
افرین تابناک حرف دلم رو زدی درود بر شرفت ! به خدا همین الان با یکی از دوستام توی ماشین دمه در نشسته بودیم یه موتور پالس سفید دو ترک که پلاکشم کنده بود و نفر عقبی هم کلاه نقابدار و ماسک سفید زده بود رو صورتش از بقلمون رد شدن صد متر جلوتر یارو پیاده شد صندوق یه 206 بدبختی رو باز کرد خالی کرد و رفت ما هم جز داد زدن کاری نتونستیم بکنیم یعنی یه پلیس یه ماشن گشت تو خیابون نیست ببینه موتوری که پلاک نداره تابلو هست دزده!!!!! واقعا امنیت این مملکت مخصوصا تهران از صفر هم پایین تره و بدتر از اینا هم میشه !طرح عفاف و حجاب واجبتر از دزدی و خفت گیری و زورگیری و بدبخت کردن مردم هست ؟! ! ببینم سردار مقدم خودشون جرات دارن ساعت 8 شب به بعد تا سر خیابونشون پیاده برن و بیان بدون اینکه خفتشون نکرده باشن و هر چی که داشتن رو نبرده باشن !
تا بحال نشده که کامپیوتر ماشین کسی رو بدزدن و بعد از دستگیری دزد مربوطه و فراخوان پلیس برای بازپس گیری لوازم خودرو حتی یک کامپیوتر داخل اقلام باشه. چرا ؟؟؟
آقا به داد بروجرد برسید این زورگیرا مردم را بیچاره کردن...
آیا زمان آن نرسیده که یک بار در کنار مانورهای متعددی که برای مقابله با بدحجاب‌ها، شکستن هیمنه اراذل و اوباش، متلاشی کردن باندهای قاچاق و... برگزار می‌کنید، مانوری برای برچیدن بساط مال‌خرها برگزار کرده و ضرب شستی به این سودجویان که احساس امنیت در جامعه را خدشه دار کرده و موجب زیر سؤال رفتن عملکرد خدمتگزاران پلیس می‌شوند، نشان دهید؟!
دزد ,پدر پیرمن را در موقع نماز ظهر از پشت سر با چوب تو سرش زده بود در ماه رمضان و در موقع فرار مردم دستگیرش کرده بودند.با سر و روی خونین در پاسگاه , افسر نگهبان می گفت چیزی نیست آقا این دو دعوا کرده اند .بیاین رضایت بدید.خنده هم می کردند در حالی که کیف ابزار سرقت و چوب دستی باتومی دزد موجود بود.تصور کنید حال ما را.
کسی نمیخواهد که رسیدگی کند. بنده همین الان ساعت یک و بیست دقیقه ی شب اگر هوس تریاک، کریستال، شیشه یا مشروب الکلی کنم، در عرض نیم ساعت میتوانم فراهم کنم. اگر بخواهم قطعه ی یدکی ارزان برای ماشینم فراهم کنم، کافیست به تعمیرگاههایی که قبلاً آمارشان را گرفته ام مراجعه کنم تا از قطعات دزدی اوراقی خریداری کنم، اگر موبایل یا فلش مموری یا هر قطعه ی الکترونیکی که در جیب نوجوانان و جوانان پیدا میشود بخواهم، کافیست سری به پارک و فضای سبز سر کوچه بزنم و با ده دقیقه پرس . جو از باجگیرهای آن منطقه جنس مورد نظر را با قیمت نازل خریداری کنم. حالا سوال اینجاست بنظر شما بنده که شخص خلافکاری هم نیستم و فقط بواسطه ی داشتن چند دوست در حد انگشتان دست این همه اطلاعات دارم یا میتوانم بدست بیاورم ، چه چیزی از پلیس با آن همه پرسنل و کادر اطلاعات و تجسس و ... بیشتر دارم ؟ جواب شما "اراده" است. اگر پلیس بخواهد میتواند در یک عملیات ضربتی تمام این افراد را از سطح شهر جمع کند ولی ظاهراً مثل یکی از فیلمهای سینمای که اخیراً دیدم، میترسند با پاک شدن سطح شهر، مردم نیاز به پلیس پیدا نکنند و از کار بی کار شوند. شاید هم از این کلافگی مردم لذت میبرند و میخواهند در حیاط کلانتری برایشان خیمه شب بازی کنیم و بخندانیمشان.
مال خرهای بزرگ دستگیر شن.خیلی بزرگشونا.
درحدود سه ماه پیش کیف دختر مرا دو موتور سوار زدند بعد از تشکیل پرونده قرار بود فرداش ما را خبر کنند برای تکمیل پرونده ولی ظاهرا هنوز فردا نشده است ؟
واقعا آمار سرقتهاي خرد به خصوص سرقت لوازم خودرو بالا رفته است. دزدها ديگر هيچ ابايي ندارند و با کمال پرررويي در روز روشن دزدي مي کنند. ممنون از تابناک که اين موضوع را بازتاب داد.
کیف مادر من را در خیابان زدند و بعد از تعقیب و گریز و خالی شدن یک خشاب تیر و زخمی شدن یک سرباز وظیفه با قمه و حضور ما در کلانتری و آمدن برنامه شوک برای فیلمسازی و طرح شکایت از ما بعد از 1 ماه فرد دزد و شرور را با سند آزاد کرده و حکم نهایی بعد از 5 سال به ما ابلاغ شد. با تشکر
خرداد ۸۹ در کنار اتوبان همت سوار یک پراید شدم و من را با خود بردند ... دزد‌ها تمامی کیفم را که شبیه کیف لپ‌تاپ بود گشتند و جز چند تا کتاب کلفت انگلیسی چیزی نیافتند ... یک قمه روی شکم گذاشته بودند و با تحدید ... دو تا کارت بانکی و حدود ۱۰۰ هزار تومان و موبایلم را از من بردند ... و من را در تپه‌های کنار اتوبان رسالت پیاده کردند ... بعد من به سرعت با از موبایل یک عابر تماس گرتفم و پلیس آمد حدود ۴ ساعت در کلانتری نشسته بودم و هیچ کس حتی جواب سلامم را هم نمی‌داد چه برسد به چیزهای دیگر ... بعد یک افسر آمد و مثل یک متهم از من بازجویی کرد ... بعد هم بهم گفتن خیلی بعیده اتفاقی بیفته خودت رو علاف نکن(توصیه پلیس رو حال میکنید) ... یه شکایت بنویس برو ... بعد ۴ ساعت ... پلیسان عزیز رفع تکلیف کردند از گردن خود ... گاهی اوقات فکر می‌کنم اگر نمی‌رفتم کلانتری بهتر بود و این همه تحقیر نمی‌شدم ...
من بارهاش شنیدم کسانی که مورد سرقت واقع شدند با مراجعه کلانتری بهشون گفتند که خدا را شکر کنید زنده‌اید و پیگیری فایده نداره.
نیروی انتظامی محترم فعلا دنبال دستگیری هپی ها هستند که خیلی واجب تره!
برا همینه که همه تو ایران دارن خودشون رو مسلح میکنن .
پارسال شکایت کیف زنی را به کلانتری ... تبریز بردیم مارا مجبور کردند بجای کیف قاپی گزارش مفقودی گوشی گران قیمث داخل کیف را بدهیم تا برای مان گواهی سوزاندن سیمکارت را بدهند و گفتند گوشی محال است پیدا شود سیم را بسوزانید تا سوئ استفاده نشود نگو که نمی خواهند آمار منطقه استحفاظی شان بد شود
گوشی موبایل من که توسط زور گیر سرقت شده بود پیدا شد وقتی برای پیگیری به کلانتری مشیریه رفته بودم طوری برخورد کردند که از پیگیری منصرف شدم.
پلیس فعلا مشغول شناسایی عاملین کلیپ مستهحن ظزف 2 ساعت و دستگیری اونها ظرف 6 ساعت هستش و وقت برای کار های پیش پا افتاده مثل سرقت و زورگیری نداره
فقط اعدام!
سلام سه سال پش تو خیابان چهار باغ بالا اصفهان چهار تا موتور سوار با زور چاقو ساعت 10:30 موبایل و کیف
پولمو زدن رفتم پاسگاه منطقه گفتم که چی شده سروان پاسگاه بهم گفت ما تو این منطقه از این موارد نداریم
کسی باهات دشمنی داشته گفتم نه قربان من خدارا شکر دشمنی ندارم گفت از موهات که ژل زدی معلومه
گفتم چه ربطی داره گفت خوب می افتی دنبال د خ ت ر مردم این بلا سرت میاد ما تو این منطقه تا حالا از این مواردنداشتیم با بغز اومدم خونه بابام گفت بیا بریم پاسگاه این چه جوابی بهت دادن گفتم پدرم میخوای بری به تو هم توهین کنن
پول من رو چندتا زورگیر ازم گرفتن، رفتم کلانتری میگفت برگ ثبت نداریم برو فردا بیا، چند دقیقه بعد یک نفر دیگه هم آمد که با مشخصاتی که از دزدها میداد با مشخصات من یکی بود و چند کوچه فاصله بود. جالب بود که حتی نکردن یک گشت بفرست ان منطقه تا برای نفر بعدی پیش نیاد.
من شنیدم فقط اگه ماشینت و ... بیمه باشه پیگیری میشه چون بیمه ثبت میکنه و امار میده.
اما در بستن کمر بند ایمنی و سرعت غیر مجاز
انصافا خوب کار می کنند
امدم بنویسم دیدم اوه چه خبره
کلاه کاسکتمو دم ظهری از روی موتورم بردن، جای مال خرهارو میشناسم امشب میرم پیداش میکنم
تعجب میکنم از این همه شکایت .اخه دزدگیر بزارین واسه منازل .امکان سرقت خیلی میاد پایین .دزد به گفته همین پلیس از اماکن با دزدگیر سرقت نمیکنه .ماشینم میشه gps گزاشت .که اگر دزدیدن قبل اوراقی بشه پیداش کرد .حداقل امکانات را باید تامین کرد که شانس سرقت بیاد پایین .ولی وقتی به همین مردم پیشنهاد دزدگیر میدی میگن گرونه .بابا ده میلیون بیست میلیون جنس داری دویست تومن خرج امنیتش کن .ولی نه .مشکل ما اینه که فکر میکنیم دزد نمیاد هیچ وقت .ما خودمون تولیدی دزدگیر داریم .چند سالم نصاب بودم .ولی مردم استقبال نمی کنند .وقتی جنسی دزدیده شد طرف میفروشدش .مامور ناجا چکار کنه .معجزه کنه .قبل سرقت مالتون را بیزحمت محکمتر بگیرین .
یک ساعت پیش موتور آپاچیمو از جلو در بردن. با این چیزایی که شنیدم از خیرش گذشتم ما که زندگیمون فقط ضرر شد اینم روش. خدا رو شکر میکنم میتونم رو دوتا پام راه برم
اگر مجازات سختگیرانه ای در مورد سارقین و مالخرها اعمال شود،مانند کار در اردوگاهها و... به طور قابل ملاحظه ای شاهد کاهش سرقتها هستیم
اگه دزد رو وقتی گرفتن چند ضربه شلاق بزنن و یا انگشتان دست اون رو قطع کنن و این رو رسانه ای کنن. اون وقت دزدی کمتر میشه. بقول اون آقا باید ماشینمون رو بزاریم رو کولمون ببریم طبقه بالا
کالسکه بچه منوازتوحیاطبردن اسکلتشوالبته چطوری پیداکنم
باسلام لطف مدیر برنامه حتما گوش کنید این اگهی و این گوشی موبایل دزدی هست و این گوشی برای من هست من دارای مدرک قوی هستم که کارتن گوشی را دارم و این شخص ازم کلاهبرداری یا نوعی دزدی کرده خب شما شماره ی من دارین لطفا رسیدگی قضایی بکنید
من موتور م رو دزدیدن و الان پیدا نشده خواستم بدونم پیدا میشه یا نه الان ۱ساله
متاسفانه پلیس فقط در مواردی مثل تخلفات رانندگی که بتونه قبض جریمه صادر کنه خوب و ضربتی عمل میکنه.یه ساله مرتب زنگ میزنم که مقابل خونه ی ما شده پاتوق ارازل محل تا حالا یه بار هم نیومدن
چرا کلانتری می گندبرو خودت موتورت را پیدا کن اخه این چه مملکتیه که این حرف رابهم بزننم ؟به خدا اعصابم خورده اعصایه دستم بود
من اهل شهرستان و۱۰۰۰کیلومتربرای کاربه تهران امدم ۵ساله تویه ساختمان توسهروردی باحقوق ۸۰۰تومان بادوتابچه زندگی میکنم یه دستگاه جوش ویه سنگ فرزدارم میرفتم خانه های مردم کارمیکردم برای یه لقمه نان حلال دیشب دستگاه جوش وسنگ فرزویه مقدارآچارازپشت ماشین قراضه پرایدم دزدین زن وبچه ام تاصبح گریه میکردند دختر۹ساله ام میگه بابا چکارکنیم حالا دیگه نمیتونی برام اسباب بازی عروسک الیسا رابخری میخواستم خودکشی کنم خدایا این چه زندگیه ایامنم برم دزدی کنم ؟
عدم رسیدگی و انجام درست وظایف پلیس رو به شماره 197 گزارش بدین. شاید فرجی بشه. ارگان نظارتگرشون رو پیدا کنید.
یکی از اشناهای ما فیلم مداربسته واضح چهره دزد رو برده کلانتری و پیگیری طولانی و...
در آخر بهش گفتن هرجا دیدیش بگو بیایم دستگیرش کنیم
واقعا مملکت رو هواست
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها