بازدید 17341
محسن رضایی؛

مذاکره‌کنندگان در چهارچوب نظام حرکت می‌کنند؛ امیدوارم موفق باشند

این دور از مذاکرات جزو سخت‌ترین دوره‌های مذاکرات است. امروز ما در شرایط سختی قرار نداریم، چراکه گفته‌ایم دنبال بمب اتم نیستیم و برای این کار هم همه نوع تضمینی داده‌ایم. حاشیه‌پردازانی که موجب سوءاستفاده دشمن می‌شوند، قاعدتاً مضر هستند.
کد خبر: ۴۰۰۷۳۸
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۵ 16 May 2014
اعضای تیم پر و پیمان آمریکا در مذاکرات هسته‌ای چه کسانی هستند؟
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه «ما به هیچ وجه از فناوری هسته‌ای خود عقب‌نشینی نمی‌کنیم» گفت: کسانی که امروز در مذاکرات حضور دارند، افراد توجیه‌ شده‌ای هستند که در چهارچوب‌های نظام حرکت می‌کنند. ما امیدواریم این افراد بتوانند با موفقیت کامل به کشور بازگردند.

به گزارش «تابناک»، محسن رضایی در حاشیه مجمع عمومی سالانه حزب اسلامی ایران زمین، در جمع خبرنگاران ضمن ارزیابی دور جدید مذاکرات ایران با ۱+ ۵ اظهار کرد: این دور از مذاکرات جزو سخت‌ترین دوره‌های مذاکرات است و قاعدتاً آمریکا باید تصمیم سختی بگیرد و واقعیات هسته‌ای ایران را بپذیرد.

وی در ادامه اظهار کرد: ما امروز در شرایط سختی نیستیم، چراکه گفته‌ایم دنبال بمب اتم نیستیم و برای این کار هم همه نوع تضمینی داده‌ایم. ما باز هم شفاف‌سازی را کامل خواهیم داشت و این آمریکایی‌ها هستند که باید امروز تصمیم سختی بگیرند و واقعیات هسته‌ای ایران را بپذیرند.

رضایی با تأکید بر اینکه «ما به هیچ وجه از فناوری هسته‌ای عقب‌نشینی نمی‌کنیم»، افزود: کسانی که در مذاکرات هستند، توجیه شده‌اند و در چهارچوب‌های نظام عمل می‌کنند. ما امیدواریم این افراد بتوانند با موفقیتی کامل به کشور بازگردند.

وی در ادامه در توصیه‌ای به حاشیه‌سازان و عده‌ای که خود را دلواپسان می‌نامند، گفت: نقد کار بسیار خوبی است، ولی باید در چهارچوب‌های آن عمل شود. چنانچه نقد در مسیر خودش باشد، انتقاد می‌تواند به مذاکره‌کنندگان هم کمک کرده و هم از آن‌ها حمایت کند.

مذاکره کنندگان در چارچوب نظام حرکت می کنند؛امیدوارم موفق باشند


دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در همین راستا تأکید کرد: حاشیه‌پردازانی که موجب سوءاستفاده دشمن می‌شوند، قاعدتاً مضرند.

وی در پاسخ به اینکه «آیا همایشی با نام دلواپسیم، موجب سوءاستفاده دشمن شد؟» گفت: من تحلیل روشنی از این حرکت ندارم، ولی توصیه می‌کنم که بر پایه نقد منصفانه حرکت کرده و تلاش کنیم نکاتی که به ذهنمان می‌آید، شجاعانه و صادقانه بگوییم تا همگان از آن استفاده کنند.

محسن رضایی در ارتباط با ملاک موفقیت ما در مسأله هسته‌ای تصریح نمود: شاخص موفقیت در مسأله هسته‌ای این است که همه تحریم‌ها تا پایان سال ۹۳ برطرف و مسأله هسته‌ای ایران از دستور کار شورای امنیت سازمان ملل خارج شود و از آن سو نیز ما فناوری هسته‌ای را حفظ کنیم.

وی در پاسخ به اینکه آیا آمریکا این موضوع را می‌پذیرد یا نه، گفت: آمریکا در شرایط چند سال پیش نیست که این شرایط را نپذیرد. شکست آمریکا در سوریه، اوکراین و رویدادهای دیگر نشان می‌دهد که آمریکا قادر به ایجاد یک چالش دیگر نیست و اگر این کار را انجام دهد، هزینه سنگینی برای این کشور به دنبال خواهد داشت و منطقه خاورمیانه را از دست خواهد داد؛ پس بهتر است، آمریکا این فرصت را از دست ندهد و در مذاکرات کارشکنی نکند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان افزود: به نظر من، اگر طرف غربی باعث شکست مذاکرات شود، ایران نباید خود را محدود به غنی‌سازی ۲۰ درصد کند و تا آنحا که منافع ملی ایجاب می‌کند، غنی سازی را در درجات بالا‌تر ادامه دهد؛ همان طور که برزیل و آرژانتین و چند کشور دیگر تا ۸۰ درصد اورانیوم غنی می‌کنند و درآمد بالایی از این راه به دست می‌آورند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار