بازدید 70879
گزارش کامل مذاکرات «وین ۴»؛

پایان روز دوم پس از نشست شامگاهی ظریف و اشتون

در ادامه مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵، از صبح روز جمعه هیأت ایرانی با برخی از هیأت‌های ۱+۵ به طور دوجانبه دیدار می‌کنند. دو طرف در این دور مذاکرات، فرایند نگارش متن پیش‌نویش توافق جامع را آغاز کرده‌اند. مباحث در دو روز گذشته، پیرامون موضوعاتی از جمله عنوان، مقدمه، چشم‌انداز است.
کد خبر: ۴۰۰۵۵۲
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۴ 15 May 2014
اعضای تیم پر و پیمان آمریکا در مذاکرات هسته‌ای چه کسانی هستند؟دومین روز از چهارمین دور از مذاکرات ایران و شش کشور جهان به میزبانی وین بر سر برنامه هسته‌ای کشورمان، در حالی گذشت که طرفین درباره نگارش برخی از بخش‌های پیش‌نویس گفت و گو کردند و این گفت و گوهای طولانی به طور فراگیر میان ظریف و اشتون و همچنین عراقچی و اشمید معاونین وزیر امور خارجه ایران و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا استمرار دارد.

به گزارش «تابناک»، مذاکرات وین در راستای رسیدن به راهکاری جامع در حالی از اسفندماه سال گذشته در وین از سر گرفته شد که اکنون پس گذر سه دور از این گفت‌وگو‌ها برگزار شده، طرفین در دور چهارم این مذاکرات، درباره چهارچوب متن توافق‌نامه اصلی برای برداشتن «گام نهایی» و حل مشکلات پدید آمده برای برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران به گفت‌و‌گو نشسته‌اند.

در دومین روز از چهارمین دور مذاکرات، «تابناک» لحظه به لحظه از وین به پوشش این رویداد مهم خواهد پرداخت و علاوه بر اخبار، مواضع صاحب نظران را برایتان گرد خواهد آورد.

هرچند دیدارهای ایران و ۱+ ۵ از دیروز صبح آغاز شده، اما گفته می‌شود مهم‌ترین دیدار، نشست غروب روز گذشته محمدجواد ظریف با کا‌ترین اشتون بوده است. بنا بر اخبار غیررسمی، در این دیدار دو ساعته، توافق برای نگارش پیش‌نویس اولیه صورت گرفت. این در حالی است که مذاکره کنندگان ایرانی خاطرنشان کردند حتی توافق برای نگارش پیش نویس، به معنای رسیدن به توافق نیست و این پیش نویس در صورت نگارش تنها قدم اولیه برای مذاکرات بعدی خواهد بود.

۱۳:۳۰:
نشست افتتاحیه روز دوم از چهارمین دور مذاکرات وین از ساعتی پیش با حضور محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و کا‌ترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا آغاز شد. این جلسه در حالی برگزار می‌شود که قرار بود ظریف و اشنون شب گذشته نیز با هم دیدار کنند،‬ ‫ولی این دیدار به منظور رایزنی‌های بیشتر میان هیأت‌ها به صبح امروز موکول شد.

۱۴:۳۰:
بر خلاف آب و هوای توفانی وین، فضای مذاکرات آرام است. همچنین بر خلاف دوره‌های پیشین مذاکرات، اطلاعات بسیار اندکی در اختیار خبرنگاران ایرانی قرار می‌گیرد و در مقابل، برخی خبرنگاران رسانه‌های خارجیِ فارسی زبان که از صبح امروز در محل مذاکرات حضور نداشته‌اند، اقدام به انتشار اخباری نامتناسب با واقعیات کرده و سعی در ایجاد یک فضای کاذب درباره روند مذاکرات دارند.

۱۴:۵۰:
نشست دوجانبه محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران و کا‌ترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از سه ساعت و سی دقیقه به پایان رسید. مایکل مان سخنگوی اشتون روی صفحه‌اش در توئی‌تر اعلام کرده که مذاکرات بعدازظهر ادامه خواهد یافت.

۱۵:۰۰:
نشریه آمریکایی یواس‌ای‌تودی در گزارشی اعلام کرد، احتمال اینکه توافقنامه جامع هسته‌ای بین ایران و گروه ۱+ ۵ موجب نارضایتی اعضای کنگره آمریکا نشود، قابل توجه است و احتمالاً در صورت توافق نهایی نیز فشارهایی متوجه کاخ سفید خواهد شد. بر پایه گزارش این نشریه، به ‌رغم برخی اختلاف نظرهای طرفین گفت‌و‌گو، احتمالاً دولت اوباما حاضر به توافق با ایران برای حفظ بخشی از غنی سازی ایران خواهد شد که این مطلوب گروهی از اعضای کنگره آمریکا نیست.

ایران و 1+5 در آستانه توافق نهایی نگارش سند مکتوب

«مارک دوبوویتز»، مدیر اجرایی بنیاد دفاع از دموکراسی که دولت اوباما را در خصوص موضوع تحریم‌ها مشاوره می‌دهد، گفت: ایران احتمالاً در پایان مذاکرات، مقداری ظرفیت و قابلیت غنی‌سازی خود را نگه خواهد داشت.

«جوفی جوزف» مدیر سابق عدم گسترش سلاح‌های هسته‌ای در شورای امنیت ملی آمریکا اعلام کرد، هر گونه توافق هسته‌ای، بازرسی و نظارت بر ایران را افزایش می‌دهد و شمار بازرسان در ایران و شمار مکان‌هایی که می‌توانند بروند نیز افزایش پیدا می‌کنند که تمامی این‌ها، شانس دستیابی ایران به سلاح‌های هسته‌ای را کاهش می‌دهد.

۱۵:۱۷:
روزنامه نیویورک تایمز در تحلیلی به موضوع مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه کشورهای ۱+ ۵ در وین برای توافق جامع هسته‌ای پرداخت. به نوشته این نشریه، در حالی که یک خوش بینی بیش از اندازه و غیر منطقی درباره کسب توافق نهایی ایجاد شده، شکاف بین دو گروه همچنان زیاد است. بر پایه گزارش نیویورک تایمز در هر دو کشور ایران و آمریکا گروه‌های قدرتمندی از بر هم خوردن مذاکرات خوشحال خواهند شد، همچنین اسرائیل بر برچیده شدن کامل تأسیسات هسته‌ای ایران تأکید دارد. با این حال موانع اصلی موضوعات فنی و اجرایی است.

این موضوعات شامل دسته ای از مسائلی است از جمله: حجم و وسعت برنامه هسته‌ای ایران که منحصرا صلح آمیز است؛ چگونگی تضمین ایجاد شفافیت کامل و انجام بازرسی فرا‌تر از کشورهای غیر هسته‌ای نظامی که غنی سازی انجام می‌دهند و چگونگی پرداختن به موضوع موشک‌ها که در برنامه اقدام مشترک به نحو بسیار جزیی بدان اشاره شده است. این نشریه در ادامه به تأسیسات فردو، تعداد سانتریفیوژ‌ها، ذخیره غنی شده ایران، بازرسی و نظارت و بحث موشک‌ها می‌پردازد و در عین حال تأکید می‌کند، این اختلافات به معنای عدم دستیابی به توافق نیست و آنچه تاکنون به ویژه در ارتباط با ایران و آمریکا رخ داده، دستاورد بزرگی می‌خواند.

۱۶:۴۰:
مایکل مان در صفحه تویی‌تر خود نوشت: «گفت‌وگوهای صبح دو جانبه محمد جواد ظریف و کا‌ترین اشتون «مفید» بود و گفت‌وگو‌ها در فرمت (شکل) جدید در هتل کوبورگ (محل اقامت هیأت‌های مذاکره‌کننده) ادامه دارد.» در همین راستا ماری هارف سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا که به همراه هیأت مذاکره‌کننده آمریکا در وین به سر می‌برد در صفحه تویی‌تر خود نوشت: «در ادامه گفت‌وگو‌ها صبح میان ظریف و اشتون بحث‌های کار‌شناسی و مشورت‌ها ادامه دارد».

۱۶:۵۰:
رویترز نوشت: ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی بر پایه توافق نامه‌ای که سال گذشته امضا کردند، باید تا پانزدهم ماه می ‌(۲۵ خرداد) اقداماتی را برای مشخص شدن نکات مبهم انجام بدهند. یکی از سخنگویان آژانس اعلام کرد، قرار نیست این نهاد درباره نتیجه این توافق بیانیه‌ای صادر کند. برخی دیپلمات‌ها گفته‌اند، گزارش سه ماهه آژانس که به احتمال زیاد هفته آینده منتشر می‌شود، اطلاعات جدیدی را در این خصوص داشته باشد.

ایران و آژانس در بیستم بهمن ماه سال گذشته درباره هفت موضوع توافق کردند که شامل:


۱ ـ ارایه اطلاعات مورد توافق دو طرف و دسترسی مدیریت شده مرتبط با معدن ساغند یزد،
۲ ـ ارایه اطلاعات مورد توافق دو طرف و دسترسی مدیریت شده مرتبط با کارخانه تغلیظ اردکان،
۳ ـ تحویل پرسشنامه اطلاعات طراحی (DIQ) بروز شده راکتور IR ۴۰ (اراک)،
۴ ـ اتخاذ اقدام در جهت به نتیجه رسانیدن رهیافت پادمان برای راکتور IR ۴۰ (اراک)،
۵ ـ ارایه اطلاعات مورد توافق دو طرف و تنظیم بازدید فنی از مرکز لیزر لشکرآباد،
۶ ـ ارایه اطلاعات مواد چشمه source material، که هنوز به ترکیب و خلوص لازم برای ساخت سوخت و یا غنی‌سازی نرسیده‌است، شامل واردات چنین موادی به ایران و استخراج اورانیوم از فسفات توسط ایران،
۷ ـ و ارایه اطلاعات و توضیحات به آژانس به منظور ارزیابی اظهاریه ایران در مورد نیاز یا کاربرد توسعه EBW (نسل جدید چاشنی‌های ایمن).

به گزارش رویترز، برخی منابع دیپلماتیک، شش مورد اول توافق را مهم برآورد نکرده و تنها بحث جنبه‌های احتمالی نظامی برنامه هسته‌ای ایران را مهم خوانده‌اند.

۱۶:۵۵:
محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان ساعت ۱۴ امروز (پنجشنبه) به وقت وین و در حاشیه مذاکرات هسته‌ای، با فیشر رئیس جمهور اتریش دیدار و گفت‌وگو کرد و مسائل منطقه‌ای و روابط دو کشور بررسی شد.

وزیر امور خارجه ایران در این دیدار، توافق نهایی با ۱+ ۵ را دست یافتنی دانست و گفت: واقع بینی و اراده دو طرف، عامل اساسی برای رسیدن به نتیجه است.

رئیس جمهور اتریش نیز با اشاره به پیشرفت‌های حاصله، ابراز امیدواری نمود تا وین نهایتا شاهد توافق جامع هسته‌ای باشد. هانس فیشر در ادامه حمایت رهبر معظم انقلاب اسلامی از مذاکرات را امیدوار کننده خواند و از آن استقبال کرد.

اشمیت همچنین سفر وزیر امور خارجه اتریش به تهران را بسیار مثبت خواند و از گفت وگوهای فیمابین در این سفر ابراز امیدواری کرد.

در این دیدار، تأکید بر ارتقای تعمیق روابط دوجانبه از جمله سفر رئیس جمهوری اتریش به تهران و همچنین تبادل نظر پیرامون مسائل منطقه‌ای از جمله آخرین وضعیت سوریه و انتخابات آتی در این کشور و تحولات روابط ایران و عربستان مورد گفت وگو و تبادل نظر قرار گرفت.


۱۷:۲۸: پس از مشورت و رایزنی داخلی اعضای ۱+ ۵ رایزنی سید عباس عراقچی و هلگا اشمیت، معاونان محمدجواد ظریف و کاترین اشتون ساعت ۱۵: ۱۵ به وقت وین در هتل پله کوبورگ (محل استقرار روسای هیأت‌ها) آغاز شد.

۱۸:۰۸:
رویترز خبر داده سانتریفیوژها مهم‌ترین موضوع محل اختلاف میان طرفین مذاکره‌کننده هستند. این خبرگزاری انگلیسی از قول مقامات و منابع دیپلماتیک گزارش داده مسأله چشم‌انداز آینده غنی‌سازی در ایران، مهم‌ترین مانع بر سر توافق جامع هسته‌ای با ایران است. یک مقام ایرانی گفته، رفع اختلافات بین طرفین «دشوار است، هر چند غیرممکن نیست». مقامات غربی گفته‌اند ایران و شش کشور طرف مذاکره با این کشور نه تنها باید بر سر تعداد و نوع سانتریفیوژ‌ها که سطح غنی‌سازی و اندازه ذخایر اورانیوم این کشور توافق کنند.

۱۹:۲۰:
رفت و آمدهای اعضای هیأت‌های مذاکره کنندگان به هتل پله کوبورگ (محل استقرار رؤسای هیأت‌ها) بسیار وسیع بوده و بنا بر شواهد، رایزنی‌ها در سطوح پایین‌تر در سکوت استمرار دارد.

۱۹:۵۷:
جمهوری اسلامی ایران و گروه کشورهای ۱+ ۵ شامل آمریکا، انگلیس، فرانسه، چین، روسیه و آلمان در آستانه توافق نهایی نگارش سند مکتوب قرار گرفتند. یک منبع نزدیک به هیأت مذاکره کننده ایرانی به ایرنا گفته است که ایران و ۱+ ۵ در مذکرات عصر امروز (پنجشنبه) در حال تعیین تاریخ اجرای توافق نامه جامع و نهایی هستند.

محمدجواد ظریف و کا‌ترین اشتون، رئیس هیأت مذاکره‌کننده ایران و نماینده ۱+ ۵ رایزنی‌ها برای عبور از کلیات و چهارچوب توافق از جمله عنوان، مقدمه، چشم‌انداز و بخش‌های دیگر توافق گفت‌وگو کردند.

ایران و 1+5 در آستانه توافق نهایی نگارش سند مکتوب

۲۰:۱۷: محمد جواد ظریف که برای مذاکرات هسته‌ای با ۱+ ۵ به وین سفر کرده است، عصر پنجشنبه به محل استقرار و کمپ تیم ملی فوتبال کشورمان در نزدیکی شهر وین رفت و با ملی‌پوشان دیدار کرد. تیم ملی فوتبال کشورمان که خود را برای جام جهانی آماده می‌کند، در اتریش و باشگاه والتراسدورف اردو خود را برگزار کرده است.

۲۲:۰۷:
سید عباس عراقچی و هلگا اشمید، معاونان رؤسای هیأت‌های مذاکره‌کننده ایران و ۱+ ۵ پس از بیش از چهار ساعت به رایزنی‌های خود پایان دادند. قرار است پس از رایزنی‌های هر یک از هیأت‌ها با یکدیگر نتایج در دیدار دوجانبه اشتون و ظریف که امشب ساعت ۲۱ به وقت محلی (وین) انجام می‌شود مورد بحث قرار گیرد.

۲۲:۵۵:
سایمون گس، عضو گروه مذاکره کننده انگلیس در مذاکرات هسته‌ای وین۴ در پاسخ به پرسشی درباره روند مذاکرات گفت: «گفت وگوها به خوبی پیش می رود». همین پاسخ را یک عضو هیأت مذاکره کننده چینی نیز داد و روند مذاکرات هسته ای را بسیار خوب توصیف کرد.

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه و سرپرست هیأت مذاکره کننده روسی که بار‌ها برای کشیدن سیگار در لابی هتل دیده شد، از پاسخگویی به پرسش‌های خبرنگاران در مورد روند مذاکرات و جزئیات آن خودداری کرد و وندی شرمن، معاون وزیر امور خارجه آمریکا و سرپرست هیأت مذاکره کننده آمریکایی در گروه ۱+ ۵ نیز به روال معمولش در مذاکرات حاضر به پاسخگویی درمورد جزییات و روند گفت‌و‌گو‌ها نشد.

۲۳:۵۰:
محمودجواد ظریف در صفحه فیس بوکش با انتشار دو تصویر از دیدار حاشیه‌ای امروزش از اردو تیم ملی فوتبال ایران که در کمپ اتریش تمرینات آماده‌سازی را برای جام جهانی پشت سر می‌گذارد، نوشت: «امروز بعد از جلسه سه ساعت و نیمه صبح با خانم اشتون، فرصتی به دست آمد تا همزمان با ادامه مذاکرات در سطح معاونین، سری به اردوی تیم ملی در ۱۲۰ کیلومتری وین بزنم و سلام رییس محترم جمهور و هیئت دولت و حمایت همه مردم از این دلاوران افتخارآفرین را به آن‌ها ابلاغ کنم. فرصتی استثنایی برای من بود و محبت همه آن‌ها بی‌نظیر. به امید موفقیت‌های بیشتر»


۰۰:۱۰ جمعه: کاترین اشتون و محمد جواد ظریف در ادامه مذکرات هسته‌ای پنجشنبه شب برای دومین ‌بار در این روز درباره آخرین جمع‌بندی‌ها و دیدگاه‌ها با یکدیگر دیدار کردند. در این دیدار که در هتل پله کوبورگ (محل استقرار رؤسای هیأت‌های ایران و ۱+ ۵) در حال برگزاری است، معاونان ظریف و اشتون (سید عباس عراقچی، مجید تخت روانچی، هلگا اشمیت و مسئول دفتر اشتون) در هتل پله کوبورگ (محل استقرار رؤسای هیأت‌های ایران و ۱+ ۵) نیز حضور دارند.

۰۰:۵۰
جمعه:
سخنگوی اشتون درباره تاریخ دور بعدی مذاکرات به ایرنا گفته است: مذاکرات در یک فضای حرفه‌ای برگزار شد. در دو روز گذشته نشست‌های متعددی برگزار شد؛ از جمله امروز (پنجشنبه) نشست گروه ۳+۳ که یک نشست هماهنگی بود و نشست سه ساعت و نیم ظریف و اشتون که در آن کارهای زیادی انجام شد. می‌توانم بگویم در این نشست کارهای سختی انجام شد.‌‌ همان طور که در نخستین روز مذاکرات گفتم، عزم راسخ داریم که کار مفیدی انجام دهیم تا به توافق سازنده دست یابیم، هیچ کس انتظار ندارد در این هفته، توافقی شود، ولی سعی کردیم روی این موضوع تمرکز داشته باشیم که چه عناصری می‌توانند یک توافق احتمالی را شکل دهند. روند کاری خوب پیش می‌رود. هنوز یک روز کاری دیگر را داریم. همچنین به زودی بار دیگر برای ادامه کار گرد هم می‌آییم.

مایکل مان درباره تاریخ دور بعدی مذاکرات گفته است: زمان دور بعدی مذاکرات جمعه مشخص می‌شود. تا آنجا که می‌دانم مذاکرات روز جمعه تمام می‌شود، ولی هیچ کس نمی‌داند در روند مذاکرات چه اتفاقی می‌افتد.

۰۱:۲۲ جمعه:
سید عباس عراقچی، عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران گفت: فضای خوبی است و در فضایی همراه با حسن نیت بحث‌ها پیش می‌رود، ولی بسیار سخت و کند پیش می‌رود.

همچنین محمدجواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان هنگام عبور از لابی هتل کوبورگ بدون پاسخ به پرسش خبرنگاران، درباره مذاکرات در پاسخ به اینکه بازدیدتان از کمپ تیم ملی چطور بودف گفت: خوب بود؛ جای شما خالی.

۰۱:۵۵ جمعه:
در ادامه مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+ ۵، از صبح روز جمعه هیأت ایرانی با برخی از هیأت‌های ۱+ ۵ به طور دوجانبه دیدار می‌کنند. دو طرف در این دور مذاکرات فرایند نگارش متن پیش‌نویش توافق جامع را آغاز کرده‌اند. مباحث در دو روز گذشته پیرامون موضوعاتی از جمله عنوان، مقدمه، چشم‌انداز است. یک منبع نزدیک به مذاکرات به ایسنا گفته است: ایران در روز نخست مذاکرات و در نشست افتتاحیه ایده‌هایش درباره چگونگی نگارش پیش‌نویس و محتوای آن را به راه های گوناگون به ۱+ ۵ ارایه کرد.

۰۱:۵۷ جمعه:
المانیتور به نقل از یک منبع آگاه ایرانی نوشت: سه چالش اصلی در مذاکرات وجود دارد:

۱ـ تعیین نیاز‌های عملی انرژی ایران که تعیین کننده سانتریفیوژهای مورد نیاز ایران برای حفظ و توسعه برنامه صلح آمیز هسته‌ای است،
۲ـ ابعاد برنامه غنی سازی اورانیوم در ایران،
۳ـ و محدوده زمانی انجام توافق نهایی و رفع تحریم‌ها

۰۲:۰۰ جمعه:
ادامه مذاکرات روز جمعه ساعت ۸ صبح (به وقت وین) از سر گرفته خواهد شد و صبح فردا اشتون و ظریف، یک بار دیگر با هم نشستی خواهند داشت. دور چهارم مذاکرات فردا به پایان خواهد رسید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵۴
در انتظار بررسی: ۱۸
انتشار یافته: ۱۲۶
تابی جان ممنون به روز باش داریم پیگیری میکنیم خبرای وین رو
آرزوی موفقیت برای ظریف و همکارانش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
این هایی که دارن منفی میدن دوستن یا دشمن!!!؟
شاهین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
اینها دلواپسن!!
زنده باد روحانی زنده باد ظریف و زنده باد تیم مذاکره کننده ایرانی
برای تیم هسته ای ارزوی موفقیت میکنیم. انشالله که با توجه به بیانات رهبری و منافع ملی و فراملی کشورمون اقدام کنن و نجابت ایران و ایرانی رو به رخ دنیا بکشن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۵
کجاش منفی داره
اینجا شما باید کلمه چارچوب یا اسلوب رو به کار می بردید
به کار بردن چهارچوب در اینجا اشتباه است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
خوب بابا معلم املاء
خسته نباشید آقای ظریف
پاسخ ها
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
خدا قوت دلاور .
خداوند به تیم مذاکره ایرانی توفیق دهد.
قطعا و یقینا حمایت داخلی کفه ترازو را در مذاکرات به سمت ایران،سنگین تر میکند.این یک بحث ملی و نه جناحی است.بنابراین تمامی گروه ها و افراد باید از تیم مذاکره کننده حمایت کند.
پاسخ ها
گل پسر قند عسل
| Germany |
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
ميگم يكي منو حالي كنه كه با اين توافق كليه تحريمهاي عليه ايران برداشته ميشه يا فقط تحريمهاي هسته اي؟
تابي جون خواهش ميكنم اگه خودت جوابشو ميدوني بهم بگو. منتظرما.
نظرمم منتشر كن و زيرش جوابشو بنويس
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
منظورت از تحریم های هسته ای چیه؟ ما دو دسته تحریم داریم تحریم های بین المللی که از طرف سازمان ملل هست و تحریم های یک جانبه مثل تحریم امریکا و اروپا و ... که هردوشون رفع میشه
میلاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
گل پسر قند عسل: خود آقای ظریف گفتن در صورت حاصل شدن توافق نهایی باید تمامی تحریم ها رفع شود.
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
گل پسر،
این توافق برای تحریم های وضع شده در رابطه با برنامه هسته اییه
یعنی اینکه تحریم هایی که روی بانک ها و نفت و گاز و غیره از طرف شورای امنیت و آمریکا و اروپا گذاشتن برداشته میشه
ولی تحریم های آمریکا که از اول انقلاب روی ایران بوده می مونه
البته روابط بهتر بشه امید هست که اونا رو هم بردارن
خدا را شکر
تابی جون متشکریم
ممنون که خبر رو سریع می ذارین،خدا پشت و پناه تیم هسته ای باشه.
به قول آقا این غربی ها اصلا قابل اعتماد نیستن... باید خیلی مواظب بود.
با آرزوی موفقیت برای تیم مزاکره کننده هسته ای و کشور ایران.
به امید روز نآمیدی همه کاسبان تحریم، چه در ایران چه آمریکا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۵
آفرین
بخور بخوری داشتن یه مشت دلال از سر این تحریم ها نامردا سیر هم نمیشن
ناشناس
| India |
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۵
به خدا .......
اگر بگذاریم ایشون بدون دغدغه کارشون رو بکنند، برای یک بار هم که شده نتایج ملموس کار کارشناسی و در دست کاردان رو در آینده خواهیم دید.
... واقعا زیاده خواهی است که کشوری را مجبور کرد برنامه های دفاعی اش را کنار بگذارد...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۵
الآن دلم میخواد بدونم کی به این منفی داده!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۵
اقا من منفی دادم چون معتقدم تو این مذاکرات بحثی از توان دفاعی نشده!
ممنون از اطلاع رسانی دقیقتون
درود بر روحانی
جوجه رو آخر پاییز می شمرند.
پاسخ ها
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۵
پاییز تموم شده .زمستان هم اگه خدا بخواد داره تموم میشه ... پاییز و زمستان تلخ ما... بود و بس..
ناشناس
| Germany |
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
انشالله در آخر پاييز و زمان شمارش جوجه ها نيز خبرهاي خوبي آقاي ظريف و تيمشون بهمون ميدن.
از ته قلبم دعای می کنم برای سربازانمان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۵
کاسبلان تحریم را نگران کردید، لذا منفی می زنند.
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۵
«کاسبلان» دیگه چیه؟!!!
یا علی مدد ...
کاملترین ، سریعترین و دقیق ترین خبرگذاری که تا بحال من دیدم تابناکه. ممنون از پوشش خبریت
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۵
«خبرگزاری» با «ز» صحیحه.
ما به دیپلماسی اقای ظریف امیدواریم!
انشالله به پشتوانه رهبری تیم مذاکره کننده ایرانی پیروز خواهندشد
ممنون بابت خبرها. ما ساعت به ساعت از همین جا پیگیری می کنیم. خدایا به تیم دلاور ایرانی قدرت و عزت و به طرف های مذاکره کنننده منطق عطا کن...
اصل يكصد و بيست و پنجم قانون اساسي:

امضاي عهد نامه ها, مقاوله نامه ها, موافقت نامه ها و قراردادهاي دولت ايران با ساير دولت ها و همچنين امضاي پيمان هاي مربوط به اتحاديه هاي بين المللي پس از تصويب مجلس شوراي اسلامي با رئيس جمهور يا نماينده قانوني اوست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۵
رياست‌ محترم‌ جمهوري‌ اسلامي‌ ايران

عطف‌ به‌ نامه‌ شماره‌ 11278/1 سئوالات‌ در جلسه‌ رسمي‌ شوراي‌ نگهبان‌ مطرح‌ و مورد بررسي‌ قرار گرفت‌ و نظر اكثريت‌ شورا به‌ شرح‌ زير اعلام‌ مي‌شود:

«موضوع‌ اصول‌ 77 و 125 قانون‌ اساسي‌ واحد است‌ و تصويب‌ مجلس‌ شوراي‌ اسلامي‌ كه‌ به‌ قرارداد رسميت‌ مي‌دهد موخّر از انعقاد قرارداد انجام‌ مي‌شود.»



دبير شوراي‌ نگهبان _ لطف‌الله صافي
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۵
ببخشید پس آقای ظریف نماینده قانونی کیه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۵
مذاکرات زیر نظر رهبریست.تمام.
یا علی مدد ...
سرفرازی سر زمین ایران در همه دوران تاریخ آرزوی هر ایرانی میهن دوست است.
کار را باید به کاردان سپرد تا بهترین نتیجه را گرفت.
انشالله خدا تو دل دشمن ترس بندازه تا مقداری از زیاده خواهی شون کم بشه
درود برسایت تابناک با غیرت. درود بر روحانی و همکارانش که بدنبال بازگشت عزت به ایران و ایرانی هستند . خدا یارشون باشه انشاالله .
ما به تیم مذاکره کننده خودمون اعتماد کامل داریم و مطمنیم از حقوق هسته ای به خوبی دفاع میکنند
برای ظریف و همکارانش دعا می کنیم. به امید پیروزی تیم مذاکره کننده ایرانی وبه امید تعامل مثبت با دنیا
غربي ها عهد شكنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۵
شرقی ها چطور؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۵
خب! که چی؟!
همه کشورها در کش و قوسهای دیپلماتیک می کوشند کمترین هزینه را به مردمشان تحمیل کنند این سخن شما جر رویارویی و شاخ و شونه کشیدن دو طرف چه سودی برای مردم داره؟ البته شما شاید از این شرایط لذت ببری ولی توده ایرانیان (که اینجانب یکی از آنها است) ترجیح میدیم کشور در شرایط عادی اداره بشه
از زحمات بی وقفه ودلسوزانه آقای ظریف و همکارانشون متشکریم . ان شااله با پشتوانه مردم در مذاکرات سربلند باشید .
خدای به حق این ایام عزیز و پر خیر و برکت؛ نتایج طوری رقم بخورد که قلب تک تک مردم ایران شاد و خرسند شود. الهی آمین
خدا به همراتون
ظریف بهت افتخار می کنم
آرزوی موفقیت و بهترین ها رو برای دکتر ظریف، آقای عراقچی و تیم مذاکره کننده هسته ای ایران دارم
از زحمات بی وقفه ودلسوزانه آقای ظریف و همکارانشون متشکریم
بسمه تعالی
امیدوارم که این مذاکرات به نفع جامعه و ملت بزرگوار ایران اسلامی باشد.
دکتر ظریف با خیال راهت مذاکره کن ما جوونای ایران همه تا آخرین قطره خون ازت درمقابل دشمنان داخلی و خارجی حمایت میکنیم. ظریف،روحانی،عراقچی وتخت روانچی مچکری
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
راهت نه راحت
کیوان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
خیال راهت؟!!!!
درود بر رهبری درود بر روحانی درود بر تیم مذاکره کننده اینشا الله که با موفقیت و سربلندی به پایان برسد
اگر توافقی حاصل شود این را مردم به حساب هیچ جناحی نخواهد گذاشت بلکه آن را حاصل تدبیر رهبری و ایستادگی مردم و نتیجه زحمات تمام دولت های حال و پیشین می داند.
پس امیدواریم همه جناح ها این دستاورد بزرگ را قدر بدانند.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
شما مگه با ""همه"" مردم ایران صحبت کردی که به همه تعمیم می دی؟
خدایا این ظریفو و بچهایه تیمشو کمک کن
زنده وجاویدباد همیشه تابناک ما.
مسابقه ورود شرکتهای خارجی به ایران.ظریف مچکریم
یک سلام وخسته نباشیدظریف برظریف قهرمان
درود بر دکتر ظریف کاردرست همیشه خندان,امیدوارم که خدا پشت وپناهشون باشه که بهترین تصمیمو بگیرن وبهترین راهو انتخاب کنن,واقعا خداقوت داره چون هم دارن با غربیا دست وپنجه نرم میکنن هم باافراطیون داخلی...دست مریزاد
توافق چه بابا ؟ حالا حالا مذاکره ادامه داره . شاید10 یا15 سال دیگه در خوش بینانه ترین حالت
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
خدا رحم کرده بد بین نیستی عزیز
به امید توافق در دور بعدی مذاکرات
ظریف بهت افتخار می کنم
خدا قوت آقای ظریف
به امید خبرای خوش و پایان سختیهای ملت درود بر دلسوزان نظام
به بچه ها که دارند مذاکره میکنند برسانید که ما تا آخر ایستاده ایم باکی از دوباره علم شدن جنگ نداریم ما عادت داریم به دفع جنگهای تحمیلی بگید زیر بار مذاکره تحمیلی نرود ما به هیچ تحمیلی تن نمیدهیم حالا میخاد از نوع جنگ باشه یا از نوع مذاکره به برادر دکتر ظریف هم خسته نباشد بگید کتفش را میبوسم بگید قربون ستون فقراتش هم میرم بگید دیسک کمرم قابل اونه نداره اومد ایران حاضرم بهش پیوند بزنند
ایشالا می ریم فینال !
خدایا این ظریفو و بچهایه تیمشو کمک کن
مردم ایران بی صبرانه منتظر توافق ورفع تحریم ها هستند.روحانی به پیش...
سلام
جنابدکتر ظریف دکتر عراقچی بقیه تیم مذاکره کننده خسته نباید خداقوت با
به نام خدا

لا حول ولا قوه الا بالله

خدا پشت و پناه و یاور تیم مذاکره کننده هسته ای امان باسد که با اقتدار از حقوق ملت دفاع کرده و جهت رفع تحریم های ظالمانه تلاش می کنند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
این منفی هابرای چیه؟
پیش بسوی پیروزی انشااله آینده ازآن ماست خدا قوت دکتر ظریف دکتر عراقچی وسایر عزیزان مذاکره کننده
امیدوارم فرانسه توافق نهایی را بهم نزنه
mer30 Dr Zarif Zendebad rohani
به امید دشمنان ایران نباشید. فقط امیدتان به خدا باشد. و بس.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
عزیزم به امیدخدابودن لازمه ولی کافی نیست
خدامغزوداده به انسان که ازش استفاده کنه.
سلام
دکتر ظریف خسته نباشی مرد
ما ملتی دلاوریم نه دلواپس...
دکتر روحانی و دکتر ظریف عزیز با همین فرمون برید درسته
درود بر ظریف عزیز
ظریف جان متشکریم
دکتر طریف ممنون و متشکر
خسته نباشی ایرانی غیرتمند و سیاستمدار
چهره خندان روحانی با کلیدش تو گفت و گوی ویژه خبری جلو چشامه اقای روحانی سال اول یه قفل بزرگو داری باز میکنی ایشالا بقیه قفلا رو هم باز کنی که از این به بعد همگی کنار هم این پیروزی ها را جشن بگیریم.
روحانی مچکریم
تیم مذاکره کننده خدا قوت
مرسى تابناك أين بخش خبرى به دليل نظم و مفيد و مختصر بودنشبسيار مورد علاقه و توجه قرار گرفته
زنده باد ظریف و منطق او
درود بر ظريف ازاد انديش وقهرمان
ظريف موفق باشي . دعاي ما پشت و پناهد
امروز برای پیروزیتون قرآن خوندم موفق باشید
پاسخ ها
محمد حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
خدا خیرت بده ابجی
این یعنی این که مردم با اونچه که در توان دارن از تیم مذاکره کننده حمایت میکنند....
دكتر و همكارها إز اردوي تيم ملي فوتبال هم با اين همه مشغله بازديد كردند ، دمشون گرم . قرمزته
ایشاا.. موفق باشین ایرانیان اصیللللللللللللللل
الحق به دکتر ظریف و تیمش باید خسته نباشید گفت.به امید سرافرازی ایران و ایرانی
تو این چند سال 2 نفر بودن که کلاس ما ایرانیها رو تو دنیا بالا بردن 1 خاتمی بود 2 هم ظریف
ومن الله التوفیق.......والاخره للمتقین

دست حق به همراهتان..........با

دعای 220000 شهید و خانواده هاشون
یا علی
دکتر جان با این همه جلسات پی در پی و سخت دلواپس سلامتی شما و هیات همراهت هستیم مراقب خودت باش بزرگ مرد(چه کنیم دلواپسی های ما در این حده دیگه)
اقای ظریف خدا پشت وپناهت باشه دست پر برگردی
خدا پشت و پناهتون باشه
خسته نباشيد
چشم تمام ايرانيان وطن پرست به شماست
خداوند موفقشان دارد .
من ازدکترظریف و تیمشون متشکرم و براشون دعامیکنم
من ازدکترظریف و تیمشون متشکرم و براشون دعامیکنم
من ازدکترظریف و تیمشون متشکرم و براشون دعامیکنم
صبر و ظفر هر دو دوستان قدیم اند
بر اثر صبر نوبت ظفر آید
نگران نیستم!! چون به توانایی های آقای ظریف و همه همکارانش اعتماد دارم!!
ان شاالله که هرچه زودتر اشتباهات دوره های قبلی مذاکرات(8 سال قبل)، جبران بشه و آرامش سیاسی و اقتصادی برگرده!!
مادلاوریم امروزصبح مهدیه دعای ندبه دکترظریف وهیت همراه رادعاکردم دیروزبرای موفقیت شان جز سی ام قرانرا قرائت کردم انشا... بحق حضرت زینب/ع/نتیجه صبرملت ورهبربه ثمر بنشیند.
بعدها تاریخ خواهد نوشت که امروزه چه اتفاقاتی افتاده
واقعا معلوم نیست اونهایی که برای اینهمه خوشحالی تشکر و دعای مردمی که به فکر ابادانی کشور هستند ی پاسخ منفی میدند چه کسانی هستند . ایا واقعا به نظر شما میتوانند ایرانی باشند ..
پاسخ ها
محمد حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
عیب از شماست برادر عزیز...برای یه نظر شاید 150 نفر لایک زده باشن و 4-5 نفر دیس لایک شما رو اون 4-5 نفر تمرکز میکنی.
4-5 نفر که چیزی نیستن بذار هر فعالیتی میخوان داشته باشن
باید سریعا و تمام قوت به نتیجه و تحریمها جمع شودو بایدما رک و سریع حرف آخر بزنیم. آمریکا و اروپا به خودشان ضرر میزند و ما و این وسط چین و روسیه و هند و ترکیه و کشورهای حوزه برنده بازی هستند.
دکتر ظریف یک ایرانی متفکر و دلسوز که به اعتلای ایران فکر میکنه، این بزرگمردی و گذشت در مورد همه نامهربانیهای داخلی، و سیاست و تفکر در مورد طرفهای خارجی فقط از دکتر طریف بر میاد.امید اینکه دکتر و تیم مذاکره کننده موفق و پیروز باشند.
خدایا این ظریفو و بچهایه تیمشو کمک کن
سلام بر مجریا وتلاشگران ساعی سایت خبری تابناک که مردم رااز اخبار ایران وجهان مطلع می سازند ومدنیت وقانونگرایی را توسعه می دهند تا جایی که عقلم قد می ده همیشه بی طرففانه اخبار و رویداها تحلیل کرده اید وبهانه به حاشیه گران نداده اید.......... ایول اجرکم عندالله
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی