بازدید 59610
۹

مقايسه اي بين iPhone 5S و غول جديد هواوي Ascend P7

كمتر از يك سال از توليد و طراحي گوشي محبوب شركت هواوي يعني Ascend P6 مي‌گذرد كه به تازگی اين برند موفق چيني قرار است غول جديد خود را با نام Ascend P7 روانه بازار كند. حال اين شركت كه جاي پاي‌ مطمئنی در حوزه ارتباطات دارد، در پي آن است كه با اين گوشي جايگاه خود را در عرصه گوشي‌هاي هوشمند نيز تقويت كند.
کد خبر: ۳۹۹۴۱۷
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۵ 10 May 2014
مقايسه اي بين iPhone 5S و غول جديد هواوي Ascend P7
كمتر از يك سال از توليد و طراحي گوشي محبوب شركت هواوي يعني Ascend P6 مي‌گذرد كه به تازگی اين برند موفق چيني قرار است غول جديد خود را با نام Ascend P7 روانه بازار كند. حال اين شركت كه جاي پاي‌ مطمئنی در حوزه ارتباطات دارد، در پي آن است كه با اين گوشي جايگاه خود را در عرصه گوشي‌هاي هوشمند نيز تقويت كند.

به گزارش «تابناک»، شاید پیش از این، راهی که اکنون شرکت چینی هواوی در عرصه گوشی‌های هوشمند می‌رود، بسیاری از رقبا در آن قدم گذاشته‌اند که دلیل آن سخت و شدید بودن رقابت در این عرصه است. یکی از این رقبای مهم برای شرکت هواوی ـ صرف‌نظر از سامسونگ در آسیا ـ شرکت آمریکایی اپل است. اکنون هواوی با گوشی هوشمند جدید خود گویا قصد آن را دارد که ضربه‌ای سخت به رقبای خود وارد کند.

هرچند جایگاه شرکتی مانند اپل و درواقع سابقه برند اپل از یک سو و قدرت این شرکت در تولید و طراحی گوشی‌ها و به شکل کلی ابزارهای هوشمند یک جایگاه بسیار قابل تقدیر و محترم است، شرکت هواوی نیز به سرعت توانسته است با دستگاه‌های خود جایگاهی در خور در میان مشتریان از یک طرف و ‌رقبا از سوی دیگر باز کند.

شايد انجام يك مقايسه بين گوشي هوشمند iPhone 5S و غول جديد هواوي كه گويا با آن می‌خواهد همه رقبا را شديدا وحشت‌زده كند، يعني Ascend P7 به مزاج عده‌اي از دوستداران اپل چندان خوش نيايد، ولی اين مقايسه، مقايسه‌ای فني است و نه چيزي فراتر از آن.

مقايسه اي بين iPhone 5S و غول جديد هواوي Ascend P7

آنچه در نگاه اول‌ به نظر مي‌ آيد اين است كه آيفون از لحاظ طراحي و زيبايي به نسبت به P7‌ خوش قيافه تر و خوش نگاه تر است، البته تا حدي. شركت هواوي با درايت، پاريس را نخستين محل براي فروش و رونمايي از گوشي جديدش برگزیده ‌كه دليل آن رابطه‌هاي خوبي است كه اين شركت در پاريس با صنعت مد دارد.

و اكنون Ascend P7‌ در مدت زمان اندكي از سر و صداي خود به عنوان يكي از شيك ترين گوشي هاي بازار مطرح شده است. اما هنوز هم ميتوان گفت كه آيفون با توجه به ظاهر ساده و شكيل خود همچنان جذاب تر از تلاش هاي هواوي به نظر مي‌رسد.

مقايسه اي بين iPhone 5S و غول جديد هواوي Ascend P7
مقايسه اي بين iPhone 5S و غول جديد هواوي Ascend P7

پس از طراحي آنچه بيش از همه توجه را به خود جلب مي‌كند، تفاوت اندازه صفحه نمايش در دو گوشي است. گوشي P7 در هر دو بعد طول و عرض از آيفون بزرگتر ‌و در عين حال، وزن آن نيز 12 گرم از رقيب خود بيشتر است؛ اما P7 ‌حدود یک ميلي‌متر از آيفون باريكتر است.

اما جايي كه در آن P7 نه تنها آيفون بلكه بسياري ديگر از رقبا را سخت كنار مي‌زند، در وضوح صفحه نمايش آن است. قطعا وضوح تصوير 1920 X 1080 و تراكم پيكسل 441 ppi‌ در فضاي 5 اينچي اين گوشي به شدت از وضوح 1136 X 640 و تراكم 326 ppi در 4 اينچ آيفون سرآمدتر است.

همچنين اپل از پردازشگر A7 SoC‌ با قدرت 1.3 GHz بهره مي‌برد، در حالي كه P7 از پردازشگر كمتر شناخته شده Hisilicon Kirin 910T با قدرت 1.8 GHz استفاده كرده است. در خصوص باتري نيز بايد گفت كه باتري 2500 آمپري P7 كه ‌حدود چهارده ساعت مكالمه مداوم را پشتيباني مي‌كند، كمي بهتر از باتري 1500 آمپري آيفون با ده ساعت مكالمه مداوم است.

همچنين در حالي كه آيفون در سه ظرفيت حافظه 16 و 32 و 64 گيگابايت عرضه ميشود P7 تنها با حافظه داخلي 16 گيگابايتي به بازار عرضه شده كه البته بر خلاف رقيب از كارت حافظه خارجي Micro SD پشتيباني مي‌كند. در حوزه رم نيز P7 با رم 2GB خود آيفون را با 1GB رم كنار زده است.

در نهايت در خصوص عكاسي دو گوشي نيز مي‌توان گفت، ‌هواوي در گوشي خود با استفاده از دوربين 13 مگاپيكسلي اصلي و 8 مگاپيكسلي ثانوي، به شدت از آيفون با 8 مگاپيكسل دوربين اصلي و 1.2 مگاپيكسل دوربين ثانوي قوي‌تر وارد شده است.

در جدول زير به شكل مقايسه اي مي‌توانيد قابليت‌ها و مشخصات هر دو گوشي هوشمند را مقايسه كنيد:

Ascend P7

iPhone 5S

صفحه نمايش

اندازه

5in

4in

وضوح

1,920 x 1,080 pixels

1,136 x 640 pixels

تراكم پيكسل

441PPI

326PPI

نوع صفحه نمايش

IPS LCD

IPS LCD

پردازشگر و باتري

CPU

Hisilicon Kirin 910T

ARMv8

تعداد هسته

Quad-core

Dual-core

سرعت كلاك

1.8GHz

1.3GHz

باتري

2,500mAh

14 ساعت مكالمه مداوم

1,560mAh

10 ساعت مكالمه مداوم

ظرفيت و حافظه

RAM

2GB

1GB

حافظه داخلي

16GB

16GB / 32GB / 64GB

حافظه خارجي

Micro SD

ندارد

دوربين

دوربين اصلي

13-megapixel

8-megapixel

دوربين ثانوي

8-megapixel

1.2-megapixel

ويدئو

1080p @ 30fps

1080p @ 60fps

امكانات ارتباطي

WiFi

802.11 a/b/g/n

802.11 a/b/g/n

NFC

دارد

ندارد

بلوتوث

V4.0

V4.0

ابعاد

اندازه

139.8 x 68.8 x 6.5mm

123.8 x 58.6 x 7.6mm

وزن

124g

112g

بهاي اصلي

450 يورو

550 يورو (16 گيگاباتي)

629 يورو (32 گيگابايتي)

709 يورو (64 گيگابايتي)

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۴۲
انتشار یافته: ۹
این فقط یه مقایسه سخت افزاری بود و بس
یه موضوع مهم در مورد تبلت ها و گوشی های هوشمند، عملکرد ساده، روان و بدون دردسر هست
این موضوع هم به سازگاری نرم افزار و سخت افزار دستگاه بر میگرده که قابل ارایه به صورت اعداد و ارقام نیست
این فقط یه احساس کاربر برمیگرده که از کارکردن با دستگاهش لذت می بره یا نه
به همین جهت هست که آی فون بیشترین فروش را داره در عین حالیکه صفحه اش شاید کوچکتر باشه یا قدرت پردازشیش پایین تر و ...
به نظر من اول اپل و بعد سامسونگ تو این موضوع کاملا موفق بودن و احساس رضایت را در خریدارشون تامین نموده اند
پاسخ ها
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
بله من حرف شما رو تایید میکنم با این تفاوت که هوآوی به نظرم با توجه به جدید بودنش تا حد خیلی زیادی تونسته کاربرا رو راضی نگه داره . یکیش خودم..بعد از ipod touch که واقن از رووون بودن و حداکثر استفاده از سخت افزارش لذت بردم؛ بخاطر شرایط مالی و ناتوانی در خرید iPhone به هوآوی رو آوردم...چون ب نظرم سامسونگ به نسبت کیفیتی که ارائه میده ؛ پول بیشتری رو باید بهش بپردازی . در صورتی که نسبت قیمت به کیفیت هوآوی خیلی معقول و خوبه > این برگ برنده هوآوی هست.
رضا از اهواز
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
این گوشی شرکت هووای از نظر دیزاین در واقع یک کپی ناشیانه از گوشی زد1 سونی هستش که از نظر سخت افزاری هم به مراتب از زد1 ضعیفتره. در واقع اپل اگر قرار از کسی بترسه ، اون هووای نیست بلکه سونیه که از هر نظر در سطح بالاتری نسبت به اپل قرار داره. البته امکانات گوشی های سامسونگ و ال جی هم میتونه خیلی ها رو به خودش جذب کنه ولی مدتهاست که دارندگان اپل چیزی برای ارائه در مقابل مشتریان سایر برندها نداشتن. تنها ادعای اونها کیفیت بوده که در این زمینه هم در حال حاضر در مقابل گوشی های ضدآب و مقاوم به ضربه سونی چیزی برای گفتن ندارن.
منتظر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
محصولات اپل کاربردی نیستند. فقط عقده های کودکی بعضی ها رو در بزرگسالی رفع می کنند.
علاوه بر تایید حرف های آقا مجتبی باید اضافه کنم نکته مهمی که در مقایسه گوشی ها و تبلت ها مغفول میماند کیفیت تاچ است. مهمترین قدرت اپل در کیفیت تاچ است. یعنی مساله ای که کاربران اپل هیچ گاه متوجه آن نمی شوند (سخن جابز مرحوم که تکنولوژی وقتی به کمال میرسد دیده نمیشود) تا آنکه مثلا هواوی را بدست میگیرند.
به نظر من باید منتظر Iphone 6 بود و هوآوی P7 را با این گوشی مقایسه کرد
خوبه که شرکت های دیگه هم رقیب اپل باشند چون این رقابت سازنده است ولی:
- متاسفانه کیفیت ساخت سخت افزاری گوشی های دیگه حداقل تا امروز قابل قیاس با گوشی های اپل نیستند. کاش در کیفیت بکوشند.
- متاسفانه امنیت نرم افزاری گوشی های دیگر در مقایسه با اپل قابل قیاس نیستند. اپل شاید تنها گوشی در دنیاست (تا امروز) که در صورت داشتن اپل آی دی و رمز ورود، پس از دزدیده شدن فقط به درد اوراق کردن می خورد و امکان استفاده از اطلاعات آن و همچنین فعال کردن و روشن کردن و استفاده از گوشی وجود ندارد.

ضمنا سیستم اندروید دارای ضعف های اساسی هست که جایش در این جا نیست. لطفا اگر نظری دارید بدون غرض بفرمایید.
پاسخ ها
ناشناس
| China |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
برو بابا!! اثر انگشت گرفتن گوشی جدید اپل رو که در نظر بگیری میبینی حرفات کشکه! همه میدونن که این کاررو NSA از اپل خواسته واسه ردگیری ملت
خواوی نه هواوی. این صد بار ولی انگار گوش کسی نمیره که در pinying حرف H مانند خ تلفظ می شود در اکثر اوقات . پس Huawei که به چینی 华为 است خواوی یه کسر واو است.
...
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار