بازدید 8818

ورود بنزین بی‌کیفیت با سکوت سازمان محیط زیست

محموله‌های بنزین ‌بی‌کیفیت با تایید اداره نظارت بر صادرات و مبادلات مواد نفتی که نماینده دولت در تایید کیفیت بنزین وارداتی است و آزمایشگاه‌های مرجع به عنوان نماینده سازمان ملی استاندارد وارد کشور می‌شوند
کد خبر: ۳۹۸۱۴۱
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۶ 05 May 2014
محموله‌های بنزین علی‌رغم نداشتن استانداردهای روز دنیا با تایید و مجوز دو نهاد دولتی و در سکوت سازمان محیط زیست وارد کشور می‌شود.

به گزارش تسنیم، چند ماهی است که دولت به بهانه آلایندگی بنزین تولید پتروشیمی‌ها و توقف این محصول در صدد افزایش حجم واردات بنزین به روزانه 10 میلیون لیتر است. نتایج آنالیز بنزین وارداتی نشان می‌دهد که بر خلاف گفته دولتمردان تدبیر و امید، بنزین وارداتی نه تنها مطابق با استانداردهای یورو4 نیست بلکه علی‌رغم نداشتن حداقل شاخص‌های زیست محیطی با تایید نهادهای دولتی به کشور  وارد می‌شود.

با وجود این که وزیر نفت، رییس سازمان محیط زیست و معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری تاکید کرده‌اند که قرار است جایگزین بنزین تولید شده به کمک پتروشیمی‌ها مطابق با استاندارد‌های روز جهان ( یورو4) باشد، نتایج آنالیز بنزین وارداتی خلاف این موضوع را حکایت می‌کند.

 بر خلاف استاندارد اجباری 4904 - مربوط به کیفیت بنزین- مصوبه سازمان ملی استاندارد که از 1 فروردین ماه 1391 لازم الاجراست باید "بنزن" و " آروماتیک" بنزین وارداتی مورد سنجش قرار بگیرد و در صورتی که این دو شاخص با استانداردهای تعیین شده تطابق داشت محموله بنزین مجوز ورود به کشور را دریافت کند اما در حال حاضر درصد این دو شاخص زیست محیطی در مورد بنزین وارداتی مورد ارزیابی قرار نمی‌گیرد.

نکته مهم این است که محموله‌های بنزین ‌بی‌کیفیت با تایید اداره نظارت بر صادرات و مبادلات مواد نفتی که نماینده دولت در تایید کیفیت بنزین وارداتی است و آزمایشگاه‌های مرجع به عنوان نماینده سازمان ملی استاندارد وارد کشور می‌شوند و از همه مهم تر این که سازمان محیط زیست از واردات بنزینی حمایت می‌کنند که که طبق جداول آنالیز درصد " بنزن" و "آرومایتک" آن مشخص نشده است این در حالیست که این سازمان مدافع سلامت، بنزین تولید شده در واحدهای پتروشیمی را "متهم" به وجود بالای "بنزن" و " آروماتیک" می‌کند.

همچین آنالیز محموله‌های بنزین وارداتی نشان می‌دهد که حجم  گوگرد بنزین واراتی که باید حداکثر 10 پی.پی.ام باشد بیش از استانداردهای یورو4 است و در این زمینه نیز مسوولان مربوطه سکوت کرده‌اند.

البته پیش از این خبرگزاری تسنیم، گزارشی از نمونه‌های آنالیزهای بنزین وارداتی را منتشرکرده بود که آنها نیز بدون داشتن حداقل های شاخص‌های زیست محیطی وارد کشور شده بودند.

نتایج آنالیزی که در این گزارش ارائه می‌شود مربوط به محموله‌های بنزینی است که بعد از اعلام سازمان محیط زیست و وزارت نفت مبنی بر واردات بنزین با استانداردهای یورو4، وارد کشور شده است.
ورود بنزین بی‌کیفیت با سکوت سازمان محیط زیست

ورود بنزین بی‌کیفیت با سکوت سازمان محیط زیست

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر