بازدید 4277

انصاری: منتقدان انصاف و ریاضی را فراموش نکنند

اگر ریاضی نمی‌دانید حداقل بروید ریاضی یاد بگیرید و بعد اینگونه حرف‌ها را بزنید. در آن مراسم از پنج زن نمونه و نیکوکار و برجسته کشور که سالیان سال عمر خود را در راه خدمت صرف کرده بودند تقدیر شد. برخی از آنها به لحاظ سن و سال به طوری بودند که بر روی ویلچر نشسته بودند؛ مثلا خانمی که 40 - 50 سال عمر خود را وقف خدمت در کهریزک کرده بود. از این پنج نفر بانوی نمونه تقدیر شد.
کد خبر: ۳۹۸۰۰۶
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۵ 04 May 2014
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: امروز مردان عرصه دیپلماسی با توجه به سه اصل حکمت، عزت، مصلحت و سیاست‌های کلانی که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده و نیز با تدبیر رئیس‌جمهور و فرماندهی قوی‌ترین دیپلمات کشور در حال مبارزه با تحمیل‌کنندگان تحریم‌های ظالمانه هستند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین مجید انصاری پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در جمع فرهنگیان شهرستان شهریار، از تیم دیپلماسی کشور و سیاست خارجی دولت دفاع کرد و با بیان اینکه "آنها (تیم مذاکره‌کننده ایران) در حال مبارزه و مذاکراتی نفس‌گیر و سخت هستند و در این مذاکرات دشمن را وادار به عقب‌نشینی کرده‌اند"، افزود: خوشبختانه گام اول در مذاکرات با موفقیت برداشته و دیوار تحریم‌ها از جمله در مورد تحریم دارو و قطعات هواپیمایی، شکسته شد و بخشی از دارایی‌های این ملت در حال بازگشت است.

وی در ادامه صحبت‌های خود، منتقدان و مخالفان دولت را به رعایت انصاف دعوت کرد و گفت: امسال، سال فرهنگ است و زیربنای هر فرهنگ فاخری اخلاق است.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور خطاب به منتقدان و رسانه‌های منتقد دولت نیز تاکید کرد: نقد کنید، ولی در نقدهایتان انصاف را نیز رعایت کنید.

انصاری با اشاره به تعامل مثبت دولت و مجلس و تشکر از رئیس و هیأت رئیسه مجلس و فراکسیون‌های اقلیت و اکثریت آن، گفت: من فکر می‌کنم در مجلس زیبنده نیست که حتی یک نفر فراتر از انصاف سخن بگوید و فشار بیاورد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به مشکلات کشور بویژه در عرصه اقتصادی اشاره کرد و افزود: با وجود تمام مشکلات، دولت قوی و امیدوار وارد صحنه شده است و دولت و نظام به این جمع‌بندی رسیده است که اولویت اصلی کشور ساماندهی اقتصاد کشور بر اساس اقتصاد مقاومتی است.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با اشاره به ویژگی‌های اقتصاد مقاومتی و تاکید آن بر درون‌زا بودن و تکیه بر توانمندی‌های داخلی، تصریح کرد: البته در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بر برون‌نگر بودن نیز تاکید شده و ما نمی‌توانیم جزیره‌ای جداگانه باشیم. ما باید نگاه برون‌گرا داشته و با اقتصاد جهانی تعامل داشته باشیم.

انصاری همچنین به هزینه‌های ظالمانه‌ای که تحریم‌ها به ملت ایران تحمیل کرده است، اشاره کرد و گفت: این ملت شایسته این تحریم‌ها نیست و باید از این شرایط عبور کنیم.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در ادامه سخنان خود با تاکید بر ضرورت رفع تحریم‌های ظالمانه و برون‌رفت از این شرایط، گفت: راه این برون‌رفت، وادادگی، تسلیم، ماجراجویی، درشت‌گویی و انفعال نیست. این ملت منطق و حقوق می‌داند و با حقوق خود آشناست. این ملت می‌تواند با دنیا صحبت کند و اگر به درستی سخن گفته شود، گوشی برای شنیدن وجود دارد.

وی با اشاره به تصویب پیشنهاد رئیس‌جمهور در سازمان ملل مبنی بر جهان عاری از خشونت و افراطی‌گری که با اکثریت آرا صورت گرفت، اظهار کرد: آیا بهتر از این می‌شد با آمریکا و صهیونیست‌ها که ما را متهم به حمایت از تروریسم می‌کردند، مبارزه کرد؟

انصاری با بیان اینکه "مردم ما مردمی فهیم و بلندنظر هستند"، به فعالیت‌های دولت در عرصه سیاست خارجی اشاره کرد و افزود: آقای روحانی یک دیپلمات و حقوقدان حرفه‌ای و مدیری توانمند است. در عرصه مبارزه با آمریکا و اسرائیل باید تحریم‌های ظالمانه‌ای که آنها به ناحق به ملت ایران تحمیل کرده‌اند از سر این ملت برداشت.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در بخش دیگری از صحبت‌های خود به برخی حواشی مربوط به جشن تولد حضرت زهرا(س) که از سوی همسر رئیس‌جمهور برگزار شده بود، اشاره کرد و گفت:‌ در میلاد حضرت زهرا(س) جشنی از سوی همسر رئیس‌جمهور با حضور برخی از خانم‌های توانمند و فرهیخته و همچنین همسران سفرای برخی از کشورهای مقیم تهران از جمله کشورهای اسلامی برگزار شد و در آنجا سرکار خانم دکتر الهی قمشه‌ای در ارتباط با حضرت زهرا (س) و همچنین زن مسلمان سخنرانی خوبی انجام دادند و مولودی‌خوانی نیز انجام شد.

وی ادامه داد: این مراسم در تالار حافظیه برگزار شد. این تالاری است که در جنب سالن اجلاس سران در جریان اجلاس غیرمتعهدها ساخته شد و در این جلسه زنانه، لباس‌های فاخر بومی اقوام ایرانی مثل لباس فاخر بلوچ، ترکمن و کُرد که ضمن رعایت حجاب اسلامی دارای زیبایی‌های خاص خود است به نمایش گذاشته شد ولی متأسفانه دیدیم که چه مطالب نادرستی منتشر کردند و گفتند در آنجا خلاف شرع رخ داده و لباس شو به نمایش گذاشته شده ولی نگفتند که چه لباسی. آیا اشکال دارد به جای لباس‌های غربی که امروز گاه در خیابان‌ها می‌بینیم در یک جمع زنانه لباس فاخر ایرانی نشان داده شود؟

انصاری با انتقاد از برخی حواشی که در رابطه با این مراسم مطرح شد، گفت: بیان کردند که دولت، مردم را به انصراف از دریافت یارانه نقدی دعوت می‌کند ولی در آن جلسه به هر نفر، پنج سکه داده شده و هزینه‌ای بالغ بر 300 میلیارد تومان هزینه آن مراسم بوده است.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با رد این شایعات، خطاب به کسانی که اینگونه مسائل را بیان می‌کنند، گفت: اگر ریاضی نمی‌دانید حداقل بروید ریاضی یاد بگیرید و بعد اینگونه حرف‌ها را بزنید. در آن مراسم از پنج زن نمونه و نیکوکار و برجسته کشور که سالیان سال عمر خود را در راه خدمت صرف کرده بودند تقدیر شد. برخی از آنها به لحاظ سن و سال به طوری بودند که بر روی ویلچر نشسته بودند؛ مثلا خانمی که 40 - 50 سال عمر خود را وقف خدمت در کهریزک کرده بود. از این پنج نفر بانوی نمونه تقدیر شد.

انصاری با بیان اینکه "این افراد با مطرح کردن اینگونه مسائل می‌خواهند دولت را وارد حاشیه کرده و رئیس‌جمهور را عصبانی کنند"، تصریح کرد: رئیس‌جمهور در جلسه هیأت دولت خطاب به وزرا گفت ما با خدا و مردم پیمان بسته‌ایم و به آنها وعده داده‌ایم که کشور را به پیش ببریم، مسائل و مشکلات آنها را حل کنیم و ما باید در همین مسیر حرکت کنیم و وارد حاشیه نشویم و کار خود را انجام دهیم و شبانه‌روز در راستای وعده‌هایی که به مردم داده‌ایم تلاش کنیم.

به گزارش ایسنا، وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: پیشنهاد می‌کنم که وزارت آموزش و پرورش یک سامانه اطلاع‌رسانی بین دولت و آموزش و پرورش ایجاد کند؛ چراکه هیچ‌کس سزاوارتر از معلمان این مملکت نیست که اطلاعات دقیق از مسائل روز و کشور داشته باشد. این سامانه اطلاعاتی باید به گونه‌ای سامان پیدا کند که اطلاعات دقیق را به معلمان انتقال دهد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در ادامه با بیان اینکه "نیروی انسانی موجود در آموزش و پرورش از مهم‌ترین سرمایه‌های جمهوری اسلامی است"، تاکید کرد: این سرمایه بزرگ باید در عرصه پیشرفت کشور نقش‌آفرینی کند.

انصاری با تاکید بر اینکه "باید از نظرات معلمان در اصلاح ساختار آموزشی کشور استفاده کرد، چراکه هیچ‌کس سزاوارتر از آنها در این عرصه نیست"، افزود: در هر برنامه‌ای برای اصلاح نظام آموزشی کشور باید از خرد جمعی معلمان استفاده کرد.

وی در ادامه صحبت‌هایش با بیان اینکه "وزیر آموزش و پرورش برنامه‌ها و بسته سیاستی خوبی را در ارتباط با آموزش و پرورش تهیه کرده است"، خطاب به حاضران گفت: من از شما معلمان می‌خواهم که پیشنهادات و دیدگاه‌های خود را به ما ارائه دهید. در معاونت پارلمانی ریاست‌جمهوری برای اصلاح قوانین و مقررات که به بهبود وضع آموزش و پرورش و معلمان می‌انجامد، به دیدگاه‌ و نظرات شما احتیاج داریم و از آن استقبال می‌کنیم.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به اینکه "ما از اهداف سند چشم‌انداز بیست ساله عقب هستیم و باید این عقب‌ماندگی را جبران کنیم"، خاطرنشان کرد:‌ ما باید به جایی برسیم که جشن پایان بی‌سوادی را همراه با جشن پایان فقر در کشور بگیریم و در واقع روزی جشن این ملت است که در آن مستمری‌بگیر و فقیری وجود نداشته باشد.

انصاری همچنین با اشاره به اهمیت استفاده بهینه از امکانات کشور، تصریح کرد: ما در حال حاضر با مشکل عظیم بیکاری در کشور روبرو هستیم و این زیبنده نیست.

وی به اهمیت بهبود معیشت مردم و نیز عزم دولت برای حل این مشکل اشاره کرد و گفت: متأسفانه در حال حاضر با عدم توازن در مصارف و منابع روبرو هستیم. در بسیاری از استان‌ها با مسأله بیکاری روبرو هستیم و از طرف دیگر طرح‌های عمرانی نیز به دلیل عدم تأمین بودجه مناسب رها شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها